Gå til innhold

Vi dro å kjøpte is. Fikk voksenkjeft av mora. Er det så strengt for tiden ?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Ja, beklager leste feil.

Da er det selvfølgelig greit å utestenge dette barnet, fordi moren hennes ga beskjed om at hun ikke ville at datteren skal spise kule-is på en tirsdag. 

Anonymkode: 9f6f3...59d

Det er moren til dette barnet som lager så strenge regler at andre voksne ikke orker å forholde seg til de. Helt og holdent morens ansvar. 

Anonymkode: 26d22...d0a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er moren til dette barnet som lager så strenge regler at andre voksne ikke orker å forholde seg til de. Helt og holdent morens ansvar. 

Anonymkode: 26d22...d0a

Hva er de strenge reglene? Ikke godteri på en vanlig hverdag? Hvorfor er det vanskelig å forholde seg til? Er det virkelig så vanskelig å ikke gi andres barn godteri på hverdager, at du blir nødt for å utestenge dem?

Dere er hysteriske 😅

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at det var avtalt at du skulle hente og passe, så da må mor ta det på sin kappe at hun ikke informerte om evnt allergier og ‘’ikke-mat’’ da det er en selvfølge at du skulle sørge for at de fikk i seg noe. Eller hadde hun forventet at datteren skulle gå sulten overflere timer?

Utrolig frekt av henne og ringe deg etterpå! Hun kunne informert om det på en fin måte for fremtidige besøk, evnt lært opp datteren til å takke nei. Er hun i skolealder er hun gammel nok til å ta ansvar for seg selv. Men synes det er synd om man må skille på barn slik at noen ikke kan få det de andre får. 

Endret av anonymLala
  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonymLala skrev (3 minutter siden):

Regner med at det var avtalt at du skulle hente og passe, så da må mor ta det på sin kappe at hun ikke informerte om evnt allergier og ‘’ikke-mat’’ da det er en selvfølge at du skulle sørge for at de fikk i seg noe. Eller hadde hun forventet at datteren skulle gå sulten overflere timer?

Utrolig frekt av henne og ringe deg etterpå! Hun kunne informert om det på en fin måte for fremtidige besøk, evnt lært opp datteren til å takke nei. Er hun i skolealder er hun gammel nok til å ta ansvar for seg selv. Men synes det er synd om man må skille på barn slik at noen ikke kan få det de andre får. 

Hun tok forgitt at det ikke var godteri på en vanlig hverdag. Hun tok feil. Nå har hun lært det. Hun ringte og gav beskjed i etterkant. Nå vet ts hva denne moren syns om godteri i hverdagen. Problemet løst.

Mye bedre å gi beskjed direkte, istedenfor å utestenge eller starte en lang tråd på KG hvor alle kan hate på denne moren. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hun tok forgitt at det ikke var godteri på en vanlig hverdag. Hun tok feil. Nå har hun lært det. Hun ringte og gav beskjed i etterkant. Nå vet ts hva denne moren syns om godteri i hverdagen. Problemet løst.

Mye bedre å gi beskjed direkte, istedenfor å utestenge eller starte en lang tråd på KG hvor alle kan hate på denne moren. 

Hun burde gjort det før om det er spesielle restriksjoner, spesielt om hun skal reagere på det slik i etterkant. Nå sitter ts tydeligvis igjen med en dårlig følelse etter å ha forsøkt å lage en god dag for barna. Det kunne vært unngått.

i tillegg sa hun det visst på en slik måte at ts måtte beklage. DET er ikke riktig. Her burde mor beklager for å ikke ha gitt beskjed på forhånd. Man vet aldri hvilke matvaner folk har. Allergier, kjøtt, sukker, gluten, laktose osv. Ei din egen ‘’restriksjon’’, ikke gi ansvaret over på andre.

Endret av anonymLala
  • Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonymLala skrev (1 minutt siden):

Hun burde gjort det før om det er spesielle restriksjoner, spesielt om hun skal reagere på det slik i etterkant. Nå sitter ts tydeligvis igjen med en dårlig følelse etter å ha forsøkt å lage en gid dag for barna. Det kunne vært unngått.

Ja, som jeg skrev. Hun tok det forgitt. Hun tok feil. Hun har lært. Hun gav beskjed i etterkant, slik at ts vet det til neste gang. Med mindre ts velger å ta rådene her på KG og utestenge dette barnet fra datteren liv. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, som jeg skrev. Hun tok det forgitt. Hun tok feil. Hun har lært. Hun gav beskjed i etterkant, slik at ts vet det til neste gang. Med mindre ts velger å ta rådene her på KG og utestenge dette barnet fra datteren liv. 

Man kan ikke la vær å gi barn mat fordi ‘’tenk hvis’’. Da kunne hun ikke servert fiskekaker heller i tilfelle barnet var vegetarianer? 

Hun tok feil ja, men jeg er redd hun ikke har lært noe av det. Dette kan umulig ha vært første gang hun ikke har informert om at datteren ikke spiser sukker i hverdagen om hun er i skolealder, så kommunikasjonen må hun jobbe med.

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonymLala skrev (6 minutter siden):

Man kan ikke la vær å gi barn mat fordi ‘’tenk hvis’’. Da kunne hun ikke servert fiskekaker heller i tilfelle barnet var vegetarianer? 

Hun tok feil ja, men jeg er redd hun ikke har lært noe av det. Dette kan umulig ha vært første gang hun ikke har informert om at datteren ikke spiser sukker i hverdagen om hun er i skolealder, så kommunikasjonen må hun jobbe med.

Var det mat hun reagerte på???

Det har nok ikke vært nødvendig å informere andre foreldre om at godteri ikke spises på en vanlig hverdag. Det er en helt vanlig oppfatning her jeg bor. Ingen foreldre her trenger å informere om det.

Mat er ikke godteri. Syns dere lager dette om til en mye større sak enn det behøver å være. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke rart at barn i dag er mindre på besøk hos hverandre enn ‘’før’’..

Eller at foreldre kvier seg for å ha med barn hjem! 
Når det ikke bare er allergier som må passes på.. 

Men hver families kostholdsregler må avklares for hvilken ukedag venner av barna skal være med hjem! Og hver minste ting som ikke bare skal serveres, med hva de skal få se på, spille, og hvor lenge og når, hvor de skal få gå, hvem musikk som alderstilpasset det barnet, om de får snekkre, ta på neglelakk, må avklares på forhånd! 

Vi kan selvsagt diskutere kostholdrådene til FHI,  overvekt, holdninger som sukker som belønning/kos, foreldrenes manglende evne til å si nei, eller foreldre som ikke eier respekt for andre, at barn blir proppet full av sukker og E-stoffer hos venner, familie, barnehage, skole, sfo, på bursdager, høytider osv, osv..

Og selvsagt kan vi diskutere at det er upassende for 6-7-8 åringer å spille 18 års spill, og sitte i 4 timer og scrolle uten begrensninger på nett, og at neglelakk og sminke innholder kreftfremkallende kjemikaler for små barn, og at å latt barn få hammer og annet verktøy er uansvarlig, for de kan skade seg! 

Likevell, uansett hvor hårreisende mange synes det er, så mener jeg fortsatt at når JEG som forelder sender MINE barn hjem til andre, FOR FØRSTE GANG!!! SÅ ER DET MITT, OG BARE MITT ANSVAR, å informere PÅ FORHÅND om det er noe JEG ikke vil at barna mine skal serveres, eller eksponeres for!! Uansett hvor innlysende og selvsagt det er for MEG!!

Jeg forstår ikke hvorfor det er SÅÅÅ vanskelig!!

Det er snakk om IS til 6 åringer! TS har ikke sukker forgiftet for livet, eller utsatt de for noe akutt livstruende! Jeg tror heller ikke venninnen får ett forstyrret eller usunt forhold til sukker og ‘’kos’’ resten av livet pga ett café besøk! 

Jeeezz… Hvis noen foreldre har klare regler for sitt barn, så MÅ DET KOMMUNISERES PÅ FORHÅND!!!! Uansett hvor SINNSYKT det føles å måtte fortelle andre foreldre at ungen dems ikke skal serveres noe med sukker, så må det  gjøres!! 
De foreldrene som mener at mange foreldre som ukritisk serverer sukker er uansvarlige, så er det ganske uansvarlig å ikke informere om dette, når de sender barnet sitt hjem til andre, FOR FØRSTE GANG, uten å avklare dette PÅ FORHÅND!!!

Jeg vet mange foreldre ikke har noe regler for spilling og aldersgrenser for førsteklassingen sin, men jeg har det, så jeg informerte da om -på forhånd- at det var ett par spill MIN første klassing ikke fikk spille..For det var VIKTIG for meg! 

Forelderen som har med andre barn hjem, har ett ansvar de og, men det har forelderen som sender barnet sitt i første klasse , hjem til andre FOR FØRSTE GANG OG!!! 

Anonymkode: 25f87...321

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.11.2024 den 10.26):

Det spiller ingen rolle hva de gjør i USA og England. Det er tydeligvis viktig for moren så lær heller av det og spør først neste gang. 

Anonymkode: b1197...ac9

Den som har ekstraregler er den som får informere. Jeg tar for gitt at når noen overlater barna sine til meg så har jeg lov å ta de valgene jeg ønsker, med mindre de gir beskjed på forhånd. 

AnonymBruker skrev (På 28.11.2024 den 10.26):

Jeg ville nok avklart med foreldrene om de har noen regler rundt sånn første gang et nytt barn skal bli med hjem. Både spurt om allergier og regler rundt sukker og spill osv.

Personlig ville jeg ikke brydd meg så mye om du ga min datter is på en tirsdag selv om vi selv ikke gjør det. Og om jeg ble irritert for det så ville jeg nok latt det gå.

Anonymkode: 83a3b...0af

Hvorfor? Er du klar over hvor mange unger som renner ned dørene i løpet av barneskolen? De som har noe ekstra får si fra selv. Fint uansett hva det gjelder i samfunnet. 

AnonymBruker skrev (På 28.11.2024 den 10.30):

På en måte forstår jeg moren, da det i vårt samfunn fort blir i overkant mye godsaker. Det er liksom alltid en unnskyldning eller noe som skjer som gir litt godteri, over en uke kan det plutselig bli nesten hver dag! En barnebursdag her, besøk hos familie, lørdagsgodt, en aktivitet som plutselig gir kake osv osv. 

Samtidig er det unødvendig å bli sint for det da. Går jo an å si: tusen takk for at du tok med deg jenta mi ut på cafe, hun hadde det kjempefint! Til en annen gang så vil jeg at jenta mi ikke skal få godteri i ukedager, om du kunne vært obs på dette. 

Personlig hadde jeg ikke reagert, jeg hadde heller vært veldig takknemlig for at du hadde tatt med mitt barn på noe som hørtes ut som en skikkelig hyggelig dag! 

Anonymkode: 9e536...9b8

Enten ber man jenta selv om å takke nei, og er hun ikke gammel nok til det så holder man ungen hjemme. Man blander seg ikke inn i hvordan andre har sin hverdag hvis de tar med barnet ditt. Det er så frekt å begynne å legge seg oppi andres valg! 

AnonymBruker skrev (På 28.11.2024 den 10.35):

Hadde du tatt med deg 18 åringer på puben på en tirsdag, for litt kose-øl?

Jeg hadde ikke ringt og kjeftet, men jeg hadde ikke likt at du fôret ungen min med rent sukker uansett hvilken dag det var. 

Hvorfor gi små barn noe veldig usunt som de blir avhengig av? Det er så unødvendig. 

Og så? Enten lærer du ungen å si nei, eller så holder du den hjemme. Allergier sier man fra om på forhånd. 

Anonymkode: fc9b6...d3a

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.11.2024 den 10.38):

Så det er ikke vanlig med godteri kun på lørdager, helligdager og bursdager lenger? Foreldre deler fritt ut ellers også?

Takk for info. Det må jeg jo ha i bakhodet, når barna blir med andre hjem. 

Jeg var ung på slutten av 80-tallet, og først på 90-tallet,  mor på slutten av 90 og hele 2000 -tallet og det har aldri vært godteri kun lørdager for noen av mine venner, eller mine barns venner.  Selv vokste jeg opp med at vi aldri hadde godterier i hus, noe som førte til at jeg spiste alt jeg fikk tak i så snart jeg hadde penger og tilgang til butikk. Mine barn fikk fri tilgang, og der kunen godteskåla stå på bordet hele uka utan at det forsvant noe som helst. Halloweengodteri måtte kastes en gang utpå våren. 

AnonymBruker skrev (På 29.11.2024 den 11.02):

Grunnen til at folk blir sure for dette er fordi sukker har tatt over. På 90-tallet og tidlig 2000-tallet så fikk barn sukker på lørdager, og i ca. 12 barnebursdager fordelt utover året. Kanskje dessert på søndager. Nå er det overalt, forbundet med en hver følelse av mestring. På 90-tallet og tidlig 2000-tallet hadde det vært uhørt at butikker og kafeer delte ut gratis sukker-varer til barn. At skolen tilbød sukker-varer. At en hver tur i skogen var forbundet med sukker-varer. 

Jeg tenker det er helt ok med sukker i barnebursdag, men greia er at det er ikke bare der, det er overalt, hele tiden. Til og med barns fotballtreninger så er det noen som tenker at barna må "kose seg" med sukkervarer siden de er så flinke å trene. Barna er ikke flinke å trene, barna koser seg med å spille fotball og leke med vennene sine, og vi gjør dem en bjørnetjeneste med å ta fra dem den gleden med å snakke som om det er sukkeret som skal gjøre dem glad. Så siden det er overalt, så ville jeg blitt glad dersom noen feirer bursdag med fokus på noe annet enn KAKE! og SMÅGODT! 

Anonymkode: f0a19...790

JEg tror du er minst 20 år for tidlig i din tankegang. Mine barn begynte på skole i begynnelsen av 2000-tallet og det var vanlig med kakao eller varm saft på utedager i skogen ukentlig, alle hadde godterier i helgene, og restene kunne spises når de husket det, bursdager var det godtepose med hjem, etter kaker og sukkerholdig brus i massevis, kjærilighet på pinne til barna etter frisør. eller restaurant-besøk, skogsturer inneholdt alltid Kvikklunsj e.l Kjeks var vanlig i alles kjøkkenskap

DaisyD skrev (På 29.11.2024 den 13.38):

Jeg er vokst opp på den tiden vi aldri fikk lørdagsgodt eller snop i det hele tatt. Mor bakte kaker og laget vafler av og til ellers var eggedosis det nærmeste vi kom snop.

Men sukkerfri var vi ikke - for vi gikk nemlig og skrapte opp velbrukte tyggiser fra gaten og tygde på de. Vi lever alle i beste velgående og var sjeldent syke 😅

Jeg var nok i samme alder, Jeg fikk lurt meg til en Toy innimellom, men spedde på med noen sukkerbiter for å ha smaken lengst mulig, For sukkerbiter fantes i alle hus. Det måtte stå fremme til kaffen.   Mor til en venninne av meg skulle forsøke å unngå at ungene spiste opp sukkerbitene så hunkjøpte et haøvkilo til dem hver. De spiste til de spydde alle tre, men effekten var ikke så langvarig. 

Anonymkode: 5184e...5a1

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er ikke rart at barn i dag er mindre på besøk hos hverandre enn ‘’før’’..

Eller at foreldre kvier seg for å ha med barn hjem! 
Når det ikke bare er allergier som må passes på.. 

Men hver families kostholdsregler må avklares for hvilken ukedag venner av barna skal være med hjem! Og hver minste ting som ikke bare skal serveres, med hva de skal få se på, spille, og hvor lenge og når, hvor de skal få gå, hvem musikk som alderstilpasset det barnet, om de får snekkre, ta på neglelakk, må avklares på forhånd! 

Vi kan selvsagt diskutere kostholdrådene til FHI,  overvekt, holdninger som sukker som belønning/kos, foreldrenes manglende evne til å si nei, eller foreldre som ikke eier respekt for andre, at barn blir proppet full av sukker og E-stoffer hos venner, familie, barnehage, skole, sfo, på bursdager, høytider osv, osv..

Og selvsagt kan vi diskutere at det er upassende for 6-7-8 åringer å spille 18 års spill, og sitte i 4 timer og scrolle uten begrensninger på nett, og at neglelakk og sminke innholder kreftfremkallende kjemikaler for små barn, og at å latt barn få hammer og annet verktøy er uansvarlig, for de kan skade seg! 

Likevell, uansett hvor hårreisende mange synes det er, så mener jeg fortsatt at når JEG som forelder sender MINE barn hjem til andre, FOR FØRSTE GANG!!! SÅ ER DET MITT, OG BARE MITT ANSVAR, å informere PÅ FORHÅND om det er noe JEG ikke vil at barna mine skal serveres, eller eksponeres for!! Uansett hvor innlysende og selvsagt det er for MEG!!

Jeg forstår ikke hvorfor det er SÅÅÅ vanskelig!!

Det er snakk om IS til 6 åringer! TS har ikke sukker forgiftet for livet, eller utsatt de for noe akutt livstruende! Jeg tror heller ikke venninnen får ett forstyrret eller usunt forhold til sukker og ‘’kos’’ resten av livet pga ett café besøk! 

Jeeezz… Hvis noen foreldre har klare regler for sitt barn, så MÅ DET KOMMUNISERES PÅ FORHÅND!!!! Uansett hvor SINNSYKT det føles å måtte fortelle andre foreldre at ungen dems ikke skal serveres noe med sukker, så må det  gjøres!! 
De foreldrene som mener at mange foreldre som ukritisk serverer sukker er uansvarlige, så er det ganske uansvarlig å ikke informere om dette, når de sender barnet sitt hjem til andre, FOR FØRSTE GANG, uten å avklare dette PÅ FORHÅND!!!

Jeg vet mange foreldre ikke har noe regler for spilling og aldersgrenser for førsteklassingen sin, men jeg har det, så jeg informerte da om -på forhånd- at det var ett par spill MIN første klassing ikke fikk spille..For det var VIKTIG for meg! 

Forelderen som har med andre barn hjem, har ett ansvar de og, men det har forelderen som sender barnet sitt i første klasse , hjem til andre FOR FØRSTE GANG OG!!! 

Anonymkode: 25f87...321

Preach. Helt utrolig at dette er noe som må sies en gang. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 28.11.2024 den 10.35):

Hadde du tatt med deg 18 åringer på puben på en tirsdag, for litt kose-øl?

Jeg hadde ikke ringt og kjeftet, men jeg hadde ikke likt at du fôret ungen min med rent sukker uansett hvilken dag det var. 

Hvorfor gi små barn noe veldig usunt som de blir avhengig av? Det er så unødvendig. 

Merkelig sammenligning med en 18-åring på pub på en tirsdag med en "kose-øl". En 18 åring er myndig og foreldrene har uansett ingen rett til å blande seg i om 18-åringen tar seg en øl på puben på en tirsdag. Det forekommer ganske ofte at voksne mennesker, som en 18 åring er, kan drikke alkohol på en ukedag uten at man har et alkoholproblem.

Og er man så sær at man ikke kan tillate at barna får rent sukker uansett hvilken ukedag det er, så man selv påse å gjøre det kjent fore andre foreldre som er så snille og tar med barna dine på aktiviteter. Generelt hadde jeg ikke orket forholde meg til foreldre som deg, da jeg ser for meg drama med en gang. 

Anonymkode: b8216...68e

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Merkelig sammenligning med en 18-åring på pub på en tirsdag med en "kose-øl". En 18 åring er myndig og foreldrene har uansett ingen rett til å blande seg i om 18-åringen tar seg en øl på puben på en tirsdag. Det forekommer ganske ofte at voksne mennesker, som en 18 åring er, kan drikke alkohol på en ukedag uten at man har et alkoholproblem.

Og er man så sær at man ikke kan tillate at barna får rent sukker uansett hvilken ukedag det er, så man selv påse å gjøre det kjent fore andre foreldre som er så snille og tar med barna dine på aktiviteter. Generelt hadde jeg ikke orket forholde meg til foreldre som deg, da jeg ser for meg drama med en gang. 

Anonymkode: b8216...68e

Syns det er foreldre som deg som høres utrolig sinte ut jeg da. Litt over gjennomsnittet hysteriske etter godteri. 

Syns ikke det er så vanskelig å ikke dele ut junk og godteri til alle barna som kommer på besøk i hverdagene. Vanlig mat pleier å gå helt fint når de er sultne.

Men nå henger vi mest sannsynlig i forskjellige kretser, så du trenger nok ikke være redd for at synet av meg skal lage drama og ødelegge dagen din. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mor til dette barnet har sannsynligvis et meget anstrengt forhold til mat, som hun står i fare for   å overføre til barnet sitt. 
TS, jeg ville invitert med som vanlig MEN latt være å gi barnet noe utover vanlig mat framover. Men det er ikke du som er problemet her. 

Anonymkode: b1a15...4f3

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hva er de strenge reglene? Ikke godteri på en vanlig hverdag? Hvorfor er det vanskelig å forholde seg til? Er det virkelig så vanskelig å ikke gi andres barn godteri på hverdager, at du blir nødt for å utestenge dem?

Dere er hysteriske 😅

Nei, det som er hysterisk er å ringe en annen voksen og kjefte. Hun kunne heller kommentert ved neste avtale, at hun helst så at barnet ikke fikk søtsaker. Kontrollfrik det også, men spist er spist, og å ikke klare å holde tilbake men ringe og kjefte etterpå, tar kaken. Virker helt ut av balanse. 

Anonymkode: ed2ef...d33

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DaisyD skrev (10 timer siden):

Og brunost, yoghurt, prim osv - mange fallgruver for de som har barn på besøk. 

Enig. Og har vært mamma i 24 år nå, det blir bare verre og verre ser jeg med minstemann. Jeg må bare innrømme at jeg gidder ikke dette «hysteriet», og beklager, jeg gidder ikke drama, jeg mottar ikke voksenkjeft pga en is eller at der er noe galt med pannekaker en tirsdag eller hva det skulle nå være. 
I mitt hjem er det mine regler som gjelder,og vi er en normal familie med et helt normalt kosthold. I mitt hjem får barna noen ganger en is, om det er et problem kan ikke ditt barn være her. Om de ikke få de hjemme hos deg er det helt greit, det er ditt hjem og du bestemmer. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du glemte å spørre om det var noe spesielt du burde ta hensyn til angående mat og drikke. Vi har en seksåring selv, og avklarer alltid det i forkant av besøk. Sier f.eks. hva vi skal ha til middag, spør om ungen har noen allergier og om det er greit de får en is etterpå. Det er mange som har et anstrengt forhold til mat, og det er lurt å ta hensyn.

Det er imidlertid like mye mor eller far sitt ansvar å si ifra om det må tas særskilte mathensyn, og om de har glemt det, er det veldig rart å ringe og kjefte. 

Anonymkode: dd176...7cc

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke ringt å kjeftet på noen, men nei, jeg setter ikke pris på slike utskeielser generelt sett, og jeg bruker selv å spørre om  jeg tenker å gi/har lyst til å gi noe til barn, spesielt utenom helg. 

Her var det noe spesielt som skjedde og det er forsåvidt greit med en liten påskjønnelse for at de var med på bytur osv, men jeg hadde definitivt satt pris på å bli opplyst om det på forhånd helst. En gang har jo lite å si, problemet er at det har en tendens til å bli veldig mange sånne en gangs greier som tilsammen blir ganske mye.. mye sukker, mye usunt. Og folk har mye forskjellige syn på dette, på godt og vondt. 

Kjeft er litt voldsomt, uten tvil, men greit at folk også innser at mange ikke setter pris på alskens utskeielser i tide og utide. Noen på generelt grunnlag, andre med gode grunner feks knyttet til problemer med tannhelse eller vekt eller andre ting. 

Er mange barn som reagerer når de er her og jeg sier nei til godteri og brus osv hvor de utbryter at det får de drikke eller spise hver dag... Ja, og ikke rent sjeldent så vises det godt på dem. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...