Gå til innhold

Hva syns dere om black friday/month/week tilbudene i Norge ?

Cyndaquil

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det er mye prisjuks, selv om måten de gjør det på er teknisk lovlig. De setter opp prisen i x tid før salg og sier det er -40% men i realiteten er det -10% ifht prisen før de satte den opp. Så skal man handle noe må man sjekke prisen nøye. Sjeldent jeg har handlet på black week. 

Anonymkode: aa3db...3ba

Faktum er at det meste er overpriset hele året, det har ikke noe med Black Fri-week-nov å gjøre, se på ting som f.eks. sykler og fiskeutstyr, hver høst er det 50-60% avslag, og sånn har det vært i veldig mange år, det er en kjent sak at i Norge er folk opptatt av hvor mange prosent rabatt de får, ikke sluttprisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjøpte ei t-skjorte som julegave til samboeren min tidlig i november, på Zalando. Betalte 870. I dag ser jeg den samme ligger ute til 1046, og ikke har de igjen i str hans heller. Veldig glad jeg kjøpte tidlig, tilbudet og tilgjengeligheten var bedre da. 

Anonymkode: 71432...8eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bvp skrev (22 timer siden):

Faktum er at det meste er overpriset hele året, det har ikke noe med Black Fri-week-nov å gjøre, se på ting som f.eks. sykler og fiskeutstyr, hver høst er det 50-60% avslag, og sånn har det vært i veldig mange år, det er en kjent sak at i Norge er folk opptatt av hvor mange prosent rabatt de får, ikke sluttprisen.

Mange som sliter med å forstå at produktet aldri var ment å selge så fryktelig mye på fullpris, uansett. Og med mindre du faktisk var villig til å betale fullpris i førsteomgang, så har du jo egentlig ikke fått noen rabatt overhodet.

Anonymkode: 35558...037

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var ganske dårlig i år. I de nettbutikkene jeg handler mye i, så er det typisk 10-30% på ordinære varer, unntatt de varene som jeg var interessert i. Ellers er det rabatter på varer som har vært på rabatt i alle anledninger tidligere, samt varer som selger dårlig eller plagg i str xxs eller xxl. 

Men fant favorittparfymen på tilbud på vita: lancome la est vie belle Elixir, eu de perfume, 50 ml, satt ned fra 1150 til 805 kr. Helt magisk duft som passer meg perfekt, og som jeg er avhengig av noen sprut per dag fra😅 Og jeg var nettopp tom, så da passet det bra å spare noen hundrelapper 😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.11.2024 den 8.17):

Jeg gjorde et godt kjøp på onsdag. Var innom Adidas Outlet hvor det var 40% rabatt hvis man kjøpte to eller flere plagg.

Jeg kjøpte to bukser og de to tilsammen (pluss en pakke sokker) kom på under 600 kroner. Det synes jeg var et godt kjøp med tanke på at de som regel ligger på 4-600 kr per bukse.

Anonymkode: 53375...4e4

Men outlet har vel ca 40 % året rundt? Hva er ellers poenget med outlet?

AnonymBruker skrev (På 29.11.2024 den 10.59):

Jeg er en surpomp som boikotter alt av slike dustete tilbud.Vi erjo så opptatt av miljø og økonomi helt til rundt juletider,da er alt glemt.Jeg trenger poteter,de er det ikke tilbud på.

Anonymkode: 3843e...d1a

Jo faktisk tilbud på mandelpoteter på rema nå ☺️

Jeg kjøpte vintersko til ungen på 80 %, det var igjen kun et par, men da i riktig str (36), og kjøpte noe annet jeg uansett måtte kjøpe på 30 % (det synes jeg er veldig stusselig tilbud, men siden jeg uansett måtte ha tingen og den koster flere tusen, hjalp det jo litt).

Anonymkode: 9f7c4...516

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror butikkene sliter nå i dyrtiden. Vil ha mest mulig salg, derfor denne xx prosent på to eller flere. Mersalg, mersalg,mersalg. 

Jeg har siklet på en genser  i lokal klesbutikk som jeg VET ikke settes ned. Den ble satt ned på Zalando til 40% og jeg sparte herlige  1300 kroner. Vet jeg burde støtte lokale butikker blabla og det hadde jeg gjort også om de satte den ned tilsvarende Zalando. 😉

Kjøpte alle julegavene nedsatt pris, mellom 40-50%, greit nok. 

Anonymkode: 2598b...fb1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler det ikke er noe vits i å ha tilbud som kun er 30%, eller kjøp 3 plagg og få det billigste gratis. Enten 50% ellers kan man la det være. Og ofte er det salg på de «dårlige» produktene, det som ingen vil kjøpe.

Anonymkode: 8e317...503

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...