Gå til innhold

Flere enn meg som synes det er vanskelig å finne en ny kjæreste?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er ikke bare vanskelig, men praktisk talt umulig. Snart seks år som singel for min del. Så lenge jeg ikke klarer å finne noen nå, mens både kropp og sinn fortsatt er på høyden, så skjønner jeg ikke hvordan jeg skal få det til seinere. Jeg vil objektivt sett ikke kunne bli mer attraktiv enn jeg er nå, så det føles ganske meningsløst å ikke ha noen mens jeg enda er forholdsvis ung og har bra med sexlyst. M37

Anonymkode: 8b123...844

• Liker 2
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Går snart inn i mitt sjette år som singel. Datet mange damer i løpet av denne tiden. Hun ene likte jeg veldig god, hun andre ble jeg forelsket i, ble ingen av dem. Nå kjenner jeg meg endelig ferdig med dette. Akseptert at det ikke er sikkert det er ment for meg. Leter ikke lenger, og har det veldig fint som singel. Skjer det så skjer det, men fokuset er nå på helt andre ting

Anonymkode: 75325...9ab

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er vanskelig, men det er fordi jeg ikke egentlig gjør en skikkelig innsats. 

Tror det er lett å føle at man gjør alt riktig, men så sitter man hjemme på sofaen og venter på at drømme kjæresten skal dukke opp av seg selv bortsett. 

Jeg har vert på Tinder og flere dater, men jeg synes ikke det er lett å finne den rette kjemien. 

Jeg er fra en liten plass, langt i fra byer og det spiller også inn. Jeg ser ikke noe poeng i å date noen som bor flere timer unna når jeg ikke er flyttbar eller har tid/kapasitet til å ha ett langdistanse forhold. Jeg vil jo ha en kjæreste som jeg kan være sammen med. 

Jeg tror nok absolutt han er der ute ett sted, jeg trenger bare litt flaks for å snuble over han tror jeg. 

Anonymkode: 21fad...4a1

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er vanskelig å finne noen som jeg ønsker å ha et forhold til og finne en match. Jeg er nok et sted på aseksuell spekteret som også gjør det vanskeligere. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Ja. Jeg aner ikke hvordan folk møtes 

Anonymkode: 9e395...753

1 kjæreste. Ungdomsskolen

2 kjæreste. VGS.

3 kjæreste. UIO/studier

4 kjæreste. Jobb

5 kjæreste (min kone) på barneskolen.

Anonymkode: cf0c4...8e9

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

1 kjæreste. Ungdomsskolen

2 kjæreste. VGS.

3 kjæreste. UIO/studier

4 kjæreste. Jobb

5 kjæreste (min kone) på barneskolen.

Anonymkode: cf0c4...8e9

Det er bare jeg som er håpløs  

Anonymkode: 9e395...753

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er ikke jeg singel lengre, men hadde en liten periode på tinder og var vel ikke akkurat heldig 😅 Jeg er svært tydelig på at jeg ikke ønsker barn, ei heller andres barn. Dette sto veldig tydelig, men likevel ble jeg stadig kontaktet av enkelte som nesten virket desperate etter en hushjelp/ stemor for barnet. Uaktuelt. Jeg utelukker også røykere- strengt, jeg vet det, men det er virkelig enorm turnoff. Ble likevel kontaktet av dem som "skal slutte altså". Nei takk. Var også tydelig på alderspreferanse, men likevel kom det meldinger fra dem på 60+ når jeg hadde satt 36-42 som ønsket. Ramlet over en flott kar på happn 😇 Det fantes altså der ute, tross alle mine sære kriterier. 

Men, det jeg tenkte på for tråden her- hvor mange av dere som leter har prøvd f.eks singelcruise, rød lue i skibakken, singelturer i lokale turforeninger etc? Jeg tenker at hadde jeg blitt singel igjen senere i livet er singelcruise det første jeg skulle prøvd :)

Anonymkode: 7bfb2...f18

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nå er ikke jeg singel lengre, men hadde en liten periode på tinder og var vel ikke akkurat heldig 😅 Jeg er svært tydelig på at jeg ikke ønsker barn, ei heller andres barn. Dette sto veldig tydelig, men likevel ble jeg stadig kontaktet av enkelte som nesten virket desperate etter en hushjelp/ stemor for barnet. Uaktuelt. Jeg utelukker også røykere- strengt, jeg vet det, men det er virkelig enorm turnoff. Ble likevel kontaktet av dem som "skal slutte altså". Nei takk. Var også tydelig på alderspreferanse, men likevel kom det meldinger fra dem på 60+ når jeg hadde satt 36-42 som ønsket. Ramlet over en flott kar på happn 😇 Det fantes altså der ute, tross alle mine sære kriterier. 

Men, det jeg tenkte på for tråden her- hvor mange av dere som leter har prøvd f.eks singelcruise, rød lue i skibakken, singelturer i lokale turforeninger etc? Jeg tenker at hadde jeg blitt singel igjen senere i livet er singelcruise det første jeg skulle prøvd :)

GRØNN lue i skibakken selvfølgelig 🤣

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Slutten av 20-årene og synes det nesten er umulig. "Alle" menn prøver å date damer under 25, selv de som er 3-5 år eldre enn meg.

Anonymkode: 681f3...fed

Det er jo bare tull. Går for oppegående menn. De går fort damer på sim egen alder hele livet. Fant en som er året yngre da jeg var 29. Samme som 32 åring 🤷🏻‍♀️ 

Anonymkode: cdcbb...508

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg er kjempesosial, like umulig da. Har sosial hobby, er mye ute med venner, osv. Alle menn jeg møter er opptatt, eller 20 år yngre/eldre enn meg. 

Anonymkode: 0bdd2...51f

Ca. samme jeg opplever, tipper det er relativt vanlig på min alder. Folk er opptatt, 15 år for unge eller 15 år for gamle. Siden jeg flyttet til byen jeg bor i nå, kan jeg vel telle antall single jevnaldrende jeg har møtt gjennom jobb eller hobby på én hånd. Blir helt avhengig av apper under sånne forhold.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okapi skrev (37 minutter siden):

Ca. samme jeg opplever, tipper det er relativt vanlig på min alder. Folk er opptatt, 15 år for unge eller 15 år for gamle. Siden jeg flyttet til byen jeg bor i nå, kan jeg vel telle antall single jevnaldrende jeg har møtt gjennom jobb eller hobby på én hånd. Blir helt avhengig av apper under sånne forhold.

Ja, ikke sant. Og apper er jo drepen 🙈

Anonymkode: 0bdd2...51f

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble hengende fast i et rent chatteforhold, etter brudd, og gjennom hele covidperioden. Fordelen med det, var at jeg ble veldig klar for å møte noen fysisk. Etterpå tok det et lite år med dating, før jeg fant kjæresten. Alt virket plutselig så enkelt med henne. M54

Anonymkode: 883fa...a71

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Nei, var på en tinderdate og vi ble ganske fort kjærester. Men jeg er attraktiv og kan velge og vrake. Da er det nok lettere 

Anonymkode: ac720...299

Tits or gtfo

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trådstarter her. 

Kan vi spore tråden tilbake til spørsmålet? 

Flere som synes dette er utfordrende? Prøver dere å jobbe med denne følelsen? Klarer dere være positiv? Holde håpet oppe? Hvordan isåfall? 

Anonymkode: db2d5...53d

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan hadde tinder og lignende vært om man betalte feks 1000,- pr like til et ideelt formål?

Anonymkode: 3ad05...9ea

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvordan hadde tinder og lignende vært om man betalte feks 1000,- pr like til et ideelt formål?

Anonymkode: 3ad05...9ea

Dyrt. 

Anonymkode: b06a1...531

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har aldri vært mer koblet sammen som vi er nå og vi har aldri hatt større utvalg enn nå. 

Men det er akkurat dette som er problemet.

Det har gjort det svært vanskelig for seriøse å finne kjærligheten. 

Det er altfor mye støy, distraksjoner, muligheter, forventninger, krav, seksualisering og kortstokkmentalitet, og altfor lite respekt, folkeskikk og høflighet.

Vi har blitt en liten potet på jakt etter en annen spesifikk potet i en stor potetsilo.

Endret av Bombasi
  • Liker 9
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (1 minutt siden):

Vi har aldri vært mer koblet sammen som vi er nå og vi har aldri hatt større utvalg enn nå. 

Det er altfor mye støy, distraksjoner, muligheter, forventninger, krav, seksualisering og kortstokkmentalitet, og altfor lite respekt, folkeskikk og høflighet.

Vi har blitt en liten potet på jakt etter en annen potet i en stor potetsilo.

Føler meg ikke tilkoblet noen, for mitt liv er det motsatt. Vanskelig å møte, men bor ikke i kjærnen av opplevelser. Har hørt de i større byen kan føle seg mer lukket igjen fordi det er for mange mennesker rundt dem til å kunne være åpen, for mye støy der også, selv om det er mer å finne på. Men gjelder sikkert ikke alle.

Hører hva dere tenker, men, det fører ikke til noen mann i virkeligheten å se mange menn på nett.

Potetlivet 😥 Gro ut røttene deres, så vi kan møtes. Men ikke rør røttene mine om vi ikke passer.

Anonymkode: b06a1...531

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er det et helt enkelt svar på. Man må lære seg å trives i sitt eget selskap samt gå ut og leve livet og være sosial. Med jobben, trening, hva som helst du liker å gjøre. 

Anonymkode: 78880...a9f

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (46 minutter siden):

Vi har blitt en liten potet på jakt etter en annen spesifikk potet i en stor potetsilo.

Du har noen gode poenger her, absolutt.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...