Gå til innhold

Dra hjemmefra med åpne vinduer?

hilsenmeg

Anbefalte innlegg

Jeg og samboer bor i en leilighet i andre etasje sentralt i Oslo. Jeg kom hjem til at samboer hadde åpnet alle vinduer på vidt gap og dratt hjemmefra. Er dette normalt? Jeg synes ikke man skal ha alle vinduer åpne på den måten når man ikke er hjemme. Han er helt uenig og reagerer sterkt på min mening, som han synes er så unødvendig at han ikke vil diskutere det en gang. Er det normalt å dra hjemmefra med alle vinduer på vidt gap?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er problemet? Bortsett fra at det blir kaldt og dere må bruke strøm for å varme opp igjen ser jeg ikke helt hva som er problemet. Hadde dere bodd i 1. etasje kunne jeg forstått at du ikke likte det pga faren for at noen tok seg inn. Jeg drar ofte hjemmefra mens vinduene i 2. etasje står åpne (men ikke på denne tida av året).

Anonymkode: ab373...41e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva er problemet? Bortsett fra at det blir kaldt og dere må bruke strøm for å varme opp igjen ser jeg ikke helt hva som er problemet. Hadde dere bodd i 1. etasje kunne jeg forstått at du ikke likte det pga faren for at noen tok seg inn. Jeg drar ofte hjemmefra mens vinduene i 2. etasje står åpne (men ikke på denne tida av året).

Anonymkode: ab373...41e

På vidt gap? Du vet at det å ta seg opp i 2. etasje i et bygg er noe et barn kan gjøre? I alle fall var det slikt vi moret oss med på fritiden den gang jeg var barn. Og jeg har hatt (utrolig, men sant) mer enn en nabo som klatret opp til egen etasje på fylla etter å ha glemt nøklene. Når mine veldig lite atletiske naboer - i fylla - kan klatre opp til 2. og 3. etasje uten å falle ned og brekke nakken så kan nok hovedstadens innbruddstyver gjøre det samme.

Ts: dersom du sier «dette gjør meg oppriktig engstelig/redd» til en person som påstår seg være glad i deg og vedkommende velger å avfeie det som vås? Da lyver vedkommende om at hen er glad i deg. Og du tror dem på deres handling - som øyet og klart sier at de gir blaffen. Og så avvikler du forholdet, og finner deg noen som ER glad i deg, og ikke bare sier det. 

Dersom noen du er glad i sier «dette gjør meg redd» så ønsker du aldri noensinne gjøre det mot dem igjen. Noe annet er utenkelig.

Anonymkode: 47c6a...b6b

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rar ting å gjøre på vinteren. 

Jeg bor også i (høy pga halvetasje under første) andre etasje i blokk i Oslo. Drar uten problemer hjemmefra med åpne vinduer når det er varmt. Men det skulle veldig godt gjøres å klatre opp hit uten stige, og det ville være ekstremt synlig. 

Anonymkode: abeb8...5dc

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lukker nær alle vinduene før jeg drar ut. Til nød kan vinduer stå litt på gløtt, men i lås, hvis det er varmt.

Og jeg bor ikke i Oslo...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hilsenmeg skrev (1 time siden):

Jeg og samboer bor i en leilighet i andre etasje sentralt i Oslo. Jeg kom hjem til at samboer hadde åpnet alle vinduer på vidt gap og dratt hjemmefra. Er dette normalt? Jeg synes ikke man skal ha alle vinduer åpne på den måten når man ikke er hjemme. Han er helt uenig og reagerer sterkt på min mening, som han synes er så unødvendig at han ikke vil diskutere det en gang. Er det normalt å dra hjemmefra med alle vinduer på vidt gap?

Du kan hilse knekken og si at dette er en dårlig løsning med hensyn til å lufte eller bevare varmen og være effektiv med oppvarming og energibruk. 
Man kjøler ned hele huset og alt inventar. Er luftfuktigheten høy i tillegg, så er kulde og høy luftfuktighet inne en dårlig kombo. 

Neste grunn til reaksjon er om noen finner på at her er det mye å hente. Skaffer en stige fra en tilliggende eiendom, og klatrer inn. Da har du et innstigstyveri, noe som vanligvis gir kraftig avkorting i forsikringsutbetalinger. 

Kanskje det er normalt for han du bor med, men han kan jo være unntaket. 

Vi bor og midt i byen, og har når det er over ti grader ute ett vindu eller to åpne i luftestilling i øverste etasje åpent. Skal noen klarte inn der, så må det være noen på størrelse med en orm. Og den skal få slite med å komme seg opp. 

Anonymkode: 01251...9a6

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde det samme flere ganger og eksen var SÅ ubehagelig rundt det hele som om jeg var helt urimelig, og han ble sint hvis jeg tok det opp, pg hab fortsatte. Det var flere ting som skurret etterhvert, så viste det seg at han var utro og lufta så ikke jeg skulle lukte parfymen 🤮

Anonymkode: 6ba25...6ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...