fugl fønix Skrevet 30. november 2024 #21 Del Skrevet 30. november 2024 fugl fønix skrev (2 minutter siden): Tja, du kan foreksempel starte med krydderboller og en aperitiff til forrett. Kyllinglefser eller bifflefser til hovedrett med god vin eller cider til,om du vil. Til dessert kan du servere vrengt finnmarking ( kake ). Alle rettene er enkle og lage,men forretten og kaken bør lages et døgn i forveien,for de tar litt lenger tid å lage. Bare et forslag 😊 Kyllingwraps eller biffwraps sku det stå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fugl fønix Skrevet 30. november 2024 #22 Del Skrevet 30. november 2024 Men, om mitt første forslag ikke faller i smak, kan du vel bare kjøre på med italiensk aften. Antipasto til forrett, Tortellini til middag og Tiramasu til dessert...med valgfritt drikke til, som dere liker. Oj da nam 😋😋 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #23 Del Skrevet 30. november 2024 Kjenner jeg bare må ha oppskriften på vrengt finnmarking, @fugl fønix! Anonymkode: 1ec20...da9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leeloo Skrevet 30. november 2024 #24 Del Skrevet 30. november 2024 Dette er juletapasen jeg serverte nylig, det meste går kjapt å lage: tapas boller av medisterdeig (den som ser ut som kjøttdeig) med brød, egg, 5-spice og hakkede korinter (lager ferdig på forhånd og varmer), grov julepølse med smørstekt eple og/eller svisker på tapaspinne, lefserull med røkelaks/snøfrisk og sennep/sylte, pepperkaker med blåmuggost og fikensyltetøy, godt brød med kviteseidsmør, stekte småpoteter. Så noe etterpå jeg kunne tenkt meg å lage en annen gang; litt ruccola, mozzarellakule og cherrytomat med serranoskinke surret rundt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #25 Del Skrevet 30. november 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg hadde faktisk blitt kjempeskuffet over brød med pålegg en fredags kveld... Uansett hvor godt brødet var. Anonymkode: 530fb...91a Det hadde absolutt ikke jeg blitt. Godt brød med pålegg er så godt det. Fatter ikke hvor krevende enkelte gjester kan være😅 Anonymkode: 9dbdf...392 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #26 Del Skrevet 30. november 2024 Daria skrev (4 timer siden): Jeg ser ikke problemet med det svaret? For meg er det helt naturlig at det kommuniseres i forbindelse med invitasjonen hvilket nivå serveringen ligger på - ikke nødvendigvis hva menyen er, men hvorvidt det inviteres til middag, kveldsmat eller bare kaker og snacks. Greit for gjestene å vite hvor sulten man skal være... Men herlighet jeg klarer selvsagt å kommunisere med gjestene , det var altså ikke spørsmålet! Spørsmålet var tips om hva jeg skal serveres Anonymkode: 58ff0...367 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #27 Del Skrevet 30. november 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Avspises? Hjelpes. Det er førjulskos hun har invitert til, ikke en treretters. Mange som er stressa denne jula, eller? Anonymkode: a9048...bba He he lurte på det samme, de kommer på kvelden så det er liksom ikke forventet 3 retters Anonymkode: 58ff0...367 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #28 Del Skrevet 30. november 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Var på en sånn kveld i går og vi hadde ost og kjeks, julebrus, gløgg og smågodt. Var helt nydelig! Anonymkode: ea8f2...896 Ja smågodt, gløgg, julekaker, klementiner, julebrus blir det uansett Anonymkode: 58ff0...367 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #29 Del Skrevet 30. november 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvis folk skal tilbringe hele fredagskvelden hos deg, må du jo gi dem mat man blir mett av, og da gjerne en middag. De kan ikke avspises med godteri og alkohol og noe kjeks og ost. Noe som metter må man jo ha i magen. Skal du ikke servere det, gi beskjed på forhånd til alle gjestene hva som faktisk serveres, så de kan velge å spise middag hjemme før de drar til deg. Anonymkode: 0a70c...f9e Men i alle dager , noen svar er jo bare helt på viddene. Joda det går fint å servere ost og kjeks, ingen blir avspist pga det Anonymkode: 58ff0...367 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #30 Del Skrevet 30. november 2024 Takk til dere som har klart å svare på det jeg lurte på, mye gode forslag her:) Anonymkode: 58ff0...367 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #31 Del Skrevet 30. november 2024 Jeg hadde servert en lun salat m skinke/proscutto, kylling, parmesanflak, pinjer men en dressing på rømmeog majones, pluss det du liker. Ved siden av hjemmelaget hummus, soltørkede tomater og et langtidshevet grytebrød. Alt er meget enkelt og velsmakende og alle damer elsker å spise en salat; godt for humøret og kroppen. Oj ja, vin i mengder. Anonymkode: 1929d...bcc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 30. november 2024 #32 Del Skrevet 30. november 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Men herlighet jeg klarer selvsagt å kommunisere med gjestene , det var altså ikke spørsmålet! Spørsmålet var tips om hva jeg skal serveres Anonymkode: 58ff0...367 Men det er mye lettere å gi tips hvis vi vet hvilket nivå du har tenkt å legge serveringen på - det er ikke noe poeng å komme med middagsforslag hvis planen i utgangspunktet er kaker. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #33 Del Skrevet 30. november 2024 Daria skrev (5 minutter siden): Men det er mye lettere å gi tips hvis vi vet hvilket nivå du har tenkt å legge serveringen på - det er ikke noe poeng å komme med middagsforslag hvis planen i utgangspunktet er kaker. Men jeg spør hva folk ville servert , så bestemmer jeg meg etterpå ! Anonymkode: 58ff0...367 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #34 Del Skrevet 30. november 2024 Annet godt alternativ er bakt potet med fyll. Selv er jeg ekstremt glad i svinestrimler iblandet stekt løk og paprika. Velger du forskjellige farger på paprikaen så blir det veldig lekkert. Kan stekes kvelden før og varmes i komfyren. En god klatt hjemmelaget kryddersmør oppi før du hiver oppi 2-3 ss med kjøtt/grønnsaksmix og bare nam! ikke så julete, men veldig, veldig godt. ☺️ Anonymkode: 6013f...c08 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #35 Del Skrevet 1. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 30.11.2024 den 7.52): Jeg hadde faktisk blitt kjempeskuffet over brød med pålegg en fredags kveld... Uansett hvor godt brødet var. Anonymkode: 530fb...91a Håper du varsler venner om det, for du hadde nok ikke blitt invitert her hvis du har den holdningen når du blir invitert på mat. AnonymBruker skrev (På 30.11.2024 den 8.22): Å gud bedre, bare på kg det kommer sånne svar! Anonymkode: 58ff0...367 Det er ett ganske fornuftig svar når du ikke gidder si noe om hva planene deres er... AnonymBruker skrev (På 30.11.2024 den 18.12): Men herlighet jeg klarer selvsagt å kommunisere med gjestene , det var altså ikke spørsmålet! Spørsmålet var tips om hva jeg skal serveres Anonymkode: 58ff0...367 Det er umulig gi tips om hva du skal servere når du ikke sier noe mer. Skal dere møtes kl 17 eller Kl 21? Er det førjulkos med masse alkohol? Eller er det førjulskos hvor dere lager julesnacks og pynter pepperkaker? AnonymBruker skrev (På 30.11.2024 den 18.53): Men jeg spør hva folk ville servert , så bestemmer jeg meg etterpå ! Anonymkode: 58ff0...367 Jeg hadde servert noe som passet til resten av kveldens planer... Enten en skikkelig pinnekjøttmiddag, vafler eller bare hjemmelaget gløgg og pepperkaker. Anonymkode: e3141...49e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #36 Del Skrevet 1. desember 2024 Hvis du inviterer hjem til deg selv en fredags kveld, forventer jeg middag. Hvis du ikke har tenkt til å servere middag så må du være tydelig på det, så folk spiser før de kommer. Anonymkode: fe8aa...e46 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #37 Del Skrevet 1. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 30.11.2024 den 19.05): Annet godt alternativ er bakt potet med fyll. Selv er jeg ekstremt glad i svinestrimler iblandet stekt løk og paprika. Velger du forskjellige farger på paprikaen så blir det veldig lekkert. Kan stekes kvelden før og varmes i komfyren. En god klatt hjemmelaget kryddersmør oppi før du hiver oppi 2-3 ss med kjøtt/grønnsaksmix og bare nam! ikke så julete, men veldig, veldig godt. ☺️ Anonymkode: 6013f...c08 Fryktelig harry. Jeg hadde måpet om jeg hadde fått det servert hjemme hos noen. Anonymkode: fe8aa...e46 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #38 Del Skrevet 1. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 30.11.2024 den 18.53): Men jeg spør hva folk ville servert , så bestemmer jeg meg etterpå ! Anonymkode: 58ff0...367 Jeg hadde blitt veldig skuffet over å kun få servert (jule)kaker, gløgg og julebrus. Er jeg invitert bort fredag kveld så forventer jeg noe middagsaktig - juletapas høres godt ut- eller i det minste ost, kjeks og vin. Og så vil jeg vite om det er ost og kjeks eller middag på forhånd. Anonymkode: f7a2b...d65 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 1. desember 2024 #39 Del Skrevet 1. desember 2024 Tja egg røkelaks evt ansjos/gaffelbiter og julepålegg 😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #40 Del Skrevet 1. desember 2024 Finns bare en form for førjulskos med schwung over ; rakefisk med lefse! Anonymkode: 2794b...fcc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå