AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #1 Del Skrevet 30. november 2024 Jeg har vært sammen i 4 år med samboer. Han er en snill og god kjæreste og vi har lite konflikter.. men: Vi vil forskjellige ting i livet. Barn snakket vi om fra start, nå 4 år senere og samtale rundt dette temaet er han fortsatt ikke klar å vet ikke når. Tiden renner fra meg, jeg er 37 og han 35. Dette spiser meg om og hodet sier gå mens hjertet sier bli. Nå har dette blitt en psykisk påkjenning, Men jeg klarer ikke å si jeg ikke vil mer…. Trenger gode råd her ❤️ Anonymkode: 1f66f...18a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #2 Del Skrevet 30. november 2024 37 - da bør du begynne nå om du vil ha barn. Si at du skal ha barn, helst med ham, ellers med en donor. Og så kan han velge om han vil bli eller gå? Anonymkode: 2fb5d...c5b 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #3 Del Skrevet 30. november 2024 «hvis du ikke vil ha barn enda så må jeg kan, tiden min renner å sjansen for å bli gravid kan bli vanskeligere» Anonymkode: ee488...34d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #4 Del Skrevet 30. november 2024 37, da kan det allerede være for seint. Bare si det. "Det er slutt." Så flytter du! Hvis du skal ha barn burde du begynt for minst to år siden. Her er det bare å kaste seg rundt. Anonymkode: 938e9...81e 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #5 Del Skrevet 30. november 2024 Hva har du oppnådd ved å vente 1 år? Ikke la det går lengre tid. Det blir bare å utsette avklaringen. Tøft, men snakk fra hjertet. Si det som det er, men ikke gi ultimatum. (Da kan han gå i forsvar og ta ubetenkte valg). Selv om det betyr at du kanskje må velge å gå etterpå. Anonymkode: a3227...81f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #6 Del Skrevet 30. november 2024 Du må finne ut hva som er viktigst for deg: Barn eller denne mannen. Hvis det er mannen, er det bare å fortsette som før. Han blir neppe klar noen gang. Hvis det er barn, har du ikke tid til noe annet enn et ultimatum: Enten begynner dere å prøve nå med en gang, eller så går du. Det er viktig at du gjør det klart at du har forståelse for det hvis han ikke ønsker barn og ikke vil prøve nå, men da er også konsekvensen at det er slutt med umiddelbar virkning. Hvis du går, bør du begynne med IVF umiddelbart. Du har ikke tid til å lete etter en mann som ønsker barn. Anonymkode: c1502...8c0 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 30. november 2024 #7 Del Skrevet 30. november 2024 Om du ikke tar tak så er jeg redd du kommer til å bli bitter. Om du kjenner dette psykisk allerede nå så har du et problem. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #8 Del Skrevet 30. november 2024 Du må jo ta kontroll på ditt eget liv. Vi menn kan jo få barn hele livet, og trenger ikke å "føle oss klare". Det er ikke meningen at vi skal ta slike valg, det skal liksom bare skje når vi har sex. Anonymkode: 8005e...6e3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #9 Del Skrevet 30. november 2024 Du må bestemme deg for om han eller barn er viktigst, så må du ansvar for deg selv og ta et valg utifra det du har bestemt deg for. Anonymkode: 51f9d...a4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #10 Del Skrevet 1. desember 2024 Du har ikke nødvendigvis så mye tid til å vente med å få barn mtp. alderen din. Det begynner faktisk å haste. Jeg tenker at barn ikke er noe man kan kompromisse om; enten får man de eller ikke. Å la ting dure og gå slik som nå, vil garantert føre til sinne og bitterhet om få år når tiden har gått ut for deg. Du må stille et ultimatum til han. Enten begynner dere å prøve nå, eller så må du finne en annen partner evt. donor å få barn med. Det er helt i orden å ikke ønske seg barn eller ombestemme seg altså, men om det er tilfelle hos han så er ikke dere kompatible mer. Anonymkode: a24a8...0ef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TinaChristina Skrevet 1. desember 2024 #11 Del Skrevet 1. desember 2024 Vil du ha barn så må du nesten gi han et ultimatum. Tenk å la det gå, bli bitter også blir det slutt når du er 43 år. Du sitter barnløs, og han finner ei ny ei og får barn. Den er kjip. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #12 Del Skrevet 1. desember 2024 "Å ikke velge, er også et valg man tar". Ønsker du å velge å ikke få barn, ved å fortsette å unngå dette valget? For det er realiteten. Anonymkode: 2c2a2...65b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #13 Del Skrevet 1. desember 2024 Du er iferd med å miste toget... Anonymkode: 00711...5e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #14 Del Skrevet 1. desember 2024 Hvordan er det du snakker om temaet med ham? Sitter du å venter på at han sier «jeg er klar!» Mange menn gjør aldri det. Sett deg selv i førersetet i eget liv. Si at du er 37, du er allerede sent ute og risikerer å gå glipp av egne barn. Du vil ha barn, og helst med ham. Du har sluttet med prevensjon, og hvis dere skal fortsette sammen så blir han far. Så ser du om den inngangen gir bedre svar. Da presser du ham til å ta et aktivt valg, her og nå. Deg og barn vs. Ikke barn ikke deg. Anonymkode: 6f1e9...d26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå