AnonymBruker Skrevet lørdag kl 06:33 #1 Del Skrevet lørdag kl 06:33 Vi skal kjøpe en ny 75 tommer og hadde egentlig landet på denne TCL 75" MQLED85 4K MINI-LED TV (2024). Vi er en familie på 5 som ikke er super opptatt av film osv. Men liker selvsagt å se en god film og TV-en blir brukt daglig. Tven Skal stå i hovedstuen. Nå kom vi over denne, sommer er ganske mye billigere Samsung 75" DU7175 4K Smart-TV (2024). Kan noen som har peiling si meg hovedforskjellen på de to? Hadde satt stor pris på det💕💕💕 Anonymkode: 84ea1...29f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Len Atle Skrevet lørdag kl 12:29 #2 Del Skrevet lørdag kl 12:29 Hei, TCL er ett bedre TV på alle måter, det har bakbelysning med lokal dimming som gjør at du får ett bra bilde med god kontrast og godt svart nivå. Det andre har kantbelysning som gir dårligere kontrast og svart kan oppleves som grått. Begge TV'ene er LED som ikke har de beste innsynsvinkel så du skal ikke sitte for skrått på før bilde blir litt mindre fargerikt. Kjøpte selv TCL 75" MQLED85 under Black week nå og er veldig fornøyd med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåklokke76 Skrevet lørdag kl 14:01 #3 Del Skrevet lørdag kl 14:01 Takk for svar😍 Jeg/vi er helt amatør på dette, tenker du at den dyreste er verdt prisen, flere tusen dyrere enn den andre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Len Atle Skrevet lørdag kl 14:40 #4 Del Skrevet lørdag kl 14:40 Det kommer ann på 😊 For meg er den verdt det, men så er jeg veldig kresen på bildekvalitet. Dersom bruken stort sett er vanlig tv titting i ett opplyst rom så er nok Samsung tv'en god nok, men jeg vil nok si at det er en stor kvalitetsforskjell på de to tv'ene. Fant ikke noen tester på Samsung tv'en, men bruker anmeldelsene er stort sett positive. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåklokke76 Skrevet lørdag kl 14:44 #5 Del Skrevet lørdag kl 14:44 Skjønner. Veldig takknemlig for tilbakemelding, fikk følelsen av at selgeren i butikken bare ville selge meg en dyrere. Men det spørs jo selvsagt hva man vil ha av kvalitet ja. har i dag en Samsung the Frame som kanskje ikke har super bildekvalitet🤷🏻♀️. Jeg har ikke samenligninger 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Len Atle Skrevet lørdag kl 14:50 #6 Del Skrevet lørdag kl 14:50 The Frame har også kantbelysning så samme som den Samsung'en du nevner her 😊 er du fornøyd med the Frame så blir du nok fornøyd med denne også 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåklokke76 Skrevet lørdag kl 14:55 #7 Del Skrevet lørdag kl 14:55 Hmm, men du tenker jeg vil merke stor forskjell i bildekvalitet fra the Frame til den Tlcen? Sorry for dumme spørsmål 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Len Atle Skrevet lørdag kl 15:16 #8 Del Skrevet lørdag kl 15:16 Kjenner ikke så godt til the Frame, men det skal være ett bra tv. Hvor stor forskjell du vil merke på bildekvalitet våger jeg ikke å svare på, her er nok forskjellen størt på svart nivå, lysstyrke og jevn belysning over skjermen. Litt info 😊 BakLED (FALD): Dette brukes på de dyreste LCD TVene, på noen få toppmodeller. Dyrere å produsere, men gir bedre bilder. Hvis du ønsker et bra HDR bilde med trykk i, så må du velge BakLED eller OLED. Skjermen deles inn i fysiske dimmesoner, som kan slåes av og på. De rimeligste BakLED TVene har gjerne 30-50 dimmesoner, mens de dyreste har ca 100-500 dimmesoner. Derfor har de dyreste bedre kontrast og bedre bilder. Du får også blooming/lyslekkasje på disse TVene, men ikke så mye som på KantLED. Hvis du ønsker høy lysstyrke over 500-600 nits, så MÅ du på bakled hvis du vil ha LCD TV. KantLED: De fleste LCD Tver i dag er av kantLED typen. Lyset bak panelet kommer fra sidene eller fra bunnen. Det er lettere å få blooming/lyslekkasje på disse. Svakere på lysstyrke og kontrast. Fungerer fint på vanlig TV innhold, men gir slapp 4K HDR opplevelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåklokke76 Skrevet lørdag kl 16:54 #9 Del Skrevet lørdag kl 16:54 Ok, supert takk for info. Får ta å gruble litt på det☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåklokke76 Skrevet lørdag kl 17:05 #10 Del Skrevet lørdag kl 17:05 Har du foresten en god lydplanke å anbefale til den tlc TV-en?🤩 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Len Atle Skrevet lørdag kl 17:13 #11 Del Skrevet lørdag kl 17:13 Her går jo også pris og kvalitet hånd i hånd, men Sonos Beam har fått mye skryt i tester har jeg sett. Samsung HW-B660D skal også være bra 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hololo Skrevet lørdag kl 17:40 #12 Del Skrevet lørdag kl 17:40 jeg har ikke noe anbefaling men har utrolig dårlig erfaring med TLC, alle 3 tvene jeg har vært borti så henge de seg opp og er utrolig sene i loadingen, passer dårlig for oss utålmodige. Hadde samsung tidligere og følte at det var veldig bra. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå