Gå til innhold

Bakovervendt, beltemontert bilstol til ettåring. Finnes det ikke lenger?

Muscae

Anbefalte innlegg

Hei. Vi trenger å kjøpe bilstol til ettåringen, for han vokser straks ut av babystolen han har brukt til nå. 

Vi har ikke bil, så bilstolen blir brukt når vi låner/leier bil, sitter på hos andre eller tar taxi. Derfor er det viktig for meg at den er beltemontert, og det er selvfølgelig viktig at den er bakovervendt. Jeg søker og søker, men finner ikke noe som passer de kriteriene. Enten er det forovervendt,og beltemontert, som ikke er et alternativ, eller så er det bakovervendt med isofix. Og det vet man ikke om det passer i feks en taxi. Vi bor i Spania, og det er mange plasser vi kan dra med taxi uten at det koster skjorta, men vanskelig å være sikker på at taxien har isofix når en bestiller.. 

Har søkt i forumet og funnet gamle tråder om feks Britax two-way, som virket perfekt for oss. Men den er ute av produksjon.. 

Er det noen som vet om en som fortsatt er i salg. For jeg googler til jeg blir blå (eller i alle fall veldig oppgitt) og finner ikke noe.. 

Endret av Muscae
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nachfolger til reise. Den er oppblåsbar. Se på bilstolgruppa på Facebook 

Anonymkode: b5815...312

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Britax Safe-Way (oppfølgeren til Max-way som vi har)?

Anonymkode: 692fe...22a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muscae skrev (4 timer siden):

Hei. Vi trenger å kjøpe bilstol til ettåringen, for han vokser straks ut av babystolen han har brukt til nå. 

Vi har ikke bil, så bilstolen blir brukt når vi låner/leier bil, sitter på hos andre eller tar taxi. Derfor er det viktig for meg at den er beltemontert, og det er selvfølgelig viktig at den er bakovervendt. Jeg søker og søker, men finner ikke noe som passer de kriteriene. Enten er det forovervendt,og beltemontert, som ikke er et alternativ, eller så er det bakovervendt med isofix. Og det vet man ikke om det passer i feks en taxi. Vi bor i Spania, og det er mange plasser vi kan dra med taxi uten at det koster skjorta, men vanskelig å være sikker på at taxien har isofix når en bestiller.. 

Har søkt i forumet og funnet gamle tråder om feks Britax two-way, som virket perfekt for oss. Men den er ute av produksjon.. 

Er det noen som vet om en som fortsatt er i salg. For jeg googler til jeg blir blå (eller i alle fall veldig oppgitt) og finner ikke noe.. 

Du skriver at du bor i Spania, men ingenting om bilstolen skal kjøpes i Norge eller Spania. 

Har du oppsøkt en fysisk butikk og fremlagt ønsket/behovet ditt?

Jeg har levd i den tro at Isofix stoler også kan brukes med bare belte. Fordi det er anbefalt å bruke både belte og isofix på stoler, fordi der har vært tilfeller der isofix løsningene har løsnet og da er stolen lite sikker. Mulig nyere stoler er tilpasset av nye biler bare har isofix? 

Anonymkode: 9a302...cec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du skriver at du bor i Spania, men ingenting om bilstolen skal kjøpes i Norge eller Spania. 

Jeg har levd i den tro at Isofix stoler også kan brukes med bare belte. Fordi det er anbefalt å bruke både belte og isofix på stoler, fordi der har vært tilfeller der isofix løsningene har løsnet og da er stolen lite sikker. Mulig nyere stoler er tilpasset av nye biler bare har isofix? 

Ikke de bakovervendte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ikke de bakovervendte. 

Vi har tre stående i bode, som er fravokste. De kan brukes bakovervendt med setebelte. De er ikke mange årene gamle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er virkelig ikke anbefalt å kjøpe bilstol på Thansen. Dårlige merker som gjør det dårlig i kollisjonstester!

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bakovervendt småbarnsstol som festes med isofix kan ikke festes med beltet sånn plutselig. De er vanligvis enten eller, og om de skal festes med belte så har man også forankringsseler.

TS det er mange beltemonterte bakovervendte småbarnsstoler til salgs i Norge.. Jeg ser at Besafe Stretch og Axkid Minkid 4 er de som oftest anbefales av folk. Men ingen av disse er lette å feste i en taxi sånn plutselig, de må jo ha forankringsseler.

Eneste jeg kommer på som er bakovervendt og kan festes med kun bilens vanlige setebelte er Nachfolger HyFy (tror jeg den heter, den oppblåsbare)

Anonymkode: 0a9e8...270

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...