AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #1 Del Skrevet 28. november 2024 Håper noen som VET kan svare. Jeg ble stoppet i juni og beskyldt for å ha fiklet med mobilen mens jeg kjørte. Mobilen lå i en sekk i baksetet, men den gikk ikke politimannen på. Jeg ba ham sjekke mobilen min, men det var ikke hans jobb, siden han ikke hadde observert meg med mobilen. Hadde dessverre 6 prikker fra før, pga. slurv med fartsgrense, men har kjørt som en engel siden. Var på rettsmøte for to dager siden og venter på dom. Alle de tidligere prikkene er nå foreldet. Så til spørsmålet; Gjelder da prikkene jeg hadde da de stoppet meg nå? Eller er det dagens dato som gjelder? Er så forbanna på dette, men det er umulig å bli trodd i sånne saker. Anonymkode: 19d0d...88c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #2 Del Skrevet 28. november 2024 https://www.vegvesen.no/forerkort/har-forerkort/prikker/ Hjelper denne? Her finner du også lenke til forskriften. Anonymkode: bfba7...cf8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #3 Del Skrevet 28. november 2024 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): https://www.vegvesen.no/forerkort/har-forerkort/prikker/ Hjelper denne? Her finner du også lenke til forskriften. Anonymkode: bfba7...cf8 Nei, den hjelper ingenting. Jeg har selvfølgelig prøvd å finne svaret. Spørsmålet mitt er om de prikkene jeg hadde da jeg ble stoppet fortsatt gjelder nå som de er slettet. Sånn at hvis (når) jeg blir dømt, vil jeg fortsatt miste førerkortet? Tok jo nesten et halvt år før jeg ble innkalt til tingretten. Anonymkode: 19d0d...88c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #4 Del Skrevet 28. november 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Håper noen som VET kan svare. Jeg ble stoppet i juni og beskyldt for å ha fiklet med mobilen mens jeg kjørte. Mobilen lå i en sekk i baksetet, men den gikk ikke politimannen på. Jeg ba ham sjekke mobilen min, men det var ikke hans jobb, siden han ikke hadde observert meg med mobilen. Hadde dessverre 6 prikker fra før, pga. slurv med fartsgrense, men har kjørt som en engel siden. Var på rettsmøte for to dager siden og venter på dom. Alle de tidligere prikkene er nå foreldet. Så til spørsmålet; Gjelder da prikkene jeg hadde da de stoppet meg nå? Eller er det dagens dato som gjelder? Er så forbanna på dette, men det er umulig å bli trodd i sånne saker. Anonymkode: 19d0d...88c Hæææææ? Du ble tatt for å fikle med mobilen? Men politimannen hadde ikke observert det? Den må du lengre ut på bygda med. Og så klart. Prikker gjelder når du blir stoppet. Og uansett ikke mye hjelp å få blant livets harde skole advokatene her inne. Anonymkode: 7523c...8f4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #5 Del Skrevet 28. november 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Håper noen som VET kan svare. Jeg ble stoppet i juni og beskyldt for å ha fiklet med mobilen mens jeg kjørte. Mobilen lå i en sekk i baksetet, men den gikk ikke politimannen på. Jeg ba ham sjekke mobilen min, men det var ikke hans jobb, siden han ikke hadde observert meg med mobilen. Hadde dessverre 6 prikker fra før, pga. slurv med fartsgrense, men har kjørt som en engel siden. Var på rettsmøte for to dager siden og venter på dom. Alle de tidligere prikkene er nå foreldet. Så til spørsmålet; Gjelder da prikkene jeg hadde da de stoppet meg nå? Eller er det dagens dato som gjelder? Er så forbanna på dette, men det er umulig å bli trodd i sånne saker. Anonymkode: 19d0d...88c Ikke svar på spm ditt men hvilke bevis mener politiet de har siden de ikke har sett du bruke mobilen? Anonymkode: 81a04...974 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #6 Del Skrevet 28. november 2024 Ha øynene på vegen og mobilen i sekken. En ulykke skjer så brått hvis en ikke er hundre prosent oppmerksom i trafikken. Anonymkode: 347e9...668 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #7 Del Skrevet 28. november 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hæææææ? Du ble tatt for å fikle med mobilen? Men politimannen hadde ikke observert det? Den må du lengre ut på bygda med. Og så klart. Prikker gjelder når du blir stoppet. Og uansett ikke mye hjelp å få blant livets harde skole advokatene her inne. Anonymkode: 7523c...8f4 Hvor skrev jeg at jeg fiklet med mobilen? Så lange armer har jeg ikke, at jeg rekker frem til baksetet for å fikle med den oppi en sekk. Ikke bare hobbyadvokater som er ubrukelige her inne. 🤣 Anonymkode: 19d0d...88c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #8 Del Skrevet 28. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ha øynene på vegen og mobilen i sekken. En ulykke skjer så brått hvis en ikke er hundre prosent oppmerksom i trafikken. Anonymkode: 347e9...668 Jeg hadde jo øynene på veien. Les en gang til. Mobilen lå i sekken i baksetet. Hjelpes... Her var det mange som ikke kan lese. Typisk kvinneguiden. Skjell ut, uten mål og mening. Anonymkode: 19d0d...88c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #9 Del Skrevet 28. november 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ikke svar på spm ditt men hvilke bevis mener politiet de har siden de ikke har sett du bruke mobilen? Anonymkode: 81a04...974 Bare at jeg har holdt en mobil i hånda. Aner ikke hva han gjøken så men han trenger åpenbart briller. Anonymkode: 19d0d...88c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #10 Del Skrevet 28. november 2024 Hvorfor må du i retten? Anonymkode: 404ba...1a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #11 Del Skrevet 29. november 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Nei, den hjelper ingenting. Jeg har selvfølgelig prøvd å finne svaret. Spørsmålet mitt er om de prikkene jeg hadde da jeg ble stoppet fortsatt gjelder nå som de er slettet. Sånn at hvis (når) jeg blir dømt, vil jeg fortsatt miste førerkortet? Tok jo nesten et halvt år før jeg ble innkalt til tingretten. Anonymkode: 19d0d...88c Jeg vet ikke, men jeg vil tro at de fortsatt gjelder ja. Jeg vil anta at det er prikkene du har på handlings/gjerningstidspunktet (altså da du ble tatt for å ha tuklet med mobilen) som gjelder. At rettsmøtet kommer senere har nok ingen betydning. Og det er nok derfor det ble rettsmøte også, fordi de har lagt til prikkene du på det tidspunktet du ble tatt for å tulle på mobilen. Ellers hadde du jo bare fått nye prikker. Det ville vært snodig om folk kunne slippe unna fordi rettssaken/rettsmøtet nødvendigvis må komme noe i etterkant av gjerningstidspunktet. Anonymkode: e80f5...081 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #12 Del Skrevet 29. november 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Nei, den hjelper ingenting. Jeg har selvfølgelig prøvd å finne svaret. Spørsmålet mitt er om de prikkene jeg hadde da jeg ble stoppet fortsatt gjelder nå som de er slettet. Sånn at hvis (når) jeg blir dømt, vil jeg fortsatt miste førerkortet? Tok jo nesten et halvt år før jeg ble innkalt til tingretten. Anonymkode: 19d0d...88c Hvor hardt har du prøvd lete? Det står veldig tydelig i loven. https://lovdata.no/forskrift/2003-09-19-1164/§4 Sitat Beregning av perioden skjer fra tidspunktet da den tidligere overtredelse var rettskraftig avgjort til gjerningstidspunktet for siste overtredelse det blir ilagt straff for. Anonymkode: 5fbd6...9fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #13 Del Skrevet 29. november 2024 Prikker som er foreldet regnes ikke med. Kun prikker som ikke er foreldet som regnes inn i status over gjeldende prikker Anonymkode: 72021...bc1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #14 Del Skrevet 29. november 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Hvor hardt har du prøvd lete? Det står veldig tydelig i loven. https://lovdata.no/forskrift/2003-09-19-1164/§4 Anonymkode: 5fbd6...9fd Se der, TS som svarer frekt til alle i tråden - jeg ga deg visst svaret i linken jeg delte som du ble sur for, gitt. 🤣 Jeg påpekte at forskriften lå nederst i lenken. Anonymkode: bfba7...cf8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 29. november 2024 #15 Del Skrevet 29. november 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Men politimannen hadde ikke observert det? Veldig ofte er det to politimenn som gjør denne typen kontroller : en sitter med kikkert fra egnet sted, og kommuniserer med en annen som plukker opp og formaliserer det. Utfordringen i disse sakene, er at det ikke kreves bevis : det er ikke lagt opp til videobevis, og dermed er det en mengde saker som domfelles kun på politiets vitnepåstand, selv om de fra et rettsmessig perspektiv er shady. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #16 Del Skrevet 29. november 2024 Du får følge loven. Mobilen lå ikke i baksetet. Anonymkode: d4061...969 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #17 Del Skrevet 29. november 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Hvor skrev jeg at jeg fiklet med mobilen? Så lange armer har jeg ikke, at jeg rekker frem til baksetet for å fikle med den oppi en sekk. Ikke bare hobbyadvokater som er ubrukelige her inne. 🤣 Anonymkode: 19d0d...88c Antar du ikke er blant de skarpeste knivene i skuffen. Det som skremmer meg er at troll som deg har ett skammelig lavt nivå på trollinga. Les ord 1-17 i innlegget ditt. Du ble beskyldt for å fikle med mobilen. Det sier du selv.. sant? Du sier politimannen ikke observerte det? Og sa det? Sant? Så hva i pokker stoppet han deg for? Og hvorfor fikk du flere prikker? Når de ikke så noe? Innlegget ditt faller på sin egen urimelighet. Lær deg å trolle. Anonymkode: 7523c...8f4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #18 Del Skrevet 29. november 2024 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Jeg hadde jo øynene på veien. Les en gang til. Mobilen lå i sekken i baksetet. Hjelpes... Her var det mange som ikke kan lese. Typisk kvinneguiden. Skjell ut, uten mål og mening. Anonymkode: 19d0d...88c Har mobilen lagt i sekken i baksetet, hva holdt du da i hånda? Kommer vel sbnart en dom på han som satt med propper i ørene og holdt mobilen i hånda og hevder han bare holdt på mobilen mens onkel blå hevder de så han taste. Man får sjelden rett mot stat og kommune, om man skulle ha rett, da. Anonymkode: 5b031...ab1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petterm Skrevet 29. november 2024 #19 Del Skrevet 29. november 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Antar du ikke er blant de skarpeste knivene i skuffen. Det som skremmer meg er at troll som deg har ett skammelig lavt nivå på trollinga. Les ord 1-17 i innlegget ditt. Du ble beskyldt for å fikle med mobilen. Det sier du selv.. sant? Du sier politimannen ikke observerte det? Og sa det? Sant? Så hva i pokker stoppet han deg for? Og hvorfor fikk du flere prikker? Når de ikke så noe? Innlegget ditt faller på sin egen urimelighet. Lær deg å trolle. Anonymkode: 7523c...8f4 Er det så vanskelig å forstå?? Politimannen som stoppet ts (stopposten) skulle bare stoppe biler og gi forelegg. Den som mente å observere at ts brukte mobilen sto et stykke før stopposten. Stopposten var ikke interessert i å se om mobilen lå i sekken. Ts nektet å vedta forelegget og må derfor møte i retten. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2024 #20 Del Skrevet 4. desember 2024 petterm skrev (På 30.11.2024 den 0.00): Er det så vanskelig å forstå?? Politimannen som stoppet ts (stopposten) skulle bare stoppe biler og gi forelegg. Den som mente å observere at ts brukte mobilen sto et stykke før stopposten. Stopposten var ikke interessert i å se om mobilen lå i sekken. Ts nektet å vedta forelegget og må derfor møte i retten. Vinner nok ikke kampen i kjøkkenskuffen du heller? Har lhs skolen innført kurs i dårlig trolling og lite allmenn-kunnskap? Anonymkode: 7523c...8f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå