AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #121 Del Skrevet 30. november 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Folk som får barn er idioter. Enkelt og greit. Anonymkode: 8c723...72c Utviklingen frem til deg kunne man jo ha sporet millioner av år tilbake, er det ikke litt rart å være en "dead end" på en rekke som bokstavelig talt strekker seg tilbake til livets opprinnelse? Anonymkode: d2faa...812 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #122 Del Skrevet 30. november 2024 Eureka! skrev (7 timer siden): Du gjettet riktig, og du gjettet nok også at ikke kun barnløse over 45 ville svare på tråden din. Jeg forstår at du ønsker å høre om kvinner som har valgt å ikke få egne barn angrer når de er over alderen. Men tror du ikke det blir litt likedan den veien også?.. at ganske få vil innrømme det for seg selv om de angrer. Psykologien med selvbekreftelse slår inn, hvor man repeterer jevnlig alt man setter pris på ved å ikke ha barn, helt til man har overbevist seg selv om at man tok riktig valg. Sånn er det også for kvinner med barn. Det går absolutt likedan begge veier, og er derfor nærmest umulig å spørre folk om de angrer ang det å få barn eller ikke. Ser du siterer meg og svarer TS, men jeg svarer likevel. Jeg tror det er vanskeligere for foreldre å innrømme at det ikke ble så stas som de trodde med barn. Det du ramser opp med selvbekreftelse passer som hånd i hanske på veldig mange foreldre som skriver her inne. Og som forelder kan det ikke være lett å innrømme for seg selv at man kanskje tok feil valg. Men jeg tror du tar feil i at det er umulig å spørre folk om de angrer, for jeg tror det er et klart mindretall som angrer både av de som fikk barn og de som valgte å ikke få. Anonymkode: a4d49...3a7 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #123 Del Skrevet 30. november 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Så det vil si at TS etterspurte et ekkokammer? Anonymkode: 67088...081 Det handler jo om noe så elementært som å respektere det tråden handler om. It's not rocket science! Og foreldre får en helt ekstrem lynsje stemning om noen uten barn skriver de gode sidene ved å leve uten barn i tråder der ts sier hun er sliten som småbarnsmor. Vil foreldre da også ha et ekkokammer? Eller handler det om noe så enkelt som å kjenne sin plass og tid. Det er ikke alt foreldre kan svare på, det er ikke alt mennersker uten barn kan svare på. Å tvinge seg inn på en fest en ikke er invitert til er bare desperat og patetisk. Anonymkode: 43949...415 11 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knirke Skrevet 30. november 2024 #124 Del Skrevet 30. november 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det handler jo om noe så elementært som å respektere det tråden handler om. It's not rocket science! Og foreldre får en helt ekstrem lynsje stemning om noen uten barn skriver de gode sidene ved å leve uten barn i tråder der ts sier hun er sliten som småbarnsmor. Vil foreldre da også ha et ekkokammer? Eller handler det om noe så enkelt som å kjenne sin plass og tid. Det er ikke alt foreldre kan svare på, det er ikke alt mennersker uten barn kan svare på. Å tvinge seg inn på en fest en ikke er invitert til er bare desperat og patetisk. Anonymkode: 43949...415 Amen. Jeg skjønner godt TS sitt ståsted. Det å få barn er for mange det største valget de gjør i livet, og man vil gjerne være 100% sikker (om det i det hele tatt er mulig). Men så har du også de som fikk barn uten å planlegge dem først. Det er den siste gruppen jeg tror har størst behov for bekreftelse, og det må de gjerne gi hverandre, men det passer ikke inn i denne tråden. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #125 Del Skrevet 30. november 2024 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Nå er jeg bare 48, og ikke veldig gammel enda. Det er mulig de svikter meg når jeg er 75-80, men da har jeg hatt et rikt liv fram til da. Jeg har enda 25-30 år til den alderen. Det er da virkelig ikke DET som uroer meg. Men jeg hadde følt meg ensom som 50 åring. Som er ungt! Fordi jeg hadde et liv som bare inneholdt meg selv. Jeg har all verdens penger- og overskudd nå, og hva skulle jeg brukt det på? Jeg hadde en venninne innom i går på kaffe. Hun er alene, og èn sønn, som hun ikke ser så mye til. HUN er ensom NÅ. Jeg har fire jenter og en mann, og de har kjærester, og det skjer masse i vårt hus. Det er et levende hus der de kommer og går, med katt og hund og en flott mann. Det er et hjem. Det er ikke sånn at vi har tapt i jobb-sammenheng heller. Jeg tror vi tjener mer enn de fleste, fordi vi MÅTTE. Vi hadde ikke råd til å gå glipp av de beste stillingene. Vi måtte ha et enormt hus, stor bil, og ta alle på ferier. Vi har strukket oss, vi har kjempet, vi har kost oss, vi har hatt masse baller i lufta med disse flotte ungene, med venner og deres barn, familie, og vi rekker over en god del- ungene først da, ...... og det er det som kalles et liv. Jeg bare lurer på hva er det disse barnløse gjør? Jeg hadde faan aldri gått på jobb, og kjøpt et hjem og betalt regninger for å bare være. Da hadde jeg i alle fall dratt til Bali og surfet, vært kunstner. Da forstår jeg det. Men å trø rundt i Norge med de gørre vennene deres for å bare være ...for å gå på jobb, og komme hjem til mannen sin. Gå på cafe? Kunstutstillinger. Er det ikke fryjtelig kjedelig og innholdsløst liv? Anonymkode: 0879b...b32 Det er kanskje det for deg, men for mange er det drømmen å kunne gå på ting når de vil og styre hverdagen sin selv.. Dette var vel spesifikt en tråd for dem som IKKE har fått barn, men mammamafiaen er på saken og må fortelle hvor FRYKTELIG meningsløst de finner andres valg å være.. Du vet jo ikke om livet ditt ville vært tomt uten barn. Du ser for deg å miste de du har, men det kan ikke sammenlignes med å aktivt velge bort å få noen.. Anonymkode: d077a...30b 3 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bbbb Skrevet 30. november 2024 #126 Del Skrevet 30. november 2024 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Jeg bare lurer på hva er det disse barnløse gjør? Jeg hadde faan aldri gått på jobb, og kjøpt et hjem og betalt regninger for å bare være. Da hadde jeg i alle fall dratt til Bali og surfet, vært kunstner. Da forstår jeg det. Men å trø rundt i Norge med de gørre vennene deres for å bare være ...for å gå på jobb, og komme hjem til mannen sin. Gå på cafe? Kunstutstillinger. Er det ikke fryjtelig kjedelig og innholdsløst liv? Anonymkode: 0879b...b32 Jeg skal ikke ha barn og har ingen vansker med å fylle hverdagen ved siden av jobb med noe som er meningsfylt for meg. Tror du virkelig alle som ikke har barn bruker fritiden til å gå på cafe og kunstutstillinger? Vi er like ulike som alle andre og har ulike liv og interesser. 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #127 Del Skrevet 30. november 2024 BlackSunshine skrev (17 timer siden): Mitt syn: Det er unaturlig å ikke få barn. Fra et rent biologisk perspektiv, altså. Konsekvensen av dette vil jo være utslettelse. "Jeg må bestemme over eget liv" blir liksom litt lite verdt dersom folk ikke sørger for å opprettholde liv. Men på en annen side, er det jo andre steder i verden der man reproduserer seg så det monner. Så det går nok bra uansett. Selv har jeg tre barn og har reist verden rundt mange ganger, og gjort nøyaktig det jeg har hatt lyst til å gjøre. Barn er med. Barn er kult. Barn er helt essensielt. Til dere som ikke har fått barn... Det var ikke til dere som har fått tre... Anonymkode: d077a...30b 6 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #128 Del Skrevet 30. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Til dere som ikke har fått barn... Det var ikke til dere som har fått tre... Anonymkode: d077a...30b En mister visst mer og mer respekt og lesekunnskaper dess flere barn en får Anonymkode: beaac...b5c 9 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #129 Del Skrevet 30. november 2024 BlackSunshine skrev (17 timer siden): At jeg ikke bryr meg om TS sitt forsøk på å begrense hvem som skal mene noe om et tema er ikke det samme som manglende leseforståelse. Dropp hersketeknikkene please. Begrense? Det blir som å gå inn i en tråd om strikketeknikker for å fortelle at man ikke strikker, aldri kunne tenke seg å strikke og synes bare tanken på å strikke er latterlig fordi man ikke er skapt til det formålet... Det er spesielt å tenke at man da tilfører noe relevant, som om de som strikker ikke vet at det lever lykkelige mennesker på denne jord som ikke strikker eller finner meningen med å strikke..? Hva er det du tenker er relevant for denne tråden? Anonymkode: d077a...30b 6 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #130 Del Skrevet 30. november 2024 Knirke skrev (31 minutter siden): Amen. Jeg skjønner godt TS sitt ståsted. Det å få barn er for mange det største valget de gjør i livet, og man vil gjerne være 100% sikker (om det i det hele tatt er mulig). Men så har du også de som fikk barn uten å planlegge dem først. Det er den siste gruppen jeg tror har størst behov for bekreftelse, og det må de gjerne gi hverandre, men det passer ikke inn i denne tråden. Å få barn er like naturlig som å drite. Du får det til å høres ut som om det er en så ufattelig big deal. "Største valget en gjør i livet".. jaha. Anonymkode: d2faa...812 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #131 Del Skrevet 30. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Å få barn er like naturlig som å drite. Du får det til å høres ut som om det er en så ufattelig big deal. "Største valget en gjør i livet".. jaha. Anonymkode: d2faa...812 Og der har du også grunnen til at det hvert år er ca 1000 barn som barnevernet gjør omsorgsovertakelse på. At noen tar så lett på å få barn at de sammenligner det med å sette seg på ramma sier jo sitt. Anonymkode: 43949...415 10 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #132 Del Skrevet 30. november 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Å få barn er like naturlig som å drite. Du får det til å høres ut som om det er en så ufattelig big deal. "Største valget en gjør i livet".. jaha. Anonymkode: d2faa...812 Selvfølgelig er det å få barn det største valget i livet du tar. Å få barn kommer til å endre hverdagen din fullstendig inn i de mange tiår. Og langt ifra til det bedre. Å få barn er i mange tilfeller et offer av eget liv. Det er endring av verdier, lyst og interesser. Det er kompromisser og prioriteringer, der du selv må sette deg og dine lyster sist. Det er prøvelser, mas og anstrengelser. Det er ikke minst beinhard jobb. Mange liker dette og er villig til å ofre seg for å få det, men mange andre har hverken lyst, vilje, motivasjon, egnethet eller andre årsaker som gjør at de styrer bort fra dette såkalte "naturlige" valget. For mange er ikke det å få barn like naturlig som å drite. Anonymkode: f7087...1f9 2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #133 Del Skrevet 30. november 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Og der har du også grunnen til at det hvert år er ca 1000 barn som barnevernet gjør omsorgsovertakelse på. At noen tar så lett på å få barn at de sammenligner det med å sette seg på ramma sier jo sitt. Anonymkode: 43949...415 Forstår du ikke hva "like naturlig" betyr? Enten er du fryktelig treig, eller så er du bare en løgnaktig person. Eller muligens begge deler, slike skavanker henger jo gjerne sammen. Anonymkode: d2faa...812 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #134 Del Skrevet 30. november 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Selvfølgelig er det å få barn det største valget i livet du tar. Å få barn kommer til å endre hverdagen din fullstendig inn i de mange tiår. Og langt ifra til det bedre. Å få barn er i mange tilfeller et offer av eget liv. Det er endring av verdier, lyst og interesser. Det er kompromisser og prioriteringer, der du selv må sette deg og dine lyster sist. Det er prøvelser, mas og anstrengelser. Det er ikke minst beinhard jobb. Mange liker dette og er villig til å ofre seg for å få det, men mange andre har hverken lyst, vilje, motivasjon, egnethet eller andre årsaker som gjør at de styrer bort fra dette såkalte "naturlige" valget. For mange er ikke det å få barn like naturlig som å drite. Anonymkode: f7087...1f9 Absolutt mest idiotiske jeg har lest. Du har åpenbart ikke barn. Anonymkode: d2faa...812 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #135 Del Skrevet 30. november 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Forstår du ikke hva "like naturlig" betyr? Enten er du fryktelig treig, eller så er du bare en løgnaktig person. Eller muligens begge deler, slike skavanker henger jo gjerne sammen. Anonymkode: d2faa...812 ? Kan du fortelle meg hvor jeg har løyet? AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Absolutt mest idiotiske jeg har lest. Du har åpenbart ikke barn. Anonymkode: d2faa...812 Nei i en tråd som henvender seg til de uten barn er det vel mest naturlig at det er mennesker uten barn som svarer. Hva gjør du i denne tråden egentlig siden du sikkert har barn Anonymkode: 43949...415 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #136 Del Skrevet 30. november 2024 Ikke få barn med mindre dere har et brennende ønske om barn. Anonymkode: 86ed5...16e 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #137 Del Skrevet 30. november 2024 Skjønner ikke hvorfor dere trenger råd? Dere har ikke særlig lyst på unger, neivel da får dere det ikke 😊 så enkelt er det faktisk. Anonymkode: 02df5...223 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #138 Del Skrevet 30. november 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Absolutt mest idiotiske jeg har lest. Du har åpenbart ikke barn. Anonymkode: d2faa...812 Du vet at jeg har rett, så du hadde ikke bedre å komme med enn dette. Anonymkode: f7087...1f9 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #139 Del Skrevet 30. november 2024 Jeg orket ikke lese alt, for som forventet utvidet diskusjonen her utover det TS spurte om. Jeg er helt i målgruppen for spørsmålet. Jeg hadde nok valgt ett barn om jeg kunne valgt på nytt. For alle de rundt (og kjendiser) som jeg hadde et slags fellesskap med som barnløs fikk jo i tur og orden likevel barn. Det har vært til dels tungt å observere og har gjort valget mer ensomt. Anonymkode: ed578...d9b 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #140 Del Skrevet 30. november 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Absolutt mest idiotiske jeg har lest. Du har åpenbart ikke barn. Anonymkode: d2faa...812 Er bare å lese tråder om barn her inne for å finne ut at det er et helvete å ha dem. Anonymkode: 02df5...223 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå