Gå til innhold

Morgen «angst»

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Irak skrev (1 time siden):

Hvor lenge har dette vedvart?

Ville tatt en tur til legen om du ikke har gjort det. Vitaminer kan ha veldig mye å si. Det var noe av det første jeg ble sjekket for. Tok en haug med blodprøver på sykehuset. Be om utvidet blodprøver for evt å finne ut av dine verdier. Hos meg var det ingen mangler så her var det kun psykisk....Traumer...

https://www.kry.no/helsenytt/en-liten-vitaminguide/

Vil anbefale deg å lese denne. Her står det hva de ulike vitaminene gjør for kroppen din. 

Vet jo de som plutselig må få injeksjoner av vitaminer for at dem mangler eller er lave. 

Sånn generelt- er det dumt å ta antidepressiva og samtidig forsøke korrigere vitamin manglene?

(vet du er i mot medisiner men spm går ut generelt da)

Anonymkode: 47e7c...cbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sånn generelt- er det dumt å ta antidepressiva og samtidig forsøke korrigere vitamin manglene?

Det tror jeg er en avveinings sak, ifht alvorlighetsgraden av mangel og behovet for å gå på antidepressiva. Men det er ett spm for legen tror jeg og du må kjenne på egen kropp. 

Anonymkode: 4069c...637

Lenke til kommentar
Del på andre sider

føler med deg, har hatt det sånn i flere år. har vært så ille at noen ganger at jeg må ligge på badet eller kjøkken gulvet i flere timer før jeg kan starte som normalt med dagen. jeg har mest psykiske symptomer som uvirkelighets følelse, svimmelhet og redd å masse mere. når angsten er fysisk hos meg får jeg sterke smerter i mellomgulvet og kan kaste opp av smerter i kroppen. 

det som hjelper for meg er å tenke at dette er helt normalt og snakke med noen som kan fortelle meg at dette ikke er noe farlig men bare en reaksjon. jeg anbefaler deg og sjekke ut angstportalen eller fra angst til trygghet som er en podcast som forklarer virkelig alt og som forklarer veien ut av det.

det er ikke farlig å ha angst, men frykten for å ikke fungere normalt er så ekte og skremmende

Anonymkode: fb934...0df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

føler så med deg, har hatt det sånn i flere år. har vært så ille noen ganger at jeg må ligge på badet eller kjøkken gulvet i flere timer før jeg kan starte med dagen.

jeg har mest psykiske symptomer som uvirkelighets følelse, svimmelhet, redd å masse mere. når angsten er fysisk hos meg får jeg sterke smerter i mellomgulvet og kan kaste opp av smertene i kroppen. 

det som hjelper for meg er å tenke at dette er helt normalt og snakke med noen som kan fortelle meg at dette ikke er noe farlig men bare en reaksjon. jeg anbefaler deg og sjekke ut angstportalen eller fra angst til trygghet som er en podcast som forklarer virkelig alt og som forklarer veien ut av det.

det er ikke farlig å ha angst, men frykten for å ikke fungere normalt er så ekte og skremmende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier at dette er 100 fysiologisk og ikke har utgangspunkt i noe du er "redd" for. 

Hvordan er resten av livet ditt, alt er på stell? Partner, barn, jobb, tilfredsstillende hverdag? 

Anonymkode: 6604c...b33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du sier at du ikke er redd for noe, likevel spør du fremmede på nett om helseråd i stedet for å lytte til deg selv. Det sier meg at du er redd for å gjøre noe galt når det kommer til helsa di, og at du ikke har tillit til deg selv. 

Å ikke stole på at en selv er i stand, som voksen, til å ta gode valg for seg selv er jo også en kilde til angst. Det er vanskelig å ikke ha noen som tar ledelse i eget liv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

føler med deg, har hatt det sånn i flere år. har vært så ille at noen ganger at jeg må ligge på badet eller kjøkken gulvet i flere timer før jeg kan starte som normalt med dagen. jeg har mest psykiske symptomer som uvirkelighets følelse, svimmelhet og redd å masse mere. når angsten er fysisk hos meg får jeg sterke smerter i mellomgulvet og kan kaste opp av smerter i kroppen. 

Huff ja. Jeg føler hele hjernen og hode er pakka inn i noe. Sanser og tanker og alt ee helt innsausa 😔😔😔😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Du sier at du ikke er redd for noe, likevel spør du fremmede på nett om helseråd i stedet for å lytte til deg selv. Det sier meg at du er redd for å gjøre noe galt når det kommer til helsa di, og at du ikke har tillit til deg selv. 

Å ikke stole på at en selv er i stand, som voksen, til å ta gode valg for seg selv er jo også en kilde til angst. Det er vanskelig å ikke ha noen som tar ledelse i eget liv. 

Har alltid hatt god kontskt med meg selv og klart meg bra. Men erter jeg ble så syk har jeg mista helt kontroll forståelse og kontakt - og DET er det som skremmer meg. Har så hjernetåke at ikke klarer tenke en eneste tanke og alt ee bare kaos i hjerne og kropp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Du sier at dette er 100 fysiologisk og ikke har utgangspunkt i noe du er "redd" for. 

Hvordan er resten av livet ditt, alt er på stell? Partner, barn, jobb, tilfredsstillende hverdag? 

På ingen måte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har alltid hatt god kontskt med meg selv og klart meg bra. Men erter jeg ble så syk har jeg mista helt kontroll forståelse og kontakt - og DET er det som skremmer meg. Har så hjernetåke at ikke klarer tenke en eneste tanke og alt ee bare kaos i hjerne og kropp

Men likevel fortsetter du bare å skrive om det på nett og spamme ned flere forum om alle symptomene dine. Men medisinen du har fått for dette, den finner du unnskyldninger for ikke å ta.

Anonymkode: bb0a4...780

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er ikke rart en har angst dersom det er mange områder av livet som ikke fungerer. Du sier du er syk, henviser du da til angsten eller noe annet? 

Jeg tror du vil få bedre hjelp dersom du skriver mer utfyllende hovedinnlegg. Ønsker deg lykke til! Angst kan man behandle på mange måter, og det finnes håp for deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Men likevel fortsetter du bare å skrive om det på nett og spamme ned flere forum om alle symptomene dine. Men medisinen du har fått for dette, den finner du unnskyldninger for ikke å ta.

Ikke funnet på en eneste unskyldning. Men jeg tror ikke symptomene mine skyldes angst eller depresjon. Og da er det lite vits.

pluss at er redd for forverring 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ikke funnet på en eneste unskyldning. Men jeg tror ikke symptomene mine skyldes angst eller depresjon. Og da er det lite vits.

Du sier du ikke har funnet på en eneste unnskyldning og så rett etter det skriver du to unnskyldninger.

Du er redd for forverring - vel, det å gruble, overtenke, overanalysere, spørre og spørre og spørre på forum i månedsvis gjør deg i hvert fall ikke bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Men legen din har skjønt at du har angst eller depresjon og det er derfor du har fått tabletter å bruke mot dette. Du må starte der.

Anonymkode: 5e192...76b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du sier du ikke har funnet på en eneste unnskyldning og så rett etter det skriver du to unnskyldninger.

Du er redd for forverring - vel, det å gruble, overtenke, overanalysere, spørre og spørre og spørre på forum i månedsvis gjør deg i hvert fall ikke bedre.

Det er jo ikke unskyldning. Men en reell usikkerhet om hva symptomene skyldes 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Men legen din har skjønt at du har angst eller depresjon og det er derfor du har fått tabletter å bruke mot dette. Du må starte der.

Nei. Legen er i tvil. Men har ikke noe bedre å tilby enn å prøve antidepressiva. Fordi jeg er desperat og spør om det. Til tross for at jeg ee usikker selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Det er jo ikke unskyldning. Men en reell usikkerhet om hva symptomene skyldes 😅

Etter å ha opprettet et utall tråder over flere forum og spurt om dette i månedsvis - har du kommet noe nærmere å bli mindre usikker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei. Legen er i tvil. Men har ikke noe bedre å tilby enn å prøve antidepressiva. Fordi jeg er desperat og spør om det. Til tross for at jeg ee usikker selv

Da må du jo prøve det legen(e) har å tilby da. Det kan være ubehagelig med medisinstart, men det er ikke farlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Da må du jo prøve det legen(e) har å tilby da. Det kan være ubehagelig med medisinstart, men det er ikke farlig. 

Ja. Det er farlig om jeg blir verre nå eller det klikker helt for meg. Er veldih sensitiv for medisiner og reagere dårlig på osyksike medisiner før. Så er ikke helt uten grunn. Men skjønner jeg MÅ prøve. 😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...