AnonymBruker Skrevet 5. desember #41 Del Skrevet 5. desember Så hårsår da. Å ikke kunne ta imot velmenende råd . Tror du virkelig at den personen sier sånt for å irritere? Eller tror du ikke de bare prøver å hjelpe ? Herregud så hårsårt. Ikke rart folk ikke har venner. Anonymkode: c383c...898 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember #42 Del Skrevet 5. desember AnonymBruker skrev (På 30.11.2024 den 14.49): Det er faktisk kvinner som gjør dette med meg, har ikke opplevd det fra menn i en slik grad. TS Anonymkode: 1e4aa...cab For meg er det motsatt. Er alltid menn (som er minst 15 år eldre enn meg) som skal fortelle meg hva jeg skal gjøre, uten at jeg kjenner dem engang. Senest i forgårs, da jeg skulle gå en tur i skogen, kom jeg i prat med en lokal mann som la ut om alle stiene i områdene og hvilken jeg absolutt måtte ta, fordi bladidah. Jeg går på gps, så har samtlige stier i alle turområder i en app. Men det er nok vanskelig for en på 65 å forstå, så han prøvde nok bare å være behjelpelig. Akkurat der jattet jeg bare med og fikk noen gode historier på kjøpet (men ble så forsinket pga hans prat at jeg gikk glipp av å se solnedgangen på toppen jeg skulle til). Andre ganger blir jeg rett ut fortalt at det er så rart at jeg som kvinne går alene her eller der (les: i naturen), og da kommer rådene i fleng. "Ikke gå i mørket", "ikke gå utenom stien", "du må ha andre og mer passende klær/sko" osv. I år har jeg gått rett i overkant av 700 forskjellige skogsturer/fjellturer, så jeg klarer meg i grunnen helt fint. Men jeg skjønner at noen menn ønsker å være behjelpelige gentlemen. Det er jo akkurat slik egoet deres blir strøket. Anonymkode: b5515...820 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember #43 Del Skrevet 5. desember AnonymBruker skrev (1 time siden): For meg er det motsatt. Er alltid menn (som er minst 15 år eldre enn meg) som skal fortelle meg hva jeg skal gjøre, uten at jeg kjenner dem engang. Senest i forgårs, da jeg skulle gå en tur i skogen, kom jeg i prat med en lokal mann som la ut om alle stiene i områdene og hvilken jeg absolutt måtte ta, fordi bladidah. Jeg går på gps, så har samtlige stier i alle turområder i en app. Men det er nok vanskelig for en på 65 å forstå, så han prøvde nok bare å være behjelpelig. Akkurat der jattet jeg bare med og fikk noen gode historier på kjøpet (men ble så forsinket pga hans prat at jeg gikk glipp av å se solnedgangen på toppen jeg skulle til). Andre ganger blir jeg rett ut fortalt at det er så rart at jeg som kvinne går alene her eller der (les: i naturen), og da kommer rådene i fleng. "Ikke gå i mørket", "ikke gå utenom stien", "du må ha andre og mer passende klær/sko" osv. I år har jeg gått rett i overkant av 700 forskjellige skogsturer/fjellturer, så jeg klarer meg i grunnen helt fint. Men jeg skjønner at noen menn ønsker å være behjelpelige gentlemen. Det er jo akkurat slik egoet deres blir strøket. Anonymkode: b5515...820 Haha, hvor bor du? Jeg har også gått mye turer før, også alene med oppakning, og det at kvinner gjør det alene tiltrekker seg oppmerksomhet ja. Men jeg har som regel gått på steder på Vestlandet der det er lite folk, så har ikke truffet så mange, og noen har vært veldig hjelpsomme. Når jeg var hos noen venner av meg på Svenskegrensen, advarte de meg mot å gå i skogen der de bodde og ble bekymret da jeg ikke kom tilbake når det skumret, fordi det kunne være ulv der...? Man er temmelig heldig om man ser en ulv i skogen så det ramlet meg ikke inn å frykte det en gang. En annen gang opplevde jeg at en mann spurte meg om jeg ikke var redd for rovdyr, i Sogn...hvilke rovdyr da, spurte jeg? Og han svarte at det var jerv der. Altså....jeg blir sikkert angrepet av en jerv . Og en gang da jeg sov i bil nær Lilllehammer, så kom det en mann som hadde hytte der, og som var veldig hjelpsom. Han fortalte meg hvor jeg kunne dusje i Lillehammer, og kom og sjekket om det stod bra til hver gang han var på hytta. En dag spurte han om jeg ikke var redd for ville dyr, jeg sa nei, og da fortalte han at det hadde blitt sett bjørn kun kilometer fra der jeg var, for to dager siden. Og akkurat den natta hadde hunden min satt i en bjeffing som jeg aldri har hørt maken til verken før eller siden.... Så noe er veldig velkomment, mens andre typer innblanding er slitsomt. Jeg blir mest trigget når folk uinvitert forteller meg hvordan jeg skal "forbedre livet mitt". TS Anonymkode: 1e4aa...cab 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember #44 Del Skrevet 5. desember AnonymBruker skrev (På 3.12.2024 den 14.41): Tror det må være samme person? Jeg sa faktisk ifra sist gang vi snakket sammen, da hun kom med tre ulike råd i samme telefonsamtale. Og så på chat, en uke senere, så kom hun med et råd i setning to... Det må være noe galt med henne, jeg kjenner henne ikke så godt enda heller. Men hun er veldig snill og hjelpsom da, selv om hun er slitsom, så jeg har ikke kuttet kontakten med henne. Men fortsetter hun sånn...det er som hun rett og slett er døv altså, hun hører ikke hva jeg sier. TS Anonymkode: 1e4aa...cab Men hører du hva HUN sier? Du skriver «kanskje jeg skal late som om alt er bra». Ja, kanskje du skal det? Det er jo tydelig at din klaging trigger noe hos henne, et behov for å ordne opp og få verden i balanse. Jeg vet at gode råd ikke er noe man bare skal øse ut, liker selv å klage en gang i blant, og da er det mer for å lufte problemene enn for å få gode råd. Men folk som klager hver gang man møtes, gjerne over mye forskjellig/alt, og LENGE - da tar min tålmodighet slutt. Da har det hendt et par ganger at jeg har kommet med noen brutale råd for å få slutt på den evinnelige negative tonen. Anonymkode: a4950...273 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember #45 Del Skrevet 5. desember AnonymBruker skrev (2 timer siden): Haha, hvor bor du? Jeg har også gått mye turer før, også alene med oppakning, og det at kvinner gjør det alene tiltrekker seg oppmerksomhet ja. Men jeg har som regel gått på steder på Vestlandet der det er lite folk, så har ikke truffet så mange, og noen har vært veldig hjelpsomme. Når jeg var hos noen venner av meg på Svenskegrensen, advarte de meg mot å gå i skogen der de bodde og ble bekymret da jeg ikke kom tilbake når det skumret, fordi det kunne være ulv der...? Man er temmelig heldig om man ser en ulv i skogen så det ramlet meg ikke inn å frykte det en gang. En annen gang opplevde jeg at en mann spurte meg om jeg ikke var redd for rovdyr, i Sogn...hvilke rovdyr da, spurte jeg? Og han svarte at det var jerv der. Altså....jeg blir sikkert angrepet av en jerv . Og en gang da jeg sov i bil nær Lilllehammer, så kom det en mann som hadde hytte der, og som var veldig hjelpsom. Han fortalte meg hvor jeg kunne dusje i Lillehammer, og kom og sjekket om det stod bra til hver gang han var på hytta. En dag spurte han om jeg ikke var redd for ville dyr, jeg sa nei, og da fortalte han at det hadde blitt sett bjørn kun kilometer fra der jeg var, for to dager siden. Og akkurat den natta hadde hunden min satt i en bjeffing som jeg aldri har hørt maken til verken før eller siden.... Så noe er veldig velkomment, mens andre typer innblanding er slitsomt. Jeg blir mest trigget når folk uinvitert forteller meg hvordan jeg skal "forbedre livet mitt". TS Anonymkode: 1e4aa...cab Dette er jo MEG du beskriver, wtf😂😂😂 Jeg bor på Sørlandet, og det er her jeg går de fleste turene, men drar relativt ofte til både Innlandet og vestover for å gå på tur (og ja: bo alene i bilen). Synes det er komisk når jeg helt tydelig er skodd i f eks terrengjoggesko og er på vei til en topp her i de sørlandske skoger, men blir stoppet av en eller annen pensjonistmann som bare må advare meg om at "det er litt bratt her, altså". Vi snakker om Sørlandet, SÅ bratt er det faktisk ikke😂 Dessuten driver jeg med klatring og har free soloet både 5'er-ruter og 6'er-ruter. Går greit, liksom😂 Dette med rovdyr er det også mange menn som advarer meg mot. Nå er det sånn at jeg kun har møtt på elg én gang, face to face, og den travet bare rolig videre. Bjørn er redd for mennesker, ulv er sky, og hva skal en gaupe gjøre mot meg? Har observert helt ferske gaupespor i snøen, og jeg går bare videre mot dit jeg skal. Ingenting å frykte. Jeg ser ikke hvorfor jeg som kvinne skal frykte rovdyr mer enn menn. En elg ser ikke forskjell på mann og kvinne uansett, og om den først går til angrep, er man f*cked uansett hvilket kjønn man er😆 Anonymkode: b5515...820 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå