AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:57 #21 Del Skrevet lørdag kl 20:57 Stellus skrev (På 6.12.2024 den 9.26): Så nå har jeg startet nytt hudpleierutine, med mål om å forminske stoore porer og stoppe begynnende rynker. Men huden kjennes strammere nå, som om den ikke er fuktig nok? Eller er det bare positivt, og en del av prosessen for å få av med porer og hud som har begynt å kreppe seg? Her er produkter jeg har begynt å bruke: Lumene Oat milk cleanser Rensesåpe, CeraVe BeautyAct by Kicks, 7% niacinamide Toner The Ordinary, Amono Acids + B5 Ole Henriksen, strenght trainer peptide boost moisturiser Elementre, Exfoliating night gel (1 x uken) Pls @Rocijeg har lest mye av dine tips, og du har sååå peiling, har du mulighet å se om det er noe jeg burde endre på? På forhånd takk 💕 Jeg ville dratt til en flink hudlege og fått hjelp til å finne riktig produkter og rutine for din hud. De er flinke til å se på virkestoffer fremfor merke og lar deg velge innen ditt budsjett. Ellers er mitt beste tips produkter fra Elixir. Fantastiske produkter som man faktisk merker effekten av. Og veldig drøye i bruk! Anonymkode: 7d33a...62b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet søndag kl 17:09 #22 Del Skrevet søndag kl 17:09 Stellus skrev (På 6.12.2024 den 9.26): Så nå har jeg startet nytt hudpleierutine, med mål om å forminske stoore porer og stoppe begynnende rynker. Men huden kjennes strammere nå, som om den ikke er fuktig nok? Eller er det bare positivt, og en del av prosessen for å få av med porer og hud som har begynt å kreppe seg? Her er produkter jeg har begynt å bruke: Lumene Oat milk cleanser Rensesåpe, CeraVe BeautyAct by Kicks, 7% niacinamide Toner The Ordinary, Amono Acids + B5 Ole Henriksen, strenght trainer peptide boost moisturiser Elementre, Exfoliating night gel (1 x uken) Pls @Rocijeg har lest mye av dine tips, og du har sååå peiling, har du mulighet å se om det er noe jeg burde endre på? På forhånd takk 💕 Noen kan oppleve niacinamide som litt uttørkende. Niacinamide er et aktivt virkestoff, og kan derfor kreve en del tilvenning. Om du startet med å bruke det hver dag, kan du forsøke å redusere til annen hver dag, og kun på områdene med store porer. Eksfoliering kan også gjøre huden tørrere, så her er det viktig å følge opp med nok fukt både morgen og kveld. Du kan også forsøke å rengjøre ansiktet med bare lunkent vann om morgenen, og kun dobbeltrense om kvelden. Et tips til slutt er å påføre amino acids på lett fuktet hud. Håper dette kan være til hjelp😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 19:02 #23 Del Skrevet søndag kl 19:02 Du kan gjøre alt riktig i den øvrige hudpleierutinen din, men glemmer du solkrem - er det lite poeng. Og solkrem skal brukes hver dag hele året. Tretinoin (retinol fungerer for dårlig, ikke like effektivt). Du må bruke det hver dag. Vitamin C Niacinamide That's it. Anonymkode: c16b8...51e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 19:02 #24 Del Skrevet søndag kl 19:02 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Jeg ville dratt til en flink hudlege og fått hjelp til å finne riktig produkter og rutine for din hud. De er flinke til å se på virkestoffer fremfor merke og lar deg velge innen ditt budsjett. Ellers er mitt beste tips produkter fra Elixir. Fantastiske produkter som man faktisk merker effekten av. Og veldig drøye i bruk! Anonymkode: 7d33a...62b Du trenger virkelig ikke så dyre produkter for at de skal fungere. Du må bare vite HVA du skal bruke. Anonymkode: c16b8...51e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 19:17 #25 Del Skrevet søndag kl 19:17 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Du kan gjøre alt riktig i den øvrige hudpleierutinen din, men glemmer du solkrem - er det lite poeng. Og solkrem skal brukes hver dag hele året. Tretinoin (retinol fungerer for dårlig, ikke like effektivt). Du må bruke det hver dag. Vitamin C Niacinamide That's it. Anonymkode: c16b8...51e Er retinal bedre enn retinol? Anonymkode: f8ef9...7ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 19:19 #26 Del Skrevet søndag kl 19:19 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er retinal bedre enn retinol? Anonymkode: f8ef9...7ee Ja, det er mer effektivt og fungerer raskere enn retinol. Anonymkode: b586c...0cb 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 19:21 #27 Del Skrevet søndag kl 19:21 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, det er mer effektivt og fungerer raskere enn retinol. Anonymkode: b586c...0cb Takk for svar. Bruker retinal 2 ganger pr uke og retinol de andre dagene. Er det bedre å kutte retinol en helt og heller bruke retinal oftere? Feks annenhver dag? Anonymkode: f8ef9...7ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 21:14 #28 Del Skrevet søndag kl 21:14 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for svar. Bruker retinal 2 ganger pr uke og retinol de andre dagene. Er det bedre å kutte retinol en helt og heller bruke retinal oftere? Feks annenhver dag? Anonymkode: f8ef9...7ee Det er jo bare å bruke opp produktene også gå helt over til retinal etterpå. Anonymkode: b586c...0cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet søndag kl 21:37 #29 Del Skrevet søndag kl 21:37 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du kan gjøre alt riktig i den øvrige hudpleierutinen din, men glemmer du solkrem - er det lite poeng. Og solkrem skal brukes hver dag hele året. Anonymkode: c16b8...51e Godt poeng🙂 Å bruke solkrem er definitivt noe av det viktigste man gjør for huden sin. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tretinoin (retinol fungerer for dårlig, ikke like effektivt). Du må bruke det hver dag. Anonymkode: c16b8...51e Tja. Retinol trenger noe lengre tid for å ha effekt på rynker, men retinoider er uansett ingen quick-fix. Retinol eller retinal kan være bra alternativ for de som ikke tåler tretinoin. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stellus Skrevet mandag kl 15:20 Forfatter #30 Del Skrevet mandag kl 15:20 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Du kan gjøre alt riktig i den øvrige hudpleierutinen din, men glemmer du solkrem - er det lite poeng. Og solkrem skal brukes hver dag hele året. Tretinoin (retinol fungerer for dårlig, ikke like effektivt). Du må bruke det hver dag. Vitamin C Niacinamide That's it. Anonymkode: c16b8...51e AnonymBruker skrev (20 timer siden): Du kan gjøre alt riktig i den øvrige hudpleierutinen din, men glemmer du solkrem - er det lite poeng. Og solkrem skal brukes hver dag hele året. Tretinoin (retinol fungerer for dårlig, ikke like effektivt). Du må bruke det hver dag. Vitamin C Niacinamide That's it. Anonymkode: c16b8...51e Ja solkrem har jeg nå brukt fast i hele mitt voksne liv 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stellus Skrevet mandag kl 15:21 Forfatter #31 Del Skrevet mandag kl 15:21 (endret) Roci skrev (22 timer siden): Noen kan oppleve niacinamide som litt uttørkende. Niacinamide er et aktivt virkestoff, og kan derfor kreve en del tilvenning. Om du startet med å bruke det hver dag, kan du forsøke å redusere til annen hver dag, og kun på områdene med store porer. Eksfoliering kan også gjøre huden tørrere, så her er det viktig å følge opp med nok fukt både morgen og kveld. Du kan også forsøke å rengjøre ansiktet med bare lunkent vann om morgenen, og kun dobbeltrense om kvelden. Et tips til slutt er å påføre amino acids på lett fuktet hud. Håper dette kan være til hjelp😊 ✨🌻mange takk for svar😊 Endret mandag kl 15:23 av Stellus 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå