Fremmed fugl Skrevet 1. desember 2024 #101 Del Skrevet 1. desember 2024 Fotballkort... Helt supert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #102 Del Skrevet 1. desember 2024 AnonymBruker skrev (23 timer siden): For meg blir det dobbeltmoralsk å kritisere foreldre som ordner kalender til barna,når en selv unner seg opp til flere dyre kalendere med hudpleie og sminke osv. Anonymkode: 54da6...14e Er det de samme folka, da? De jeg kjenner som ikke har pakkekalender til ungene, har aldeles ikke pakkekalender til seg selv heller. Og de jeg kjenner som har overdådige pakkekalendere til ungene, har like overdådige kalendere til seg selv. Her har vi vosne + 2 barn på 4 og 6 en stor bülowkalender på deling. Det er 4 biter i hver luke, så den passer oss perfekt. Barna har arvet smaken vår, så de digger de litt voksne smakene derfra. Anonymkode: ee7b1...cde 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jajakvinne12 Skrevet 1. desember 2024 #103 Del Skrevet 1. desember 2024 Føler denne diskusjonen er like gammel som flagg på 17 mai, juletre opp før 23 des, eller halloween. La folk gjøre det de vil. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #104 Del Skrevet 1. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 30.11.2024 den 11.11): Da "trenger" de jaggu mye. Anonymkode: c5ba0...895 Ja, sokker, truser, vanter, tegneblyanter, en julepysj, hårstrikker, strømpebukser, hårspenner, tøfler, og resten av dagene litt godis tilsvarende en liten sjokolade. Mye av dette er forbruksvare hos små barn og ting jeg ville kjøpt uansett. Hvorfor er det så galt å lage en kalender av det? Er det overforbruk? Anonymkode: b74b7...ba1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #105 Del Skrevet 2. desember 2024 Ser ikke problemet med pakkekalender. Vi gir blyanter, viskelær, fargeblyanter, tannbørste, lypsyl, klær som de trenger (pysj til vinteren, osv), refleks, litt fjas og litt godteri. Anonymkode: a8ca2...7c2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #106 Del Skrevet 2. desember 2024 Vet ikke hvor gammel artikkelforfatteren på NRK er, men jeg er født på 80-tallet, og jeg fikk pakkekalender da jeg var liten. Det samme gjorde flere av vennene mine. Så det er ikke noe nytt konsept. Anonymkode: a8ca2...7c2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #107 Del Skrevet 2. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 30.11.2024 den 22.04): Er det vanlig at voksene kjøper seg kalender? Ser jo de finnes men er det så vanlig blant godt voksne folk? Og er det noen i tråden her som kritiserer pakkekalender til barna og selv unner seg flere dyre kalendere? Anonymkode: d37ec...72f De som kritiserer pakkekalendere unner selvfølgelig ikke seg selv flere dyre kalendere. Mange av oss kritiserer jo fordi vi er overbevist om at overforbruk er negativt både for generell psykisk helse og for miljø, da gjelder det samme for voksne. AnonymBruker skrev (På 1.12.2024 den 3.26): Så ta tak i ditt eget, det er ikke 24 kalendergaver som utgjør det overforbruket Anonymkode: f8c2d...519 Det utgjør selvfølgelig ikke alt overforbruk, men det er jo et veldig tydelig symptom på en tendens i samfunnet, og blir aktuelt på denne tiden av året. Anonymkode: 27340...4d2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet 2. desember 2024 #108 Del Skrevet 2. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 1.12.2024 den 3.26): Så ta tak i ditt eget, det er ikke 24 kalendergaver som utgjør det overforbruket Anonymkode: f8c2d...519 Jeg kjøper mye brukt på Finn, og selger, gir bort eller bytter mye av det jeg allerede har (mye av dette har jeg fått, ikke kjøpt selv). Synes jeg har for mye ting uansett - i år skal jeg gi bort en ting for hver dag i advent, så kanskje slipper noen å kjøpe seg én ting ekstra. Ellers har keg også omtrent 10 klesplagg jeg har "brukt opp" i år. Sokker som det er blitt hull i, BH som er så slitt at den ikke lengre holder, treningsbukse som etter noen år med mye bruk hår opp i sømmene og ikke kan fikses, sko som faller fra hverandre og ikke kan repareres, o.l. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2024 #109 Del Skrevet 4. desember 2024 Jeg fikk pakkekalender da jeg var liten, og synes det var kos. Men det var småting som i dag ville kostet 10-20 kr/stk. Gøye ting som ble brukt pittelitt og havnet i en rotekasse etterpå. Gjorde dette selv en stund til mine barn, men fant ut at det var miljøfientlig å fylle opp huset med tøys som ikke ble brukt. Det var IKKE dyre ting jeg fikk, som en heller ville gitt til jul/bursdag. Jeg fikk heller IKKE tannbørster og sokker. Jeg var gjerne overfladisk og bortskjemt, men kan unnskylde meg med at jeg var barn. Jeg ville tenkt at hvorfor får jeg en tannkost i gave? Det får jeg jo mange ganger i året. En lipgloss, billigste neglelakk på cubus eller et roseformet såpestykke er noe helt annet. Det er ting en jente gjerne har, men som ikke er nødvendige forbruksvarer. Anonymkode: f01d0...e69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 4. desember 2024 #110 Del Skrevet 4. desember 2024 Litt morsomt...her inne brøler folk høyt at pakkekalender er tull og tøys.. overforbruk...gaver og tung barn ikke trenger. På annen tråd er der foreldre som skriker at gave fri bursdager..nei det kan de ikke ha noe av...barna må få gaver av klassen når de feirer bursdag 🤣🤣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2024 #111 Del Skrevet 4. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 1.12.2024 den 2.29): Men fra spøk til revolver. Dere som gir genser og julekjoler i kalendergave; hva i all verden gir dere julaften? En bil? Anonymkode: f01d0...e69 Alt mulig annet? Klær trenger de jo hele året, og julekjolen er det jo meningen at hun skal ha på seg før vi begynner på pakkene? Gaven som ligger under treet kan godt koste mindre enn selve kalenderen, så lenge den er valgt med omhu. Anonymkode: 7fff4...c7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå