AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:12 #1 Del Skrevet lørdag kl 16:12 Kjøper du gaver til barn via røde kors gavetre? Eller lar du være? Om du kjøper er det noe speiselt du ser etter på treet? Vil du helst kjøpe til barn eller tennåringer? Jeg ser selv at lapper til til barn er ganske ferdig kjøpt nå på treet på senteret jeg jobber på. Det som henger igjen er tennåringer sine ønsker . jeg selv valgte en tennåring sitt ønske fra treet. Gavekort på kino ❤️ la tennåringer være tennåringer Anonymkode: 6c4c3...191 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:23 #2 Del Skrevet lørdag kl 16:23 Jeg gjorde det da jeg hadde råd, nå har jeg mer enn nok med å lage jul til mitt eget barn, dessverre. Når jeg har gjort det har jeg også valgt å kjøpe til tenåringer. I min by er det gaveønsker skrevet på treet, typ "lego, jente 8". Siste jeg kjøpte var til en tenåringsgutt som ønsket seg toalettmappe 😔 la oppi parfyme og litt annet stæsj. Skulle ønske økonomien var bedre så jeg kunne bidra igjen i år, men som sagt... Bor alene, gammelt hus som det stadig er noe som må fikses, høye renter, matpriser som er helt hinsides. Klarer bare ikke. Anonymkode: 97cc3...406 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:33 #3 Del Skrevet lørdag kl 16:33 Jeg kjøper men kjøper bare til de voksne sine ønsker på senteret. Det er alltid noen som tenker på barna, deres hjerteønsker forsvinner fort igrunn. Så jeg plukker bevist ut de eldste enten tenåringer i 17-18 årene eller voksne. I år har jeg kjøpt to gaver til to voksne: en brusmaskin og en flanell pysj bukse. Anonymkode: 17e1c...4e7 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:17 #4 Del Skrevet lørdag kl 19:17 Her kjøper jeg ingenting fra slike trær,rett og slett fordi ønskene som formidles er alt for dyre. Jeg har ikke mulighet til å bruke flere hundre kroner på en gave til en fremmed. Eller skal en droppe egen julemat for å glede fremmede ? Anonymkode: 0ca6b...dcb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:23 #5 Del Skrevet lørdag kl 19:23 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Her kjøper jeg ingenting fra slike trær,rett og slett fordi ønskene som formidles er alt for dyre. Jeg har ikke mulighet til å bruke flere hundre kroner på en gave til en fremmed. Eller skal en droppe egen julemat for å glede fremmede ? Anonymkode: 0ca6b...dcb Nei? Da er jo ikke disse juletrærne for deg, men for de som kan avse de pengene. Anonymkode: 8a6f0...9a6 21 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:23 #6 Del Skrevet lørdag kl 19:23 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg kjøper men kjøper bare til de voksne sine ønsker på senteret. Det er alltid noen som tenker på barna, deres hjerteønsker forsvinner fort igrunn. Så jeg plukker bevist ut de eldste enten tenåringer i 17-18 årene eller voksne. I år har jeg kjøpt to gaver til to voksne: en brusmaskin og en flanell pysj bukse. Anonymkode: 17e1c...4e7 Brusmaskin til en voksen??? Anonymkode: 9fb28...dc0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:28 #7 Del Skrevet lørdag kl 19:28 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Brusmaskin til en voksen??? Anonymkode: 9fb28...dc0 Soda stream sikkert. Mange voksne som har det. Anonymkode: 75802...1b1 7 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:29 #8 Del Skrevet lørdag kl 19:29 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Brusmaskin til en voksen??? Anonymkode: 9fb28...dc0 Ja? Anonymkode: eb78c...f30 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:38 #9 Del Skrevet lørdag kl 19:38 Ikke noe sånt i vår by Anonymkode: ab8b0...d90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:40 #10 Del Skrevet lørdag kl 19:40 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Her kjøper jeg ingenting fra slike trær,rett og slett fordi ønskene som formidles er alt for dyre. Jeg har ikke mulighet til å bruke flere hundre kroner på en gave til en fremmed. Eller skal en droppe egen julemat for å glede fremmede ? Anonymkode: 0ca6b...dcb Det er da ingen som har sagt at du skal ofre egen feiring for å kjøpe noe til et slik tre er det vel? Anonymkode: b417a...db7 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:52 #11 Del Skrevet i går, 15:52 Har desverre ikke råd, men skulle gjerne gjort det. Anonymkode: c14ec...dd3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:58 #12 Del Skrevet i går, 15:58 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Her kjøper jeg ingenting fra slike trær,rett og slett fordi ønskene som formidles er alt for dyre. Jeg har ikke mulighet til å bruke flere hundre kroner på en gave til en fremmed. Eller skal en droppe egen julemat for å glede fremmede ? Anonymkode: 0ca6b...dcb Tror du har vært uheldig hvis du kun har sett ønsker som koster flere hundre kroner. Jeg har flere ganger sett ganske rimelige ønsker og, noen ønsker seg sokker og votter f.eks. Anonymkode: f3989...daa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet i går, 16:02 #13 Del Skrevet i går, 16:02 Alltid. Det er fast rutine hos oss og ta med ihvertfall tre lapper. T.om 17åringen er glad i denne tradisjonen vår og vi har fine samtaler om dette. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:15 #14 Del Skrevet i går, 16:15 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Her kjøper jeg ingenting fra slike trær,rett og slett fordi ønskene som formidles er alt for dyre. Jeg har ikke mulighet til å bruke flere hundre kroner på en gave til en fremmed. Eller skal en droppe egen julemat for å glede fremmede ? Anonymkode: 0ca6b...dcb Om du evt må droppe julematen for å kunne kjøpe en gave, så burde du tenke på om du er i målgruppen for å henge opp et ønske selv ❤️ Anonymkode: 939f8...eb8 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppiluppi84 Skrevet i går, 16:29 #15 Del Skrevet i går, 16:29 Har aldri funnet ønsker jeg har råd til. Kan ikke bruke fra 500 og oppover på fremmede. Hadde det vært rimeligere ønsker hadde jeg gjort det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Criss Skrevet 23 timer siden #16 Del Skrevet 23 timer siden Har ikke sett ønsketre hos oss enda. I fjor kjøpte vi til en tenåring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 23 timer siden #17 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (På 30.11.2024 den 17.33): Jeg kjøper men kjøper bare til de voksne sine ønsker på senteret. Det er alltid noen som tenker på barna, deres hjerteønsker forsvinner fort igrunn. Så jeg plukker bevist ut de eldste enten tenåringer i 17-18 årene eller voksne. I år har jeg kjøpt to gaver til to voksne: en brusmaskin og en flanell pysj bukse. Anonymkode: 17e1c...4e7 En voksen som har så lite at personen går til Røde Kors, bør ønske seg noe matnyttig. Brusmaskin er jo helt absurd for en voksen å ønske seg om man sitter veldig dårlig i det. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #18 Del Skrevet 23 timer siden visp skrev (5 minutter siden): En voksen som har så lite at personen går til Røde Kors, bør ønske seg noe matnyttig. Brusmaskin er jo helt absurd for en voksen å ønske seg om man sitter veldig dårlig i det. Jeg gidder ikke å ha noen moralsk glorie og fordømmelse over hva andre mennersker ønsker seg til jul. Mange som ønsket seg gavekort på mat også men jeg valgte å gi sodastreameren. Glede bringer den med seg uansett tenker jeg. Folk må få ønske seg hva de vil for min del, så er det opp til andre om de vil gi og hva de vil gi. Anonymkode: 17e1c...4e7 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 23 timer siden #19 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg gidder ikke å ha noen moralsk glorie og fordømmelse over hva andre mennersker ønsker seg til jul. Mange som ønsket seg gavekort på mat også men jeg valgte å gi sodastreameren. Glede bringer den med seg uansett tenker jeg. Folk må få ønske seg hva de vil for min del, så er det opp til andre om de vil gi og hva de vil gi. Anonymkode: 17e1c...4e7 Neida, jeg skjønner det. Det kan jo være noen diagnoser i bildet også. Jeg tenkte litt for fort:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #20 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (10 timer siden): Om du evt må droppe julematen for å kunne kjøpe en gave, så burde du tenke på om du er i målgruppen for å henge opp et ønske selv ❤️ Anonymkode: 939f8...eb8 Jeg er ikke i målgruppen,men foretrekker å gi til Frelsesarmeen istedetfor slike gaveønsker på trær som en ikke vet engang at kommer fra fattige. Anonymkode: 0ca6b...dcb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå