AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #1 Del Skrevet 6 timer siden Grådige voksne søsken. Finnes de? Fortell .. Anonymkode: 92b33...9ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #2 Del Skrevet 5 timer siden Jeg har en bror som surfer fra middagsbord til middagsbord i høytidene, men som aldri inviterer hjem til seg selv. Anonymkode: 4ddbd...a01 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seff Skrevet 5 timer siden #3 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg har en bror som surfer fra middagsbord til middagsbord i høytidene, men som aldri inviterer hjem til seg selv. Anonymkode: 4ddbd...a01 Det tror jeg gjelder veldig mange single menn. I alle aldre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #4 Del Skrevet 4 timer siden Seff skrev (30 minutter siden): Det tror jeg gjelder veldig mange single menn. I alle aldre. Single, av begge kjønn. Jeg spanderer og oppvarter gjerne. Er heldig stilt, i et godt forhold, god økonomi, to om alt. Frisk og rask. Så her er alle fra begge sider av familien velkomne gjennom julen. Anonymkode: d7f7d...7e3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #5 Del Skrevet 4 timer siden Eksen min er sånn: spiser gjerne hos andre (og nå snakker vi digre porsjoner), men steller aldri til noe selv. Heldigvis for han så har han to eldre søsken så han drar ungene med seg fra den ene til den andre de høytidene han har barna. Anonymkode: 8c429...072 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #6 Del Skrevet 4 timer siden Tja. Handler ikke om mat, men... jeg har søsken som er betydelig eldre enn meg. Før bestemor døde, hadde hun fordelt smykkene sine i konvolutter til oss alle, noe hun fortalte både meg og sin sønn (min far). Etter at hun døde, da jeg fremdeles var nokså ung, åpnet søsknene min konvoluttene, tok det de ville, og gav det som var til overs til meg. Det var ikke smykker for store verdier, men det var minner etter bestemor, og noe hun ønsket. Jeg tenker det var både ufølsomt og grådig. Anonymkode: 5f02e...417 1 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seff Skrevet 4 timer siden #7 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Single, av begge kjønn. Jeg spanderer og oppvarter gjerne. Er heldig stilt, i et godt forhold, god økonomi, to om alt. Frisk og rask. Så her er alle fra begge sider av familien velkomne gjennom julen. Anonymkode: d7f7d...7e3 De finnes sikkert i begge kjønn, men mitt inntrykk er at døtrene er flinkere til å stelle til og invitere tilbake. Synes det er påfallende hvor hjelpeløse enkelte single menn framstår når det gjelder sånt, uansett alder. Ser for meg at det kan være en medvirkende årsak til sivilstatusen deres ... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #8 Del Skrevet 4 timer siden Seff skrev (34 minutter siden): De finnes sikkert i begge kjønn, men mitt inntrykk er at døtrene er flinkere til å stelle til og invitere tilbake. Synes det er påfallende hvor hjelpeløse enkelte single menn framstår når det gjelder sånt, uansett alder. Ser for meg at det kan være en medvirkende årsak til sivilstatusen deres ... Det er nok et godt poeng.... Er selv godt gift, som sagt. Med en mann som gjerne inviterer alt og alle, står opp kl 6 og måker innkjørselen, vasker ned huset, langtidssteker ribba, og lager dessert fra bunn. Og kommer inn med en kopp kaffe på senga mens han er i gang med dette. Anonymkode: d7f7d...7e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #9 Del Skrevet 4 timer siden Nei, alle grådige voksne er enebarn. Neste dumme spørsmål. Anonymkode: 3c8a8...b65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #10 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nei, alle grådige voksne er enebarn. Neste dumme spørsmål. Anonymkode: 3c8a8...b65 Dummeste jeg har hørt. Anonymkode: 9c4ef...241 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Einus Skrevet 3 timer siden #11 Del Skrevet 3 timer siden Jeg er enslig julaften og blir alltid bedt til søster og svoger og som en gjengjeldelse så får hun en 3 liter rødvin. Det har hun fått i mange år. Hun gjør tross alt i stand. Ellers var min søster veldig grådig da en av foreldrene våre døde. Penger penger penger, dette har ødelagt en del av vår tidligere veldig gode forhold dessverre. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #12 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har en bror som surfer fra middagsbord til middagsbord i høytidene, men som aldri inviterer hjem til seg selv. Anonymkode: 4ddbd...a01 Det er ikke grådighet å takke ja til andres invitasjoner. Ikke alle er stødige på det å være vert for og lage middag til gjester. Man kjenner ikke alt om andre selv ikke søsken eller egen partner. Å være fordømmende som deg er uendelig mye verre enn å være grådig. Anonymkode: 402cf...3c7 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #13 Del Skrevet 3 timer siden De fleste som er grådige har kanskje opplevd at de MÅ ta for seg for å ikke gå fri, eller de ble aldri vant med å dele som barn. Min manns søsken er av den første typen. Gruer oss til et arveoppgjør sammen med dem. De viser grådighet ved å ta det beste eller meste uten å tenke på andre, om det er plass, mat, taletid eller annet. Gjør de noe for oss (som å åpne døra, eller hente en kopp kaffe) så gjør de et stort nummer av det, og det er tydelig at de vil ha mye ros. Også det er de grådige på. Det er synd på dem. Anonymkode: ed71d...5e9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #14 Del Skrevet 2 timer siden Har et søsken som har svindlet vår far for 2 millioner fordi han hadde fri tilgang til konto i mange år. Så ja. Noen er grådige og fæle. Anonymkode: 2ecfc...109 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #15 Del Skrevet 2 timer siden Siden en av mine foreldre døde når jeg var relativt ung, har jeg vært gjennom noen arveoppgjør sammen med mine onkler og tanter. Både fra deres far, min bestefar, og flere ugifte onkler av dem. I og med at vi arvet vår forelder sin del, ble vi en del av disse oppgjørene. Fysj for noen grådige gribber de viste seg å være. Om å gjøre og kare til seg mest mulig verdier. En av mine søsken viser samme tendenser. Så det blir nok ikke helt problemfritt den dagen vår siste forelder går bort. Anonymkode: 8bf70...757 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #16 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er ikke grådighet å takke ja til andres invitasjoner. Ikke alle er stødige på det å være vert for og lage middag til gjester. Man kjenner ikke alt om andre selv ikke søsken eller egen partner. Å være fordømmende som deg er uendelig mye verre enn å være grådig. Anonymkode: 402cf...3c7 Hvis man ikke er stødig som vert så tilbyr man seg å kjøpe med noe fra et bakeri som man tror verten liker eller så tar man oppvasken. Problemet er de som ikke kjenner et ansvar for noe som helst og kun er gjest hos sine nærmeste år etter år. Jeg skjønner ikke at de får seg til å gjøre det. Anonymkode: 5d258...ca6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #17 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er ikke grådighet å takke ja til andres invitasjoner. Ikke alle er stødige på det å være vert for og lage middag til gjester. Man kjenner ikke alt om andre selv ikke søsken eller egen partner. Å være fordømmende som deg er uendelig mye verre enn å være grådig. Anonymkode: 402cf...3c7 Det er ikke grådig å takke ja. Det er derimot grådig å aldri stå for maten selv. Han kunne for eksempel invitert ut på restaurant, han vasser i penger. Eller bestilt inn fra peppes for den del. Dessuten, å være vert er han stødig på. Han har vørt toastmaster i utallige bryllup og har en jobb som krever at kan leder møter og konferanser. Fyren er gjerrig, ganske enkelt. Og synes det er helt ok å leve på søsken hele jula og hele påsken. 20 år på rad. Pussig av deg å føle deg berettiger til å mene noe om årsaken til at min bror ikke inviterer, samtidig som du mener jeg ikke har belegg for å mene noe. Anonymkode: 4ddbd...a01 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #18 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Det er ikke grådig å takke ja. Det er derimot grådig å aldri stå for maten selv. Han kunne for eksempel invitert ut på restaurant, han vasser i penger. Eller bestilt inn fra peppes for den del. Dessuten, å være vert er han stødig på. Han har vørt toastmaster i utallige bryllup og har en jobb som krever at kan leder møter og konferanser. Fyren er gjerrig, ganske enkelt. Og synes det er helt ok å leve på søsken hele jula og hele påsken. 20 år på rad. Pussig av deg å føle deg berettiger til å mene noe om årsaken til at min bror ikke inviterer, samtidig som du mener jeg ikke har belegg for å mene noe. Anonymkode: 4ddbd...a01 Ønsker å presisere: min eks har aldri invitert folk på restaurant og tatt regningen, han betaler ikke for maten, han tilbyr ikke å hjelpe til på noen vis men han spiser 3-4 porsjoner mat med haug på (slik at maten renner av tallerkenen og ned på duken fordi det er egentlig ikke plass til alt). Det var pinlig da vi var sammen og har ikke blitt bedre siden dengang. Anonymkode: 8c429...072 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #19 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Ønsker å presisere: min eks har aldri invitert folk på restaurant og tatt regningen, han betaler ikke for maten, han tilbyr ikke å hjelpe til på noen vis men han spiser 3-4 porsjoner mat med haug på (slik at maten renner av tallerkenen og ned på duken fordi det er egentlig ikke plass til alt). Det var pinlig da vi var sammen og har ikke blitt bedre siden dengang. Anonymkode: 8c429...072 Huff, han høres jo ikke akkurat ut som en veloppdratt type. Hvordan er resten av familien? Har dere felles barn, slik at du må jobbe litt ekstra hardt for at barna ikke skal ta etter far? Anonymkode: 3e702...3f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #20 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har en bror som surfer fra middagsbord til middagsbord i høytidene, men som aldri inviterer hjem til seg selv. Anonymkode: 4ddbd...a01 Det er vel gjerrighet og ikke grådighet? Han er jo så gjerrig at han ikke tar seg råd til å lage noe til andre. Anonymkode: f2101...383 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå