AnonymBruker Skrevet 28. november #1 Del Skrevet 28. november Jeg skal til USA nå og forsøker å komme på hva jeg bør kjøpe med hjem derfra som er billigere, eller som ikke er å få tak i her hjemme, men hjernen er helt blank. Hva ville dere kjøpt? 😃 Anonymkode: be1d7...211 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november #2 Del Skrevet 28. november Minst mulig med tanke på kronekursen😂 Noe kosmetikk kan kanskje lønne seg. Anonymkode: 0025a...d21 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november #3 Del Skrevet 28. november Grunnet kronekursen og generelt prisnivået i USA er det ikke mye som er billigere der lengre. Ville handlet det du har lyst på som ikke finnes eller er så lett å få tak i i Norge. Anonymkode: cc29f...069 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november #4 Del Skrevet 28. november Min første tanke var mat som du ikke finner hjemme. Ellers er det lite det lønner seg å kjøpe… Anonymkode: 09559...a47 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november #5 Del Skrevet 28. november "Fasiten" er nok det står i innlegget over. Det er forbausende dyrt i USA om dagen, dels grunnet kronekursen. Synes likevel stort sett alt er dyrt der borte nå. Noe så banalt som en Snickers koster pinadø mer i butikken der enn på Rema her hjemme... Var i USA for tre uker siden, og det eneste jeg handlet kjøpte jeg online og fikk levert til hotellet mitt (Hvis du gjør det samme så er det lurt å gi et heads up til hotellet på forhånd om at det kommer pakker til deg på deres adresse). Fordelen med nettkjøpene er dessuten at du slipper unna lokal sales tax som er inntil 12 %. Eller er det som det står i innlegget over: kjøp saker som ikke finnes i Norge eller som er vanskelig å få tak i her. Anonymkode: c03bd...b0d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november #6 Del Skrevet 28. november ville heller brukt pengene på opplevelser der borte. Istendenfor ting som bare samler støv når du er hjemme igjen Anonymkode: cae93...1b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november #7 Del Skrevet 29. november Kjøpte billige Levis på en outlet butikk i høst. Ellers gikk det i tylenol (paracet), night quill,tums, english muffins, endel kake mixer. Anonymkode: fb38b...715 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november #8 Del Skrevet 29. november USA er ikke stedet for harryhandel. Ikke tenk på hva som lønner seg, men hva du har lyst på, plass til i bagasjen og som du ikke får tak i hjemme. Anonymkode: 66b6f...e4a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november #9 Del Skrevet 29. november Jeg ville kjøpt en Make America Great Again-caps. (Selv om jeg ikke er Trump-supporter). Det er et helt fantastisk snitt av verdenspolitikk. Anonymkode: 53db7...771 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november #10 Del Skrevet 29. november Jeg hadde hamstret julepynt og juleting på tilbud på Target, Marshalls, TjMaxx, HomeGoods, Ross, Burlington og Wallmart. Masse gavekurver til julegaver. Anonymkode: a855c...e6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet 29. november #11 Del Skrevet 29. november Det er jo dyrt der bortr óg, men personlig hadde jeg handlet litt klær fra Athleta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november #12 Del Skrevet 29. november Jeg ville dratt på premium outlet mall og handlet klær, sko, vesker som jeg likte godt. Altså ting du ikke får her hjemme, og på outlet for god pris. Der kan man gjøre kupp fortsatt. Ellers mat og snacks og ting som man ikke får kjøpt her. Nike joggesko som koster 1200 her får man til 6-700 der. Og så videre. Anonymkode: 1afe8...64e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november #13 Del Skrevet 29. november Wallmart har mye bra. De har millioner av ulike tannbleknings strips f eks. Som funker drit bra. Kosmetikk og kremer. Outletene har mye bra. Ellers elsket jeg å gå i vintage butikkene. For å ikke snakke om smykker og ringer og øredobber. Sååå mye unikt der som ikke finnes her. Anonymkode: 8aa63...0a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november #14 Del Skrevet 30. november Tenker, amerikanske merker innen hårpleie, sminke, og også medisin. Redken, John Frieda, Kerastase, mange merker som vi ser på som dyre frisørmerker, selges på "pharmacy" eller "drugstore" for 5 dollar for en sjampo. Ja, som andre sa, paracet og aspirin, selges i gigantiske bokser med 150 piller for billige penger. Hårfarge, profesjonelle hårfarge der du selv kjøper farge + developer på pharmacy eller Wallmart eller Target, koster også veldig billig, type 40 kroner (4 dollar) for en tube. Samme med alt sminke som er amerikansk og fås kjøpt på apotek. Type Nyx, Wet n Wild, Elf Cosmetics,Revlon, R.E.M., og mye annet. Også ville jeg dratt på bruktbutikker istedenfor outlets. Tror du kan finne mye bra og prisene er helt latterlige. Finner du en slik "før-sortering" bruktbutikk, der du må selv lette i containere, der er prisen 1 dollar pr kilo klær og du kan ta hva som helst. Anonymkode: 929e9...3fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 30. november #15 Del Skrevet 30. november Jeg kjøper mat og medisiner. Contac og Sudafed som fikser opp forkjølelse på en dag for eksempel. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juleeees Skrevet 30. november #16 Del Skrevet 30. november Jeg elsker Hobby Lobby! Om du liker å være kreativ er det en fantastisk butikk🩷 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember #17 Del Skrevet 1. desember Jeg pleier å kjøpe med Everything but the bagel krydder, vaselin på stick, ferske bagels, singleter og levis på Target eg evt om jeg finner noe fint på noen outlet. Anonymkode: 22c38...490 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember #18 Del Skrevet 1. desember Vi er litt ensporet når vi er "over there" og kjøper mye kaffe som har smak, dunkin donuts og wawa kaffe i tillegg til emv kaffe som matbutikken har. Så kjører vi coffee creamer med smak (pulver hovedsakelig). Vi kjøper godteri, krydder, kakemiks og poptarts. Neste gang skal jeg ta med meg kondensert melk, melkepulver, og eggnog om de har. Anonymkode: 66109...0f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 3. desember #19 Del Skrevet 3. desember Vitaminer er mye billigere der borte. Ellers hadde jeg kjøpt mat vi ikke har her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
000VF000 Skrevet 3. desember #20 Del Skrevet 3. desember AnonymBruker skrev (På 28.11.2024 den 16.56): Min første tanke var mat som du ikke finner hjemme. Ellers er det lite det lønner seg å kjøpe… Anonymkode: 09559...a47 Mat som er ulovlig i Norge og EU pga alle kjemikaliene de tilsetter 🤮 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå