Gå til innhold

Vi dro å kjøpte is. Fikk voksenkjeft av mora. Er det så strengt for tiden ?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mitt hjem mine regler. Take it or leave it! Den stakkars ungen kommer til å få det tøft etterhvert hvis moren fortsetter den stilen…. 

Anonymkode: 891de...b58

Min cafe, mine regler.. ja, nå vet jo moren om reglene til ts , så da er det lettere og leave it. Neida, de fleste unger får det ikke tøft av og ikke spise is til hverdags. Noen unger blir overvektige av det, men sannsynligvis går det bra med begge ungene, selvom mødrene er for ulike til at og passe hverandres barn er lurt nå.  

Anonymkode: abfe3...739

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Måtehold  og moderasjon er ikke motsetning til fråtse. Vet ikke hvor dette er fra, men fråtsing før og etter faste ( som feks fastelavnsboller som ble innført her med sukker) og fråtsing julaften og påskeaften er helt i takt med kristendommen. Nei, det er ingen som har begått en dødssynd ved og ha spist en iskule, heller ikke i følge Bibelen. 

Tror du må lese på nytt. Motsatsen til fråtsing er som nevnt askese.  Du gjør deg selv irrelevant for tråden når du omtaler en uskyld som fråtsing.

Moderasjon er en mellomting. Når du mener en kule med is etter fiskekakemiddag er fråtsing, hva mener du en halv isboks etter burger fries omtrent daglig er da? Hvorfor omtaler du det som fråtsing i det ene innlegget og ikke i det andre?

Moren som ts skriver om, og mange i tråden, er woke så det holder. De stresser for i-landsproblemer og skal ha 100% kontroll, curler og holder på. Deres barn kommer til å bli totalt nevrotisk eller gå motsatt vei og gi totalt bæng fordi de blir lei. Slapp av alle dere foreldre født etter 1985. La ungene få bryte noen regler og ha et liv utenfor husets regime. 

Anonymkode: ed2ef...d33

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bokormsen skrev (22 timer siden):

Forstoppelsen har hun arvet av moren sin, ikke noe med sukker å gjøre det;)

Hva får du egentlig ut av å lage kvalm?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Men da regner jeg med at du informerer om dette når ditt barn er med noen hjem. Det er faktisk ditt ansvar å gjøre det. 

Anonymkode: e3f34...bef

Jeg tror ikke du er helt klar over hvor mye junk barn generelt går servert utenfor hjemmet, skole inkludert.

En enkelt kule is er uproblematisk men den kommer fort oppå en hel del mere.

Mitt poeng er bare at det godt kan være en god grunn til at foreldrene holder igjen med sukker, og at vi alle kunne skru litt ned.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Mitt hjem mine regler. Take it or leave it! Den stakkars ungen kommer til å få det tøft etterhvert hvis moren fortsetter den stilen…. 

Anonymkode: 891de...b58

Faktisk helt enig! 
Som mamma til tre, hadde jeg mottatt en slik tlf som Ts hadde jeg måtte ledd av de og bare rett og slett sagt at de barnet kan ikke henge hos oss mere..

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva00 skrev (14 minutter siden):

Faktisk helt enig! 
Som mamma til tre, hadde jeg mottatt en slik tlf som Ts hadde jeg måtte ledd av de og bare rett og slett sagt at de barnet kan ikke henge hos oss mere..

Fordi du ikke får gi barnet kule-is på en tirsdag? Det var drøy straff.

Anonymkode: 9f6f3...59d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fordi du ikke får gi barnet kule-is på en tirsdag? Det var drøy straff.

Nei, fordi moren ringer å kjefter etter at hennes datter vissnok har hatt en hyggelig dag med oss og jeg dro på jentetur på cafe med de, hvor de fikk en is. Denne mammaen kommer til å svi av mange relasjoner for sin datter. Sånt tull pga en is bare gidder jeg ikke. 
Hva blir de neste? Risengrynsgrøten med sukker på en torsdag etter skoletid? 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva00 skrev (4 timer siden):

Nei, fordi moren ringer å kjefter etter at hennes datter vissnok har hatt en hyggelig dag med oss og jeg dro på jentetur på cafe med de, hvor de fikk en is. Denne mammaen kommer til å svi av mange relasjoner for sin datter. Sånt tull pga en is bare gidder jeg ikke. 
Hva blir de neste? Risengrynsgrøten med sukker på en torsdag etter skoletid? 

Og brunost, yoghurt, prim osv - mange fallgruver for de som har barn på besøk. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Hva er greia med å "kose seg" så må kosen være søtsaker? 

Anonymkode: f61e2...dd5

Finnes det andre måter å kose seg på da? Barn kan få spiseforstyrrelser om de ikke lærer å kose seg med godteri og junkfood. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Min cafe, mine regler.. ja, nå vet jo moren om reglene til ts , så da er det lettere og leave it. Neida, de fleste unger får det ikke tøft av og ikke spise is til hverdags. Noen unger blir overvektige av det, men sannsynligvis går det bra med begge ungene, selvom mødrene er for ulike til at og passe hverandres barn er lurt nå.  

Men de fleste unger får det temmelig tøft av å ha foreldre som må ha kontroll til enhver tid. 

Det kan virke som om de fleste som kommenterer i denne tråden har henten barn i barnehage eller førsteklasse. Jeg kan forstå at man vi ha noe kontroll, men man må faktisk lene seg bittelitt tilbake, og prøve å la ting bare være. 
Men dette er vel de samme foreldrene som overvåker hvert skritt barne tar, som sitter med stoppeklokken når barna skal gå fra skolen til hjem og etterlyser de om de bruker 45 sekunder lenger enn forventet , og som nekter barna vaffel hos naboen på en søndag (Når hele nabolagets unger er der, og man faktisk ikke  vet at vaflene er relativt sunne). 

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Hva er greia med å "kose seg" så må kosen være søtsaker? 

Anonymkode: f61e2...dd5

Men de koste seg jo med å være på kafé. Det var det som var den skikkelige kosen, også fikk de bare en kule is når de var der. 
Det er så mange her som skriver akkurat som deg, men om din mening er normalen, så skjønner jeg ikke helt hensikten med å skrive som dere gjør.

Anonymkode: 26d22...d0a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.11.2024 den 10.20):

Jeg har en jente i første klasse. Jeg hadde fri på tirsdag og hentet henne og ei fra klassen . De måtte bli med meg til byen å hente bunaden som hadde vært på rens. Etterpå tok jeg jentene med på kafé der de fikk hver sin kule med is og juice. Vi koset oss og da vi kom hjem lekte jentene masse og vi hadde en fin dag. De fikk hvert sitt lekeslim på butikken av meg. Til  middag hadde vi fiskekaker med tilbehør 

hun ble jo etterhvert henta og jenta fortalte med glede i ansiktet at de hadde vært på kafé og spist is. Jeg så mora ble stein i ansiktet. Utpå kvelden ringte hun meg og var sint og da hun satt ikke noe pris på at vi dro å spiste godsaker på en helt vanlig tirsdag og at dette burde jeg spurt om ført. Jeg ble litt paff men beklager jo

er det virkelig slik det er i dag? At man kan gi barn en kule med is midt i uka uten at det blir leven av det? Har jeg gjort noe galt i følge dere?

til sammenligning sender de kjeks, potetgull og godteri med i matpakken i andre land med den største selvfølge (feks England og usa)

Anonymkode: 64960...616

Det høres ut som du har laget en kjempefin dag for jentene. Hadde du gjort det for mitt barn hadde jeg vært så takknemlig. Hadde blitt sint og lei meg over å få den kjeften etterpå. Det var dårlig gjort! Har hun sagt før at barnet ikke skal få is og lignende, hvis ikke ville jeg ha blitt skikkelig irritert 

Anonymkode: 75258...1da

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Men de fleste unger får det temmelig tøft av å ha foreldre som må ha kontroll til enhver tid. 

Det kan virke som om de fleste som kommenterer i denne tråden har henten barn i barnehage eller førsteklasse. Jeg kan forstå at man vi ha noe kontroll, men man må faktisk lene seg bittelitt tilbake, og prøve å la ting bare være. 
Men dette er vel de samme foreldrene som overvåker hvert skritt barne tar, som sitter med stoppeklokken når barna skal gå fra skolen til hjem og etterlyser de om de bruker 45 sekunder lenger enn forventet , og som nekter barna vaffel hos naboen på en søndag (Når hele nabolagets unger er der, og man faktisk ikke  vet at vaflene er relativt sunne). 

Men de koste seg jo med å være på kafé. Det var det som var den skikkelige kosen, også fikk de bare en kule is når de var der. 
Det er så mange her som skriver akkurat som deg, men om din mening er normalen, så skjønner jeg ikke helt hensikten med å skrive som dere gjør.

Hvordan greier du å få det til at denne moren skal ha kontroll til en hver tid? Hun ringte å ga beskjed om at hun ikke syns at is til lunsj på en tirsdag, er ok. 

Dere tar jo helt av her. Snakk om å lage storm i et vannglass.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hverdags? Hun tok med venninnen til datteren sin en gang på cafe. En gang og nettet her inne koker.

Anonymkode: 5136d...3ee

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvordan greier du å få det til at denne moren skal ha kontroll til en hver tid? Hun ringte å ga beskjed om at hun ikke syns at is til lunsj på en tirsdag, er ok. 

Dere tar jo helt av her. Snakk om å lage storm i et vannglass.

Is til lunsj er ikke mat,barna bør jo få skikkelig mat til lunsj og ikke godteri.

Anonymkode: a0e01...aff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Is til lunsj er ikke mat,barna bør jo få skikkelig mat til lunsj og ikke godteri.

Anonymkode: a0e01...aff

Unger som blir hentet etter skoletid har spist lunsj.

Anonymkode: 1070d...c9e

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Unger som blir hentet etter skoletid har spist lunsj.

Anonymkode: 1070d...c9e

De hadde fri fra skolen...

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.11.2024 den 15.25):

Kjefting er vel ikke voksent uansett hvem man kjefter på. Er barnekjefting også et uttrykk? 

Anonymkode: d5019...9b9

Man har vel mer forståelse for barn som ikke har lært å styre sinnet sitt ennå… det er jo vi voksne som skal lære dem. 

Anonymkode: d5cd1...ec6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

De hadde fri fra skolen...

Nei, TS hadde fri den dagen.
Hun hentet de på skolen. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei, TS hadde fri den dagen.
Hun hentet de på skolen. 

Ja, beklager leste feil.

Da er det selvfølgelig greit å utestenge dette barnet, fordi moren hennes ga beskjed om at hun ikke ville at datteren skal spise kule-is på en tirsdag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...