Gå til innhold

Dårlig selvtillit - usikker på alt!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig inngått et nytt forhold som har vært kjempebra, med et unntak - jeg føler meg plutselig sinnsykt usikker. Jeg har tidligere slitt med lav selvtillit og angst, og det er som om alt jeg noensinne har hatt dårlig selvtillit over har kommet tilbake etter hevn. Jeg går liksom konstant og føler meg for dum, stygg, ubrukelig osv for ham… Er livredd for at han egentlig ikke liker meg, eller skal gå lei av meg. Er også redd for å ta opp enkelte av disse tingene i tilfelle han er enig med frykten min.

Her er tingen; han har bare vært snill og grei med meg. Han har ikke sagt eller gjort noe som burde gi meg grunn til å være så usikker, så jeg vet at dette er et “jeg-problem”.  Vi har god fysisk kontakt, så jeg føler meg trygg i forholdet når vi er sammen, det er når jeg er alene at tankene begynner å spinne. Jeg kvier meg også litt for å snakke med ham om det. Jeg har delt noe av det før, men vil ikke at problemene mine skal føles som en byrde for ham. Jeg er redd for at han skal bli irritert og lei hvis jeg begynner å sippe for mye om den lave selvtilliten min/søker for mye etter annerkjenning. Jeg vil ikke at den lave selvtilliten min skal gå utover forholdet, men jeg klarer liksom ikke å finne tryggheten alene. Noen som har noen råd?

Anonymkode: 440f6...56f

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har i grunn ingen gode råd, for jeg kjenner på mye av det samme. Bortsett fra at jeg ikke er i et forhold lenger. 😭 Det røk mye på grunn av min dårlige selvtillit. 😢 Men jeg håper det kommer noen gode råd til oss begge. 

Anonymkode: 38fe0...d3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste rådet som kan gis er dessverre av den vanskelige sorten. Det finnes ikke noen snarvei til bedre selvfølelse, og selvtillit kommer bare gjennom følelse av mestring som bygger troen og tilliten til at du vil takle det som møter deg i fremtiden.  Dette er et arbeid som aldri blir ferdig, men heller aldri for sent å begynne

Anonymkode: 620f4...5d7

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter akkurat med det samme TS. Nesten så jeg skulle tro det var jeg som skreiv tråden her. Vil bare gi deg en klem, og prøv å minne deg selv på alle de gode kvalitetene du har. Det er jo ikke uten grunn han er sammen med deg.

Så tror jeg heller ikke det er så veldig uvanlig å være usikker på seg selv i et ferskt forhold, det pleier jeg å minne meg selv på. Hender jeg nevner det til kjæresten min også, typ "jeg blir jo litt rar når jeg er forelsket, tenker ekstra mye". Han er jo verdens snilleste og godeste, og trygger meg litt ved at alt er fint 😊

Anonymkode: a8dcf...6bb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har slitt med det samme og sliter enda med dette at jeg ikke føler meg pen nok smart nok. men du skal vite at du er bra nok akkurat som du er å det tenker kjæresten din også, hvorfor ville han ellers vært så snill og generelt sammen med deg om han egentlig syntes det du syntes om deg selv? 

når jeg er usikker på meg selv prøver jeg å tenke "hva kan jeg gjøre akkurat nå for å føle meg litt bedre" som oftest er det en dusj og stelle meg og ta litt ekstra vare på meg selv og fortelle meg selv at jeg er bra nok. litt meditasjon og affirmasjoner er også en go tooo for meg. 

om du orker og vaske og rydde sånn at det ser bra ut rundt deg kan det også hjelpe, tenn et lys, se på favoritt filmen/serien. gi deg selv ros og være snill med deg selv ❤️

Anonymkode: 4966a...a6a

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...