AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #201 Del Skrevet 1. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 29.11.2024 den 10.17): Vi er et samboerpar i midten av 30-årene. God og stabil økonomi, friske og sunne. Og vi elsker hverandre, har et fantastisk samliv. Alt tilsier at vi burde få barn, og jeg tror mange rundt oss bare venter på beskjed om at vi venter barn. Greia er at ingen av oss har spesielt lyst på barn eller har noen gang hatt det. Vi er lite interessert i å forandre livet vårt, og synes samfunnet er et forferdelig dårlig utgangspunkt å oppdra et menneske i. Jeg har ikke lyst til å gå gravid, eller å føde. Vi er begge glad i late morgener der vi kan prioritere oss selv, ha sex akkurat når og hvor vi ønsker, og liker denne voksne "egoistiske" livsstilen vi har. Jeg føler på vi egentlig bør bestemme oss innen 3-4 år om vi skal ha barn eller ikke. Til nå har vi bare latt tiden gå, og nytt livet. Vi ser omtrent bare ulemper, enn fordeler, men det å få barn. Jeg blir bare utelukkende irritert når jeg går inn på en skole eller en barnehage 😅 Er det noen som har vært i samme situasjon som oss og kan gi litt råd? Anonymkode: 8c302...8ec Vil bare dele mine erfaringer. Jeg og ekssamboer var som deg. Vi ville ikke ha barn og hadde samme argumentene som dere. Så ble det slutt og det føltes mer riktig med barn likevel sammen med min nye samboer. Det var forsåvidt han som hadde sterkest ønske om barn, men jeg har aldri angret på den avgjørelsen. Jeg var da 39 år. Så kan ihvertfall relatere meg til situasjonen din. Jeg vet hvordan det føles å være frivillig barnløs, selv om jeg endte med å ikke bli det selv til slutt. Så har jeg ei venninne som var frivillig barnløs med samboeren sin i 20 år. Så ble det slutt da de var 40 og 42 år og han fant ei ny som han fikk barn med. Hun er nå 46 år, singel og barnløs. Først nå har hun begynt å ymte frempå at hun av og til angrer litt på avgjørelsen sin den gang. Selv om det ikke ble hun og eksen, så sier hun at hun tror hun hadde trivdes som alenemor også. Særlig rundt jul og andre høytider syns hun det kan bli litt ensomt og stusselig. Hun er vel egentlig i den situasjonen nå som jeg fryktet jeg kanskje kunne komme i om jeg valgte bort barn. Det er vanskelig å forestille seg når man er i 20 årene og gjerne langt uti 30 årene. Men når det er for sent, så kan man jo ikke angre. Husker jeg tenkte at ‘jeg kan jo alltids adoptere om jeg angrer’. Men det er heller ikke så lett som det høres ut. For det første må du ha en trygg og stabil partner som far til barnet. Du skal helst ha en ‘plettfri vandel i journalen. Dvs selv en lite depresjon kan være nok til å ikke få innvilget søknaden om adopsjon. Det er heller ikke lov å adoptere om man er over 45 år. Når dette er sagt, så er jeg ikke i tvil om at man kan leve et lykkelig liv uten barn. Da finner man andre ting å fylle livet med som gir gleder. Feks masse reising, huset fullt av søte kjæledyr eller frivillig veldedighets arbeid om man brenner for å hjelpe andre. Anonymkode: 44be4...079 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HMK Skrevet 1. desember 2024 #202 Del Skrevet 1. desember 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Når du må inn i en tråd som ikke angår deg for å forsvare valget ditt og drive misjonering kan en jo lurer på hvor ektefølt det er. Ikke alle ønsker det du ønsker for livet sitt og det bør være helt greit. Du ville ikke mene at alle skulle bli sykepleiere eller at hele verden skulle blitt barnevernspedagoger heller. Det er ikke noe anerledes med barn, noen ønsker ikke det livet selv om du muligens trives slik. Anonymkode: beaac...b5c Forsvare valget, faktisk. 🤣 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Du kan ikke være der for andre enn dine egne barn? Det virker noe uvitende å anta at mennesker som ikke får barn lever kun for å tilfredsstille egne lyster. Som mennesker i et skrantende velferdssamfunn er man ofte omringet av mennesker som trenger en, om det er egne foreldre, besteforeldre, onkler, tanter, og ikke minst nevøer og nieser. Min erfaring er at de barnløse har hakket mer tid, energi og ressurser til å hjelpe enn de med egne barn. Naturlig nok. Anonymkode: d158b...f47 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Igjen.. En tråd der barnløse blir bedt om innspill. Ikke andre som ser for seg å velge bort det de allerede har.. Er det så vanskelig å forstå da? Hvorfor dette behovet for å kuppe tråder? Jeg har aldri gått inn en tråd vedr barnefamilier og fortalte om hvor fantastisk min hverdag og mine valg i livet er.. Lag gjerne en tråd om hvor fantastisk det er med familielivet, en for hver fase om du vil. Men dette var en tråd for dem som har valgt bort barn og ble stående i det valget.. Anonymkode: d077a...30b Jeg svarte på et innlegg i denne tråden. Fordi det hun skrev resonnerte med meg. At det ikke er svar på trådstarters spørsmål tror jeg trådstarter tåler. Hun kan helt sikkert luke ut de svarene hun ikke syns er relevante. Jeg forstår ikke denne fiendtlige, nesten aggressive holdningen til mitt svar på et innlegg i tråden. Familielivet ER ikke fantastisk. Det er, som resten av livet, ofte krevende, slitsomt, frustrerende og noe skikkelig dritt. Og så er det fantastiske øyeblikk ganske ofte. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #203 Del Skrevet 1. desember 2024 fugl fønix skrev (6 timer siden): Lykken er å være hundemamma 🥰 ❤️❤️🥰 !! Tamagotchi er lykken💓 Spar oss.. tenker vi holder oss til menneskearten her Anonymkode: ec9f6...9a8 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #204 Del Skrevet 1. desember 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg synes de barnfrie går aggressivt ut i å forsvare sine valg og nekte høre på foreldres innspill og. Det er dere som aggressivt må rettferdiggjøre og messe om og om igjen at det var det riktige valget og angrer ikke på at ikke ha fått barn. Men dere kommer aldri til å skjønne, aldri noensinne få vite hvordan det å bli forelder mens jeg vet akkurat hvordan det er å være 25 reise, eie leilighet alene, ha karriere og kun ta hensyn til å pleie meg meg meg. Ser på det litt som å aldri bli voksen. Anonymkode: 70d6b...5fb Så var det ikke meningen at denne mld skulle gå ut i versaler 🤣 Vi koser oss alle med våre valg det er bra. Siktet til punktene i tråden der psykologi kommer inn. Hun skriver det mye bedre enn meg men at begge parter har positive vrangforestillinger om sin tilværelse. Sjarmerende angrep på min person. Kan ta tilbake siste setning det var dumt skrevet. Resten er faktum dere vil aldri få vite, og det irriterer noen merker jeg. Anonymkode: 70d6b...5fb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #205 Del Skrevet 1. desember 2024 skreppamedleppa skrev (12 timer siden): Og du kommer aldri til å ha erfaring og kunnskap om hvordan det er å være 40 uten barn, 50 uten barn, 80 uten barn. Høres kjempefint ut. Hvis du bor alene ved 80 må du regne med at det tar en stund før de finner liket. Alle dine 80 årige venner er like dårlig til beins om ikke døde. Foreldreskap er en hemmelig klubb barnfrie aldri kommer få tilgang på. Jeg kan terge på meg en stein, så enda er barnesinnet inntakt =) Anonymkode: 70d6b...5fb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #206 Del Skrevet 1. desember 2024 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Høres kjempefint ut. Hvis du bor alene ved 80 må du regne med at det tar en stund før de finner liket. Alle dine 80 årige venner er like dårlig til beins om ikke døde. Foreldreskap er en hemmelig klubb barnfrie aldri kommer få tilgang på. Jeg kan terge på meg en stein, så enda er barnesinnet inntakt 😃 Anonymkode: 70d6b...5fb Av alle de jeg har lest om i år, som er blitt funnet uker/måneder etter sin død, har barn. Barna ble til og med intervjuet, og barna kritiserte kommunen for dårlig oppfølging. Anonymkode: 6e92e...eef 13 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fugl fønix Skrevet 1. desember 2024 #207 Del Skrevet 1. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Tamagotchi er lykken💓 Spar oss.. tenker vi holder oss til menneskearten her Anonymkode: ec9f6...9a8 Dummeste vi har lest,spar oss.. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #208 Del Skrevet 1. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 30.11.2024 den 0.24): Folk som får barn er idioter. Enkelt og greit. Anonymkode: 8c723...72c Ja vi er så idioter at vi føder fremtidens sykepleiere,leger, lærere osv. Anonymkode: cee64...f3f 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #209 Del Skrevet 1. desember 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg orket ikke lese alt, for som forventet utvidet diskusjonen her utover det TS spurte om. Jeg er helt i målgruppen for spørsmålet. Jeg hadde nok valgt ett barn om jeg kunne valgt på nytt. For alle de rundt (og kjendiser) som jeg hadde et slags fellesskap med som barnløs fikk jo i tur og orden likevel barn. Det har vært til dels tungt å observere og har gjort valget mer ensomt. Anonymkode: ed578...d9b Hvis livskvaliteten din avhenger av at du kjenner deg igjen i livssituasjonen til kjendiser, så får du gjøre Ricky Gervais til favorittkjendisen din. Problem løst. (Hvis alle var like ukompliserte som deg så hadde verden vært et lykkeligere sted) Anonymkode: 3e185...d3e 2 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #210 Del Skrevet 1. desember 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hvis livskvaliteten din avhenger av at du kjenner deg igjen i livssituasjonen til kjendiser, så får du gjøre Ricky Gervais til favorittkjendisen din. Problem løst. (Hvis alle var like ukompliserte som deg så hadde verden vært et lykkeligere sted) Anonymkode: 3e185...d3e Ricky er helt 👌 Anonymkode: 222bc...a8f 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #211 Del Skrevet 1. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 29.11.2024 den 13.42): De sier jo at de mest ensomme eldre er de med barn og barnebarn. For de har noe å være skuffet over. Anonymkode: 4ec24...5e6 Helt enig. Eks svigermor er veldig ensom. sønnen hennes og eks svigerinnen ringer kun om det er noe. De bor i nærheten og de ses "aldri". Hun er meget skuffet. Hadde hun ikke hatt barn hadde hun ikke hatt noe å være skuffet over. Anonymkode: 4be0a...064 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #212 Del Skrevet 1. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Høres kjempefint ut. Hvis du bor alene ved 80 må du regne med at det tar en stund før de finner liket. Alle dine 80 årige venner er like dårlig til beins om ikke døde. Foreldreskap er en hemmelig klubb barnfrie aldri kommer få tilgang på. Jeg kan terge på meg en stein, så enda er barnesinnet inntakt 😃 Anonymkode: 70d6b...5fb Å nei, får jeg ikke være med i foreldreklubben? Jeg er knust... 💔 Anonymkode: 222bc...a8f 5 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #213 Del Skrevet 1. desember 2024 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Ja vi er så idioter at vi føder fremtidens sykepleiere,leger, lærere osv. Anonymkode: cee64...f3f Synes du at det virker som at sykepleiere, leger og lærere har lykkelige liv? For yrkesmessig sett så er de overarbeidet, underbetalt, og mange ødelegger helsa på jobben sin. Har du reflektert over at dette samfunnet har blitt noe som ikke alle ønsker å sette uskyldige sjeler til? Ja til et bedre samfunn, som vil resultere i at flere får barn. Dagens politikere må dessverre ut, inkludert Erna. Anonymkode: d158b...f47 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #214 Del Skrevet 1. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Høres kjempefint ut. Hvis du bor alene ved 80 må du regne med at det tar en stund før de finner liket. Alle dine 80 årige venner er like dårlig til beins om ikke døde. Foreldreskap er en hemmelig klubb barnfrie aldri kommer få tilgang på. Jeg kan terge på meg en stein, så enda er barnesinnet inntakt 😃 Anonymkode: 70d6b...5fb Dette er bevisst provosering, og forsøk på mobbing, en veldig negativ personlig egenskap. Håper du er et bedre menneske utenfor kg. Anonymkode: 67088...081 3 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #215 Del Skrevet 1. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Sjarmerende angrep på min person. Kan ta tilbake siste setning det var dumt skrevet. Resten er faktum dere vil aldri få vite, og det irriterer noen merker jeg. Anonymkode: 70d6b...5fb Selvinnsikt er bra. Godt du innser hvor inni hampen nedverdigende det er å omtale mennesker uten barn som noen som aldri ble skikkelig ble voksne. Ikke rart du fikk pepper. Anonymkode: d2883...336 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #216 Del Skrevet 1. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja vi er så idioter at vi føder fremtidens sykepleiere,leger, lærere osv. Anonymkode: cee64...f3f Tja blandt annet. Men ikke bare det. Veldig mye som ikke fungerer og ikke har foreldre som gir de det de trenger for å f.eks fungere i en jobb eller fungerer sosialt. Og da snakker vi miljø og ikke tilstander/diagnoser. Overhørte en gang ei dame på bussen som sa til ei venninne: Man må vise seg verdig å føre genene videre. Først tenkte: What? Hva er det hun står og sier?? Men i neste sekund slo det meg hvor forbanna rett hun har. Noen ser ut til å anskaffe seg barn bare fordi de kan og fordi barn er så nydelige, den biologiske tikker å føre slekta videre etc....uten å reflektere over hvilke forutsetninger de EGENTLIG har, og så må samfunnet trå til med dyre og store ressurser for at avkommet ikke skal havne fullstendig på skråplanet. Anonymkode: d2883...336 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet 1. desember 2024 #217 Del Skrevet 1. desember 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Høres kjempefint ut. Hvis du bor alene ved 80 må du regne med at det tar en stund før de finner liket. Alle dine 80 årige venner er like dårlig til beins om ikke døde. Foreldreskap er en hemmelig klubb barnfrie aldri kommer få tilgang på. Jeg kan terge på meg en stein, så enda er barnesinnet inntakt =) Anonymkode: 70d6b...5fb Historien om en far som lå dø i 9 år i sin egen leilighet før noen fant han https://www.nrk.no/stor-oslo/xl/mann-la-dod-i-leilighet-i-oslo-i-ni-ar-1.15337692 Den klubben er visst ikke så inkluderende den når noen i den klubben kan ligge 9 år uten at noen bryr seg katta... Ups... Finnes mange flere eksempler men jeg gidder ikke lage underholdning av triste sjebner. Og Åååååå nei, får jeg ikke tilgang til foreldreklubben din, den som du får det til å høres så gøy ut å være med i.... Nei og nei hva skal jeg gjøre? Gud som jeg lider.. Det er mange klubber jeg ikke er med i: Vigrid og lignende nazi klubber, jeg er ikke med i hemmelige nettverk som deler overgrepsbilder på nett, jeg er ikke med i lysskye sekter og jeg er ikke med i foreldreklubben din. Fellesnevneren mellom disse er at det er et selskap jeg klarer meg utmerket godt uten. 5 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #218 Del Skrevet 1. desember 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Høres kjempefint ut. Hvis du bor alene ved 80 må du regne med at det tar en stund før de finner liket. Alle dine 80 årige venner er like dårlig til beins om ikke døde. Foreldreskap er en hemmelig klubb barnfrie aldri kommer få tilgang på. Jeg kan terge på meg en stein, så enda er barnesinnet inntakt 😃 Anonymkode: 70d6b...5fb Vil jeg merke noe til om jeg blir funnet etter en uke eller tre måneder tro? Og så lurer jeg fælt på om dere foreldre bare har venner på samme alder? Anonymkode: a4d49...3a7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #219 Del Skrevet 1. desember 2024 Å få barn, det er et instinkt som både fugler, fisker, dyr og mennesker har. Det er derfor noen tror at det føles meningsløst å ikke ha barn. Fordi instinktet ditt/deres forteller dere det. Her er en definisjon på instinkt fra forskning.no: "Den enkleste definisjonen på instinkt er atferd som er lik hos alle individer av en art og ikke lært hos enkeltindividet." Jeg derimot, har ikke dette instinktet. Jeg har det helt greit med å "tasle rundt å gå på jobb" for å sitere noen andre her. Jeg må jo jobbe selv om jeg ikke har barn, for jeg trenger penger for å leve og ha et rikt liv. Personlig så har jeg andre ting som gir meg mening. Jeg har reist mye, bodd mange år i utlandet. Jeg driver med et par sporter som jeg reiser mye for å drive med. Jeg (og mannen min) har gode jobber, og veldig god økonomi. Vi har et fint liv med mye frihet. Meningen med livet har vel ingen funnet. Anonymkode: c220a...48d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #220 Del Skrevet 1. desember 2024 Og denne foreldreklubben det snakkes om, er det de man ser krangle så busta fyker her inne om hvorvidt det er lov å invitere bare halve klassen på bursdag, servere is til barn man har med på bytur, om det er innafor å reise bort alene eller slutte å amme før barnet er 12 osv? Anonymkode: a4d49...3a7 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå