AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #61 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (På 30.11.2024 den 13.25): aksjonærene er fornøyde. Det varmer å høre nå i førjulstida 🥰 Anonymkode: 6e22a...754 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #62 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (På 30.11.2024 den 7.05): Norge er jo i oppløsning. Over få år har vi fått 1 million innvandrere. Politikerne er korrupte kjeltringer som bryr seg mest om egen vinning og se fine ut i EU. Naturen vår ødelegges totalt pga vindindustri og "grønt" skifte. Vi som faktisk gjør jobben, skal tynes mest mulig. Mens de som sitter på kontor blir flere og flere, og tar absolutt mest av kaka. Hvorfor skal vi vanlige nordmenn slite oss ut for dette? Anonymkode: 9c798...70a Signerer denne. Det er noe riv, ruskende galt når når innvandrere får full opptjening av pensjon i det de ankommer landet, KUN fordi de er innvandrere. Mennesker som er født, oppvokst og har jobbet et langt liv i Norge risikerer derimot å få minstepensjon...AP har ordnet det sånn, fordi det er politisk korrekt. KUN derfor.... Anonymkode: 9cb91...f0c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knirke Skrevet 11 timer siden #63 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg fortjener å få lov å tisse, spise, skifte ob og bind, jeg har rett på pauser. Jeg forventer at jeg blir bra behandlet som et menneske, jeg er ingen maskin. Uten ansatte, stadig utskiftinger koster penger. Her må man på 4 måneder internopplæring før man får lov å jobb i bedriften, dette koster. Jo jeg forventer å dra på jobb å ha en god arbeidsdag. Arbeid er minst 40 timer i uken i over 46 uker i året. Så du tenker så lenge man får lønn kan man drive rovdrift av ansatte, ha høy turn over skaper uro og mistrivsel. Min far er av boomer siden vi skulle bruke dette som et argument på hva man forventer, han synes turnusen min og den rovdriften som foregår er helt sykt. Han hadde det ikke slik, selv om han også jobbet turnus, han fikk lov til å både spise og tisse. Jeg har også sterkt behov for å sitte i løpet av 10 timer, har rundt 25.000 skritt på en dag. Så jo en arbeidsgiver som setter pris på ansatte vil få mer effektivitet og mindre sykefravær Anonymkode: 247b4...ca9 Du høres ut som du er i helt feil jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knirke Skrevet 11 timer siden #64 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg tror du glemmer at ansatte også har en egenverdi, og at de ansatte yter bedre om de faktisk har det bedre. Vi er mennesker, og ikke maskiner. Vi er derfor helt avheng av gode miljøer å jobbe i for å yte best mulig. Jeg har ikke lest i tråden at noen ønsker noe uten å yte noe tilbake. Snare tvert i mot leser jeg at veldig mange yter mye, men får lite tilbake og at det dermed blir et misforhold mellom hva den enkelte føler den yter og hva man får tilbake. Få arbeidsgivere vil tjene på høy gjennomtrekk da det vil kreve ressurser å få nyansatte oppe å gå, og høyt gjennomtrekk også vil skape et dårlig arbeidsmiljø, som igjen fører til at de ansatte vil yte dårligere. Tankegangen din funker nok på maskiner, og under typ diktatur og slavevirksomhet, men dårlig for frie mennesker. Anonymkode: 9d749...abb Er det arbeidsgiveren din sin oppgave å fortelle deg at du har egenverdi? Vet du ikke det best selv? Jeg sier ikke at man ikke skal ha godt arbeidsmiljø, men etter min erfaring er det ikke arbeidsgiveren (dvs eierne av firmaeet) som lager dårlig stemning, det er de ansatte selv. Spesielt uerfarne mellomledere som ikke skjønner forskjellen på sjef og leder. Slike arbeidsplasser er slitsomme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #65 Del Skrevet 7 timer siden Hvem tenker på de stakkars aksjonærene? Anonymkode: f72db...c32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #66 Del Skrevet 5 timer siden Jeg er kommunalt ansatt, og opplever ikke at ledelsen driver rovdrift på de ansatte. Vi får ta pauser når vi har behov, og styrer i stor grad arbeidsdagen og avtalene våre selv, så lenge vi jobber de timene vi skal, og innenfor fleksitiden. Men vi må ha med matpakke selv, og i år blir det ikke noe julebord, kun julelunsj. Lønna er vel ikke noe å rope hurra for, men det er en trygg jobb med en god pensjonsordning. Og hos oss er ledelsen godt likt😊 Anonymkode: d8f72...e88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #67 Del Skrevet 3 timer siden Jeg er 25 år og merker at min generasjon er helt annerledes når det kommer til arbeidsmoral. For oss er jobb jobb. Ikke noe mer enn det. Vi gjør det vi må, og går hjem det sekundet vi kan. Vi gjør ikke mer enn det vi får betalt for, og mye er viktigere enn jobb. Vi setter alltid familie som nr.1. Slik som du sier ts: vi finner ikke løsninger på sykt barn, vi blir hjemme med sykt barn. Vi blir hjemme om vi er syke. Ja, noen til og mer pjuske. Arbeidet er ikke livet vårt og kollegaene våre er ikke familien vår eller vennene våre. Om jeg f.eks ser på min mor er det helt annerledes. Hun jobber og jobber og jobber. Tar alt av ekstra hun kan. Yter det lille(enorme) ekstra hele tiden. Sier aldri nei. Jobber til sene kvelden. Slik er det med min far også. Sier ofte at de er som en familie på jobben. Altså hva i alle dager. Selvsagt finnes det folk på min alder som er slik også. Finnes også maaange på 50/60 som er slik som den typisk gen z generasjonen, men dette er stereotypiske, og det er dette jeg kjenner meg igjen i: den store forskjellen på 60 år som jobber til de stuper, og 25-30 år som gjør det vi blir lønnet for og ikke mer. Anonymkode: 1453f...132 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knirke Skrevet 1 time siden #68 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er 25 år og merker at min generasjon er helt annerledes når det kommer til arbeidsmoral. For oss er jobb jobb. Ikke noe mer enn det. Vi gjør det vi må, og går hjem det sekundet vi kan. Vi gjør ikke mer enn det vi får betalt for, og mye er viktigere enn jobb. Vi setter alltid familie som nr.1. Slik som du sier ts: vi finner ikke løsninger på sykt barn, vi blir hjemme med sykt barn. Vi blir hjemme om vi er syke. Ja, noen til og mer pjuske. Arbeidet er ikke livet vårt og kollegaene våre er ikke familien vår eller vennene våre. Om jeg f.eks ser på min mor er det helt annerledes. Hun jobber og jobber og jobber. Tar alt av ekstra hun kan. Yter det lille(enorme) ekstra hele tiden. Sier aldri nei. Jobber til sene kvelden. Slik er det med min far også. Sier ofte at de er som en familie på jobben. Altså hva i alle dager. Selvsagt finnes det folk på min alder som er slik også. Finnes også maaange på 50/60 som er slik som den typisk gen z generasjonen, men dette er stereotypiske, og det er dette jeg kjenner meg igjen i: den store forskjellen på 60 år som jobber til de stuper, og 25-30 år som gjør det vi blir lønnet for og ikke mer. Anonymkode: 1453f...132 Vi som er vant til å gi det lille ekstra og regner kollegaene som familie synes at det er noe trist over dere som går hjem på sekundet arbeidsdagen er slutt, nekter overtid og skyr unna alt sosialt på jobben som ikke er betalt. Det virker som et veldig gledesløst liv. Man tilbringer tross alt veldig mye av sin våkne tid på jobben. Hvorfor ikke gjøre det meningsfullt, liksom? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #69 Del Skrevet 1 time siden Knirke skrev (16 minutter siden): Vi som er vant til å gi det lille ekstra og regner kollegaene som familie synes at det er noe trist over dere som går hjem på sekundet arbeidsdagen er slutt, nekter overtid og skyr unna alt sosialt på jobben som ikke er betalt. Det virker som et veldig gledesløst liv. Man tilbringer tross alt veldig mye av sin våkne tid på jobben. Hvorfor ikke gjøre det meningsfullt, liksom? Er vel nødvendigvis slik at det ene utelukker det andre? Jeg trives med jobben og har fine kollegaer, men føler ikke noe behov for å henge med dem utenom jobb. Som du sier tilbringer man mye tid på jobb, så for meg hadde det blitt litt i overkant å fortsette å være sammen med dem på fritiden også… At man går hjem når arbeidsdagen er slutt, og ikke alltid kan ta overtid, er vel ikke verken rart eller noe som skal ses negativt på? Betyr ikke at jeg ikke har det fint og meningsfylt på jobb? 🤷♀️ Anonymkode: 8cf86...0e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå