Gå til innhold

Unger som står i handlevogner og kurver

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvorfor i alle dager lar dere ungene deres stå med møkkete sko i handlevogner og til og med trillekurver? Jeg er nødt til å bruke de bærekurvene (der hvor de har det) for å ikke få møkka fra skoa til ungene deres på matvarene mine!

Anonymkode: 0bc2f...96b

• Liker 19
  • Hjerte 3
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Slikker du på emballasjen? Vasker du ikke grønnsaker og frukt som ikke har emballasje?

Anonymkode: 1e6d1...37f

• Liker 27
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er dette virkelig et problem? Jeg har handlet på butikken så og si daglig i over 20 år, og har aldri opplevd en skitten handlekurv. 

Har du prøvd å bruke en annen butikk som har mer enn én handlevogn? Har du nevnt det for de ansatte? Det er vel deres jobb å vaske handlekurvene om de blir skitne. Nei, det er sikkert lurest og mest konstruktivt å få ut frustrasjonen din her.

Om dette virkelig er et reelt problem så må du få på deg voksenbuksene og ikke være så feig. 

Anonymkode: 45832...b3e

• Liker 19
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Har du prøvd å bruke en annen butikk som har mer enn én handlevogn? Har du nevnt det for de ansatte? Det er vel deres jobb å vaske handlekurvene om de blir skitne. Nei, det er sikkert lurest og mest konstruktivt å få ut frustrasjonen din her.

Om dette virkelig er et reelt problem så må du få på deg voksenbuksene og ikke være så feig. 

Det er lov å tenke litt på andre selv om man har blitt mor. Folkeskikk utgår ikke av den grunn. 

Anonymkode: ac1ce...641

• Liker 21
  • Hjerte 2
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor skitne tror du sko er..? 

Og altså, det er jo emballasje utenpå maten? 

Jeg antar du ikke klager om unger løper rundt omkring i butikken, da? Noen ganger MÅ man ha småunger med i butikken. Er de slitne og overtrøtte, kan det å la dem sitte oppi en vogn/kurv gjøre faren for høylydte og slitsomme meltdowns mindre. Er de overgiret og full i energi, kan det å la dem være oppi en vogn/kurv være det tryggeste alternativet, og det som er minst frustrerende for dem som lar seg provosere av barn som løper i beina på dem og/eller plukker på varer i hyllene. 

Anonymkode: b51c9...77d

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Verre med dem som lar ungene stå i setene på bussen, særlig når noen setter seg der med rene klær etterpå.

Anonymkode: 5e7cd...703

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Noen ganger kan en virkelig lure på om en burde ha fått et form for løyve før en fikk barn…. Det hadde enkelte foreldre virkelig trengt. 

Anonymkode: c5cb8...aca

• Liker 16
  • Hjerte 2
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har barn gjort siden tidenes morgen. Om du skal være hygiene-freak så er det rart at du tror håndkurvene er bedre. Voksne er like skitne og grisete som barn. Skoskitt er nok den reneste møkka på kurvene.

• Liker 19
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Verre med dem som lar ungene stå i setene på bussen, særlig når noen setter seg der med rene klær etterpå.

Anonymkode: 5e7cd...703

Jepp, de løfter dem oppå med sølete sko for å få fred for skrik og skrål i noen minutter. Så kommer nestemann og får klærne griset til. Disse tøysetene på buss og bane blir jo aldri ordentlig rene igjen heller. 

Anonymkode: ac1ce...641

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Oppdaget rester av hundebæsj i ene handlevognen. Jeg ga beskjed i butikken og spurte om det gikk an å få et forbud mot at unger sitter oppi handlevogner og -kurver. Det har nå blitt ordnet heldigvis. Det står skilt og personalet gir beskjed hvis noen bryter dette.

De som gjør dette, er late foreldre som tror at hele verden dreier rundt dem selv og ungene.

Anonymkode: f05d4...d0d

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Løsning: ta med et håndkle eller en stor pose med bred bunn du legger i bunn av kurven. 

Problem solved! 

Anonymkode: 3edad...853

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Løsning: ta med et håndkle eller en stor pose med bred bunn du legger i bunn av kurven. 

Problem solved! 

Hvorfor skal jeg det når det er egoistiske foreldre som ødelegger for alle?

• Liker 18
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor skal jeg det når det er egoistiske foreldre som ødelegger for alle?

Fordi akkurat nå er det DU som har et problem. Og DU kan løset problemet DITT. 

• Liker 25
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er helt enig! Skjønner heller ikke at voksne lar barna stå i på sete i bussen. De tråkker i spytt og hundebæsj 

Anonymkode: fc1fd...86c

• Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Macro skrev (19 minutter siden):

Dette har barn gjort siden tidenes morgen. Om du skal være hygiene-freak så er det rart at du tror håndkurvene er bedre. Voksne er like skitne og grisete som barn. Skoskitt er nok den reneste møkka på kurvene.

Folk hoster og nyser og tørker av seg med skitt og møkk på de kurvene. Hilsen butikkansatt

Anonymkode: 43658...008

• Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hvor skitne tror du sko er..? 

Og altså, det er jo emballasje utenpå maten? 

Like skitne som gata.

Syns du det er greit å dra masse møkk inn i kjøleskapet fordi det er jo embalasje på maten? Hvor tror du møkka havner når man da tar på embalasjen, også begynner å spise mat med de samme hendene?

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg skjønner ikke hvorfor folk vil ha chihuahua eller malteser, men jeg ber jo ikke folk avlive bikkjene sine heller…

Neida. Joda. Neida. Men det er enklere å justere seg selv, enn å justere hele verden rundt deg. Joda, jeg er ikke UENIG i dere med at det er udigg med skitne sko i handlekurven, men jeg bare ORKER ikke la det blinet stort problem i livet mitt. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Er dette virkelig et problem? Jeg har handlet på butikken så og si daglig i over 20 år, og har aldri opplevd en skitten handlekurv. 

Tuller du? Så og si alle butikker jeg går i har veldig møkkete handlekurver. Og det er kun en eneste butikk jeg har sett at faktisk vasker handlekurvene sine (i hvert fall gjorde de det under korona)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Folk hoster, nyser og peller seg i nesen før de tar på handlevogner eller matvarer i butikken de ikke skal ha likevel. Handlevognene står her og der på parkeringsplassen til noen rydder dem, matvarer moses eller knuses i dem, ungdommer leker med de på kveldstid osv.

Det er med andre ord helt tullete å tro at disse vognene er rene og trygge å legge uemballert mat i, uavhengig om foreldre lar barna stå i de eller ikke.

Anonymkode: f683c...dc4

• Liker 9
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...