AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #161 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Folk er hysteriske i dag,galskapen lenge leve🙉Sånn hysteri kan også gi motsatt effekt å.Med tanke på spiseforstyrrelser. Anonymkode: 9c11e...372 Syns sukkerhysteriet tar litt vel av. Spesielt nå som man vet hvor skadelig det faktisk er for små barn i vekst. FHI anbefaler minst mulig godteri, kaker og fastfood til barn. Jeg hører heller på de enn hysteriske mødre som ikke greier å kose seg uten sukker. Anonymkode: 9f6f3...59d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #162 Del Skrevet 2 timer siden Ts her med første svar siden hovedinnlegg WOW tråden min har jo tatt helt av 😱 sykt mange svar, jeg har lest alt. Jeg synes det er utrolig trist med dere som svarer at dere ikke hadde sagt noe men heller hadde vurdert på om min datter var en henn å svare på dere med slike holdninger. Hører dere i hodet deres hva dere sier ? Det er stor fokus på inkludering og ikke mobbing i dages samfunn. Også tenker dere at dere hadde droppet mitt barn for en is? At de leker fint og er venner betyr ikke noe fordi den isen? jeg har 2 barn og dette er første skolebarnet. Holdninger rundt om skremmer meg. Er jo minefelt . Denne mammaen ble sur på en is. En annen forelder blir hypotetisk sint om vi hadde sett på en episode på nrk super. Noen andre kunne vært sur for at maten ikke ble lager fra bunn . Vi lager helt vanlig mat. Men blir Toro saus feks. så enkle ting kan gjøre at FORELDRE vil utfryst et barn. Dere er voksne folk som vil utfryst et barn. Jeg mister troen på menneskeheten. Har ikke alle mobbesakene, selvmord og fokus på vennskap og inkludering hjulpet noe? Anonymkode: 64960...616 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 2 timer siden #163 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hvorfor? Hvis du tror sfo tar med barna på cafe i skjul tar du feil. Sukker siste fredagen i måneden er vanlig, men de gir ikke is til de som ikke skal ha. Ikke pokker om barna hadde fått is på sfo og klart og skjule det. Du ser jo i hi hvor gode de er på og holde på hemmeligheter. Anonymkode: abfe3...739 For på sfo er de flinke til å kose seg mye...is... kaker.. vaffler...sukker på cornflakes etc Min sier ikke hva de spiser på sfo om jeg ikke spør he he 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #164 Del Skrevet 2 timer siden Mandagsunge skrev (6 timer siden): Fordi eg er eit skandinavisk nittitalsbarn frå ei tid da ingen åt middag hos andre med mindre det var avtalt, fordi middagen var det tidspunktet heile familien var samla. Middagsstunda er heilag for meg, og da vil eg ikkje at ungen skal surmule ved bordet fordi hen er mett etter å ha blitt fóra hos naboen. Og ja, det plagar meg så smått at eg lever i ei tid der eg må informere folk om at når dei skal ete middag så skal X sendast heim, same kor flaut folk syntast Swedengate var. Eh var helt vanlig i min tid å spise hos andre Anonymkode: 35dba...3e6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #165 Del Skrevet 2 timer siden Jeg hang med helt til du dro inn sammenlikning med elendig kosthold i USA og UK, hva var relevansen med det? Uansett, det høres ut som en flott og balansert dag for jentene, en kule is og deretter fiskekaker til middag, ser virkelig ikke problemet. Som mor til to har jeg mang en gang måttet svelge noen kameler i møte med andre familiers måter å leve på, det være seg leggetider, sukkerinntak, skjermtid, aldersgrenser osv. Innen rimelighetens grenser får man se gjennom fingrene med det som skjer borte og konsentrere seg om det man kan påvirke på hjemmebane. Anonymkode: 3cd52...a0f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #166 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Syns sukkerhysteriet tar litt vel av. Spesielt nå som man vet hvor skadelig det faktisk er for små barn i vekst. FHI anbefaler minst mulig godteri, kaker og fastfood til barn. Jeg hører heller på de enn hysteriske mødre som ikke greier å kose seg uten sukker. Anonymkode: 9f6f3...59d I har fått med oss din mening nå om det ja Anonymkode: 35dba...3e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #167 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): I har fått med oss din mening nå om det ja Anonymkode: 35dba...3e6 Og FHI sin mening? 😉 Anonymkode: 9f6f3...59d 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #168 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg hang med helt til du dro inn sammenlikning med elendig kosthold i USA og UK, hva var relevansen med det? Uansett, det høres ut som en flott og balansert dag for jentene, en kule is og deretter fiskekaker til middag, ser virkelig ikke problemet. Som mor til to har jeg mang en gang måttet svelge noen kameler i møte med andre familiers måter å leve på, det være seg leggetider, sukkerinntak, skjermtid, aldersgrenser osv. Innen rimelighetens grenser får man se gjennom fingrene med det som skjer borte og konsentrere seg om det man kan påvirke på hjemmebane. Anonymkode: 3cd52...a0f Ts her jeg ble overakset over at en forelder reagerer på en kule is. Når man i andre land gir søtsaker hver dag med største selvfølge . Ingen reagerer der på søtsaker hver dag. Men her i Norge driter mor til venninna i at ungene hadde en super dag og lekte fint, fordi jeg var så dum å gi barnet hennes en kule med is på kafé Anonymkode: 64960...616 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #169 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Eh var helt vanlig i min tid å spise hos andre Anonymkode: 35dba...3e6 Eh… ehhhhhh ehhhhhhhhhh Anonymkode: a7d61...931 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #170 Del Skrevet 2 timer siden Jo lavere sosial status, jo mer sukker konsumerer husholdningen. Sukker er ganske enkelt "low life". I høyere samfunnslag er det veldig lite sukker. Anonymkode: 9ab06...60c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #171 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ts her med første svar siden hovedinnlegg WOW tråden min har jo tatt helt av 😱 sykt mange svar, jeg har lest alt. Jeg synes det er utrolig trist med dere som svarer at dere ikke hadde sagt noe men heller hadde vurdert på om min datter var en henn å svare på dere med slike holdninger. Hører dere i hodet deres hva dere sier ? Det er stor fokus på inkludering og ikke mobbing i dages samfunn. Også tenker dere at dere hadde droppet mitt barn for en is? At de leker fint og er venner betyr ikke noe fordi den isen? jeg har 2 barn og dette er første skolebarnet. Holdninger rundt om skremmer meg. Er jo minefelt . Denne mammaen ble sur på en is. En annen forelder blir hypotetisk sint om vi hadde sett på en episode på nrk super. Noen andre kunne vært sur for at maten ikke ble lager fra bunn . Vi lager helt vanlig mat. Men blir Toro saus feks. så enkle ting kan gjøre at FORELDRE vil utfryst et barn. Dere er voksne folk som vil utfryst et barn. Jeg mister troen på menneskeheten. Har ikke alle mobbesakene, selvmord og fokus på vennskap og inkludering hjulpet noe? Anonymkode: 64960...616 Les igjen. Hvor mange er det som vil fryse ut ditt barn? Det meningene er delte om, er vel om hvor vidt du burde kommunisert med venninnes mor på forhånd. Ja, hvis du blir skremt av holdninger som at ikke alle vil at deres barn skal spise sukker i tide og utide blir det vanskelig. Lurer på om dette er en tulletråd. Anonymkode: abfe3...739 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eric_B Skrevet 2 timer siden #172 Del Skrevet 2 timer siden Hadde hun ringt meg hadde hun fått beskjed om at hun får en unge som mister nettverk og blir utenfor om hun holder på sånn. Ungen hadde fått is neste gang også. Kun allergi som er grunn til å ikke spise det som serveres på besøk. Hadde ikke lært ungen min at det er akseptabel oppførsel. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #173 Del Skrevet 2 timer siden mommyaka skrev (8 minutter siden): For på sfo er de flinke til å kose seg mye...is... kaker.. vaffler...sukker på cornflakes etc Min sier ikke hva de spiser på sfo om jeg ikke spør he he Nei vel. Og så har vi de andre sfo ene. Anonymkode: abfe3...739 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #174 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hadde du tatt med deg 18 åringer på puben på en tirsdag, for litt kose-øl? Jeg hadde ikke ringt og kjeftet, men jeg hadde ikke likt at du fôret ungen min med rent sukker uansett hvilken dag det var. Hvorfor gi små barn noe veldig usunt som de blir avhengig av? Det er så unødvendig. Anonymkode: 9f6f3...59d Det er da virkelig ikke noe problem å ta med seg to på 18 år på puben for å ta seg en øl. Det kunne jeg glatt gjort. Anonymkode: e3f34...bef 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #175 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Hvorfor? Hvis du tror sfo tar med barna på cafe i skjul tar du feil. Sukker siste fredagen i måneden er vanlig, men de gir ikke is til de som ikke skal ha. Ikke pokker om barna hadde fått is på sfo og klart og skjule det. Du ser jo i hi hvor gode de er på og holde på hemmeligheter. Anonymkode: abfe3...739 Mange SFO har langt mer sukker enn bare siste fredagen i måneden.. det kan jeg love deg. Anonymkode: 70bc6...38d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #176 Del Skrevet 2 timer siden Jeg har to ungdommer på idrettsungdomsskole. Tror veldig mange her hadde fått et lite sjokk om de hørte hva som blir formidlet disse idrettsungdommene ang kosthold fra både «sunn idrett» og ikke minst folka i olympiatoppen. Der oppfordres det til sjokolademelk (med sukker) til frokosten, mer enn gjerne en sjokoladebolle etter lunsj. En sjokolade her og der, smågodt, juice, toast etc. Anonymkode: 26d22...d0a 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #177 Del Skrevet 2 timer siden Eric_B skrev (1 minutt siden): Hadde hun ringt meg hadde hun fått beskjed om at hun får en unge som mister nettverk og blir utenfor om hun holder på sånn. Ungen hadde fått is neste gang også. Kun allergi som er grunn til å ikke spise det som serveres på besøk. Hadde ikke lært ungen min at det er akseptabel oppførsel. Ja, det er akseptabel oppførsel. Husker moren til en på skolen, « fleskeberget « ble hun kalt stakkars . Det var ikke i nærheten så mye fokus på sukker da, men ingen fikk være med henne hjem etter skolen . Barnevernet ble blandet inn via helsesøster. Kjempe fint at egne og andres unger blir lært at det ikke finnes grunn til og ikke spise sukkeret som blir servert. I mellomtiden jobber andre voksne ansvarsfulle foreldre med og få barna til og spise grønnsaker . Hadde aldri latt det bli noen neste gang hos deg nei 😅🤦♀️ Anonymkode: abfe3...739 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #178 Del Skrevet 2 timer siden gullars skrev (1 time siden): Det kommer an på. Datteren min tåler mindre sukker enn de fleste -- hun får veldig fort alvorlig forstoppelse som ikke går vekk med alminnelige avføringsmidler. Det gjør at jeg er veldig lei av all den junk-maten hun får servert utenfor hjemmet. Jeg har aldri kjeftet på noen. Men jeg setter stor pris på å bli spurt først. Men da regner jeg med at du informerer om dette når ditt barn er med noen hjem. Det er faktisk ditt ansvar å gjøre det. Anonymkode: e3f34...bef 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokormsen Skrevet 2 timer siden #179 Del Skrevet 2 timer siden gullars skrev (1 time siden): Det kommer an på. Datteren min tåler mindre sukker enn de fleste -- hun får veldig fort alvorlig forstoppelse som ikke går vekk med alminnelige avføringsmidler. Det gjør at jeg er veldig lei av all den junk-maten hun får servert utenfor hjemmet. Jeg har aldri kjeftet på noen. Men jeg setter stor pris på å bli spurt først. Forstoppelsen har hun arvet av moren sin, ikke noe med sukker å gjøre det;) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eric_B Skrevet 2 timer siden #180 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, det er akseptabel oppførsel. Husker moren til en på skolen, « fleskeberget « ble hun kalt stakkars . Det var ikke i nærheten så mye fokus på sukker da, men ingen fikk være med henne hjem etter skolen . Barnevernet ble blandet inn via helsesøster. Kjempe fint at egne og andres unger blir lært at det ikke finnes grunn til og ikke spise sukkeret som blir servert. I mellomtiden jobber andre voksne ansvarsfulle foreldre med og få barna til og spise grønnsaker . Hadde aldri latt det bli noen neste gang hos deg nei 😅🤦♀️ Anonymkode: abfe3...739 Sånn man skaper utenforskap vet du. Mine får grønnsaker og normalt hjemmelaget mat men også en kule is når det er besøk. Det tåler alle som ikke er opplært med fakta fra tiktok 🤣 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå