Stoltskeiv Skrevet fredag kl 17:12 #1 Del Skrevet fredag kl 17:12 Jeg tror på Gud, og definerer meg som spørrende kristen. Jeg er nysgjerrig, men heller mer over på den kristne troen. Jeg synes det er noe fint med det. Og det var det som reddet meg da jeg var på mitt sykeste i sykdomsperioden min. Det å vende meg utover, og ikke innover gjorde noe med meg og det har jeg tatt med videre. Men jeg opplever stadig at folk sier "gud finnes ikke" "Du er psyk! Du har ikke opplevd det" Jeg har alltid vært sensitiv og merker ting på kroppen om noe ikke stemmer, og det slår aldri feil. Jeg har flere ganger opplevd at all energi faller ut av kroppen eller at jeg får en tanke om at noen er død. Da ser jeg alltid på klokken. Og kort tid etter så kommer beskjeden "h*n er død, han døde kl. 1400"; Det var nøyaktig da jeg fikk den tanken eller energien forsvant. Eller andre tanker om ting, også skjer akkurat det. Det kommer helt ut av det blå. Men forteller jeg det til noen, så er jeg psyk, eller er manisk (jeg har en gang ikke bipolar lidelse). Jeg er bare helt gal for noen og får ikke ha troen i fred. Det gjelder ikke i den private liv, men her på KG. Hva er det som gjør at noen skal rette på troen til andre? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:53 #2 Del Skrevet fredag kl 17:53 Stoltskeiv skrev (40 minutter siden): Jeg tror på Gud, og definerer meg som spørrende kristen. Jeg er nysgjerrig, men heller mer over på den kristne troen. Jeg synes det er noe fint med det. Og det var det som reddet meg da jeg var på mitt sykeste i sykdomsperioden min. Det å vende meg utover, og ikke innover gjorde noe med meg og det har jeg tatt med videre. Men jeg opplever stadig at folk sier "gud finnes ikke" "Du er psyk! Du har ikke opplevd det" Jeg har alltid vært sensitiv og merker ting på kroppen om noe ikke stemmer, og det slår aldri feil. Jeg har flere ganger opplevd at all energi faller ut av kroppen eller at jeg får en tanke om at noen er død. Da ser jeg alltid på klokken. Og kort tid etter så kommer beskjeden "h*n er død, han døde kl. 1400"; Det var nøyaktig da jeg fikk den tanken eller energien forsvant. Eller andre tanker om ting, også skjer akkurat det. Det kommer helt ut av det blå. Men forteller jeg det til noen, så er jeg psyk, eller er manisk (jeg har en gang ikke bipolar lidelse). Jeg er bare helt gal for noen og får ikke ha troen i fred. Det gjelder ikke i den private liv, men her på KG. Hva er det som gjør at noen skal rette på troen til andre? De har ikke opplevd noe selv og da skal de som har det stemples som "syke". Anonymkode: 071c8...4fd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:43 #3 Del Skrevet fredag kl 18:43 Fordi på KG så finnes det folk som har vitenskap som sin religion, og når andre tror på eller har opplevd ting som ikke vitenskapen kan forklare, så truer det deres tro, så de må angripe. Dette er svake mennesker som ikke har noe annet å gjøre enn å krangle og være ekle på KG. Og det er utrolig slitsomt at de alltid skal komme inn og lage kvalm i tråder i denne delen av forumet. Anonymkode: 3f0a1...20c 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:49 #4 Del Skrevet fredag kl 18:49 Be "sinnsrobønnen" og la dem holde på ♥️ https://no.m.wikipedia.org/wiki/Sinnsrobønnen Anonymkode: 47cfd...712 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Skrevet fredag kl 18:54 #5 Del Skrevet fredag kl 18:54 For meg må folk få tro på hva de vil - det jeg har problemer med er menneskesynet hos enkelte troende. Jeg blir også bekymret når jeg ser at enkelte villig gir bort sin frie vilje - i Guds navn.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 19:00 #6 Del Skrevet fredag kl 19:00 For meg kan folk tro på hva de vil. Så lenge de ikke prøver å prakke på andre hva de tror på. Anonymkode: 955b3...abf 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet fredag kl 19:08 #7 Del Skrevet fredag kl 19:08 (endret) Jeg tror irettesettelsen du og andre troende føler på er kompleks. Noen er nok innerst inne misunnelig på deg/dere som tror. Noen har vel en slags "frykt for det ukjente". Noen later som at den lille kunnskapen vi besitter anno 2024 er allmektig selv rundt det vi ikke vet. Noen er sneversynte. Noen har fordommer. Noen setter opp stråmenn mot troende basert på det verste fra religioner eller religiøse personer. Mange skjønner ikke den personlige gevinsten, håpet og trøsten du/dere troende har, og hvis de skjønner det så er de gjerne sjalue. Noen misbruker troende til å heve seg selv opp for å føle seg bedre, der troende er et lett offer. Og sikkert flere andre grunner! Så da møter du mennesker som er i aggressiv forsvarsposisjon og som har behov for å bryte deg/dere ned av ulike grunner. Det er helt greit at folk ikke tror og/eller synes det er feil av deg/dere å tro, men minimumet bør være respekt for deg/dere som tror. Diskriminering, hersketeknikker og hets er ikke greit bare fordi andre velger å tro på noe ingen har fasit på. Endret fredag kl 21:57 av Bombasi 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Markion Skrevet fredag kl 23:33 #8 Del Skrevet fredag kl 23:33 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Fordi på KG så finnes det folk som har vitenskap som sin religion, og når andre tror på eller har opplevd ting som ikke vitenskapen kan forklare, så truer det deres tro, så de må angripe. Dette er svake mennesker som ikke har noe annet å gjøre enn å krangle og være ekle på KG. Og det er utrolig slitsomt at de alltid skal komme inn og lage kvalm i tråder i denne delen av forumet. Anonymkode: 3f0a1...20c Det er nå mange religiøse som har et godt forhold til vitenskap. Bare det at du bruker telefonen din, eller en PC for å skrive meldingen din her på KG er produkt av vitenskap! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hololo Skrevet fredag kl 23:42 #9 Del Skrevet fredag kl 23:42 jeg føler det er litt omvendt, føler troene prøve å presse religionen over på oss ikke troende. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 23:49 #10 Del Skrevet fredag kl 23:49 Hololo skrev (4 minutter siden): jeg føler det er litt omvendt, føler troene prøve å presse religionen over på oss ikke troende. På kg er det definitivt flest ateister av det sinna slaget, må være minst 90% ateister her inne. Som er greit nok, men det blir fryktelig mye nedrakking av de troende. Det finnes heldigvis noen mer respektfulle også, men tror mange av dem styrer unna dette underforumet. I det virkelige liv er jo de fleste noenlunde greie mot hverandre uavhengig av tro, så jeg får inntrykk av at mange tar ut sine verste sider på forumet. Anonymkode: 5915d...5cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tått Skrevet fredag kl 23:57 #11 Del Skrevet fredag kl 23:57 Stoltskeiv skrev (6 timer siden): Jeg tror på Gud, og definerer meg som spørrende kristen. Jeg er nysgjerrig, men heller mer over på den kristne troen. Jeg synes det er noe fint med det. Og det var det som reddet meg da jeg var på mitt sykeste i sykdomsperioden min. Det å vende meg utover, og ikke innover gjorde noe med meg og det har jeg tatt med videre. Men jeg opplever stadig at folk sier "gud finnes ikke" "Du er psyk! Du har ikke opplevd det" Jeg har alltid vært sensitiv og merker ting på kroppen om noe ikke stemmer, og det slår aldri feil. Jeg har flere ganger opplevd at all energi faller ut av kroppen eller at jeg får en tanke om at noen er død. Da ser jeg alltid på klokken. Og kort tid etter så kommer beskjeden "h*n er død, han døde kl. 1400"; Det var nøyaktig da jeg fikk den tanken eller energien forsvant. Eller andre tanker om ting, også skjer akkurat det. Det kommer helt ut av det blå. Men forteller jeg det til noen, så er jeg psyk, eller er manisk (jeg har en gang ikke bipolar lidelse). Jeg er bare helt gal for noen og får ikke ha troen i fred. Det gjelder ikke i den private liv, men her på KG. Hva er det som gjør at noen skal rette på troen til andre? At du kjenner at noen dør beviser hverken guden din eller noen av de minst 3000 andre tullegudene mennesker har tilbedt opp gjennom tidene.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gregarious Skrevet lørdag kl 00:06 #12 Del Skrevet lørdag kl 00:06 Stoltskeiv skrev (6 timer siden): Jeg tror på Gud, og definerer meg som spørrende kristen. Jeg er nysgjerrig, men heller mer over på den kristne troen. Jeg synes det er noe fint med det. Og det var det som reddet meg da jeg var på mitt sykeste i sykdomsperioden min. Det å vende meg utover, og ikke innover gjorde noe med meg og det har jeg tatt med videre. Men jeg opplever stadig at folk sier "gud finnes ikke" "Du er psyk! Du har ikke opplevd det" Jeg har alltid vært sensitiv og merker ting på kroppen om noe ikke stemmer, og det slår aldri feil. Jeg har flere ganger opplevd at all energi faller ut av kroppen eller at jeg får en tanke om at noen er død. Da ser jeg alltid på klokken. Og kort tid etter så kommer beskjeden "h*n er død, han døde kl. 1400"; Det var nøyaktig da jeg fikk den tanken eller energien forsvant. Eller andre tanker om ting, også skjer akkurat det. Det kommer helt ut av det blå. Men forteller jeg det til noen, så er jeg psyk, eller er manisk (jeg har en gang ikke bipolar lidelse). Jeg er bare helt gal for noen og får ikke ha troen i fred. Det gjelder ikke i den private liv, men her på KG. Hva er det som gjør at noen skal rette på troen til andre? Om noen hadde sagt til deg at de kunne fly, men bare når du ikke ser på. Hvordan hadde du reagert? Hadde du bare akseptert at ja... vedkommende kan vist fly. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 02:52 #13 Del Skrevet lørdag kl 02:52 Stoltskeiv skrev (9 timer siden): Jeg har alltid vært sensitiv og merker ting på kroppen om noe ikke stemmer, og det slår aldri feil. Jeg har flere ganger opplevd at all energi faller ut av kroppen eller at jeg får en tanke om at noen er død. Da ser jeg alltid på klokken. Og kort tid etter så kommer beskjeden "h*n er død, han døde kl. 1400"; Det var nøyaktig da jeg fikk den tanken eller energien forsvant. Hvis noen skal tro på deg må du fortelle dette når det skjer, og ikke etterpå. Det dør forresten over 7000 personer hver eneste time, så du vil alltid ha rett her. Du har noen fantastiske og unike evner På tide å slutte med dagdrømmingen og bli voksen? Anonymkode: 3abf8...fb3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supermale3000 Skrevet lørdag kl 03:08 #14 Del Skrevet lørdag kl 03:08 Du skal ikke tro, du skal vite! Religion er et verktøy skapt av mennesker for å kontrollere, undertrykke og profitere på. En perfekt verden er en hvor religion ikke eksisterer og hvor alle slutter seg til vitenskapen. Amen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 03:10 #15 Del Skrevet lørdag kl 03:10 Jeg er kritisk fordi religion har påført verden så sinnsykt mye vondt. Orker ikke noen prøve å spre det til meg. Om de tror personlig, er det helt ok, men ingen skal måtte prøve å påvirke andre. Samme med synske. Har ikke lyst til å måtte høre på det der. Syns det er lav intelligens og sosial kontroll, noe det er. Anonymkode: 594ee...63b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 03:10 #16 Del Skrevet lørdag kl 03:10 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er kritisk fordi religion har påført verden så sinnsykt mye vondt. Orker ikke noen prøve å spre det til meg. Om de tror personlig, er det helt ok, men ingen skal måtte prøve å påvirke andre. Samme med synske. Har ikke lyst til å måtte høre på det der. Syns det er lav intelligens og sosial kontroll, noe det er. Anonymkode: 594ee...63b Og svindel. Anonymkode: 594ee...63b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 03:13 #17 Del Skrevet lørdag kl 03:13 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Og svindel. Anonymkode: 594ee...63b Å jeg opplevde også å kjenne på kroppen at noen nær meg var død. Hun døde da jeg sov og jeg våktnet med en skikkelig pin i magen( hvor hun hadde kreft) besvimte tilslutt. Så fikk jeg høre hun var død. Ikke helt det samme. Men det betyr ikke at jeg er religiøs fordi. Anonymkode: 594ee...63b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supermale3000 Skrevet lørdag kl 03:16 #18 Del Skrevet lørdag kl 03:16 Gi det du synes din frelse er verdt! Kolekt? Anyone?? Pm for vips ⛪ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stoltskeiv Skrevet lørdag kl 11:21 Forfatter #19 Del Skrevet lørdag kl 11:21 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hvis noen skal tro på deg må du fortelle dette når det skjer, og ikke etterpå. Det dør forresten over 7000 personer hver eneste time, så du vil alltid ha rett her. Du har noen fantastiske og unike evner På tide å slutte med dagdrømmingen og bli voksen? Anonymkode: 3abf8...fb3 Det har jeg også gjort faktisk. For par år siden, så fikk jeg en følelse og tanke som var overbevisende for meg. Jeg sa til min bror at jeg tror en i familien er gravid og skal ha tvillinger. Senere den samme dagen fikk vi besøk av det paret og de fortalte at de venter tvillinger. Vi var de første som fikk vite det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 13:59 #20 Del Skrevet lørdag kl 13:59 Markion skrev (14 timer siden): Det er nå mange religiøse som har et godt forhold til vitenskap. Bare det at du bruker telefonen din, eller en PC for å skrive meldingen din her på KG er produkt av vitenskap! Har jeg sagt at jeg har noe imot vitenskap? Vitenskap er ingen tro, i det øyeblikket det blir en tro så er det ikke vitenskap lenger. Vitenskap er undersøkelse, spørsmål, åpenhet. Og likevel har mange gjort det til en tro, til et lukket trossystem, det er det som er problemet. Anonymkode: 3f0a1...20c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå