Gå til innhold

Hjelp til hudpleie for voksen hud

Stellus

Anbefalte innlegg

Stellus skrev (På 6.12.2024 den 9.26):

Så nå har jeg startet nytt hudpleierutine, med mål om å forminske stoore porer og stoppe begynnende rynker. Men huden kjennes strammere nå, som om den ikke er fuktig nok? Eller er det bare positivt, og en del av prosessen for å få av med porer og hud som har begynt å kreppe seg?

Her er produkter jeg har begynt å bruke:

Lumene Oat milk cleanser

Rensesåpe, CeraVe

BeautyAct by Kicks, 7% niacinamide Toner

The Ordinary, Amono Acids + B5

Ole Henriksen, strenght trainer peptide boost moisturiser

Elementre, Exfoliating night gel (1 x uken)

Pls @Rocijeg har lest mye av dine tips, og du har sååå peiling, har du mulighet å se om det er noe jeg burde endre på? På forhånd takk 💕

Jeg ville dratt til en flink hudlege og fått hjelp til å finne riktig produkter og rutine for din hud. De er flinke til å se på virkestoffer fremfor merke og lar deg velge innen ditt budsjett. Ellers er mitt beste tips produkter fra Elixir. Fantastiske produkter som man faktisk merker effekten av. Og veldig drøye i bruk!

Anonymkode: 7d33a...62b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stellus skrev (På 6.12.2024 den 9.26):

Så nå har jeg startet nytt hudpleierutine, med mål om å forminske stoore porer og stoppe begynnende rynker. Men huden kjennes strammere nå, som om den ikke er fuktig nok? Eller er det bare positivt, og en del av prosessen for å få av med porer og hud som har begynt å kreppe seg?

Her er produkter jeg har begynt å bruke:

Lumene Oat milk cleanser

Rensesåpe, CeraVe

BeautyAct by Kicks, 7% niacinamide Toner

The Ordinary, Amono Acids + B5

Ole Henriksen, strenght trainer peptide boost moisturiser

Elementre, Exfoliating night gel (1 x uken)

Pls @Rocijeg har lest mye av dine tips, og du har sååå peiling, har du mulighet å se om det er noe jeg burde endre på? På forhånd takk 💕

Noen kan oppleve niacinamide som litt uttørkende. Niacinamide er et aktivt virkestoff, og kan derfor kreve en del tilvenning. Om du startet med å bruke det hver dag, kan du forsøke å redusere til annen hver dag, og kun på områdene med store porer. Eksfoliering kan også gjøre huden tørrere, så her er det viktig å følge opp med nok fukt både morgen og kveld. Du kan også forsøke å rengjøre  ansiktet med bare lunkent vann om morgenen, og kun dobbeltrense om kvelden.

Et tips til slutt er å påføre amino acids på lett fuktet hud. 

Håper dette kan være til hjelp😊

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan gjøre alt riktig i den øvrige hudpleierutinen din, men glemmer du solkrem - er det lite poeng. Og solkrem skal brukes hver dag hele året.

Tretinoin (retinol fungerer for dårlig, ikke like effektivt). Du må bruke det hver dag.
Vitamin C 
Niacinamide

That's it.  

Anonymkode: c16b8...51e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg ville dratt til en flink hudlege og fått hjelp til å finne riktig produkter og rutine for din hud. De er flinke til å se på virkestoffer fremfor merke og lar deg velge innen ditt budsjett. Ellers er mitt beste tips produkter fra Elixir. Fantastiske produkter som man faktisk merker effekten av. Og veldig drøye i bruk!

Anonymkode: 7d33a...62b

Du trenger virkelig ikke så dyre produkter for at de skal fungere. Du må bare vite HVA du skal bruke.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Du kan gjøre alt riktig i den øvrige hudpleierutinen din, men glemmer du solkrem - er det lite poeng. Og solkrem skal brukes hver dag hele året.

Tretinoin (retinol fungerer for dårlig, ikke like effektivt). Du må bruke det hver dag.
Vitamin C 
Niacinamide

That's it.  

Er retinal bedre enn retinol?

Anonymkode: f8ef9...7ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er retinal bedre enn retinol?

Ja, det er mer effektivt og fungerer raskere enn retinol.

Anonymkode: b586c...0cb

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, det er mer effektivt og fungerer raskere enn retinol.

Takk for svar. Bruker retinal 2 ganger pr uke og retinol de andre dagene. Er det bedre å kutte retinol en helt og heller bruke retinal oftere? Feks annenhver dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for svar. Bruker retinal 2 ganger pr uke og retinol de andre dagene. Er det bedre å kutte retinol en helt og heller bruke retinal oftere? Feks annenhver dag?

Det er jo bare å bruke opp produktene også gå helt over til retinal etterpå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Godt poeng🙂 Å bruke solkrem er definitivt noe av det viktigste man gjør for huden sin. 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tja. Retinol trenger noe lengre tid for å ha effekt på rynker, men retinoider er uansett ingen quick-fix. Retinol eller retinal kan være bra alternativ for de som ikke tåler tretinoin.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Vitamin C 
Niacinamide

That's it.  

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Vitamin C 
Niacinamide

That's it.  

Ja solkrem har jeg nå brukt fast i hele mitt voksne liv 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roci skrev (22 timer siden):

Noen kan oppleve niacinamide som litt uttørkende. Niacinamide er et aktivt virkestoff, og kan derfor kreve en del tilvenning. Om du startet med å bruke det hver dag, kan du forsøke å redusere til annen hver dag, og kun på områdene med store porer. Eksfoliering kan også gjøre huden tørrere, så her er det viktig å følge opp med nok fukt både morgen og kveld. Du kan også forsøke å rengjøre  ansiktet med bare lunkent vann om morgenen, og kun dobbeltrense om kvelden.

Et tips til slutt er å påføre amino acids på lett fuktet hud. 

Håper dette kan være til hjelp😊

🌻mange takk for svar😊

Endret av Stellus
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...