AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #121 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei, sant. Barn fikk ikke is og godteri flere ganger i uka på 50-60 tallet. Anonymkode: 9f6f3...59d Dessert etter middag var ganske vanlig, så jo. Anonymkode: 70bc6...38d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arya2000 Skrevet 5 timer siden #122 Del Skrevet 5 timer siden Jeg tenker moren burde informert om dette på forhånd hvis det var så viktig for henne. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arya2000 Skrevet 5 timer siden #123 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg syns det er utrolig frekt av mora å ringe å deg og være sint, etter du har tilbrakt store deler av dagen med hennes datter og gitt henne en hyggelig dag, og også spandert på henne. Jeg hadde blitt sint på mora jeg. Anonymkode: bcb0f...551 Ja enig. En risikerer at folk ikke gidder ta med barnet på slike ting. Så en må en vurdere hva som er mest skadelig. Iskule eller utenforskap. 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #124 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dessert etter middag var ganske vanlig, så jo. Anonymkode: 70bc6...38d Ja, etter krigen skulle barna fetes opp, så det ble anbefalt og gi dem en sjokoladebit hver dag om man hadde råd. Ellers var desserten ofte frukt ( også luksus ) . Is kom i butikken til 17- mai . det er uansett riktig at det er « dagens « foreldre som har fokus på og minimere sukker - og alle som har fått med seg et snev av historie eller har grei hukommelse skjønner hvorfor. Anonymkode: abfe3...739 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #125 Del Skrevet 5 timer siden Her blir jo barnet dessverre ikke invitert mer pga heksemor. Nei ikke normalt å være slik. Anonymkode: d1d3b...7e3 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #126 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Å kjefte på et annet voksent menneske er ikke en voksen reaksjon. Hun kunne fint sagt fra før, eller etterpå på en måte som tilsvarte aldersnivået sitt. Da hadde det vært helt innafor å droppe is til ungene en hverdag. Anonymkode: d5cd1...ec6 Kjefting er vel ikke voksent uansett hvem man kjefter på. Er barnekjefting også et uttrykk? Anonymkode: d5019...9b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 5 timer siden #127 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det spiller ingen rolle hva de gjør i USA og England. Det er tydeligvis viktig for moren så lær heller av det og spør først neste gang. Anonymkode: b1197...ac9 Eventuelt så kan denne mora lære, og informere om reglene sine når hun lager avtaler. Når barn er på besøk i en familie er det vanlig at de følger den familiens rutiner. Trenger et barn særbehandling m0 det informeres om, slik at de voksne kan vurdere om de ønsker eller orker å ta hensyn..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #128 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Folk er hysteriske i dag,galskapen lenge leve🙉Sånn hysteri kan også gi motsatt effekt å.Med tanke på spiseforstyrrelser. Anonymkode: 9c11e...372 De mest gale og hysteriske i denne tråden er strengt tatt de som klarer å lire av seg de mest vanvittige karakteristikker om en mor bare på grunnlag av at hun ikke ønsker at barnet skal spise så mye unødvendig sukker på en hverdag... Anonymkode: 1b729...440 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #129 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Tenker at foreldrene må jo si fra når barna er i den alderen, eller når barna dems skal bli med noen hjem for første gang når det er enkelt matvarer eller ingredienser eller noe som er bannlyst!!! Alt kan ikke legges på en forelder her!! Hvis barnet mitt var allergisk eller ikke spiste svinekjøtt eller jeg ville ikke at barnet mitt drakk saft eller brus eller noe, så er det jo MITT ansvar å si fra om det!!! Venninnen min nekter barna sine brus, helt ok det, men hun sier ifra på forhånd om dette!! MEN, hun er da også klar over at barn er barn! Og at andre har andre regler!! Så hun sier i fra på forhånd på en fin måte, at barna hennes ikke får drikke brus, så fint om de evt kan få tilbud om noe annet.. Nå liker de ikke brus, så problem løst der, men hun skjønner jo at hvis hun skal skjerme de fra brus, og nekte de å være med venner der brus blir servert, så ville det sosiale livet dems vært stusselig.. Foreldrenes ansvar å informere først.. Men som jeg kommenterte tidligere, så spør jeg om det.. Men mener det er forelderens ansvar i utgansgpunktet!! Anonymkode: 25f87...321 Jeg informerer om at barnet er allergisk , men og informere om at is før middag mandag formiddag ikke er ønskelig hadde jeg faktisk ikke tenkt på før i etterkant. Var det planlagt at de skulle på cafe i det hele tatt, hvordan skulle moren ha tenkt på dette? Skjønner ikke at ikke ts spurte først. Hadde uansett ikke kjeftet, men sagt ifra om at jeg ville vite om sånne ting framover. Anonymkode: abfe3...739 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #130 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg syns det er utrolig frekt av mora å ringe å deg og være sint, etter du har tilbrakt store deler av dagen med hennes datter og gitt henne en hyggelig dag, og også spandert på henne. Jeg hadde blitt sint på mora jeg. Anonymkode: bcb0f...551 Helt enig. Barndommen er bare noen få år, før det magiske med godteri er borte, så herregud, la dem kose seg 🧡 Dessuten fikk de jo sunn og god middag. Nyt livet! ☺️ Anonymkode: daa96...673 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arya2000 Skrevet 5 timer siden #131 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Dere straffer mor gjennom å ekskludere ett barn. Det er ikke OK. Anonymkode: ac644...a1b Det handler ikke straff, men konsekvenser og at man velger å ha minst mulig å gjøre med "vanskelige " foreldre. Man gidder rett og slett ikke gjøre det lille ekstra når det eneste er en får er kjeft, eller masse regler en skal forholde seg til, og det attpåtil i eget hjem. Synd for barnet er det jo helt klart. Men vi har jo alle et valg, man kan velge å tilpasse seg mer. De finnes så mange andre barn og foreldre som er lettere å ha med å gjøre. Så da blir det til at man heller velger dem. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #132 Del Skrevet 5 timer siden Så fint for jenta at hun fikk kose seg litt med is, når hun har an så kjip mor. Anonymkode: 5689a...445 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #133 Del Skrevet 5 timer siden Jeg synes ikke det er nødvendig med is eller godteri midt i uka, men jeg synes denne moren overreagerer og opptrer uhøflig. Når barnet mitt er borte er det "deres hus, deres regler". Jeg legger meg ikke opp i hva andre serverer når barna er hos dem. Og jeg kunne nok fort kommet på å dele ut is til f.eks barn på besøk i hagen en varm sommerdag. Jeg har aldri fått noen reaksjoner fra andre foreldre på det. Denne dama virker veldig sær. For barnets skyld ville jeg likevel vært høflig tilbake og sagt at da skal vi tenke på det i fremtiden. Anonymkode: a9111...d36 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #134 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hadde du tatt med deg 18 åringer på puben på en tirsdag, for litt kose-øl? Jeg hadde ikke ringt og kjeftet, men jeg hadde ikke likt at du fôret ungen min med rent sukker uansett hvilken dag det var. Hvorfor gi små barn noe veldig usunt som de blir avhengig av? Det er så unødvendig. Anonymkode: 9f6f3...59d Forskjell på å syntes det er unødvendig og faktisk ringe å stramme opp noe pga det når det i aller høyeste grad var godt ment og kanskje lite gjennomtenkt. Man kan heller ta det opp neste gang det er aktuelt å bli med hjem, i en litt hyggeligere tone. Anonymkode: e8968...f83 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diskulis Skrevet 4 timer siden #135 Del Skrevet 4 timer siden Kjefting er ugreit uansett, med mindre man kjenner til barnets regler men velger å overtrampe de gang på gang. Selv operer jeg med at «husets regler» gjelder der barnet er på besøk. Spiser de snacks/usunt trenger ikke mitt barn sitte og se på. Barnet er uansett fullstendig klar over hva reglene er hjemme, så blir ikke mas om å få det samme her. Hadde det vært hos noen barnet er sjeldent på besøk hos, hadde jeg ikke brydd meg overhodet. Hadde det vært en fast venn som barnet mitt stadig fikk snacks hos, så kunne jeg nok tatt en vennlig samtale om at det hadde vært ønskelig med mindre av usunt tilbud. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #136 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Jeg informerer om at barnet er allergisk , men og informere om at is før middag mandag formiddag ikke er ønskelig hadde jeg faktisk ikke tenkt på før i etterkant. Var det planlagt at de skulle på cafe i det hele tatt, hvordan skulle moren ha tenkt på dette? Skjønner ikke at ikke ts spurte først. Hadde uansett ikke kjeftet, men sagt ifra om at jeg ville vite om sånne ting framover. Anonymkode: abfe3...739 Ser den altså.. Som sagt, jeg spør uansett på forhånd selv.. Samtidig så tenker at hvis dette er så viktig for moren, at hun faktisk ringer i etterkant , og gir klar beskjed, og ut fra det ts skriver til og med kjefter så får jeg jo inntrykk av at dette er noe som moren kanskje er litt mer opptatt av enn mange andre som skriver her, som mange skriver så ville de reagert, men de ville ikke ringt å kjeftet.. Hvis dette er så viktig for henne, at datteren ikke får i seg sukker i ukedagene, og når da datteren skal bli med hjem til noen for første gang, så burde moren sagt fra at de er resktritive på sukker i ukedagene..Kunne jo være de hadde noe is i frysen eller noe brus igjen hjemme etter helgen, eller noe.. Og når denne moren sender barnet sitt hjem til noen hun tydeligvis ikke kjenner så godt, så burde hun nevnt noe om det..! For igjen, når du som forelder ringer og forteller en annen forelder, som barnet ditt har vært med hjem for første gang, med en tydelig ganske streng stemme at de tydeligvis har gått langt over streken med noe, så er det tydeligvis noe som er veldig viktig!! Ikke noen i denne tråden som har sagt at de selvsagt faktisk ville ringt og sagt klart i fra /kjeftet.. Ja, de ville blitt irritert/oppgitt og alt det der, og kanskje sendt en melding og gitt beskjed enten den kvelden, eller neste gang barnet skulle være med dem hjem, om barnet dems hadde fått noe med sukker/usunt hos noen barnet dems hadde vært med hjem for første gang.. Men å faktisk ringe å gi klar beskjed/kjefte virker til og med for KG å være en høy grense for å gjøre når det er snakk om en hendelse! 😬 Anonymkode: 25f87...321 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 4 timer siden #137 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det spiller ingen rolle hva de gjør i USA og England. Det er tydeligvis viktig for moren så lær heller av det og spør først neste gang. Anonymkode: b1197...ac9 Men hva vi gjør i Norge spiller en stor rolle. Og her er det helt vanlig å gi barn på besøk en is uten å spørre. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #138 Del Skrevet 4 timer siden Ville ha svart: Takk for beskjed - da tar jeg med en annen venninne neste gang. Anonymkode: 39d4d...b97 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #139 Del Skrevet 3 timer siden Irak skrev (6 timer siden): Hun følte vel at du tråkket over hennes grenser som mamma vil jeg tippe... Hva andre gjør er irrelevant...Det blir en bortforklaring fra din side. Jeg syns nok mammaen kunne gitt deg denne informasjonen på forhånd om det var veldig viktig for henne... Siden hun ikke gjorde det, så tok hun det nok som en selvfølge at dette ikke var aktuelt, siden det ikke er aktuelt for henne, og det er en kjent problemstilling.... Var jo bra du beklagde...Er jo bare å legge seg flat når man trøkker over grensene andre har tenker jeg. Hun kommer over det. Hvorfor skulle hun beklage? For å tråkke over grenser hun ikke ante eksisterte? Her skulle moren ha takket ts for at datteren fikk en fin dag! Reaksjonen er frekkere enn frekkest, og ts har ingenting å beklage! Det er ikke en iskule på en tirsdag som gir hull i tennene og overvekt for å si det sånn! Har tre barn og aldri opplevd den type hysteri. Her spiser vi stort sett variert og sunt, ungene er aktive og hvis de får en is på besøk med venner så er det helt greit for meg. Anonymkode: 13808...0a3 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 3 timer siden #140 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hvorfor skulle hun beklage? For å tråkke over grenser hun ikke ante eksisterte? Her skulle moren ha takket ts for at datteren fikk en fin dag! Reaksjonen er frekkere enn frekkest, og ts har ingenting å beklage! Det er ikke en iskule på en tirsdag som gir hull i tennene og overvekt for å si det sånn! Har tre barn og aldri opplevd den type hysteri. Her spiser vi stort sett variert og sunt, ungene er aktive og hvis de får en is på besøk med venner så er det helt greit for meg. Anonymkode: 13808...0a3 Synes man skal det jeg da når man tråkker over grensene. Det har noe med å vise de den respekten. Hvorfor skvette litt vann på bålet? Hva skjer da tror du? Det hjelper ikke hva du tenker er rett her. Du er ikke mammaen til dette barnet. Du kan fnyse av det så mye du vil....Den respekten er det viktig at man viser. Du har dine regler, mens andre har sine. Ulikheter vil det alltid være.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå