AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Del Skrevet 5 timer siden Nå skal jeg skrive noe jeg sikkert blir lynsjet for. Er gravid i uke 5 og håper i all hemmelighet på at dette ikke blir noe av. Kvalmen har allerede begynt å komme og jeg kjenner at jeg hverken orker eller vil dette en gang til. Tingen er, jeg er fra en veldig religiøs familie og min mann kommer til å gå fra vettet om jeg tar abort. Vet at muligheten er til stede for at dette «går over av seg selv», men hvor stor er sjansen og når skjer det lest sannsynlig? Beklager hvis jeg støter noen som har opplevd å miste et høyt ønsket barn på denne måten ❤️ Anonymkode: 901a8...21d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #2 Del Skrevet 5 timer siden Er vel omtrent 20% sannsynlighet for at svangerskap ender i abort før uke 12, ut ifra det jeg har lest. Nøyaktig hvilken uke som er mest vanlig, vet jeg ikke. Det er en vanskelig situasjon du er i. Jeg har ikke mye klokt å si, annet enn at jeg er lei for det❤️ Anonymkode: 7cecc...06a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Del Skrevet 5 timer siden Sjansen for at det går galt er størst i starten og synker jo lengre man kommer. Spontanaborter skjer stort sett fordi noe går galt i fosterutviklingen, og det er derfor første trimester er kritisk, det er veldig mye som skjer i prosessen fra én enkelt celle til foster som stort sett skal vokse og modnes. Det er vanlig nok til at ca halvparten av alle par opplever det en eller annen gang i løpet av livet, men samtidig er det jo størst sannsynlighet for at en graviditet går bra. Det høres ut som en veldig vanskelig situasjon, håper at du finner en løsning du kan leve med ❤️ Anonymkode: cb82d...354 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #4 Del Skrevet 5 timer siden Kan du eventuelt ta abort og så si til mannen/familien at du mister? Helsepersonell har taushetsplikt, og du kan be dem skrive at ingen skal nevne aborten og at du kan komme til å lyve om det på svangerskapssjema dersom du blir gravid senere. Din kropp, ditt valg! Anonymkode: 6ea65...9fb 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Misanthropis Skrevet 4 timer siden #5 Del Skrevet 4 timer siden Hvis du virkelig føler det slikt som dette, så kom deg til lege og ta medisinsk abort nå! ønsker deg masse styrke og selvkjærlighet til å gjøre det som er riktig for deg. du trenger faktisk ikke rettferdiggjøre eller unnskylde deg ovenfor noen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #6 Del Skrevet 4 timer siden https://datayze.com/miscarriage-chart Denne gir en slags oversikt, men jeg vet ikke hvilket grunnlag som ligger bak de tallene, eller hvor nøyaktig den er. Uansett er det jo sånn at det er størst sjanse for at det går bra. Jeg har mistet selv, og kan godt forstå at denne tråden kanskje ikke er så kjekk å lese som ufrivillig barnløs. Samtidig er dine følelser like mye verdt, og ingen burde måtte bære frem et barn de ikke ønsker ❤️ Så det skal du ikke beklage for. Jeg tenkte også på om medisinsk hjemmeabort kunne være et alternativ, og da late som det er en spontanabort. Men da må du i så fall ha en god plan for å unngå graviditet i fremtiden. Anonymkode: b6d8b...acc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #7 Del Skrevet 4 timer siden Om du ikke ønsker dette svangerskapet så må du ta den avgjørelsen som passer deg. Din manns familie avgjør ikke dette, det er din kropp, du er ikke en inkubator. Det er et sjansespill å se om det går over av seg selv. Helsepersonell har taushetsplikt, og du kan be om at alle dokumenter og henvendelser relatert til evt abort og time for dette hemmeliggjøres i sykehuset sitt journalsystem (slik sees det ikke i HelseNorge) . Til syvende og sist er det din avgjørelse. Anonymkode: 79145...fc9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå