AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #81 Del Skrevet 29. november 2024 Dette underforumet heter: Barn og familie Diskuter barn, familielivet, adopsjon og andre familierelaterte ting Så jeg sier igjen: skaff dere et forum som heter Frivillig barnløshet! Anonymkode: 35ddf...9bf 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #82 Del Skrevet 29. november 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dere som har barn: anbefaler at dere ikke svarer i sliken tråder som dette. Mange barnløse er veldig aggressive, og svarer på en ufin måte som er helt latterlig. Jeg har for en stund siden etterlyst et eget underforum for barnløse der vi med barn ikke er velkomne. For det er vi virkelig ikke i slike tråder som dette. De takler ikke å høre en eneste positive ting som omhandler barn, og går rett til angrep på noen som tenker at de har et svar som er relevant for tråden. Anonymkode: 35ddf...9bf Tja, de med barn går jo med vilje inn for å misjonere da, i en tråd hvor det er spesifisert at TS ønsker svar fra de som IKKE har barn... Hilsen en med barn som tvilte meg frem til å få, men som burde latt være. Jeg har ikke svart i tråden frem til nå, for den er jo ikke relevant for eller ment til meg. Anonymkode: eccf5...4b2 14 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #83 Del Skrevet 29. november 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Forholder meg til at du kommer med avsporinger, noe du gjør. Nei du har nada å tilføre. Absolutt ingenting. Men jeg tror du tror det. Tror du at ts tenker "åja best jeg får barn for det er visst biologisk"? Og å tilegne meg følelser er hersketeknikker og stråmenn så spar deg den moralske glorien din, den er ikke verdt så mye, ikke når du ikke engang evner å respektere at du ikke svarer på det ts spør om, og hvorfor gjør du ikke det? Jo fordi du kan ikke. Det er mennesker som angrer på det å få barn også må du huske på. Ja alle valg vi tar kan vi potensielt angre på. Også det å få barn. "Trenger å høre"😅🤣🤣 Nå tror jeg du tar denne foreldrerollen din litt vel langt. Skal du sende meg på rommet også om jeg ikle lytter og hører etter? Jeg har gjort mitt valg og det er det beste valget i mitt liv: et liv uten barn, og sorry altså men jeg tror langt flere trenger å høre at det er helt fantastisk. Anonymkode: 43949...415 Gratispassasjer med andre ord? Du skal altså vaskes i ræva av andre folks barn når du blir gammel, men har ikke bidratt med noen selv.. Anonymkode: d2faa...812 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #84 Del Skrevet 29. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette underforumet heter: Barn og familie Diskuter barn, familielivet, adopsjon og andre familierelaterte ting Så jeg sier igjen: skaff dere et forum som heter Frivillig barnløshet! Anonymkode: 35ddf...9bf Dette har mod skrevet om flere ganger og tråder om å velge vekk barn hører til under familie forumet! Har du et stort problem med det får du ta det opp med mod. Rapporter gjerne tråden for å ligge på feil underforum, men du vil få det samme svaret: Dette temaet hører til her! Sånn er det bare. Overskriften sier klart og tydelig at denne (og andre tråder som omhandler å velge vekk barn) ikke er til foreldre. Dere har jo ingenting å tilføre temaet. Dere bare mangler generell folkeskikk og respekt men det er jo veldig enkelt å ikke gå inn i en tråd som ikke angår dere. Hei Selv om dette temaet kommer opp fra tid til annen vil det ikke være nok til å ha eget underforum, og vi vurderer fortløpende, så avhengig av temaet rundt dette vil det nok først og fremst passe inn på barn og familie da det ofte er en del av familielivet, eventuelt kan det også passe under generelle. Sciurus, mod Anonymkode: 43949...415 2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #85 Del Skrevet 29. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tja, de med barn går jo med vilje inn for å misjonere da, i en tråd hvor det er spesifisert at TS ønsker svar fra de som IKKE har barn... Hilsen en med barn som tvilte meg frem til å få, men som burde latt være. Jeg har ikke svart i tråden frem til nå, for den er jo ikke relevant for eller ment til meg. Anonymkode: eccf5...4b2 Som sagt, dette ligger i underforumet som heter Barn og familie Diskuter barn, familielivet, adopsjon og andre familierelaterte ting. Det kryr av folk med barn her. Mange folk med barn får lyst til å svare når de leser om fordomsfulle fremstillinger av et liv med barn. F.eks "det er så digg å reise når jeg vil. Slippe å høre barneskrik, skifte bleie, trassanfall osv". Vi som har barn vet at det bare er en bitteliten del av det å ha barn, og at mesteparten,av tiden _for mange_ er fantastisk. F.eks noen i denne tråden synes så synd på foreldre som må løpe hit og dit på juleavslutning osv. Jeg kunne ha valgt å svare vedkommende med at jeg elsker jul etter at jeg fikk barn, at denne tiden har blitt magisk for meg igjen fordi jeg elsker juleavslutninger, luciatog, kjøpe juletre og slike ting, men jeg gidder ikke det. Har sett hvor aggressive folk blir i slike tråder. Men det er naturlig at det er mange foreldre her når dette er underforumet for oss. Så klart finnes det familier uten barn, da er underforumet samliv og kjærlighet, eller hva det heter, mer relevant for par uten barn. Anonymkode: 35ddf...9bf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #86 Del Skrevet 29. november 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Vi er et samboerpar i midten av 30-årene. God og stabil økonomi, friske og sunne. Og vi elsker hverandre, har et fantastisk samliv. Alt tilsier at vi burde få barn, og jeg tror mange rundt oss bare venter på beskjed om at vi venter barn. Greia er at ingen av oss har spesielt lyst på barn eller har noen gang hatt det. Vi er lite interessert i å forandre livet vårt, og synes samfunnet er et forferdelig dårlig utgangspunkt å oppdra et menneske i. Jeg har ikke lyst til å gå gravid, eller å føde. Vi er begge glad i late morgener der vi kan prioritere oss selv, ha sex akkurat når og hvor vi ønsker, og liker denne voksne "egoistiske" livsstilen vi har. Jeg føler på vi egentlig bør bestemme oss innen 3-4 år om vi skal ha barn eller ikke. Til nå har vi bare latt tiden gå, og nytt livet. Vi ser omtrent bare ulemper, enn fordeler, men det å få barn. Jeg blir bare utelukkende irritert når jeg går inn på en skole eller en barnehage 😅 Er det noen som har vært i samme situasjon som oss og kan gi litt råd? Anonymkode: 8c302...8ec Har det fortsatt som plommen i egget. Så om begge er enige, er det ingenting i veien for å satse på det livet man vil ha 👌👌 Anonymkode: d077a...30b 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #87 Del Skrevet 29. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Gratispassasjer med andre ord? Du skal altså vaskes i ræva av andre folks barn når du blir gammel, men har ikke bidratt med noen selv.. Anonymkode: d2faa...812 Kanskje jeg er dø innen jeg er 60 og jeg skal iallefall ikke leve halve livet i et liv jeg ikke ønsker nei. Det er ingen plikt til å få barn så hva du personlig kaller meg gir jeg pokker i og når jeg hører hvordan du tenker om barn så er jeg glad jeg slipper det. Bare et pliktløp en får for at du skal sitte med go samvittighet på ramma når noen skal tørke deg i ræva. Hvis det er eneste godene med å få barn klarer jeg meg fint med et toalett med dusjfunksjon👍 Anonymkode: 43949...415 16 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #88 Del Skrevet 29. november 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Som sagt, dette ligger i underforumet som heter Barn og familie Diskuter barn, familielivet, adopsjon og andre familierelaterte ting. Det kryr av folk med barn her. Mange folk med barn får lyst til å svare når de leser om fordomsfulle fremstillinger av et liv med barn. F.eks "det er så digg å reise når jeg vil. Slippe å høre barneskrik, skifte bleie, trassanfall osv". Vi som har barn vet at det bare er en bitteliten del av det å ha barn, og at mesteparten,av tiden _for mange_ er fantastisk. F.eks noen i denne tråden synes så synd på foreldre som må løpe hit og dit på juleavslutning osv. Jeg kunne ha valgt å svare vedkommende med at jeg elsker jul etter at jeg fikk barn, at denne tiden har blitt magisk for meg igjen fordi jeg elsker juleavslutninger, luciatog, kjøpe juletre og slike ting, men jeg gidder ikke det. Har sett hvor aggressive folk blir i slike tråder. Men det er naturlig at det er mange foreldre her når dette er underforumet for oss. Så klart finnes det familier uten barn, da er underforumet samliv og kjærlighet, eller hva det heter, mer relevant for par uten barn. Anonymkode: 35ddf...9bf Vi diskuterer barn😊 Det er jo de hele samtaleemne handler om. Ikke kjæledyr eller parforhold. Igjen, har du et problem med det får du ta det opp med mod. Men nå har mod svart (mange ganger) at dette emnet hører til under barn og familie. Da bør du også respektere kg sine regler slik de er. Anonymkode: 43949...415 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #89 Del Skrevet 29. november 2024 61 år. Har aldri ønsket barn. Og har hittil ikke kjent på at det er noe jeg savner. Anonymkode: 5ba75...6bc 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #90 Del Skrevet 29. november 2024 Sånn jeg hører det fra alle rundt meg så blir du visst aldri klar og det «passer aldri». Man må bare sette i gang. Du blir klar i løpet av den tiden du er gravid. Du/dere har 9 måneder på å forberede dere mentalt og å få ting på plass i hjemmet. Anonymkode: 11178...da6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #91 Del Skrevet 29. november 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg ser at flere her bruker argumentet om at man bør få barn for å unngå ensomhet i alderdommen. Hvor ofte får en gjennomsnittlig olding besøk av barn og barnebarn? Og hvor stor glede har man av det når man er dement, slik de fleste oldinger er i dag? Anonymkode: ac408...146 Ganske ofte, jeg besøkte mine foreldre i masse opp igjennom mitt voksne liv og deres alderdom. Ser de fleste av mine venninner og kollegaer gjør det samme. Kjenner faktisk ingen som har sluttet å besøke foreldrene sine etter at de ble gamle, noen bor langt unna, men da ringes de en del. og den siste delen av livet hvor man er skitdårlig/dement etc. er jo ikke noe bedre alene uten voksne barn? Anonymkode: f7491...3fa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #92 Del Skrevet 29. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, men de færreste eldre med barn får masse besøk av barn og barnebarn utenom merkedager. Anonymkode: d6a85...059 De fleste får da en god del besøk. Kjenner ikke ett eneste menneske som kun besøker foreldrene sine på merkedager. Anonymkode: f7491...3fa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #93 Del Skrevet 29. november 2024 Barn eller ikke. De aller fleste tilpasser seg og lager seg narrativer om sitt liv. Får du barn priser du deg lykkelig og livet får en ny dimensjon. Får du ikke ,priser du seg lykkelig over at du ikke fikk. Anonymkode: 057c0...3cb 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #94 Del Skrevet 29. november 2024 Vi i Norge er ganske dårlige på å ta oss av de eldre sammenlignet med andre vestlige land. Og de med færre eller ungen barn tar seg mer av sine eldre enn de med flere barn eller barn i det hele tatt. https://www.ssb.no/befolkning/artikler-og-publikasjoner/er-vi-villig-til-aa-ta-oss-av-gamle-mor-og-far Har selv jobbet en kort periode på sykehjem og det var ikke alle som fikk besøk nei enten de hadde 10 barn eller 2. Anonymkode: beaac...b5c 2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 29. november 2024 #95 Del Skrevet 29. november 2024 BlackSunshine skrev (1 time siden): Mitt syn: Det er unaturlig å ikke få barn. Fra et rent biologisk perspektiv, altså. Konsekvensen av dette vil jo være utslettelse. "Jeg må bestemme over eget liv" blir liksom litt lite verdt dersom folk ikke sørger for å opprettholde liv. Men på en annen side, er det jo andre steder i verden der man reproduserer seg så det monner. Så det går nok bra uansett. Selv har jeg tre barn og har reist verden rundt mange ganger, og gjort nøyaktig det jeg har hatt lyst til å gjøre. Barn er med. Barn er kult. Barn er helt essensielt. Essensielt for hva? Et godt liv? For da kan jeg fortelle deg at jeg har et supert liv UTEN barn. Man MÅ ikke ha barn. 9 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #96 Del Skrevet 29. november 2024 K45 her. Har visst at jeg ikke ønsket barn siden tenårene, vært sammen med mannen siden tidlig i 20-årene. Tenker det gjelder å stå trygt i valget sitt. Elsker vårt valg. Opplever at vennepar forsvinner fra overflaten de første ca 5 årene etter at de fikk barn. Man forandrer seg, og de og vi ønsker ulike ting. Ikke at det er noe galt i det, eller at man trenger å forsvare valget sitt. Men det er realiteten. De aller sterkeste vennskapene, med foreldre som har vært bevisste på det, overlever den bobla småbarnsforeldre er i - men de fleste gjør det ikke. Anonymkode: 17d65...13f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #97 Del Skrevet 29. november 2024 Jeg tenkte tanken om at jeg kunne ha lyst på barn. Tiden gikk. Det var en TANKE. Handlet det om at samfunnet mente jeg "burde"? Kan hende. Plutselig en dag FØLTE jeg veldig sterkt at jeg ville ha barn og har i dag barn. Jeg tror at helt normale voksne kan klare å gi barn en grei barndom og oppvekst selv om de ikke i utgangspunktet hadde lyst på barn. Allikevel vil jeg ALLTID anbefale folk å ikke få barn før de faktisk har lyst på barn. Anonymkode: d9f0b...b5a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #98 Del Skrevet 29. november 2024 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): De fleste får da en god del besøk. Kjenner ikke ett eneste menneske som kun besøker foreldrene sine på merkedager. Anonymkode: f7491...3fa Og jeg kjenner svært mange. Anonymkode: d6a85...059 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #99 Del Skrevet 29. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Bare tenk igjennom hvordan du vil føle det når samboeren går fra deg. Du er da 40 år og han skal ha barn med yngre dame. Anonymkode: 0aa0b...28f Og der kom skremselspropagandaen 😂 Jeg tenker at svarene i denne tråden egentlig sier mye. Hvorfor plager det så mange her at folk ikke vil ha barn? Hvis dere er så lykkelige som dere påstår så burde dere jo bare dilte lykkelig videre i livet, ikke sitte å bli provosert av andres forskjellige valg, vel? At behovet for å preike i en tråd som ikke er relevant for dere sier meg bare at det må jo være et eller annet som trigger dere, og da har dere allerede mistet all troverdighet. Helt snålt. Anonymkode: 74404...c18 17 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #100 Del Skrevet 29. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette underforumet heter: Barn og familie Diskuter barn, familielivet, adopsjon og andre familierelaterte ting Så jeg sier igjen: skaff dere et forum som heter Frivillig barnløshet! Anonymkode: 35ddf...9bf Tenk å bli så provosert og bitter på barnløse at dere mener at vi burde ha vårt eget forum faktisk. Det sier bare litt.. Anonymkode: 74404...c18 12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå