AnonymBruker Skrevet fredag kl 22:07 #21 Del Skrevet fredag kl 22:07 Det som virkelig er en rettsskandale, er alle de unge mennene som sitter flere år i fengsel, for roting på fest der begge var dritings («sovevoldtekter»). https://rett24.no/articles/-sovevoldtekter-er-vart-tiars-justismord Anonymkode: 5cf94...f4a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 22:08 #22 Del Skrevet fredag kl 22:08 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det som virkelig er en rettsskandale, er alle de unge mennene som sitter flere år i fengsel, for roting på fest der begge var dritings («sovevoldtekter»). https://rett24.no/articles/-sovevoldtekter-er-vart-tiars-justismord Anonymkode: 5cf94...f4a Hvor sannsynlig er det at noen klarer å gjennomføre et overgrep fullstendig drita tror du? Anonymkode: 1a869...c0d 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 22:09 #23 Del Skrevet fredag kl 22:09 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvor sannsynlig er det at noen klarer å gjennomføre et overgrep fullstendig drita tror du? Anonymkode: 1a869...c0d Å så drita at de ikke ser noen er helt borte...alvorlig talt. Anonymkode: 1a869...c0d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 22:11 #24 Del Skrevet fredag kl 22:11 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvor sannsynlig er det at noen klarer å gjennomføre et overgrep fullstendig drita tror du? Anonymkode: 1a869...c0d Jeg tror du undervurderer testosteronnivået hos unge menn. Anonymkode: 5cf94...f4a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 22:13 #25 Del Skrevet fredag kl 22:13 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Det er isåfall et STORT samfunnsproblem. Hører stadig at overgrep må være form for penetrering. Jeg hører det alt for ofte. Selv jeg nektet å tro jeg ble utsatt for overgrep helt til ei venninne av meg sa det og fikk meg til et NOK senter. De på senteret sa at det uten tvil er overgrep, og jeg har fått vite at dette er anmeldessak. Min opplevelse kan til og med gå innenfor definisjonen voldtekt. Men om man får opplæring i hva disse begrepene betyr, så vil jo trolig tallene gå ned. Er det virkelig så mange som ikke vet hva overgrep og voldtekt er? Anonymkode: 8158a...b2a Ja det er virkelig så mange. Overgripere, offer, tilskuere og samfunnet forøvrig er alle like usikker på hva som *faktisk* er overgrip eller voldtekt. Dessverre. Anonymkode: 05499...78a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 22:18 #26 Del Skrevet fredag kl 22:18 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja det er virkelig så mange. Overgripere, offer, tilskuere og samfunnet forøvrig er alle like usikker på hva som *faktisk* er overgrip eller voldtekt. Dessverre. Anonymkode: 05499...78a Er det så rart egentlig? Overgrep brukes om utrolige mange situasjoner. Det kan være alt fra beføling til brutale voldtekter med penetrering. Alle overgrep er uakseptable, men ordet overgrep mister verdi når det brukes som det gjør i dag. Anonymkode: 149fb...fe8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 22:18 #27 Del Skrevet fredag kl 22:18 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det som virkelig er en rettsskandale, er alle de unge mennene som sitter flere år i fengsel, for roting på fest der begge var dritings («sovevoldtekter»). https://rett24.no/articles/-sovevoldtekter-er-vart-tiars-justismord Anonymkode: 5cf94...f4a Har vist gutta mine disse sakene. Det er mange jenter som burde sittet inne selv, men som har sendt uskyldige unge menn i fengsel. Anonymkode: b07b4...fea 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 22:20 #28 Del Skrevet fredag kl 22:20 I min ungdom var det ikke utenkelig at man stakk en agurk opp i ræva på en kompis som hadde sovna på nachspiel. Bare for å kødde. Og kompisen ville nok etter et par dager ledd med, når historien ble fortalt. I dag er dette voldtekt. Og det er kanskje bra. Men det belyser vel at menn tar seg selv litt mindre høytidelig når det gjelder seksuell integritet, og at flere år i fengsel for klein fingring på fest føles for strengt. Anonymkode: 5cf94...f4a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 22:31 #29 Del Skrevet fredag kl 22:31 Blod skrev (42 minutter siden): Ja. Mange vet jo ikke at de begår overgrep engang Dead on. Utrykket er helt utvannet og folk fortsetter å øse på. Anonymkode: f05cc...c85 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 22:35 #30 Del Skrevet fredag kl 22:35 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dead on. Utrykket er helt utvannet og folk fortsetter å øse på. Anonymkode: f05cc...c85 Takk. Helt enig. Anonymkode: 149fb...fe8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet fredag kl 22:42 #31 Del Skrevet fredag kl 22:42 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Whatever,det angår meg ikke. Glad jeg ikke er mann som skal navigere rundt hysteriet deres. Anonymkode: a5c06...b2b Glad vi ikke trenger å høre på tule dit! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 22:48 #32 Del Skrevet fredag kl 22:48 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Du har ikke definisjonsmakten her, og du har helt tydelig ikke greie på hva du snakker om. Det er normalt å bli satt ut når man har opplevd overgrep, og å ha uhensiktsmessige og merkelige reaksjoner. Du kan med fordel slutte, du legger stein til byrden og oppfører deg skikkelig uspiselig. Anonymkode: 7f32d...b72 Jeg skrev vel i første innlegg at det som kan oppleves traumatisk for deg muligens er et skuldertrekk for meg. Slutte med hva? Ha egne meninger? Du er på et diskusjonsforum nå, dette er ikke ei støttegruppe. Anonymkode: a5c06...b2b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet fredag kl 22:49 #33 Del Skrevet fredag kl 22:49 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): I min ungdom var det ikke utenkelig at man stakk en agurk opp i ræva på en kompis som hadde sovna på nachspiel. Bare for å kødde. Og kompisen ville nok etter et par dager ledd med, når historien ble fortalt. I dag er dette voldtekt. Og det er kanskje bra. Men det belyser vel at menn tar seg selv litt mindre høytidelig når det gjelder seksuell integritet, og at flere år i fengsel for klein fingring på fest føles for strengt. Anonymkode: 5cf94...f4a Nå er det jo som fortalt i denne tråden mange kvinner som bruker lang tid på og bearbeide overgrep og forstå hva som har skjed. Så det at menn kan forsøke og glatte over å latte som ingen ting er på ingen måte en kjønsgreie eller gute ting. Det bety heller ikke at de ikke kan få reaksjoner og problemer senere i livet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 22:56 #34 Del Skrevet fredag kl 22:56 Pippi Lotta skrev (3 minutter siden): Nå er det jo som fortalt i denne tråden mange kvinner som bruker lang tid på og bearbeide overgrep og forstå hva som har skjed. Så det at menn kan forsøke og glatte over å latte som ingen ting er på ingen måte en kjønsgreie eller gute ting. Det bety heller ikke at de ikke kan få reaksjoner og problemer senere i livet. Hvis du ikke skjønner at det var et overgrep før du har grublet lenge og vel, og gått gjennom alle seksuelle opplevelser fordi du lurer på om du KAN ha opplevd noe som karakteriseres som overgrep.. Da har du ikke opplevd noe voldsomt traumatisk altså. Anonymkode: a5c06...b2b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 23:00 #35 Del Skrevet fredag kl 23:00 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis du ikke skjønner at det var et overgrep før du har grublet lenge og vel, og gått gjennom alle seksuelle opplevelser fordi du lurer på om du KAN ha opplevd noe som karakteriseres som overgrep.. Da har du ikke opplevd noe voldsomt traumatisk altså. Anonymkode: a5c06...b2b Man går inn i en forsvarsmekanisme. Det blir så mye følelser som man skal forholde seg til, så kroppen går inn i forsvarsmodus for å overleve. Fordi alt er så intenst. Det kan gå mange år før man for eksempel utviklet ptsd eller får traume reaksjoner. Dette er ikke noe man styrer selv Anonymkode: 8158a...b2a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JennieB Skrevet fredag kl 23:09 #36 Del Skrevet fredag kl 23:09 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvis du ikke skjønner at det var et overgrep før du har grublet lenge og vel, og gått gjennom alle seksuelle opplevelser fordi du lurer på om du KAN ha opplevd noe som karakteriseres som overgrep.. Da har du ikke opplevd noe voldsomt traumatisk altså. Anonymkode: a5c06...b2b Jeg kan være enig, samtidig handler det ikke alltid om å gruble seg frem som du skriver. Jeg brukte 15 år på å klare å innrømme for meg selv at jeg opplevde voldtekt. Jeg visste godt hva som hadde skjedd, men jeg dissosierte (koblet ut hjernen/fryste til i kroppen) under store deler av det. Det som skjedde var så brutalt at jeg rett og slett ikke klarte å ta det inn. Det ble for voldsomt for meg, og det tok 3 år i traumebehandling før jeg klarte å ta det inn og etterhvert snakke om det. Det handlet ikke om grubling, men forsvarsmekanismer i hjernen min som beskyttet meg frem til jeg fikk hjelp. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 23:20 #37 Del Skrevet fredag kl 23:20 AnonymBruker skrev (1 time siden): Whatever,det angår meg ikke. Glad jeg ikke er mann som skal navigere rundt hysteriet deres. Anonymkode: a5c06...b2b I innleggene dine oser faktisk av at du er mann.. men godt forsøk. Anonymkode: 40c78...12d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 23:22 #38 Del Skrevet fredag kl 23:22 AnonymBruker skrev (1 time siden): I min ungdom var det ikke utenkelig at man stakk en agurk opp i ræva på en kompis som hadde sovna på nachspiel. Bare for å kødde. Og kompisen ville nok etter et par dager ledd med, når historien ble fortalt. I dag er dette voldtekt. Og det er kanskje bra. Men det belyser vel at menn tar seg selv litt mindre høytidelig når det gjelder seksuell integritet, og at flere år i fengsel for klein fingring på fest føles for strengt. Anonymkode: 5cf94...f4a Sier personen som garantert aldri har fått verken en agurk eller penis opp i rompa mens han sov. Anonymkode: 40c78...12d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 23:54 #39 Del Skrevet fredag kl 23:54 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det som virkelig er en rettsskandale, er alle de unge mennene som sitter flere år i fengsel, for roting på fest der begge var dritings («sovevoldtekter»). https://rett24.no/articles/-sovevoldtekter-er-vart-tiars-justismord Anonymkode: 5cf94...f4a Nei det som er en rettsskandale er alle de overgriperne som slipper unna med overgrep. Anonymkode: 85201...219 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 00:11 #40 Del Skrevet lørdag kl 00:11 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har vist gutta mine disse sakene. Det er mange jenter som burde sittet inne selv, men som har sendt uskyldige unge menn i fengsel. Anonymkode: b07b4...fea Jeg håper virkelig ikke mine døtre møter dine sønner på fest. Og du kan jo spørre dem hva de tenker om dette: https://www.vg.no/nyheter/i/O44z3/kjaere-gutteforeldre Anonymkode: 85201...219 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå