Gå til innhold

Jeg ble syk etter han var utro

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi har snakket sammen og jeg vet når, hvem og hvordan. Det han sier høres troverdig ut. Tid er helt sikkert at jeg trenger. Og jeg vet at om tilliten mellom oss ev skal bygges opp igjen kommer det til å ta lang tid og kreve mye av oss begge. Jeg vet også at han mest sannsynlig aldri ville fortalt meg dette hvis jeg ikke hadde blitt syk… 

Anonymkode: c8e92...7da

Jeg ser du alltid legger skylden på deg selv eller ham og deg som tango. Hvor egoistisk er ikke JEG som ikke prøver, hvis JEG lar dette gå utover barna? Dette vil kreve mye av oss begge? Unnskyld at jeg sier det, er bare redd jeg ser en annen kvinne drukne seg selv i alle andre her.

Anonymkode: 006ea...acc

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min samboer var òg utro og jeg fikk klamydia. Jeg hadde nok hatt det så lenge at jeg har endt opp med arrvev som har vokst sammen og gir smerter. Fyren er en drittsekk, og det er din samboer også….. Tenk på deg selv, du fortjener bedre💜 Det gjør barna dine også….

Anonymkode: 3252f...98e

• Liker 2
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Han sier selv at det har vært engangstilfelle. En gang før vi fikk barn og en gang nå. Om han snakker sant kan jeg selvfølgelig ikke vite 

Det hadde vært en engangstilfellet om det forble med den ene gangen før dere fikk barn. Nå vet du om minste en gang til. Det blir TO ganger som du vet om. Jeg poengterer: SOM DU VET OM.

Anonymkode: ec91c...ab1

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har snakket sammen og jeg vet når, hvem og hvordan. Det han sier høres troverdig ut. Tid er helt sikkert at jeg trenger. Og jeg vet at om tilliten mellom oss ev skal bygges opp igjen kommer det til å ta lang tid og kreve mye av oss begge. Jeg vet også at han mest sannsynlig aldri ville fortalt meg dette hvis jeg ikke hadde blitt syk… 

Hvordan kan du ha tillit til en som du vet ikke forteller noe med mindre han er pokka nødt?

Anonymkode: ec91c...ab1

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kjente hverandre godt fra før, men fortsatt helt uforståelig å i det minste ikke bruke kondom. Svaret hans på det er at det ikke var planlagt så derfor hadde de ikke det.,, 

Hvis de kjente / kjenner hverandre godt , vil jeg anta at hun hadde varslet han, evnt han varslet henne , om klamydia-smitten etterhvert ? Eller har han gått rundt med ubehandlet infeksjon ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ufattelig vanskelig det du opplever nå. Skjønner at du har det vanskelig. 

Når det er sagt så er det for meg helt ubegripelig at du vurderer å bli i dette forholdet. Jeg skjønner jo at man må vurdere valgmulighetene en har, men jeg skjønner likevel ikke at du vurderer å bli. 

Tillit er fundamentet i et forhold og her er den brutt så til de grader.  Det er åpenbart at han ikke har noe respekt for deg (og du har kanskje ikke så mye respekt for deg selv heller). Du er faktisk sammen med en mann som er så egoistisk at han kunne drept deg med utroskapen sin, kun for å få pult litt rundt. Så liten verdi har du for han dessverre. En som holder på slik er ikke redd for å miste familien sin. Dersom du blir i forholdet må du regne med at det blir å skje igjen. Han har vist deg sitt sanne ansikt. 

Du skal faktisk være et forbilde for dine barn. Du får selv vurdere hvilket forbilde du er og hvilket eksempel du  setter for dem ved å la deg bli behandlet slik. 

For øvrig er barn veldig tilpasningsdyktige. Ja, brudd er tøft for alle parter en stund, men så blir det lettere og lettere. Tilslutt er det en enorm befrielse. Ved å velge å bo i f.eks gangavstand til hverandre, så kan dere likevel gi barna en fin barndom med begge foreldrene tilstede. 

Anonymkode: dd186...ad0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du trenger støtte, ts. Ring en annen en din mann, som faktisk er grunnen gtil at du ligger på sykehus. Det setter deg bare mer i klem. Du kan jo ikke tenke hvis det er årsaken til sykehusinnleggelser som skal støtte deg. Hrøes bare helt jævlig ut. Hodet mitt hadde sprengt av forvrengning.

Anonymkode: 006ea...acc

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Tusen takk for svaret. Godt å få et svar fra noen som forstår at alt ikke alltid er så enkelt som man hadde trodd. Dette er en krevende prosess uansett hvilke utfall det blir. Jeg har alltid elsket mannen min og familien min, så er ikke noe jeg bare kan skru av selv om denne hendelsen absolutt ikke er noe jeg hadde trodd skulle hende meg noen gang 

Bare hyggelig. ❤️

Det er det som gjør sviket så fælt, fordi kjærligheten forsvinner ikke med det samme uansett. Ikke legg press på deg å skulle sortere dette raskt, ta innover deg at joda, du kan gruble, men du trenger ikke lande på noe fort og gæli, det vil nok bidra til å dempe presset du føler. 

Du skriver at du ikke vil dele det med noen venner i tilfelle du blir, jeg ville likevel prøvd å finne noen du kan snakke med det om. Utover her. Noen som er i stand til å lytte til deg uten å komme med sine meninger om hva du skal gjøre. Å verbalisere med stemme, er ofte en god måte å komme i kontakt med de ulike følelsene en har rundt et tema, på en annen måte enn ved skrift. Og særlig på en annen måte enn i en slik tråd der brorparten er opptatt av å fortelle deg hvor åpenbart valget ditt er. 

Spis, drikk, få nok søvn, og stol på deg selv og din egen dømmekraft. 

Anonymkode: 57076...c16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Tusen takk for svaret. Godt å få et svar fra noen som forstår at alt ikke alltid er så enkelt som man hadde trodd. Dette er en krevende prosess uansett hvilke utfall det blir. Jeg har alltid elsket mannen min og familien min, så er ikke noe jeg bare kan skru av selv om denne hendelsen absolutt ikke er noe jeg hadde trodd skulle hende meg noen gang 

Ville bare sende en virtuell klem og si at jeg er enig med den du siterer nå.

Dette handler ikke bare om hva du synes om mannen din - han er small potatoes midt oppi det hele - det handler om ditt syn på deg selv, ditt syn på hvordan samfunnet fungerer og på familiens rolle, det handler om ditt totale verdisyn og din virkelighetsoppfatning. Selv om han er en kødd akkurat nå, så betyr ikke det at du som kvinne er utslettet og ditt liv er en vits. Du er jo den samme bra dama som alltid før! ☺️

Forstår godt at du ikke vil snakke med noen som kjenner dere, men ville absolutt snakket med noen. Finn en sjelesørger eller psykolog, dra alene, uten mannen (han kan betale) og ta deg tiden du behøver. 

Anonymkode: fd052...095

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...