Gå til innhold

Til dere som aldri ønsket barn og aldri fikk dem

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, moro å se kontrasten mellom de som skal fortelle at barn er selve meningen med livet enten du liker barn eller ei, og tråden "å ha med  mine egne unger i butikken i ti minutter er helvete på jord så nåde den som kommenterer om ungen min bruker handlevogna som toalett, sånn blir det hvis jeg skal overleve de neste 18 åra!"

Anonymkode: a4d49...3a7

Ja det er alltid en komisk parodi at den eneste gangene de synes det er fantastisk å være foreldre er i tråder om frivillig barnløse. Ellers er det jo 200 tråder i uken om hvor utslitte vaskefiller de selv føler seg, de griner i ferier og gleder seg til å gå på jobb igjen, de løper rundt i hamsterhjulet og river seg i håret og spør hverandre når det blir koselig/gøy å ha barn? Arbeidsplasser er full av det samme med småbarnsforeldre som har så store poser under øynene at de rekker jo ned til tærene. 

Disse halleluja foreldrene vekker ingen troverdighet i disse trådene der der må inn og selge den rosa boblen de prøver å innbille andre at de lever i.

Anonymkode: 43949...415

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Vi er et samboerpar i midten av 30-årene. God og stabil økonomi, friske og sunne. Og vi elsker hverandre, har et fantastisk samliv. Alt tilsier at vi burde få barn, og jeg tror mange rundt oss bare venter på beskjed om at vi venter barn.

Greia er at ingen av oss har spesielt lyst på barn eller har noen gang hatt det. Vi er lite interessert i å forandre livet vårt, og synes samfunnet er et forferdelig dårlig utgangspunkt å oppdra et menneske i. Jeg har ikke lyst til å gå gravid, eller å føde. Vi er begge glad i late morgener der vi kan prioritere oss selv, ha sex akkurat når og hvor vi ønsker, og liker denne voksne "egoistiske" livsstilen vi har. 

Jeg føler på vi egentlig bør bestemme oss innen 3-4 år om vi skal ha barn eller ikke. Til nå har vi bare latt tiden gå, og nytt livet. Vi ser omtrent bare ulemper, enn fordeler, men det å få barn. Jeg blir bare utelukkende irritert når jeg går inn på en skole eller en barnehage 😅 

Er det noen som har vært i samme situasjon som oss og kan gi litt råd? 

Anonymkode: 8c302...8ec

Kjenner meg veldig godt igjen å sette pris på den egoistiske livsstilen. Vi har det på akkurat samme måte og kommer aldri til å få barn. 

Du skriver at alt tilsier at dere burde få barn, men er det egentlig tilfelle? For leser jeg på dette forumet og ser meg om blant venner tyder alt på at ved å få barn går økonomien nedover, samlivet forringes og man får mindre overskudd til å være frisk og sunn.

Mitt råd er å stille seg spørsmålet: Er det egentlig verdt å risikere alt dere har bygd sammen for et barn dere i utgangspunktet ikke har lyst på?

• Liker 6
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt syn: Det er unaturlig å ikke få barn. Fra et rent biologisk perspektiv, altså. Konsekvensen av dette vil jo være utslettelse. "Jeg må bestemme over eget liv" blir liksom litt lite verdt dersom folk ikke sørger for å opprettholde liv. Men på en annen side, er det jo andre steder i verden der man reproduserer seg så det monner. Så det går nok bra uansett. Selv har jeg tre barn og har reist verden rundt mange ganger, og gjort nøyaktig det jeg har hatt lyst til å gjøre. Barn er med. Barn er kult. Barn er helt essensielt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BlackSunshine skrev (2 minutter siden):

Selv har jeg tre barn og har reist verden rundt mange ganger, og gjort nøyaktig det jeg har hatt lyst til å gjøre. Barn er med. Barn er kult. Barn er helt essensielt.

Så du er altså ikke en som aldri ønsket barn og aldri fikk dem?

• Liker 18
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så du er altså ikke en som aldri ønsket barn og aldri fikk dem?

niks. jeg er bare en som skriver det jeg mener uavhengig av overskriften i et innlegg. suck it up

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BlackSunshine skrev (1 minutt siden):

Mitt syn: Det er unaturlig å ikke få barn. Fra et rent biologisk perspektiv, altså. Konsekvensen av dette vil jo være utslettelse. "Jeg må bestemme over eget liv" blir liksom litt lite verdt dersom folk ikke sørger for å opprettholde liv. Men på en annen side, er det jo andre steder i verden der man reproduserer seg så det monner. Så det går nok bra uansett. Selv har jeg tre barn og har reist verden rundt mange ganger, og gjort nøyaktig det jeg har hatt lyst til å gjøre. Barn er med. Barn er kult. Barn er helt essensielt.

Mange foreldre i denne tråden som aldri har fått barn... hvordan får dere det til? Eller er det leseforståelse dere mangler så til de grader? 

Flott for deg, lite relevant for tråden og ikke minst: alle er ikke deg og vi har fått utdelt en hjerne til å tenke med😉 Med den hjernen tar vi viljestyrte valg basert på hva vi ønsker i livene våre. Anbefales👍 Ganske digg å leve med en vilje og en hjerne skjønner du.

• Liker 16
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare tenk igjennom hvordan du vil føle det når samboeren går fra deg. Du er da 40 år og han skal ha barn med yngre dame. 

Anonymkode: 0aa0b...28f

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mange foreldre i denne tråden som aldri har fått barn... hvordan får dere det til? Eller er det leseforståelse dere mangler så til de grader? 

Flott for deg, lite relevant for tråden og ikke minst: alle er ikke deg og vi har fått utdelt en hjerne til å tenke med😉 Med den hjernen tar vi viljestyrte valg basert på hva vi ønsker i livene våre. Anbefales👍 Ganske digg å leve med en vilje og en hjerne skjønner du.

Fint. Jeg bruker min hjerne og min vilje til å si at det er unaturlig å ikke reprodusere seg. Dersom man da klarer å løfte blikket litt. Det krever jo litt kapasitet, da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BlackSunshine skrev (Akkurat nå):

Fint. Jeg bruker min hjerne og min vilje til å si at det er unaturlig å ikke reprodusere seg. Dersom man da klarer å løfte blikket litt. Det krever jo litt kapasitet, da. 

Tror ikke den personen som mangler leseforståelse bør snakke noe om kapasitet sånn til informasjon, men du underbygger bare teorien min om lite troverdighet. 

• Liker 11
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri angret og vil aldri angre. Jeg syns ikke den ene eller andre veien er 100%. Selv jeg ikke vil ha barn ser jeg hvorfor folk kan ville det, og det er selvfølgelig noen aspekter jeg hadde likt. Så lenge man er klar over det, så tror jeg ikke man vil angre. Jeg kan tenke nå at i den og den situasjonen hadde det vært hyggelig med barn, men vekta veid tungt for å ikke få. Derfor angrer jeg ikke. Det var bare flere gode grunner til å få, enn å ikke få. 

Når jeg ser mine yngre nevøer og nieser vokse til å bli de der, så kan jeg godt lure på hvordan mine barn ville verdt. Men jeg hadde gode grunner til å ikke få barn, og de endrer seg ikke selv om jeg blir eldre. 

Forøvrig skjønner jeg ikke hvorfor det ene eller det andre valget skulle være kontroversielt. Dette er livet til person X, det har ikke Y noe som helst med. Latterlig at noen skal mene noe om andres valg angående å få eller ikke få barn. 

Anonymkode: 3ba60...f36

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tror ikke den personen som mangler leseforståelse bør snakke noe om kapasitet sånn til informasjon, men du underbygger bare teorien min om lite troverdighet. 

At jeg ikke bryr meg om TS sitt forsøk på å begrense hvem som skal mene noe om et tema er ikke det samme som manglende leseforståelse. Dropp hersketeknikkene please.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BlackSunshine skrev (1 minutt siden):

At jeg ikke bryr meg om TS sitt forsøk på å begrense hvem som skal mene noe om et tema er ikke det samme som manglende leseforståelse. Dropp hersketeknikkene please.

Hun begrenser ikke hvem som skal mene noe, hun ønsker å høre fra likesinnede. 

• Liker 16
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mangler du da? Respekt, lese kunnskaper? Du kan ikke uttale deg om det ts spør om, du har ingen kunnskaper om det å ikke ønske seg barn for resten av livet. Du har ingenting å tilføre tråden og likevel føler du deg såpass viktig at du skal svare. Er du narsissistisk da? Du, du, du... Din stemme er helt uviktig i dette temaet. Hvis du ønsker å skryte av hvor mange barn du har fått så kan du jo åpne din egen tråd. Ønsker du å diskutere biologi kan du også åpne din egen tråd. Din stemme er fullstendig irrelevant I det ts spør om. Du er ikke likesinnede. Du gjør deg like dum som når noen spør om en kakeoppskrift og en eller annen dust bryter inn for å ha et foredrag om sokkene sine. Bare de som er utrolig glad i sin egen stemme og samtidig har ekstreme korte antenner gjør det. Du kan ingenting om det temaet ts ønsker å diskutere, absolutt ingenting. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva mangler du da? Respekt, lese kunnskaper? Du kan ikke uttale deg om det ts spør om, du har ingen kunnskaper om det å ikke ønske seg barn for resten av livet. Du har ingenting å tilføre tråden og likevel føler du deg såpass viktig at du skal svare. Er du narsissistisk da? Du, du, du... Din stemme er helt uviktig i dette temaet. Hvis du ønsker å skryte av hvor mange barn du har fått så kan du jo åpne din egen tråd. Ønsker du å diskutere biologi kan du også åpne din egen tråd. Din stemme er fullstendig irrelevant I det ts spør om. Du er ikke likesinnede. Du gjør deg like dum som når noen spør om en kakeoppskrift og en eller annen dust bryter inn for å ha et foredrag om sokkene sine. Bare de som er utrolig glad i sin egen stemme og samtidig har ekstreme korte antenner gjør det. Du kan ingenting om det temaet ts ønsker å diskutere, absolutt ingenting. 

Jada. Skjønner du er sint og lei deg. Men det må da seriøst være lov å påpeke konsekvensene av valg som gjøres? Og komme med et annet perspektiv. Om ikke annen grunn enn kanskje, kanskje få noen til å endre mening og syn på et tema. Og min mening er at, uavhengig av hva du og andre måtte føle, det er helt avgjørende med reproduksjon. Det har ikke med følelser å gjøre, egentlig. Det har med overlevelse å gjøre. Jeg tenker det motsatte: jeg har meget å tilføre denne tråden. Det er kanskje ikke det du vil høre, men det er det du trenger å høre. 

I mellomtiden kan du fortsette med din emosjonelt drevne hersketeknikk. Skjønner ikke hvorfor du gidder. Forhold deg til hva jeg faktisk skriver. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror grunnen til at mange med barn svarer er at vi har vært i ts sin situasjon der hun er nå. Om TS ikke er interessert i svarene kan hun bare skrolle forbi.

Vi hadde konkludert at vi ikke skulle ha barn. Alle visste det, så folk sluttet å spørre og godtok det. Så tok vi en helomvending da vi var 35, og fikk barn likevel. Det var riktig for oss. Alle de gode argumentene jeg hadde for hvorfor jeg ikke ønsket barn virker helt fjerne og tomme nå. Samtidig, dersom vi ikke hadde fått barn hadde vi nok hatt det helt fint da og, for da hadde jeg ikke visst det jeg vet nå. 

Du har enda noen år på å bestemme deg, men ikke forvent noen åpenbaring på hva som vil være det riktige valget for deg. Så lenge dere er enige om valget vil dere nok få det fint. Det er flere og flere som velger bort barn, og jeg er av den tro at nære vennskap kan være like gode bånd som familie. Å få barn i frykt for ensomhet i alderdommen synes jeg uansett er en veldig dårlig grunn til å få barn.

Anonymkode: e6f4c...d05

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg bare lurer på hva er det disse barnløse gjør? Jeg hadde faan aldri gått på jobb, og kjøpt et hjem og betalt regninger for å bare være. Da hadde jeg i alle fall dratt til Bali og surfet, vært kunstner. Da forstår jeg det. Men å trø rundt i Norge med de gørre vennene deres for å bare være ...for å gå på jobb, og komme hjem til mannen sin. Gå på cafe? Kunstutstillinger. Er det ikke fryjtelig kjedelig og innholdsløst liv? 

Det er et nydelig og rolig liv! 😁🍷

Anonymkode: 7409c...fa3

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så du også kommer inn under kategorien

Til dere som aldri ønsket barn og aldri fikk dem"? 

Men jeg fikk ikke barn, jeg er mann, så jeg ga dem (til kvinnerblir mer riktig

Anonymkode: d2faa...812

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har barn: anbefaler at dere ikke svarer i sliken tråder som dette. Mange barnløse er veldig aggressive, og svarer på en ufin måte som er helt latterlig. Jeg har for en stund siden etterlyst et eget underforum for barnløse der vi med barn ikke er velkomne. For det er vi virkelig ikke i slike tråder som dette. De takler ikke å høre en eneste positive ting som omhandler barn, og går rett til angrep på noen som tenker at de har et svar som er relevant for tråden. 

Anonymkode: 35ddf...9bf

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Dette er et typisk svar i tråder som dette. 

Anonymkode: 35ddf...9bf

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada. Skjønner du er sint og lei deg. Men det må da seriøst være lov å påpeke konsekvensene av valg som gjøres? Og komme med et annet perspektiv. Om ikke annen grunn enn kanskje, kanskje få noen til å endre mening og syn på et tema. Og min mening er at, uavhengig av hva du og andre måtte føle, det er helt avgjørende med reproduksjon. Det har ikke med følelser å gjøre, egentlig. Det har med overlevelse å gjøre. Jeg tenker det motsatte: jeg har meget å tilføre denne tråden. Det er kanskje ikke det du vil høre, men det er det du trenger å høre. 

I mellomtiden kan du fortsette med din emosjonelt drevne hersketeknikk. Skjønner ikke hvorfor du gidder. Forhold deg til hva jeg faktisk skriver. 

Forholder meg til at du kommer med avsporinger, noe du gjør. Nei du har nada å tilføre. Absolutt ingenting. Men jeg tror du tror det. Tror du at ts tenker "åja best jeg får barn for det er visst biologisk"?

Og å tilegne meg følelser er hersketeknikker og stråmenn så spar deg den moralske glorien din, den er ikke verdt så mye, ikke når du ikke engang evner å respektere at du ikke svarer på det ts spør om, og hvorfor gjør du ikke det? Jo fordi du kan ikke.

Det er mennesker som angrer på det å få barn også må du huske på. Ja alle valg vi tar kan vi potensielt angre på. Også det å få barn. 

"Trenger å høre"😅🤣🤣 Nå tror jeg du tar denne foreldrerollen din litt vel langt. Skal du sende meg på rommet også om jeg ikle lytter og hører etter? 

Jeg har gjort mitt valg og det er det beste valget i mitt liv: et liv uten barn, og sorry altså men jeg tror langt flere trenger å høre at det er helt fantastisk. 

• Liker 14
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...