Gå til innhold

Betyr gjesping at man mangler oksygen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjesping kan også være en nervøs respons. Jeg begynner selv noen ganger å gjespe mye i stressende situasjoner. Dette kan ha sammenheng med en type gjesping som finnes hos noen dyr, blant annet katter, som man tror kan gjespe for (underbevisst) å signalisere til andre katter at de ikke utgjør noen trussel.

Anonymkode: aaac6...97f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gjesper når jeg har et migreneanfall på vei. Det slår aldri feil, dersom jeg begynner å gjespe mye tilsynelatende ut av det blå, begynner pulseringen og dunking bak øynene et kvarter seinere. Det er kjemperart. 

Anonymkode: b6718...122

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DelvisPresley skrev (10 timer siden):

"Ekstrem gjesping kan indikere hjerteproblemer, og i andre sjeldne tilfeller, hjerneproblemer."

https://www.klikk.no/helse/derfor-gjesper-du-4567082

Ok, så nå endrer du fra din forrige påstand, som var at "Gjesping kan være alvorlig og tyde på hjerteproblemer", til at det gjelder ved ekstrem gjesping? Selv da blir det feil, for hvis du har hjerteproblemer så har du garantert også andre symptomer enn ekstrem gjesping.

Anonymkode: 74dbd...90e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minya skrev (På 1.12.2024 den 8.42):

Jeg kan fortelle deg at det er like før det regner, eller at det regner ute, basert utelukkende på hvor mye jeg gjesper.
Jeg gjesper helt hinsides mye når det er lavtrykk med nedbør ute, og jeg gjør det uavhengig om jeg har sett ut vinduet eller ikke, så jeg vet jeg reagerer på det atmosfæriske trykket/trykkforandringene ved å gjespe.

Jeg gjør også det, men alltid tenkt at det er fordi det er mørkt og grått ute. Ikke tenkt på om det er sånn før jeg ser ut, da. 

Men jeg har gjespet 5-6 ganger i denne tråden og ikke gjort det tidligere i dag, så er jo noe psykisk her!😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...