AnonymBruker Skrevet fredag kl 23:23 #1 Del Skrevet fredag kl 23:23 Jeg skal reise til utlandet i helga. Jeg reiser fra Værnes til OSL med Norwegian, booket av meg. Så flyr jeg videre med Lufthansa, booket av reisebyrå (gruppereise). Ikke si at jeg burde ha hatt én booking, det vet jeg, men det var ikke mulig. Jeg planlegger å reise med kun håndbagasje for å gjøre transit enklere, slippe å sjekke inn bagasje på nytt, sikkerhetskontroll etc. Nå får jeg beskjed fra Lufthansa om at det ikke går an å sjekke inn på nett når reisen er bestilt som gruppereise. Det betyr at jeg enten må sjekke inn på automat på OSL (dvs må gjennom sikkerhetskontrollen igjen…) eller på Værnes (men billetten min er fra OSL). Lufthansa flyr fra Værnes, men ikke på denne tiden av året hvis jeg tolker hjemmesiden riktig. Vil jeg kunne sjekke inn på Lufthansa-flighten på en annen flyplass enn jeg skal fly fra? Er det noen som vet? Anonymkode: ce5bf...4cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 01:06 #2 Del Skrevet lørdag kl 01:06 Det er ikke felles innsjekk når det er gruppereise? Anonymkode: a5a97...5f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 08:56 #3 Del Skrevet lørdag kl 08:56 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det er ikke felles innsjekk når det er gruppereise? Anonymkode: a5a97...5f3 Ikke som jeg har fått beskjed om, i alle fall… det ville vært veldig upraktisk, når folk kommer fra hele landet… Anonymkode: ce5bf...4cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 09:03 #4 Del Skrevet lørdag kl 09:03 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ikke som jeg har fått beskjed om, i alle fall… det ville vært veldig upraktisk, når folk kommer fra hele landet… Anonymkode: ce5bf...4cf Det pleier å være felles innsjekk ved gruppereiser. De jeg kjenner til, har alltid anbefalt å ankomme avreisebyen i god tid i forkant, minst 3 timer, men helst mer. Nettopp for å sikre at alle kan møte sammen ved innsjekk osv. Jeg tror nok ikke du kommer utenom å måtte ut gjennom sikkerhetskontrollen igjeb på Gardermoen, men det er jo også standard ved innreise til landet uansett. Hvor lang tid har du fra ankomst på Gardermoen og avreise? Anonymkode: f7192...18e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 13:06 #5 Del Skrevet lørdag kl 13:06 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det pleier å være felles innsjekk ved gruppereiser. De jeg kjenner til, har alltid anbefalt å ankomme avreisebyen i god tid i forkant, minst 3 timer, men helst mer. Nettopp for å sikre at alle kan møte sammen ved innsjekk osv. Jeg tror nok ikke du kommer utenom å måtte ut gjennom sikkerhetskontrollen igjeb på Gardermoen, men det er jo også standard ved innreise til landet uansett. Hvor lang tid har du fra ankomst på Gardermoen og avreise? Anonymkode: f7192...18e 2 timer og 20 minutter mellom ankomst og avreise. Jeg la inn ekstra tid siden reisene ikke henger sammen, veldig upraktisk. Vi har ikke fått beskjed om felles innsjekking. Jeg klarte faktisk, langt om lenge, å sjekke inn. Det gikk ikke a via hverken app eller den vanlige innsjekkingen på nettsiden, der fikk jeg bare beskjed om at de ikke støttet gruppereiser. Men via en slags reserveløsning som jeg etter hvert fant på nettsiden klarte jeg å sjekke inn, så nå har jeg boardingkort. Tror jeg skal dobbeltsjekke dem ved gaten i morgen. Helt håpløst med sånne fellesreiser hvor man må ordne tilslutning selv… Anonymkode: ce5bf...4cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 13:10 #6 Del Skrevet lørdag kl 13:10 Jeg håper jeg skal unngå sikkerhetskontroll etc på vei hjem igjen, da flyr jeg med Norwegian på alle flightene, og ifølge reisebyrået kan reisene kobles sammen av personalet på flyplassen. Uansett tenker jeg å reise med håndbagasje. Vi får se, nå ser det i alle fall ut til at den ene av veiene går greit. Men jeg misliker virkelig sterkt å måtte bestille reiser via reisebyrå, og Lufthansa ser i tillegg ut til å ha et skikkelig dårlig opplegg for digital innsjekk. De har sendt meg linker til boardingkort som ikke virker, og insisterer på at jeg bor på Bouvetøya selv om jeg endrer til Norge. 🙄 Anonymkode: ce5bf...4cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 15:20 #7 Del Skrevet lørdag kl 15:20 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg håper jeg skal unngå sikkerhetskontroll etc på vei hjem igjen, da flyr jeg med Norwegian på alle flightene, og ifølge reisebyrået kan reisene kobles sammen av personalet på flyplassen. Uansett tenker jeg å reise med håndbagasje. Vi får se, nå ser det i alle fall ut til at den ene av veiene går greit. Men jeg misliker virkelig sterkt å måtte bestille reiser via reisebyrå, og Lufthansa ser i tillegg ut til å ha et skikkelig dårlig opplegg for digital innsjekk. De har sendt meg linker til boardingkort som ikke virker, og insisterer på at jeg bor på Bouvetøya selv om jeg endrer til Norge. 🙄 Anonymkode: ce5bf...4cf Hvilket land skal du til? Det avgjør om du må inn gjennom sikkerhetskontrollen igjen når du ankommer Norge eller ikke Anonymkode: f7192...18e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:41 #8 Del Skrevet lørdag kl 16:41 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvilket land skal du til? Det avgjør om du må inn gjennom sikkerhetskontrollen igjen når du ankommer Norge eller ikke Anonymkode: f7192...18e Innenfor Schengen. Anonymkode: ce5bf...4cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 17:25 #9 Del Skrevet lørdag kl 17:25 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Innenfor Schengen. Anonymkode: ce5bf...4cf Hvis reisene kan kobles sammen, vil det jo da gå ja. Men det må være noe nytt, vanligvis kan de aldri koble sammen to ulike reiser på den måten. Hvis ikke, må du nok belage deg på å gå ut i Gardermoen for å gå gjennom sikkerhetskontrollen på nytt Anonymkode: f7192...18e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 17:29 #10 Del Skrevet lørdag kl 17:29 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvis reisene kan kobles sammen, vil det jo da gå ja. Men det må være noe nytt, vanligvis kan de aldri koble sammen to ulike reiser på den måten. Hvis ikke, må du nok belage deg på å gå ut i Gardermoen for å gå gjennom sikkerhetskontrollen på nytt Anonymkode: f7192...18e Ja, har man separate billetter kan man ikke gå på domestic transfer. Anonymkode: 47867...9f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 17:35 #11 Del Skrevet lørdag kl 17:35 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvis reisene kan kobles sammen, vil det jo da gå ja. Men det må være noe nytt, vanligvis kan de aldri koble sammen to ulike reiser på den måten. Hvis ikke, må du nok belage deg på å gå ut i Gardermoen for å gå gjennom sikkerhetskontrollen på nytt Anonymkode: f7192...18e Jeg snakket med reisebyrået, og de sa at på flyplassen kunne de koble sammen bestillingene slik at de ble sammenhengende. Jeg vet ikke noe mer enn det de sa, jeg har aldri gjort det før. AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, har man separate billetter kan man ikke gå på domestic transfer. Anonymkode: 47867...9f8 Oj, kan man ikke det? Det visste jeg ikke. Jaja, sparer uansett tid på at jeg ikke må vente på innsjekket bagasje, da… Anonymkode: ce5bf...4cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 17:36 #12 Del Skrevet lørdag kl 17:36 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja, har man separate billetter kan man ikke gå på domestic transfer. Anonymkode: 47867...9f8 Tenker du på hvis man har innsjekket bagasje? Det vet jeg, her er det snakk om å reise kun med håndbagasje. Må jeg likevel ut og så inn gjennom sikkerhetskontrollen som vanlig? Anonymkode: ce5bf...4cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 18:59 #13 Del Skrevet lørdag kl 18:59 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Innenfor Schengen. Anonymkode: ce5bf...4cf Det har ikke noe å si om det er i eller utenfor Schengen. Det er flere destinasjoner som ikke aksepteres for domestic transfer. Du kan se listen her: https://avinor.no/flyplass/oslo/planlegg-reisen/transfer/domestic-transfer Utdrag: Fra følgende destinasjoner kan du ikke benytte deg av domestic transfer: Norwegian: Bastia, Bilbao, Burgas, Dubrovnik, Ibiza, Malta, Pula, Salzburg, Sarajevo, Split, Skopje, Tirana, Tivat, Varna, Zagreb. Høres uansett rart ut at de kan koble sammen to separate billetter, selv om det er samme flyselskap. Jeg ville ikke ha stolt på det. Anonymkode: 611d2...638 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:09 #14 Del Skrevet lørdag kl 19:09 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det har ikke noe å si om det er i eller utenfor Schengen. Det er flere destinasjoner som ikke aksepteres for domestic transfer. Du kan se listen her: https://avinor.no/flyplass/oslo/planlegg-reisen/transfer/domestic-transfer Utdrag: Fra følgende destinasjoner kan du ikke benytte deg av domestic transfer: Norwegian: Bastia, Bilbao, Burgas, Dubrovnik, Ibiza, Malta, Pula, Salzburg, Sarajevo, Split, Skopje, Tirana, Tivat, Varna, Zagreb. Høres uansett rart ut at de kan koble sammen to separate billetter, selv om det er samme flyselskap. Jeg ville ikke ha stolt på det. Anonymkode: 611d2...638 Jeg fant den linken selv, etter det første innlegget ditt begynte jeg å google. Destinasjonen jeg reiser fra er ikke på den lista, jeg vet man kan bruke domestic transfer fra den byen (har gjort det før). Men som deg er jeg skeptisk til at det vil fungere i praksis å koble sammen billettene på flyplassen. Og et annet sted på linken står det (om at man må gå ut av international og inn til domestic gjennom den vanlige sikkerhetskontrollen): This also applies to passengers who only travel with hand luggage. Jeg har aldri vært i denne situasjonen før siden jeg pleier å bestille mine egne billetter, så det var kjipt, siden jeg trodde det ikke var nødvendig med kun håndbagasje. Men veldig bra du/dere gjorde meg oppmerksom på det, så vet jeg det i alle fall på forhånd! Anonymkode: ce5bf...4cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:25 #15 Del Skrevet lørdag kl 19:25 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg snakket med reisebyrået, og de sa at på flyplassen kunne de koble sammen bestillingene slik at de ble sammenhengende. Jeg vet ikke noe mer enn det de sa, jeg har aldri gjort det før. Oj, kan man ikke det? Det visste jeg ikke. Jaja, sparer uansett tid på at jeg ikke må vente på innsjekket bagasje, da… Anonymkode: ce5bf...4cf Hvis du er bekymret for tiden kan man kjøpe fast track på forhånd på Norwegian sine nettsider. Anonymkode: 47867...9f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:50 #16 Del Skrevet i går, 07:50 2:20 er jo i utgangspunktet mer enn god nok tid på OSL til å gå ut å sjekke inn på nytt. Skjelden noe kø å snakke om i det hele tatt i sikkerhetskontrollen. Anonymkode: 22dd4...86d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #17 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (På 30.11.2024 den 14.10): Men jeg misliker virkelig sterkt å måtte bestille reiser via reisebyrå, og Lufthansa ser i tillegg ut til å ha et skikkelig dårlig opplegg for digital innsjekk. De har sendt meg linker til boardingkort som ikke virker, og insisterer på at jeg bor på Bouvetøya selv om jeg endrer til Norge. 🙄 Anonymkode: ce5bf...4cf AnonymBruker skrev (På 30.11.2024 den 9.56): Ikke som jeg har fått beskjed om, i alle fall… det ville vært veldig upraktisk, når folk kommer fra hele landet… Anonymkode: ce5bf...4cf Av nysgjerrighet, hvorfor har du valgt gruppereise, bestille med reisebyrå, samt bruke ulike flyselskaper? Høres ut som bare stress. Anonymkode: 6eda0...fd7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå