AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #41 Del Skrevet 29. november 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg så en sak på tve Facebook og da spør jeg:hvor ofte vasker du ostehøvel? Hos meg ligger den på skjærefjøla og brukes et par tre frokoster før den vaskes. Samme med smørkniv. Jeg bor alene. Hva med dere,hva gjør dere? Og ikke si "jeg gjør selvsagt" Anonymkode: 56fed...a49 Bytter ut ostehøvel etter hvert bruk. Vi har flere som vi veksler mellom så det er stort sett en som er ren (til og med om det er bare den dumme som skjærer dårlige skiver som ligger lengst nederst i skuffen). Bytter smørkniv til hvert måltid. Har en kniv til hver pålegg dersom jeg veksler mellom flere smørepålegg (smør, prim, leverpostei, smøreost, nugatti +++). Ikke at du spør om det, men vi Bytter også glass og tallerken etter hvert måltid. Er ikke det vanlig? Sparer vi bestikket til noe? Anonymkode: 0584b...02f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #42 Del Skrevet 29. november 2024 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Bytter ut ostehøvel etter hvert bruk. Vi har flere som vi veksler mellom så det er stort sett en som er ren (til og med om det er bare den dumme som skjærer dårlige skiver som ligger lengst nederst i skuffen). Bytter smørkniv til hvert måltid. Har en kniv til hver pålegg dersom jeg veksler mellom flere smørepålegg (smør, prim, leverpostei, smøreost, nugatti +++). Ikke at du spør om det, men vi Bytter også glass og tallerken etter hvert måltid. Er ikke det vanlig? Sparer vi bestikket til noe? Anonymkode: 0584b...02f Bytter du brødkniven etter hver gang og? Anonymkode: 87a1f...45f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 29. november 2024 #43 Del Skrevet 29. november 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg så en sak på tve Facebook og da spør jeg:hvor ofte vasker du ostehøvel? Hos meg ligger den på skjærefjøla og brukes et par tre frokoster før den vaskes. Samme med smørkniv. Jeg bor alene. Hva med dere,hva gjør dere? Og ikke si "jeg gjør selvsagt" Anonymkode: 56fed...a49 Vasker den etter hver bruk. Altså rydder jeg av frokostbordet, hiver jeg og høvelen i oppvaskmaskinen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #44 Del Skrevet 29. november 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg så en sak på tve Facebook og da spør jeg:hvor ofte vasker du ostehøvel? Hos meg ligger den på skjærefjøla og brukes et par tre frokoster før den vaskes. Samme med smørkniv. Jeg bor alene. Hva med dere,hva gjør dere? Og ikke si "jeg gjør selvsagt" Anonymkode: 56fed...a49 Jeg henger den på magnetskinnen med kniver. Det er bare hvitost som kappes med ostehøvel, klissete oster kappes med smørkniv. Den blir ikke skitten, bare litt fettet, så jeg vasker den mellom oster, vil jeg si. Altså hver gang norvegia-en går tom. Anonymkode: dab49...aa4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #45 Del Skrevet 29. november 2024 Har tre ostehøvler og minst en av de er med i oppvaskmaskina som kjører daglig. Kan vel hende vi bruker den samme til frokost og lunsj. En ting jeg lurer på hvor ofte folk vasker er kjøkkensaksa.. her vaskes den flere ganger i uka, men har inntrykk av at noe «aldri» vasker den..? Anonymkode: 35c4f...ae8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #46 Del Skrevet 29. november 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har tre ostehøvler og minst en av de er med i oppvaskmaskina som kjører daglig. Kan vel hende vi bruker den samme til frokost og lunsj. En ting jeg lurer på hvor ofte folk vasker er kjøkkensaksa.. her vaskes den flere ganger i uka, men har inntrykk av at noe «aldri» vasker den..? Anonymkode: 35c4f...ae8 Hva skal jeg vaske den for, den utsettes jo bare på emballasje? Spørs vel hva man bruker den til. Anonymkode: 87a1f...45f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #47 Del Skrevet 29. november 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva skal jeg vaske den for, den utsettes jo bare på emballasje? Spørs vel hva man bruker den til. Anonymkode: 87a1f...45f Mye emballasje ja, men personlig betrakter jeg den som skitten etter å ha klipt opp posen med kjøttkaker. Det tror jeg feks ikke min mor gjør. Vi bruker den forøvrig også litt på mat direkte, og da liker jeg å vite at den er helt ren. Anonymkode: 35c4f...ae8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjokoladepenge Skrevet 29. november 2024 #48 Del Skrevet 29. november 2024 Selvsagt vaskes ostehøvelen hver gang den brukes. Kunne aldri falle meg inn å skjære i en ost med en skitten ostehøvel 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #49 Del Skrevet 29. november 2024 Så mange griser i én tråd. Skal aldri spise ostemat igjen når jeg er på besøk. Helt ufattelig at folk ikke vasker ostehøvelen etter bruk 🤢 Anonymkode: 02bf2...7d5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #50 Del Skrevet 29. november 2024 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Bytter du brødkniven etter hver gang og? Anonymkode: 87a1f...45f Ikke meg du siterer og spør, men ja, brødkniven byttes absolutt etter hver gangs bruk. Baker brød og skjærer brødene opp i skiver og fryser ned. Når at er oppskjært går brødkniven til vask. Har minst tre ulike brødkniver, Tupperware sin er best i bruk. Anonymkode: 1fc0a...b9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #51 Del Skrevet 29. november 2024 Hver dag. Oppvasken går minst én gang daglig (stor familie), og da hiver vi alltid ostehøvvelen inn. Anonymkode: eb2c1...017 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #52 Del Skrevet 29. november 2024 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Bytter du brødkniven etter hver gang og? Anonymkode: 87a1f...45f Ja 🤷♀️ lite vi bruker brødkniv da. Vi pleier å skjære opp hele brødet med en maskin vi har her hjemme. Den er egentlig en pålegg/kjøtt oppskjæringsmaskin, men kniven reguleres og er fint brusende til brød. Og ja, vi vasker maskinen. Har jobbet i butikk og er veldig klar over hvordan brødmaskinen i matbutikker "rengjøres". 🤢 Anonymkode: 0584b...02f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #53 Del Skrevet 29. november 2024 Brukende* Anonymkode: 0584b...02f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #54 Del Skrevet 29. november 2024 Eg vasker den I oppvaskmaskin kvar dag. Men den kan bli brukt fleire gonger den dagen. Anonymkode: 86a2b...361 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Dartle Skrevet 29. november 2024 #55 Del Skrevet 29. november 2024 Bruker den bare en gang om dagen, og legger den på vask etter det. Har tre stk.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Skrevet 29. november 2024 #56 Del Skrevet 29. november 2024 Når det passer seg slik. Vi har aldri vært plaget med mugg på ost. Urtesaksen vaskes hver gang etter bruk, brukes på matvarer, ikke emballasje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #57 Del Skrevet 29. november 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Setter den i maskinen etter hver bruk, i likhet med alt annet. Har aldri tenkt tanken at man kan gjøre noe annet. Vi har 8 stk, så alltid en som er ren. Men vi er 5 mennesker her så oppvaskmaskinen går daglig uansett. Anonymkode: 8a784...5cb Samme her. Har såpass mange ostehøvler, smørekniver og kjøkkensakser (som noen andre lurte på) de enkelt rekker å vaskes etter hver bruk. Anonymkode: e86d8...4bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #58 Del Skrevet 30. november 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hva holder du egentlig på med her? Du tillegger meg meninger og uttalelser jeg absolutt ikke har kommet med og heller ikke lest. Jeg svarte på ts sitt hovedinnlegg, og det var det. På tide at du kommer med en beklagelse for å beskylde uskyldige for noe de absolutt ikke er del i. Du fremstår temmelig frekk. Anonymkode: 1fc0a...b9c Hahaha, hvordan får du det til? Du fremstår temmelig seriøs som greier å være så nedlatende, basert på noe så bagatellmessig som ostehøvelbruk. Hvis dette ikke er kranglestemning så vet ikke jeg. Jeg beklager gladelig om du deler hva det er jeg har anklaget deg for (annet enn kranglestemningen, da den er åpenbar). Anonymkode: 9932f...218 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supermerry Skrevet 30. november 2024 #59 Del Skrevet 30. november 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg så en sak på tve Facebook og da spør jeg:hvor ofte vasker du ostehøvel? Hos meg ligger den på skjærefjøla og brukes et par tre frokoster før den vaskes. Samme med smørkniv. Jeg bor alene. Hva med dere,hva gjør dere? Og ikke si "jeg gjør selvsagt" Anonymkode: 56fed...a49 Har fire ostehøvler. De går i maskinen etter bruk, og med fire stk er det alltid en ren i skuffen. Samme rutine som alt annet bestikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #60 Del Skrevet 30. november 2024 Er ikke helt sikker på hvor ofte jeg rengjør ostehøvelen. 1 gang i mnd muligens. Den ligger i kjøleskapet sammen med osten. Aldri vært plaget med mugg på ost. Kniver, gafler, osv rengjøres etter hver bruk. Men ostehøvellen gjenbrukes. Anonymkode: de5a2...8ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå