Gå til innhold

Vi dro å kjøpte is. Fikk voksenkjeft av mora. Er det så strengt for tiden ?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Man slutter ikke med sunn mat  selv om man får påspandert EN kule med is. Herregud. Get a grip! 
Å ønske å vite hvor barna er til en hver tid kommer til å bli umulig når de blir eldre, så du kommer til å få granstsjokk med mindre du er så kontrollfreak at du sporer de med AirTag eller via Snap-kartet. 

Anonymkode: 47327...eef

Nå var det ikke i forhold til EN kule is. Hvis alt skal settes i perspektiv med Gaza stripen, så er fortsatt sunn mat viktig? Ok . 

barna mine har ikke gitt meg granatsjokk . Hadde deres rampestreker i storefri vært og kjøpe kokain og stjele mopeder slik det tydeligvis er vanlig ellers hadde jeg blitt bekymret. De kan spise akkurat hva de vil nå, og det er så rare at de kan finne på og kjøpe gulrøtte. Ja, har dem på snap. 

Anonymkode: abfe3...739

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra at moren gav beskjed, skulle ønske jeg hadde turt det. Det er helseskadelig for våre barn at flertallet har slike holdninger som deg. Selvfølgelig er det ikke denne ene isen hun reagerer på, men det er total belastningen våre barn opplever. De skal en gang bli voksne mennesker som oss og fortjenere å ha gode liv. Vanen etableres fra de er små. 

Jeg heier på mammen👏👏👏 

Eksempler på en helt vanlig uke

1. Is i bursdag i barnehagen

2. Is etter middag hos farmor

3. Saft og kjeks under barnesamtale i barnehagen

4. Bursdagsfeiring privat, besøk hos venner ol

5. Lørdagsgodt

6. Besøk som tar med en slikkepinn for å være grei

7. Barnet er på besøk hos andre foreldre som gir en is på en tirsdag.

Anonymkode: 367d6...e17

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DaisyD skrev (På 29.11.2024 den 10.23):

Helt enig. 
Når barna mine får is på en varm sommerdag så tilbyr jeg is til vennene også. 
Mine barn drikker helst vann, men kunne sikkert tatt litt juice om det stod i kjøleskapet. 

Dessuten er barna ofte hjemme alene og da har man ikke kontroll med om de tar med seg en skolekompis inn. Hva de tilbyr denne skolekompisen er utenfor de voksnes kontroll. 

Er ikke dine barn over 40 år?

Anonymkode: 8bd0f...a8f

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.12.2024 den 13.16):

Det er en gal gal verden, men og prøve litt måtehold blir feil i overflodssamfunnet? De får det bedre på Gaza stripen av at vi spiser is? 
Nei, det blir kanskje ikke gulrøtter og nepe i storefri. Sjansen for knaskegulrøtter er større om en ikke har lært at hygge er sukker, at belønning er sukker, er sukkeravhengig og har lært at knaskegulrøtter er godt. Hva gjør voksne? Det er gjerne sosialt betinget. Jeg velger knaskegulrøtter framfor is i hverdagen, og det gjør mine voksne barn og . Jeg tror helt sikkert de har vært rampete i ungdomstiden og kjøpt seg en is i storefri en tirsdag. 
ja, synes det er kjempe rart og bare ta med seg andre barn på cafe uten og opplyse på forhånd 😅 sånt skjedde ikke før mobiltelefoner engang . 

Sånt skjedde selv før mobiltelefonen fikk sitt inntog 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.12.2024 den 10.37):

Så bra at moren gav beskjed, skulle ønske jeg hadde turt det. Det er helseskadelig for våre barn at flertallet har slike holdninger som deg. Selvfølgelig er det ikke denne ene isen hun reagerer på, men det er total belastningen våre barn opplever. De skal en gang bli voksne mennesker som oss og fortjenere å ha gode liv. Vanen etableres fra de er små. 

Jeg heier på mammen👏👏👏 

5. Lørdagsgodt

Det høres langtifra ut som en normal uke 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 28.11.2024 den 10.20):

Jeg har en jente i første klasse. Jeg hadde fri på tirsdag og hentet henne og ei fra klassen . De måtte bli med meg til byen å hente bunaden som hadde vært på rens. Etterpå tok jeg jentene med på kafé der de fikk hver sin kule med is og juice. Vi koset oss og da vi kom hjem lekte jentene masse og vi hadde en fin dag. De fikk hvert sitt lekeslim på butikken av meg. Til  middag hadde vi fiskekaker med tilbehør 

hun ble jo etterhvert henta og jenta fortalte med glede i ansiktet at de hadde vært på kafé og spist is. Jeg så mora ble stein i ansiktet. Utpå kvelden ringte hun meg og var sint og da hun satt ikke noe pris på at vi dro å spiste godsaker på en helt vanlig tirsdag og at dette burde jeg spurt om ført. Jeg ble litt paff men beklager jo

er det virkelig slik det er i dag? At man kan gi barn en kule med is midt i uka uten at det blir leven av det? Har jeg gjort noe galt i følge dere?

til sammenligning sender de kjeks, potetgull og godteri med i matpakken i andre land med den største selvfølge (feks England og usa)

Anonymkode: 64960...616

Vel, tydeligvis har du begått den ultimate forbrytelsen: Du har gitt et barn glede på en tirsdag. I dagens verden, der foreldre ofte må balansere forventninger, normer og uuttalte regler, har du kanskje oversett det viktigste: konsensus om iskuler. Tenk å gi et barn en hyggelig opplevelse uten å sende skjema i triplikat til foreldrene først. Sjokkerende.

Men seriøst – nei, du har ikke gjort noe galt. Du var omsorgsfull, ga jenta en fin dag, og inkluderte henne som en del av din egen datters hverdag. At moren reagerte med "steinansikt" og sinne sier mer om hennes behov for kontroll enn om din handling. Det er selvfølgelig forståelig at foreldre vil ha en viss oversikt over hva som skjer, men å bli sint for en kule is og litt hygge? Det høres mer ut som et personlig problem enn en reell forbrytelse fra din side.

Neste gang, kanskje du skal spørre: "Er det greit om jeg gir barnet ditt en dose glede og en kule is, eller foretrekker du at vi holder oss til grønnkål og kaldt vann?" Det vil spare deg for opphetede telefonsamtaler, og kanskje gi moren en sjanse til å sette pris på små gleder heller enn små irritasjoner.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.12.2024 den 10.37):

Jeg heier på mammen👏👏👏 

5. Lørdagsgodt

Nei vet du hva. Her er det en mor som prøver å gjøre noe hyggelig. 

Hva med at du kutter lørdagsgodt om du synes dette er så ille.

Synes det er stygt å kjefte på en mor som gir ditt barn en is på cafe.

Anonymkode: 5136d...3ee

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irak skrev (På 28.11.2024 den 10.43):

Var jo bra du beklagde...Er jo bare å legge seg flat når man trøkker over grensene andre har tenker jeg. Hun kommer over det. 

Uenig, dette skal ikke beklages for. Hadde hun gjort det med viten og vilje hadde det vært annerledes .

Anonymkode: 631cd...d5d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.12.2024 den 10.09):

Er ikke dine barn over 40 år?

Anonymkode: 8bd0f...a8f

🤣vært 3 ganger på avrusing , men får lov og være alene hjemme og ta seg en is.. jaja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...