Gå til innhold

Dersom som fikk covid da dere var gravide eller baby som fikk covid i 2020-2022?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan gikk det med barnet, fikk det noen senskader?

Husker jeg leste det var påvist forsinket utvikling blant babyer som hadde fått covid.

Lurer på i tidsrommet 2020-2022 ettersom virus blir mildere med tiden og ikke like alvorlig som i starten. 

Anonymkode: 370c9...f7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har barn født i april 2022, han fikk covid da han var nøyaktig tre måneder gammel. Hadde lett feber en dag uten andre symptomer, med god allmenntilstand hele veien. Jeg tok to doser covid-vaksine i svangerskapet etter anbefaling fra fastlegen da det var stort utbrudd på arbeidsplassen min. Gikk helt fint med gutten min. Tidlig ute både språklig og motorisk, og sjelden syk.

Anonymkode: d3130...731

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min baby født i 2021, fikk covid 6 måneder gammel. Hadde feber i 24 timer, så var det over. Har nesten ikke vært syk siden. Ligger lang foran sosialt og språklig. Er midt på treet motorisk.

Anonymkode: c70a1...d68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk baby vår 2021. 
i graviditeten ingen tilrettelegging, covid «var ikke så farlig for gravide» på den tiden, og vaksine ble heller ikke tilbudt. Stort fokus fra fhi på at gravide ikke trengte å skjermes/vaksine/tilrettelegging på jobb for å hindre smitte. Ble egentlig behandlet helt horribelt . Men skjønte såpass at å få covid som gravid ikke kunne være å anbefale så tok egne strenge forholdsregler og ble aldri smittet i graviditeten - heldigvis! uten vaksine etc aner man jo ikke hvordan det hadde gått 

Vaksinerte så fort jeg fødte og vi slapp

unna helt til baby var 8 mnd. Ingen senskader og det var et mildt forløp for baby. 

Anonymkode: d87cc...5d5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Stort fokus fra fhi på at gravide ikke trengte å skjermes/vaksine/tilrettelegging på jobb for å hindre smitte. Ble egentlig behandlet helt horribelt . Men skjønte såpass at å få covid som gravid ikke kunne være å anbefale så tok egne strenge forholdsregler og ble aldri smittet i graviditeten - heldigvis! 

Anonymkode: d87cc...5d5

Dette er litt OT, men jeg syns hele den greia der var så sjuk! Her stenger vi ned landet fordi viruset er dødelig og vaksinerer gravide mot influensa som rutine, fordi influensa (bl.a pga feber) er så farlig for gravide. Men covid, neeeei, det er heeeelt trygt for gravide! Jeg var gravid under korona selv og ble nærmest latterliggjort fordi jeg var veldig nøye med avstand og håndhygiene. 

Til HI: Min var riktignok ikke baby, men 1,5 da han fikk korona. Han ble ikke mere syk enn ved vanlig forkjølelse og har ikke fått noen senskader så vidt vi vet så langt. 

Anonymkode: af27b...fbe

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var gravid i slutten av første trimester og mistet dagen etter jeg tok første vaksinedose. Så her ble det ikke baby. 

Er ikke vaksineskeptiker og har tatt to doser til etterpå, men jeg tror det hadde en sammenheng. Legen meldte det som bivirkning. 

Anonymkode: cecf9...92c

• Liker 1
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har tre venninner som ble vaksinert som gravide og deres barn er sjeldent syke og ikke blitt smitter av korona når det har gått på rundgang i barnehagen heller.

Anonymkode: 2d850...f45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Har tre venninner som ble vaksinert som gravide og deres barn er sjeldent syke og ikke blitt smitter av korona når det har gått på rundgang i barnehagen heller.

Anonymkode: 2d850...f45

Er snakk om de som fikk covid, ikke vaksinen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.11.2024 den 17.12):

Hvordan gikk det med barnet, fikk det noen senskader?

Husker jeg leste det var påvist forsinket utvikling blant babyer som hadde fått covid.

Lurer på i tidsrommet 2020-2022 ettersom virus blir mildere med tiden og ikke like alvorlig som i starten. 

fikk 2 barn i det tidsrommet, første ble født noen dager etter det ble nasjonal nedstening, kom 15 mars 2020,mens andre mann ble født i September 2021, ingen har senskader og begge er langt fremme i forhold til alderen

Anonymkode: 3e100...21d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk corona i 2023 når jeg var gravid, men var så lite syk ar det var tilfeldig at jeg tok test. Nå er barnet bare 16mnd, håper han ikke har noen senskader av det. Gravid igjen nå, men sykmeldt og ikke så mye blandt folk, håper å unngå smitte.

Anonymkode: 0ff9f...f95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk baby i 2020, og hun var ca. 6 mnd. da hun fikk corona. Hun hadde litt antydning til feber, og milde forkjølelsessymptomer som vi ikke hadde tenkt over hvis det ikke var for at man tenkte veldig mye over sånt akkurat på den tida. Jeg fikk det omtrent samtidig, hadde over 40 i feber i noen dager og kjente meg helt ødelagt. 

2020-babyen har ikke hatt covid flere ganger som jeg vet om. Hun er ørebarn, og blir ofte forkjølet, akkurat som meg. Det er ikke noe som skulle tilsi at det har noe med covid som baby å gjøre. Hun har vært tidlig ute med språk og helt gjennomsnitlig på andre områder. 

Anonymkode: 5c302...f8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk korona som gravid i andre trimester i 2022, ingen senskader hos baby. Frisk og fin 2-åring nå som har helt normal utvikling. Storebror som da akkurat hadde fylt 1 år hadde også korona, men  det har ikke påvirket han etterpå heller.

Anonymkode: 52600...0ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...