Gå til innhold

Gode nabolag i Bergen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Fjellsiden, særlig Skansemyren og Starefossen. 

Anonymkode: 6a4c7...a04

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 2.12.2024 den 20.06):

Rusmisbrukere i Sandviken? Haha. Ikke akkurat det først  jeg forbinder med stedet, men det finnes vel noen noen slik det gjør i alle bydeler. 

Anonymkode: 28f3a...73b

Det er flere bygårder med kun sosialboliger sentralt i Sandviken. Ser jo fine ut utenpå. Gammeldagse og upraktiske inni. Mye bråk og rus selv om det bor barnefamilier der.

Anonymkode: d6ed8...1d8

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 3.12.2024 den 13.06):

TS ville unngå merkepress. Det betyr gjerne folk med høy inntekt/formue. Disse bor jo på disse stedene. Mohn, for eksempel. Marmorneset er også et sted å unngå, når jeg tenker meg om.

Kalfaret er jo for det meste folk som har arvet dyre hus, men ikke nødvendigvis penger... så er mer variert. 

(Og i mitt første innlegg presiserte jeg at det er kort vei fra dyr adresse til billigere adresser i Bergen. Derfor skrev jeg ikke Hop, men Hopsåsen.)

Anonymkode: d3dc6...fcb

Hvilken av Mohnene? Trond bor ikke der. 
Tror vi har litt ulik oppfatning og ulikt syn på disse tingene. Muligens og ulik erfaring?

Anonymkode: 9b461...2ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Problemet til Bergen er att det er jysla mange Bergensere over alt, en kommer ikke unna. 

Men Landås tenker jeg er en myk start på bylivet, mer en landsby i byen med egne grendalag og mye aktivitet, unge folk som etablerer seg, minus er det nesten kun er eldre boligmasse å få kjøpt.

Landås skole er ganske ny da. 

Anonymkode: ff14d...90e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er flere bygårder med kun sosialboliger sentralt i Sandviken. Ser jo fine ut utenpå. Gammeldagse og upraktiske inni. Mye bråk og rus selv om det bor barnefamilier der.

Bakkegaten en rusinstitusjon. Blå kors Sandviken - rusbehandling. 
Kommunale boliger ed mye trøbbel og stadige utrykninger til Nye Sandviksvei. 
Kirkegaten borettslag ed en stor andel av kommunale leiligheter, trøbbel og bråk. 
Kirkegaten videre kommunale beboere. 
Birkelundsbakken, et evig kaos av drap, brann og politi. 
Slik kan vi fortsette. 
Miljøet i Vågsbunnen er «sprengt» hvor tar de som har hatt tilhold der, nå veien? 
Dette er som Dallas i Texas, skal du høre hjem om kveld eller natten så tenker du deg om hvilken vei du kjører for å unngå å havne i de værste «bad aerials». 
Du sender heller ikke barn og ungdommer med bybanen i Bergen eter klokken 17.30-18. Da må du kjøre og hente. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Toppe i Åsane. Fine luksusblokker. 

Anonymkode: e5a5c...3b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 1.12.2024 den 21.59):

Sandviken er også full av rusmisbrukere og unge studenter som fester mye. Men ja, noen av de nye boligene er skamdyre. 

Det er jo ikke sant. Sandviken er stille og rolig. 

Anonymkode: b073d...254

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Bakkegaten en rusinstitusjon. Blå kors Sandviken - rusbehandling. 
Kommunale boliger ed mye trøbbel og stadige utrykninger til Nye Sandviksvei. 
Kirkegaten borettslag ed en stor andel av kommunale leiligheter, trøbbel og bråk. 
Kirkegaten videre kommunale beboere. 
Birkelundsbakken, et evig kaos av drap, brann og politi. 
Slik kan vi fortsette. 
Miljøet i Vågsbunnen er «sprengt» hvor tar de som har hatt tilhold der, nå veien? 
Dette er som Dallas i Texas, skal du høre hjem om kveld eller natten så tenker du deg om hvilken vei du kjører for å unngå å havne i de værste «bad aerials». 
Du sender heller ikke barn og ungdommer med bybanen i Bergen eter klokken 17.30-18. Da må du kjøre og hente. 

Nå er politiet i Vågsbunnen døgnet rundt fordi Korskirken skal åpnes igjen. Så rusmiljøet flytter seg litt lengre bort. 

Anonymkode: b073d...254

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Som nevnt tidligere, bosett dere i nærheten av jobb. Både bil og kollektivt er et mareritt i Bergen, er født og oppvokst der selv, men flytter aldri tilbake pga dette. Og været. Hadde jeg kunnet velge fritt hadde jeg bosatt meg på nattlandsfjellet eller langs fjellsiden på landås (lægdene og omegn).

Anonymkode: 905bd...9b2

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Som flere skriver, det spørs jo helt hvor dere skal jobbe. Skolene i Bergen er store, med høye elevtall, det er noe jeg synes er negativt, så jeg ville bodd der krinsene er mindre. Bor selv på Sotra, negative der er jo veien, men mange fine plasser. 

Anonymkode: 81915...673

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 3.12.2024 den 13.18):

ULSMÅG? 😂😂😂 dette er faktisk noe av det dummeste jeg har lest på lenge. Hvis du tenker på blokkene så ligger de på elvaneset, ikke ulsmåg. Ulsmåg er en skole, ett lite nabolag og en haug næringslokaler. Fortsetter man igjennom ulsmågs næringsområde så er man på Midtun. Kjører man til høyre i rundkjøringen så kjører man opp på Totland.. Ulsmåg er bittelite med null å finne på. Fleste som er ungdomskriminell i nærheten beveger seg til Nesttun og videre med spybanen der de måtte ønske. 

Anonymkode: 52b2f...141

Haha jeg er enig.

ULSMÅG???😂 Er det i det hele tatt et skikkelig sted??

Dette har Ulsmåg:

Sol: nei

Utsikt: nei

Koselige gater: nei 

Sentralt: nei

Kollektivtrafikk: nei

Idrettsanlegg: nei

Anonymkode: 28f3a...73b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Problemet til Bergen er att det er jysla mange Bergensere over alt, en kommer ikke unna. 

Men Landås tenker jeg er en myk start på bylivet, mer en landsby i byen med egne grendalag og mye aktivitet, unge folk som etablerer seg, minus er det nesten kun er eldre boligmasse å få kjøpt.

Landås skole er ganske ny da. 

Anonymkode: ff14d...90e

Landås er ikke så mange bergenske/nordmenn

Anonymkode: 99880...ca6

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her vi bor, men det vil jeg ikke si hvor er.

Loddefjord,Landås,Åsane,Fana, Danmarksplass ville jeg holdt meg unna..Sandviken og.

Anonymkode: 99880...ca6

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan du nevne et par av disse bygården hvor det kun er sosialboliger i Sandviken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hvilken av Mohnene? Trond bor ikke der. 
Tror vi har litt ulik oppfatning og ulikt syn på disse tingene. Muligens og ulik erfaring?

Skipanesvegen er på Hjellestad? 

Anonymkode: d3dc6...fcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Løvstaksiden mot Minde skole er rolig, nært bybanen, god skole, nært skog og fjell og gode solforhold (ikke så mye kveldssol, men sol fra den står opp til klokken 19-20 om kvelden om sommeren). Det er dessuten billigere enn mange andre steder, fordi  Løvstakkksiden har et ufortjent dårlig rykte. God blanding av alle typer folk, masse barn.

Anonymkode: e8da3...ad3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...