AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #1 Del Skrevet 4 timer siden Jeg begynte å jobbe når jeg var tidlig i tenårene, har jobber siden da. Jeg har alltid hatt yrkesstolthet, men den har arbeidsgiver tatt sakte vekk. Det kommer av hvordan hr styrer bedriften, hva de ansetter kollegaer, alene arbeid mer og mer, sikkerheten min bryr ingen seg om, og de driver med rovdrift på oss ansatte. Samtidig som yrkesstoltheten falt, så falt også arbeidsmoralen min. Jeg setter ikke himmel og jord i bevegelse for å finne løsning slik at jeg kunne dra på jobb selv med sykt barn. Er jeg dårlig tar jeg ikke Paracet for å se om jeg klarer å holde ut dagen, jeg gjør det jeg må og ikke mer. Synes dette er så trist og vi er samtlige i min bedrift som er der jeg er. Nå er det mye kos med misnøye og arbeidsmiljøet blant kollegaer blir også dårligere. Samfunnet har endret seg de siste 12 årene, vi har blitt kaldere og hardere. Kan ikke bare være meg som merker at både stolthet og moral synker når man blir elendig behandlet av arbeidsgiver. Er ikke så mange steder å jobbe med min utdannelse så inntil videre er jeg der så lenge lønns kommer til avtalt tid. Har du merket endring på din arbeidsplass? Har du både stolthet og en god moral enda? Anonymkode: 247b4...ca9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #2 Del Skrevet 4 timer siden Jeg sliter med stolthet. Jobber i eldreomsorgen og er vitne daglig til et system som ikke fungerer og jeg ser mørkt på fremtiden. Av ulike grunner ser jeg ikke for meg å skifte jobb på noen år enda, men det er vanskelig å holde motet oppe når halvparten av kollegaene dine også er lei og slitne, men gud forby å sykemelde seg.. Bedre å klage støtt. Anonymkode: 734b6...e53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #3 Del Skrevet 4 timer siden Arbeidsgiver forventer mer og mer, gir flere oppgaver, skal effektivisere alt, alt handler om økonomi. Det er ikke rart folk ikke gidder mer. Vi jobber for å leve, vi lever ikke for å jobbe. Folk har vel sett at den rovdrifta på enkelte arbeidsplasser tar for mye av fritiden, noe som ikke er greit, og da gidder de ikke mer. Anonymkode: c6f6d...e33 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #4 Del Skrevet 4 timer siden helt enig, føles som arbeid var mer en del av livet før, mens nå så er det noe du bare må gjør for å leve. Jeg begynte selv å gå med aviser da jeg var 11, og det fortsette med diverse etter skole jobber til jeg begynte i "voksen" jobb, nå nærme jeg meg 40 og har da nesten allerede vært i arbeidslivet i 30 år, men har merke en forskjell de siste 2-3 årene på meg selv der jobben har blitt mindre viktig. Jeg har aldri vært en person med veldig store ambisjoner, men har alltid stått på i de jobbene jeg har hatt, men er litt som at jeg føler meg mettet nå. Merke det på samfunnet rundt og. Anonymkode: 2f9e5...183 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå