Gå til innhold

Umulig legging , trenger hjelp

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. 

Jeg har kommet inn i en dum sirkel når det gjelder legging av barna. De er syv og tre, fyller år om et par, tre mnd.

Yngste får ikke helt til å sovne uten hjelp her hjemme, han trenger noen ved siden av seg. 

Han sover fortsatt dupp i barnehagen (han må, hvis ikke blir ettermiddagen forferdelig for ham). Storesøster er naturligvis ganske trøtt når leggetid nærmer seg.

De må derfor sove samtidig. 

De deler soverom.

Pga flytting og diverse, har yngste samsovet med meg de siste årene, og det sier jeg ja til nå også dersom de kommer inn etter de har lagt seg. Eldste er jo stor så hun klarer å sovne selv..

Problemet er at de har sluttet å høre på beskjeder, leggetid har blitt et kaos uten like, de blir aldri liggende og skal det ene og det andre. Sjekklista for ting som skal ordnes som vann, kosedyr og riktig pysj er i gang, men vi har måttet slutte å lese bok eller høre på historie fordi de begynner å krangle. Annenhver klarer de ikke, for eldste takler ikke, velger jeg, blir det høylytt grin, så det gidder jeg ikke. De siste nettene har de skulle bytte senger osv, og det har jeg også satt en stopper for for de blir aldri ferdige og aldri fornøyd.

Jeg har prøvd å legge de samtidig i min seng slik at de får kos, og det har fått fint hittil, men nå har de begynt å bråke og krangle og "komme borti hverandre". 

Nå har jeg bestemt at de skal ligge i hver sin seng, og når de først legger seg, så skal de bli der (dvs utenom hvis det er noe viktig som redd eller på do eller noe sånt). Frem til de har lært seg å faktisk legge seg. 

Det har blitt cold turkey.:/ føler likevel på det fordi leggetiden skal jo være koselig, men nå blir det bare disiplin... Men de har vist gang på gang at de ikke vil samarbeide, ikke være rolige eller noe som helst, så jeg orker rett og slett ikke... Men veit ikke hva jeg skal gjøre...

Trenger råd 😕 hvordan legge disse to på best mulig måter om kvelden ? 

Anonymkode: 8f96d...d84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forsøkt å ha minste på ditt rom og eldste på eget rom?

Anonymkode: adfd4...a8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...