Gå til innhold

Hvorfor er det så mange som har et behov for å irettesette min og andres tro?

Stoltskeiv

Anbefalte innlegg

Supermale3000 skrev (10 timer siden):

Du skal ikke tro, du skal vite!

Religion er et verktøy skapt av mennesker for å kontrollere, undertrykke og profitere på.

En perfekt verden er en hvor religion ikke eksisterer og hvor alle slutter seg til vitenskapen.

Amen!

Så vitenskap kan ikke bli brukt til det du nevnte? Det blir det jo hver eneste dag.

Anonymkode: 3f0a1...20c

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Så vitenskap kan ikke bli brukt til det du nevnte? Det blir det jo hver eneste dag.

Religion plasserte ikke mennesket på månen, det var vitenskapen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.11.2024 den 0.49):

På kg er det definitivt flest ateister av det sinna slaget, må være minst 90% ateister her inne. Som er greit nok, men det blir fryktelig mye nedrakking av de troende. Det finnes heldigvis noen mer respektfulle også, men tror mange av dem styrer unna dette underforumet. I det virkelige liv er jo de fleste noenlunde greie mot hverandre uavhengig av tro, så jeg får inntrykk av at mange tar ut sine verste sider på forumet.

Anonymkode: 5915d...5cd

Enig og egentlig mener jeg vedkommende du siterer har fullstendig feil. Jeg tror jeg aldri har sett kristne som hetser ikke-troende. Ateister som hetser troende og troen er det derimot masse av. Selv her i tråden er det det nå.

Anonymkode: b0960...0b0

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Enig og egentlig mener jeg vedkommende du siterer har fullstendig feil. Jeg tror jeg aldri har sett kristne som hetser ikke-troende. Ateister som hetser troende og troen er det derimot masse av. Selv her i tråden er det det nå.

Det går begge veier i trådene her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før i tiden kunne mennesker fly, puste under vann i flere timer og bytte mellom menneske og dyr i løpet av noen sekunder.

Det er helt sant, jeg har lest det i flere bøker 😉

Anonymkode: 599d2...6eb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro er som en pikk.

Du må gjøre hva du vil med den for din egen del, men hold den langt unna alle andre og hold kjeften! Om de ikke ber den!!

Anonymkode: e9a1b...d51

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Tro er som en pikk.

Du må gjøre hva du vil med den for din egen del, men hold den langt unna alle andre og hold kjeften! Om de ikke ber den!!

Jeg har såpass respekt at jeg ikke går inn på tema til andre med mindre noen tar opp tema først. Fordi jeg vet det er mange som ikke er troende, og det er ikke alle som er komfortable med å snakke om sin tro 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kristne bør kanskje være de siste til å hevde at de behandler andre med inderlig godhet. Historisk sett har deres makt vært forbundet med undertrykkelse, lidelse og død.

Det frie samfunnet vi har i dag er ikke et resultat av kristendommen, men snarere noe som har vokst frem på tross av dens historiske grep om makten.

Så når en abonnerer på en idelogi med så grusom historie så må en nesten forvente litt kvasse kommentarer. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.11.2024 den 19.43):

Fordi på KG så finnes det folk som har vitenskap som sin religion, og når andre tror på eller har opplevd ting som ikke vitenskapen kan forklare, så truer det deres tro, så de må angripe. Dette er svake mennesker som ikke har noe annet å gjøre enn å krangle og være ekle på KG. Og det er utrolig slitsomt at de alltid skal komme inn og lage kvalm i tråder i denne delen av forumet.

Om du ønsker å sette merkelapper på folk som "svake" så er det like enkelt å sette merkelappen "svak" på de som må lene seg på en tro og en Gud for å finne en mening med livet, eller klare å stå i utfordringer. Det er ikke uten grunn man brått blir religiøs når man er dødssyk eller står i andre, tunge utfordringer. Så svakt å måtte lene seg på en Gud, ikke sant?

Kanskje du skal lære deg å møte andre slike du ønsker å bli møtt selv? Foreløpig har iallfall ikke din tro lært deg noe om raushet og nestekjærlighet.

Anonymkode: 4792c...c2c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi religion er et hjerne-virus som er kilden til det meste av ondskap her i verden. 

Anonymkode: 2cbcc...b94

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når du vet om andres kritiske forhold til tro, hvorfor må du fortelle de om ditt syn ??

Jeg holder mitt religiøse og politiske syn for meg selv, ikke min jobb å misjonere for det ene eller andre.   

Anonymkode: e1753...bce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sammeher. Blir kalt det som at har psykose :P

Anonymkode: 1d7d1...492

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Gå på Bjørn Andreas Hansen's "Heathen Hangouts", så skal du få se kristne som hetser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Men når du vet om andres kritiske forhold til tro, hvorfor må du fortelle de om ditt syn ??

Jeg holder mitt religiøse og politiske syn for meg selv, ikke min jobb å misjonere for det ene eller andre.   

Anonymkode: e1753...bce

Hvis man skal starte en tråd på et forum, så må man vel nødvendigvis fortelle om sitt syn....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driver ikke og retter på noen, men jeg tenker grunnen er at man hadde blitt innlagt for vrangforestillinger om ikke religion var i en særstilling. Forøvrig veldig interessant hvilket jerngrep det har om folk selv i dag når man vet bedre. Før ble religion i stor grad også brukt som maktmiddel fra offisielt hold, og så har det bare fått henge igjen uten noen god grunn.

Anonymkode: 36099...c5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stoltskeiv skrev (På 29.11.2024 den 18.12):

Jeg har alltid vært sensitiv og merker ting på kroppen om noe ikke stemmer, og det slår aldri feil. Jeg har flere ganger opplevd at all energi faller ut av kroppen eller at jeg får en tanke om at noen er død. Da ser jeg alltid på klokken. Og kort tid etter så kommer beskjeden "h*n er død, han døde kl. 1400"; Det var nøyaktig da jeg fikk den tanken eller energien forsvant.

Dette er jo selvfølgelig bare sprøyt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Tro er som en pikk.

I følge Bibelen er kvinner fødedyr, og horer.

I et vitenskapelig perspektiv er vagina laget for pikk og omvendt..

Det er kvinners ansvar å føde og fostre barn, mens mannen skal forsørge.

Amen

Anonymkode: b9597...5da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke religion, for hva det gjør med mennesker, og at man slavisk lever etter en bok som er utgått for flere hundre år siden. For meg er Gud skaperen, han som har gitt alt liv og troen på det gode. Jeg tror på Gud, men er ikke «religiøs», nettopp fordi jeg mener at Gud aldri ville straffet homofili- det er ingenting godt med å nekte homofile å gifte seg, eller å legge skam på de som velger å skille seg. Verden har gått videre, og jeg tror oppriktig at vår Herre ville vært enig i det. 

Bibel/koranen/Toraen - er skrevet av MENNESKER som levde for flere tusen år siden, med null kunnskap om verden i forhold til i dag. Det kan man ikke leve etter, selv om man kan bruke de som retningslinjer og at det er fine historier. 

Anonymkode: a8ad3...853

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er rart at folk underkaster seg en tro som bare er noen få tusen år gammel. Noe skapte alt dette. Men tror ikke det var noe med dagens religion å gjøre.

Anonymkode: 3070c...f94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gregarious skrev (15 timer siden):

Kristne bør kanskje være de siste til å hevde at de behandler andre med inderlig godhet. Historisk sett har deres makt vært forbundet med undertrykkelse, lidelse og død.

Det frie samfunnet vi har i dag er ikke et resultat av kristendommen, men snarere noe som har vokst frem på tross av dens historiske grep om makten.

Så når en abonnerer på en idelogi med så grusom historie så må en nesten forvente litt kvasse kommentarer. 

Kristendommen er troen på Jesus, og verdens største religion. Menneskeverd for alle,  og religionsvitenskap er grunnleggende fag ved Europas universiteter. Jesus elsker deg! 

Anonymkode: 71cf9...e54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...