Gå til innhold

Voksen med øreverk etter neserens

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har vært syk i nesten et par uker nå og har kjøpt en sånn sinus renser som man spruter saltvann opp i nesen med! 

Brukte denne igår kveld og fikk renset godt uten noe smerter, men idag tidlig var jeg potte tett og fikk kjempevondt når jeg gjorde det! 
Når jeg klemte på flasken for å få ut vann ville det først ikke komme ut gjennom det andre neseboret, men etter litt prøving så sprakk det i øret mitt og det kjennes ut som masse vann kom inn i øret! 
Det var kjempevondt og nå etter flere timer så gjør det fortsatt utrolig vondt! Verker og sprenger i øret, samt at jeg har nedsatt hørsel der! 

kan jeg ha gjort noe skade? Er første gangen jeg har prøvd sånn sinusrenser, så kan jo hende det bare løsnet opp masse? 
Burde vel fortsatt ikke gjøre så vondt?

Kastet opp av smerte i øret rett etter det skjedde og har vært svimmel siden! 
Er faktisk så vondt at jeg vurderer å dra på legevakten for å sjekke om jeg kan ha sprukket trommehinnen, men vil ikke sitte der i flere timer og ta opp tiden til folk som faktisk trenger hjelp hvis det er helt unødvendig🫣

help me! Tips?

Anonymkode: 799d3...734

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil også legge til at jeg nå har knitrelyd i øret og hører mye dårligere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hei!

Jeg har vært syk i nesten et par uker nå og har kjøpt en sånn sinus renser som man spruter saltvann opp i nesen med! 

Brukte denne igår kveld og fikk renset godt uten noe smerter, men idag tidlig var jeg potte tett og fikk kjempevondt når jeg gjorde det! 
Når jeg klemte på flasken for å få ut vann ville det først ikke komme ut gjennom det andre neseboret, men etter litt prøving så sprakk det i øret mitt og det kjennes ut som masse vann kom inn i øret! 
Det var kjempevondt og nå etter flere timer så gjør det fortsatt utrolig vondt! Verker og sprenger i øret, samt at jeg har nedsatt hørsel der! 

kan jeg ha gjort noe skade? Er første gangen jeg har prøvd sånn sinusrenser, så kan jo hende det bare løsnet opp masse? 

Er faktisk så vondt at jeg vurderer å dra på legevakten for å sjekke om jeg kan ha sprukket trommehinnen, men vil ikke sitte der i flere timer og ta opp tiden til folk som faktisk trenger hjelp hvis det er helt unødvendig🫣

help me! Tips?

Ta deg en tur eller tlf til legevakten, man tuller ikke med øreproblemer. Du vet heller ikke om det er «unødvendig» før du har vært der😅 

Anonymkode: 02d4d...bff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vil også legge til at jeg nå har knitrelyd i øret og hører mye dårligere!

Garantert fått væske i mellomøret ihvertfall. Har det nå selv knitrer i øret og nedsatt hørsel. Men det sjekker de på legevakta. Er jo greit å få sjekket ut i og med at det kom så akutt etter neseskylling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ta deg en tur eller tlf til legevakten, man tuller ikke med øreproblemer. Du vet heller ikke om det er «unødvendig» før du har vært der😅 

Man ringer før man drar til legevakt. Det fordi de faktisk har medisinsk kunnskap, og kan si om ts behøver komme - eller ikke.

Så ring legevakten, ts. Eller, dersom du har avtale om døgnkontinuerlig telefon til lege gjennom forsikring eller fagforening kan du ringe den telefonen.

Anonymkode: 0a9a1...fed

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, legevakt neste. Hvis du har fått snørr og bakterier bak der kan det fort utvikle seg til en ørebetennelse, hvis ikke trommehinnen din allerede er sprukket. Lykke til og god bedring! 

Anonymkode: 24fae...354

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Man ringer før man drar til legevakt. Det fordi de faktisk har medisinsk kunnskap, og kan si om ts behøver komme - eller ikke.

Så ring legevakten, ts. Eller, dersom du har avtale om døgnkontinuerlig telefon til lege gjennom forsikring eller fagforening kan du ringe den telefonen.

Ja jeg skrev ring eller dra😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei!

help me! Tips?

Hvorfor driver du og eksperimenterer med kroppen din på denne måten?

Er du usikker på hva som skjer inne i kroppen din, så er en telefon til legevakten et fornuftig valg her. 

Anonymkode: 659f5...e56

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar!

Endte opp med å ringe legevakten og høre med dem, de sa at det kunne bygge seg opp et press som var veldig vondt, men så lenge jeg ikke ble verre eller det ikke ble noe bedre iløpet av dagen så skulle jeg komme inn! 
Det har blitt bedre nå, så stemmer nok godt med det dem sa☺️ 

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jo, legevakt neste. Hvis du har fått snørr og bakterier bak der kan det fort utvikle seg til en ørebetennelse, hvis ikke trommehinnen din allerede er sprukket. Lykke til og god bedring! 

Anonymkode: 24fae...354

Garantert fått væske i mellomøret ihvertfall. Har det nå selv knitrer i øret og nedsatt hørsel. Men det sjekker de på legevakta. Er jo greit å få sjekket ut i og med at det kom så akutt etter neseskylling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvorfor driver du og eksperimenterer med kroppen din på denne måten?

Er du usikker på hva som skjer inne i kroppen din, så er en telefon til legevakten et fornuftig valg her. 

Anonymkode: 659f5...e56

Eksperimenterer ikke med kroppen, fulgte bruksanvisningen på en vare kjøpt fra apoteket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...