Gå til innhold

Psykiater med svært stor tro på antidepressiver og sin behandling.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg begynte nylig hos psykiater pga depresjon.  Før jeg begynte hos psykiateren hadde jeg hatt en tung depresjon i et halvt år og lettere depresjon hele livet. 

Uansett. Jeg fikk min andre time hos henne tre dager etter første time. Første time fikk jeg noen antidepressiver som jeg begynte å ta. Allerede andre time virket hun nærmest overrasket over at jeg ikke følte meg bedre.  Tredje og fjerde time så har hun stilt spørsmål om av typen: "Er du sikker på at du tar pillene dine? Tar du dem hver dag?" når jeg sier at jeg ikke har merket verken bedring eller noe bieffekter. Så virker som hun er så sikker på at disse pillene skal hjelpe og ha bieffekter på meg at hun tviler på at jeg tar dem når jeg sier jeg ikke har merket noe. 

Selv tipper jeg at grunnen til at jeg ikke merker bieffektene er fordi jeg går på den laveste dosen. Men hun har aldri spurt om vi skal øke dosen. jeg er heller ikke lege så jeg skal selvsagt ikke si noe om hva jeg burde gjøre når det kommer til medisiner. 

Hun virker også å tro at bare det å starte på behandling hos henne skal gjøre ting mye bedre. Når jeg sier jeg ikke har blitt bedre så sier hun "Du ville jo starte til behandling og nå får du jo behandling".  Som om depresjonen min kun hang sammen med at jeg ikke gikk til behandling. 

Noen som har opplevd lignende? 

Vet ikke om det er relevant. Men min psykiater kommer fra Øst-Europa.

Anonymkode: 1bd93...128

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altså, kanskje du skulle gått til psykolog heller? 

Anonymkode: dd574...43d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Altså, kanskje du skulle gått til psykolog heller? 

Anonymkode: dd574...43d

Takk, vurderer å forsøke å bytte behandler. 

TS

Anonymkode: 1bd93...128

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan vel hende du bør bytte til en annen type antidepressiva etter hvert, men det er for tidlig å bytte etter 4 uker. Klart hun må spørre om du får bedring eller ikke for å vurdere dose og type. For noen tar det lang tid før det virker og pasienten er gjerne den siste som merker forskjell. 

Virker som om du misforstår det hun sier om behandling. Ingen tror det skal virke over natten, ikke hun heller, det tar tid. Jeg gikk i behandling i over et halvt år. Begynte å bli bedre etter 3 mnd.

Anonymkode: c37ed...766

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste psykiateren jeg har møtt var en jeg hadde til nabo en gang...Fyren var nøtte sprø så nekter å tro han kunne hjelpe noen som var enda verre..🤭😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...