AnonymBruker Skrevet 28. november #21 Del Skrevet 28. november Lite som er mer sexy for meg enn en ellers bra mann som jobber i IT 😍 Anonymkode: 0631a...a4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fountaine Skrevet 28. november #22 Del Skrevet 28. november AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg har ikke noe problem med de som jobber innenfor IT, men jeg synes det er veldig uattraktivt med de som har en stor rigg med flere skjermer på stua og bruker mye tid på gaming. Litt gaming gjør meg ikke noe da, har selv en liten samling med retro-konsoller som tas frem med ujevne mellomrom. Anonymkode: 60834...256 Det kan jo også være et hjemmekontor hvis man har flere skjermer, må ikke være gaming. Mye bedre å jobbe på flere store skjermer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fountaine Skrevet 28. november #23 Del Skrevet 28. november Har IT jenter mindre drag på mennene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november #24 Del Skrevet 28. november Ja, men det er sant, jenter, det er bare å notere seg! Gutter i IT har veldig ofte muligheter for hjemmekontor. Det betyr jo at de kan stå mye for levering og henting i barnehagen, være hjemme med syke barn, være hjemme på kontoret når barna har høstferie osv. Kan være med på en hyttetur og ta seg en hyttekontor mens resten av familien er i skibakken osv. også generelt fleksitid er veldig kjekt med små barn, og hjemmekontor er veldig kjekt med barneskole-barn. Anbefales. Anonymkode: 9a025...076 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november #25 Del Skrevet 29. november Kjæresten min var en av de første hackerne og har vært med på å forme mange kjente plattformer som fremdeles eksisterer i dag. Han er en nerd, men på en god måte. Han er også kreativ, tenker utenfor boksen og verdens fineste og varmeste kjæreste. Anonymkode: 0dc54...de0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november #26 Del Skrevet 29. november Fountaine skrev (9 timer siden): Har IT jenter mindre drag på mennene? Ja, det tror jeg. Anonymkode: 25cde...95d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet 29. november #27 Del Skrevet 29. november AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Ja, det tror jeg. Anonymkode: 25cde...95d Tror ikke det i virkeligheten. Det er en stor fordel å omgås naturlig med mange av motsatt kjønn. Så en kvinne som jobber med IT og gamer, hun vil møte mange menn på jobb og fritid der ting kan utvikles. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november #28 Del Skrevet 29. november Jeg er kvinne i IT-bransjen. Min erfaring er at andel mannlige kolleger som er sosialt normale og oppegående er nå like høy som i andre bransjer. Det vil si de aller aller fleste. Mange som før ble andre typer ingeniører, går nå for IT. Anonymkode: 4da18...236 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november #29 Del Skrevet 29. november Fountaine skrev (10 timer siden): Har IT jenter mindre drag på mennene? Nei 😁 Det avhenger, som for alle andre, av om man er sosialt oppegående og klarer å ivareta personlig hygiene og kle se noenlunde. Jeg kommer ikke på en eneste som feiler her av alle jeg kjenner. Så varierer det som i alle andre bransjer hvor heldig man er med utseendet. Det er mange jenter i IT nå, har hele spektret av «penhet». Det eneste jeg merker det på er at når jeg forteller om jobben min til familie og venner utenfor bransjen, så blir de fort litt virrete i blikket og skifter tema. Det er enklere for en sykepleier eller lærer å dele anekdoter fra jobb som folk relaterer til, og synes er gøy å høre om. Anonymkode: 4da18...236 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november #30 Del Skrevet 29. november Fremmed fugl skrev (24 minutter siden): Tror ikke det i virkeligheten. Det er en stor fordel å omgås naturlig med mange av motsatt kjønn. Så en kvinne som jobber med IT og gamer, hun vil møte mange menn på jobb og fritid der ting kan utvikles. Det er ikke drag, det er eksponering. I møte med en gitt mann så tror jeg at IT-utdanning er svakt negativt kontra enkelte andre yrker for en kvinne. Anonymkode: 25cde...95d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november #31 Del Skrevet 29. november Fremmed fugl skrev (25 minutter siden): Tror ikke det i virkeligheten. Det er en stor fordel å omgås naturlig med mange av motsatt kjønn. Så en kvinne som jobber med IT og gamer, hun vil møte mange menn på jobb og fritid der ting kan utvikles. En kvinne som jobber i IT møter menn på de samme arenaene som andre kvinner. Fest og morro på byen, fritidsinteresser, via venner, via utdannelse, via jobb, via barns barnehage/skole/aktiviteter, naboer… det er ikke sært eller nerdete lenger. Helt vanlige kvinner har inntatt IT-bransjen. Anonymkode: 4da18...236 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november #32 Del Skrevet 29. november Med tanke på at IT er et område der man nå ser at man vil mangle folk i årene fremover så vil disse mennene lett få jobb og gode lønninger. Så lenge de samtidig er nogenlunde sosialt oppegående så vil jeg tenke de er akkurat like attraktive som andre ingeniører. Sitter du å gamer døgnet rundt derimot vil du nok slite litt. Men det gjelder jo mange som ikke jobber med IT også. Anonymkode: 7cee7...097 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november #33 Del Skrevet 29. november AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er ikke drag, det er eksponering. I møte med en gitt mann så tror jeg at IT-utdanning er svakt negativt kontra enkelte andre yrker for en kvinne. Anonymkode: 25cde...95d Vanlige kvinner jobber i IT nå. Det er ingen vesensforskjell imellom IT og andre typer ingeniør. Eneste er vel at kvinner innen IT og andre tekniske bransjer ligger høyere i lønn enn mer kvinnedominerte bransjer. Hvis høyere lønn er negativt, det gir mannen komplekser, så er han ikke så attraktiv. Anonymkode: 4da18...236 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet 29. november #34 Del Skrevet 29. november AnonymBruker skrev (1 time siden): En kvinne som jobber i IT møter menn på de samme arenaene som andre kvinner. Fest og morro på byen, fritidsinteresser, via venner, via utdannelse, via jobb, via barns barnehage/skole/aktiviteter, naboer… det er ikke sært eller nerdete lenger. Helt vanlige kvinner har inntatt IT-bransjen. Anonymkode: 4da18...236 Den viktigste arena som man møter folk som voksen er jobb. Er en betydelig "fordel" å jobbe med mange av motsatt kjønn. Vet ikke helt hvorfor du hadde behov å skrive det vi vet, som er at kvinner som jobber med IT er normale kvinner. Er det noen som seriøst tror noe annet, eller tror at kvinner som gamer er unormale? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november #35 Del Skrevet 29. november Fountaine skrev (12 timer siden): Det kan jo også være et hjemmekontor hvis man har flere skjermer, må ikke være gaming. Mye bedre å jobbe på flere store skjermer. Det er ikke noe mer attraktivt med en stor rigg med flere skjermer i stua bare fordi det er jobb. Jeg vil ikke ha en stor pc-rigg i stua, uansett hva den brukes til. Jeg jobber selv alltid på tre skjermer, men det er hekt uaktuelt ha det oppsettet i stua. Anonymkode: 60834...256 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november #36 Del Skrevet 29. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er ikke noe mer attraktivt med en stor rigg med flere skjermer i stua bare fordi det er jobb. Jeg vil ikke ha en stor pc-rigg i stua, uansett hva den brukes til. Jeg jobber selv alltid på tre skjermer, men det er hekt uaktuelt ha det oppsettet i stua. Anonymkode: 60834...256 Ja det er vel litt det som er poenget at man har det på eget kontor eller et soverom og ikke i stua. Anonymkode: 9bbe6...631 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november #37 Del Skrevet 29. november Jobber med flere utviklere, og vel, jeg er definitivt den mest nerdete av oss, og jeg jobber ikke med IT. Anonymkode: b50c0...dd0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fountaine Skrevet 29. november #38 Del Skrevet 29. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er ikke noe mer attraktivt med en stor rigg med flere skjermer i stua bare fordi det er jobb. Jeg vil ikke ha en stor pc-rigg i stua, uansett hva den brukes til. Jeg jobber selv alltid på tre skjermer, men det er hekt uaktuelt ha det oppsettet i stua. Anonymkode: 60834...256 Er det bedre å ha det på soverommet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november #39 Del Skrevet 29. november Absolutt ikke noe jeg dro damer med da jeg var 16, men i dag er det absolutt ingen hindring. Kanskje heller en fordel. AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er ikke drag, det er eksponering. I møte med en gitt mann så tror jeg at IT-utdanning er svakt negativt kontra enkelte andre yrker for en kvinne. Anonymkode: 25cde...95d Absolutt ikke. Som flere har nevnt gir IT-jobber ofte en fleksibel arbeidstid, god lønn og ofte en spennende arbeidshverdag, og for kvinner som søker seg til IT er det ofte et veldig bevisst valg. Det er mange kule damer i IT-bransjen! 🧡 Kan vanskelig se for meg noe kjedeligere enn å snakke om arbeidsdagen med en kvinne i et typisk "kvinneyrke". Anonymkode: b93a7...809 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november #40 Del Skrevet 29. november AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er ikke drag, det er eksponering. I møte med en gitt mann så tror jeg at IT-utdanning er svakt negativt kontra enkelte andre yrker for en kvinne. Anonymkode: 25cde...95d Hvorfor? Syns personlig det er helt nøytralt jeg. Det er yrker som er langt verre for første inntrykket i mine øyne. Utroskapsyrker- brann, politi, lege, pilot, bi?, leder, eiendomsmegler, advokat, snekker, militær, nordsjøen. Overgrepsyrker- lege, psykolog, prest, veldedighet, politiker. Forsker på grunn av alle forskerne med kjønnsforskning. Kvinne. Sier ikke alle er sånn, men det er mitt inntrykk hvor jeg kunne ha blitt skeptisk utifra andre folk sine opplevelser. Men it, vekker ingenting verken en eller annen vei, helt nøytralt. Så det er positivt for min del. Anonymkode: 5c0f2...4a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå