AnonymBruker Skrevet lørdag kl 00:40 #41 Del Skrevet lørdag kl 00:40 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er isåfall et STORT samfunnsproblem. Hører stadig at overgrep må være form for penetrering. Jeg hører det alt for ofte. Selv jeg nektet å tro jeg ble utsatt for overgrep helt til ei venninne av meg sa det og fikk meg til et NOK senter. De på senteret sa at det uten tvil er overgrep, og jeg har fått vite at dette er anmeldessak. Min opplevelse kan til og med gå innenfor definisjonen voldtekt. Men om man får opplæring i hva disse begrepene betyr, så vil jo trolig tallene gå ned. Er det virkelig så mange som ikke vet hva overgrep og voldtekt er? Anonymkode: 8158a...b2a Hvor hører du dette da? Tror du dikter litt nå. Anonymkode: e25f8...1ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 02:47 #42 Del Skrevet lørdag kl 02:47 Gråsone voldtekter og overgrep har skjedd til alle tider og de har alltid vært like utydelige. Jeg vil likevel heller snu på det og tenker folk flest i større grad er klar over hva som er overgrep i dag enn for bare 20 år siden og tilbake. I kjølvannet av Metoo har det vært såpassmye fokus på det. Noen år mer enn andre. Ingen visste feks at det var noe som het sovevoldtekt da jeg var ung på slutten av 80-tallet. Ble man så full at menn tok seg til rette og blandet signaler, da hadde man ikke passet godt nok på. Jenta/kvinnen ble påført skylda. I dag er det så mye fokus på sex uten samtykke og sovevoldtekt, at det skal godt gjørs seg å misforstå hva dette er i dag. Verken den som utfører dette eller har vært offer for dette. Men tross økt fokus er det like vanskelig å bevise fortsatt like mange slike saker som blir henlagt. Dermed føles det som samfunnet ikke tror det er voldtekt/overgrep som har skjedd. Eksempler: Hemsedal saken, Drevdal saken, gruppevoldtektsaken i Bergen m fl. Tror ingen egentlig er i tvil om at der foregikk voldtekter i disse sakene. Det kunne bare ikke bevises godt nok. Anonymkode: 589c8...248 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 07:51 #43 Del Skrevet lørdag kl 07:51 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Gråsone voldtekter og overgrep har skjedd til alle tider og de har alltid vært like utydelige. Jeg vil likevel heller snu på det og tenker folk flest i større grad er klar over hva som er overgrep i dag enn for bare 20 år siden og tilbake. I kjølvannet av Metoo har det vært såpassmye fokus på det. Noen år mer enn andre. Ingen visste feks at det var noe som het sovevoldtekt da jeg var ung på slutten av 80-tallet. Ble man så full at menn tok seg til rette og blandet signaler, da hadde man ikke passet godt nok på. Jenta/kvinnen ble påført skylda. I dag er det så mye fokus på sex uten samtykke og sovevoldtekt, at det skal godt gjørs seg å misforstå hva dette er i dag. Verken den som utfører dette eller har vært offer for dette. Men tross økt fokus er det like vanskelig å bevise fortsatt like mange slike saker som blir henlagt. Dermed føles det som samfunnet ikke tror det er voldtekt/overgrep som har skjedd. Eksempler: Hemsedal saken, Drevdal saken, gruppevoldtektsaken i Bergen m fl. Tror ingen egentlig er i tvil om at der foregikk voldtekter i disse sakene. Det kunne bare ikke bevises godt nok. Anonymkode: 589c8...248 Tror nok ikke det var voldtekter. Det car nok kåte jenter som våknet med fylleangst og angret seg (rykte etc) Anonymkode: 5cf94...f4a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 07:53 #44 Del Skrevet lørdag kl 07:53 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvor hører du dette da? Tror du dikter litt nå. Anonymkode: e25f8...1ec Det var allerede noen er i tråden som trodde det. Leser det stadig på jodel, og hører det ute blant folk, Anonymkode: 8158a...b2a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet lørdag kl 08:08 #45 Del Skrevet lørdag kl 08:08 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Du nektet å tro på at du ble utsatt for et overgrep før du ble fortalt det🤔?? Jeg mener at vi har forskjellige grenser. Det som er et overgrep for deg kan være et skuldertrekk for meg. Har jeg ligget med menn uten å gi samtykke, uten å ønske det, men uten å orke å si nei, så jeg ble stum isteden. Herregud. Ja. Mange ganger. Og jeg har aldri hatt noe problem med det i etterkant, ikke en dårlig dag, ikke en dårlig time. Overgrep? Absolutt ikke i min verden. Hvis jeg hadde prøvd si stopp og mannen ikke lyttet til meg, da kan vi snakke om overgrep. Det har jeg imidlertid aldri opplevd.. Dere unge jenter som plutselig kommer på at dere er utsatt for et overgrep når dere blir overbevist av venninner... Herregud. Anonymkode: a5c06...b2b Om man ikke er klar over at man blir dopet ned, så er det ekstremt vanskelig å motsette seg. Den generelle oppfatningen av et overgrep, er jo at man motsetter seg en seksuell handling som blir gjort mot deg. Om man ikke kan huske at man har sagt nei så kan det føre til at man bærer på skammen istedet. Så disse overgriperne vet veldig godt hva de gjør, og det er skummelt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 08:18 #46 Del Skrevet lørdag kl 08:18 Irak skrev (3 minutter siden): Om man ikke er klar over at man blir dopet ned, så er det ekstremt vanskelig å motsette seg. Den generelle oppfatningen av et overgrep, er jo at man motsetter seg en seksuell handling som blir gjort mot deg. Om man ikke kan huske at man har sagt nei så kan det føre til at man bærer på skammen istedet. Så disse overgriperne vet veldig godt hva de gjør, og det er skummelt. Ja. Det også. Det er så mye som spiller inn her. Jeg fikk skylden av det som skjedde meg. Og han sa også at jeg kunne drite i å komme til han etterpå og snakke om noe føltes feil, jeg måtte si det med en gang. Men jeg forsto ikke der og da at det var manipulering. Og da jeg sa i fra i ettertid at noe føltes feil (fordi jeg følte jeg måtte før jeg gikk til NOK, slik han kunne få mulighet til å si sin side, jeg kunne jo ha misforstått noe), så ble han sur og la skylden over over på meg. Selv etter jeg hadde klart sagt i fra om grenser, og prøvd å stoppe han. Jeg fikk skylden. Så jeg trodde lenge at jeg hadde skylden i dette, så jeg snakket med venninna mi bare for å høre. Hun sa det var så mange røde flagg. Men noen ganger blir man manipulert, andre ganger så er man usikker fordi noen forsiktig og gradvis tråkker over grensene at det er vanskelig å se det, så det kan ta tid. Anonymkode: 8158a...b2a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 08:19 #47 Del Skrevet lørdag kl 08:19 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg tror du undervurderer testosteronnivået hos unge menn. Anonymkode: 5cf94...f4a Da får de holde seg edru. Anonymkode: 04b7e...360 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet lørdag kl 08:33 #48 Del Skrevet lørdag kl 08:33 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ja. Det også. Det er så mye som spiller inn her. Jeg fikk skylden av det som skjedde meg. Og han sa også at jeg kunne drite i å komme til han etterpå og snakke om noe føltes feil, jeg måtte si det med en gang. Men jeg forsto ikke der og da at det var manipulering. Og da jeg sa i fra i ettertid at noe føltes feil (fordi jeg følte jeg måtte før jeg gikk til NOK, slik han kunne få mulighet til å si sin side, jeg kunne jo ha misforstått noe), så ble han sur og la skylden over over på meg. Selv etter jeg hadde klart sagt i fra om grenser, og prøvd å stoppe han. Jeg fikk skylden. Så jeg trodde lenge at jeg hadde skylden i dette, så jeg snakket med venninna mi bare for å høre. Hun sa det var så mange røde flagg. Men noen ganger blir man manipulert, andre ganger så er man usikker fordi noen forsiktig og gradvis tråkker over grensene at det er vanskelig å se det, så det kan ta tid. Anonymkode: 8158a...b2a De vet hva de gjør for å si det sånn. Avskum av verste sort...Håper karma biter de i ræva! Mange styrkeklemmer til deg 💕. Håper du har det bedre idag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 08:37 #49 Del Skrevet lørdag kl 08:37 Irak skrev (1 minutt siden): De vet hva de gjør for å si det sånn. Avskum av verste sort...Håper karma biter de i ræva! Mange styrkeklemmer til deg 💕. Håper du har det bedre idag. Jeg har det mye bedre i dag. Men blir litt provosert av enkelte her inne, men jeg har det fint idag! Anonymkode: 8158a...b2a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 09:07 #50 Del Skrevet lørdag kl 09:07 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Du nektet å tro på at du ble utsatt for et overgrep før du ble fortalt det🤔?? Jeg mener at vi har forskjellige grenser. Det som er et overgrep for deg kan være et skuldertrekk for meg. Har jeg ligget med menn uten å gi samtykke, uten å ønske det, men uten å orke å si nei, så jeg ble stum isteden. Herregud. Ja. Mange ganger. Og jeg har aldri hatt noe problem med det i etterkant, ikke en dårlig dag, ikke en dårlig time. Overgrep? Absolutt ikke i min verden. Hvis jeg hadde prøvd si stopp og mannen ikke lyttet til meg, da kan vi snakke om overgrep. Det har jeg imidlertid aldri opplevd.. Dere unge jenter som plutselig kommer på at dere er utsatt for et overgrep når dere blir overbevist av venninner... Herregud. Anonymkode: a5c06...b2b Her er det virkelig du som trenger en realitetsoppfatning om at det er din respons som er usunn. Ikke TS sin. Anonymkode: 0d448...eab 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 10:50 #51 Del Skrevet lørdag kl 10:50 Det opplevde jeg som 14 åring, sånne ting ble ikke snakket om dengang. Voldtekt og overgrep var samlede hvor man ble overfalt og holdt fast. Alt utenom måtte man takke seg selv. Anonymkode: 86b90...886 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:17 #52 Del Skrevet lørdag kl 20:17 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Tror nok ikke det var voldtekter. Det car nok kåte jenter som våknet med fylleangst og angret seg (rykte etc) Anonymkode: 5cf94...f4a Jeg håper virkelig ikke du har barn. Anonymkode: 85201...219 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:26 #53 Del Skrevet lørdag kl 20:26 Berører du noen seksuelt, uten deres tillatelse, er det et overgrep. Ikke kom og fortell at seksuell utnyttelse av barn med og uten penetrering ikke er et overgrep. Anonymkode: 7b309...c00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 22:27 #54 Del Skrevet lørdag kl 22:27 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg håper virkelig ikke du har barn. Anonymkode: 85201...219 Har barn, inkludert 1 jente. Hun får råd om å unngå å gå til sengs med en gutt, med mindre hun planlegger sex med ham. Og selv om jeg vet at ran er ulovlig og at ransofferet ikke har skyld, får alle barna instruks om å unngå flashing av verdisaker om de reiser til utlandet og befinner seg i slummen. Anonymkode: 5cf94...f4a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #55 Del Skrevet 22 timer siden TIl dere som inne tror at det ikke er mulig å være utsatt for overgrep uten å skjønne det selv, Les litt fra rettsaken som pågår Trøndelag Tingrett akkurat nå, ang legen som har utført overgrep på på nesten 100 kvinner ( i tillegge filmet dette) Anonymkode: fb23b...9d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #56 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (19 timer siden): Har barn, inkludert 1 jente. Hun får råd om å unngå å gå til sengs med en gutt, med mindre hun planlegger sex med ham. Og selv om jeg vet at ran er ulovlig og at ransofferet ikke har skyld, får alle barna instruks om å unngå flashing av verdisaker om de reiser til utlandet og befinner seg i slummen. Anonymkode: 5cf94...f4a Så med andre ord om hun hadde gjort det og så blitt voldtatt så ville du sagt til din egen datter at hun ba om det og at gutten bare skyldig? Og du sier til sønnene dine at om en jente legger seg i senga sammen med deg så er hun fritt vilt selv om hun enten avviser sex eller helt tydelig ikke er i stand til å verken gi samtykke eller si nei ?Og siden du nevner flashing av verdisaker er du også av den formening om at hvis en jente går med kort skjørt og utringning så er det hennes ansvar hvis hun blir voldtatt? Anonymkode: 85201...219 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #57 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Så med andre ord om hun hadde gjort det og så blitt voldtatt så ville du sagt til din egen datter at hun ba om det og at gutten bare skyldig? Og du sier til sønnene dine at om en jente legger seg i senga sammen med deg så er hun fritt vilt selv om hun enten avviser sex eller helt tydelig ikke er i stand til å verken gi samtykke eller si nei ?Og siden du nevner flashing av verdisaker er du også av den formening om at hvis en jente går med kort skjørt og utringning så er det hennes ansvar hvis hun blir voldtatt? Anonymkode: 85201...219 Nei, hvis datteren min la seg i seng med en gutt og ble voldtatt, ville jeg selvfølgelig bistått til politianmeldelse av voldtekten. Om barna blir ranet på ferie politianmeldes også. Anonymkode: 5cf94...f4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #58 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (21 timer siden): Berører du noen seksuelt, uten deres tillatelse, er det et overgrep. Ikke kom og fortell at seksuell utnyttelse av barn med og uten penetrering ikke er et overgrep. Anonymkode: 7b309...c00 Hvis en kollega klasker meg på baken så kan det være morsomt eller kleint, alt etter som situasjon. Men det er ikke et overgrep. Anonymkode: ca619...94b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #59 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (På 29.11.2024 den 22.51): du mener han som forgrep seg på deg ikke visste at det var det han gjorde? Anonymkode: 46a0e...b34 Jeg tror oppriktig at han som fingret meg mens jeg sov ikke "mente noe vondt med det" og kanskje tenkte det er noe han hadde satt pris på å våkne til etter én date. Og i et forhold hvor man har avklart sånt på forhånd kan det være fint. Men for meg, 17 år og jomfru, gjorde det at det tok meg mange år før jeg var komfortabel med å dele seng med en mann igjen. Anonymkode: dae4b...ab8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #60 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg tror oppriktig at han som fingret meg mens jeg sov ikke "mente noe vondt med det" og kanskje tenkte det er noe han hadde satt pris på å våkne til etter én date. Og i et forhold hvor man har avklart sånt på forhånd kan det være fint. Men for meg, 17 år og jomfru, gjorde det at det tok meg mange år før jeg var komfortabel med å dele seng med en mann igjen. Anonymkode: dae4b...ab8 Må legge til at jeg nå ser på det som et seksuelt overgrep selv. Men det tok meg mange år å akseptere det. Derfor forstår jeg også hvorfor han kanskje ikke så det sånn. Anonymkode: dae4b...ab8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå