AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #61 Del Skrevet 5 timer siden Lars1009 skrev (Akkurat nå): Jeg kjenner INGEN som hadde reagert på det. Latterlig. Ville ikke falt meg inn å spørre heller. De aller fleste jeg kjenner hadde reagert på dette. Ikke som i og skjelle ut moren, men på isen. Det er ikke vanlig, her jeg bor, og mate andres barn med sukker uten og ta en telefon først . Anonymkode: abfe3...739 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #62 Del Skrevet 5 timer siden Lars1009 skrev (2 minutter siden): NERD... Haha. Nerd? Ja, jeg er kanskje nerd, men hvor fikk du nerd ut av innlegget? Anonymkode: abfe3...739 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #63 Del Skrevet 5 timer siden Vi har kafé på andre siden av veien fra der vi bor og jeg har hatt med datter med venninner mange ganger for en is eller en muffins. Både jeg og jentene koser oss veldig på kafétur en gang i blant og jeg har aldri opplevd å få negative reaksjoner fra foreldre. Skal sies at i første klasse da det var mange nye jeg ikke kjente, så spurte jeg foreldre til de jeg ikke kjente fra før om det var greit at barnet fikk en is eller en kakebit. Det ble med å spørre den ene gangen for samtlige foreldre svarte at de gjorde det sånn at når barna var på besøk, hadde barna lov til å takke ja til det de blir tilbudt. Nei, det er ikke vanlig at foreldre reagerer som denne moren, men det er alltid lurt å spørre først når det er foreldre man ikke kjenner godt. Anonymkode: 055ee...f1e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #64 Del Skrevet 4 timer siden Er nok en av disse mødrene som putter masse rar mat sammen, og mener de "lager mat fra bunnen". Når sannheten er at de lever på karb og er overvektige. Anonymkode: d83b1...c4c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #65 Del Skrevet 4 timer siden Hvis et barn har så merkelige/strenge restriksjoner, så må nesten foreldrene ringe den barnet skal på besøk til og gi beskjed. Tenk å lage så mye drama for en liten kule med is! Mine barn har vokst opp med kun godteri på lørdag som regel. Men et unntak i ny og ne har ikke vært noe problem. Og når barn er på besøk hos andre, så får de ta i mot det som blir servert. Anonymkode: db56f...b85 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #66 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg syns det er utrolig frekt av mora å ringe å deg og være sint, etter du har tilbrakt store deler av dagen med hennes datter og gitt henne en hyggelig dag, og også spandert på henne. Jeg hadde blitt sint på mora jeg. Anonymkode: bcb0f...551 Enig !!! Sure meggekjærring er hun. Sikkert sur med både mannen og barna også. Pris deg lykkelig over å ha et sundt og fint forhold til balanse i kost og hverdag. Heldig er jenta di som har en mamma som deg 😍 Rist deg av deg Anonymkode: 6cc39...7ab 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 4 timer siden #67 Del Skrevet 4 timer siden På mandag hadde min dager en venn hjem hit etter skoletid. Etter middagen fikk de en lite is hver. Hadde mor kjeftet på meg om dette vet jeg ikke hvordan reagert. Men til helgen skal min datter være med en ven og hennes mor på kino, og hva min datter for å spise der "bryr" jeg meg ikke om, for hun er med de på kinoen og da får de bestemme. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #68 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi begrenser barnas sukkerinntak, så jeg hadde syntes det var unødvendig å gi is en helt vanlig dag, men jeg hadde ikke sagt noe. Ville tatt en vurdering på om det var viktig nok for min datter/meg å la henne være hos deg og dermed ta sjansen på at hun fikk i seg mer sukker enn jeg egentlig er komfortabel med. Ungene har også godt av å se at forskjellige hjem har forskjellige regler. Å ringe etterpå for å kjefte på det ville jeg aldri gjort, det viser bare veldig dårlige sosiale antenner. Anonymkode: dcf58...faf Du ville latt en iskule bli til at du måtte vurdere om vennskapet til barnet ditt skulle stå i fare og ikke få besøke venninnen sin? Og hadde det vært virkelig vært krise om ditt sultne barn fikk mat, uten at du hadde godkjent det? Mulig du ikke hadde ringt og kjeftet, men du virker ikke veldig mye bedre enn kjeftedamen. Anonymkode: 1fbdb...b40 6 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #69 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hadde du tatt med deg 18 åringer på puben på en tirsdag, for litt kose-øl? Jeg hadde ikke ringt og kjeftet, men jeg hadde ikke likt at du fôret ungen min med rent sukker uansett hvilken dag det var. Hvorfor gi små barn noe veldig usunt som de blir avhengig av? Det er så unødvendig. Anonymkode: 9f6f3...59d Ingen vil være sammen med barnet mitt etter skolen, og jeg forstår ikke hvorfor........... Anonymkode: d8743...253 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #70 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Du ville latt en iskule bli til at du måtte vurdere om vennskapet til barnet ditt skulle stå i fare og ikke få besøke venninnen sin? Og hadde det vært virkelig vært krise om ditt sultne barn fikk mat, uten at du hadde godkjent det? Mulig du ikke hadde ringt og kjeftet, men du virker ikke veldig mye bedre enn kjeftedamen. Anonymkode: 1fbdb...b40 Jeg ville heller invitert dette barnet hjem til oss, eller tatt dem med på noe selv. Og om problemet er at barna er sultne ville nok de fleste servert noe annet enn iskrem uansett, forstod det som at kafébesøket var for kosen sin del. Anonymkode: dcf58...faf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #71 Del Skrevet 4 timer siden Hadde du respektert det om barnet hadde sagt nei til is? Mitt barn kan ikke spise fløteis fra butikken. Da kan hun bli veldig syk. Men der er alternativer som hun kjenner til, men alle butikker har dessverre ikke de. Anonymkode: bdf4b...8fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #72 Del Skrevet 4 timer siden jeg har andreklassing og femteklassing Ja, nei, vi spiser ikke is på vanlige dager Og nei, jeg ville absolutt ikke sagt noe til deg, om det var min datter du tok med deg på en kaffe .. annet at du må passe deg, for min datter er slik at hun kan huske det og ønske mer av det samme 😅 Jeg vet ikke, vi spiser ikke søtsaker på vanlige dager, og jeg samtidig har null problemer med at andre har andre regler. Jeg tror det er også bare sunt for barna å se at andre lever litt annerledes. Det ene er hvilke regler jeg har hjemme hos meg. Det andre er at jeg vil ALDRI kreve av andre, i rimelighetskrav, å følge våre regler. Anonymkode: 93e4c...045 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #73 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hadde du respektert det om barnet hadde sagt nei til is? Mitt barn kan ikke spise fløteis fra butikken. Da kan hun bli veldig syk. Men der er alternativer som hun kjenner til, men alle butikker har dessverre ikke de. Nei, hun hadde nok tvingt ungen til å spise iskremen! Herregud. Teit spørsmål og irrelevant i denne tråden. Regner også med at normale folk gir beskjed hvis ungen blir alvorlig syk av å innta noe før man sender dem på besøk. Anonymkode: 24d00...5bd 8 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #74 Del Skrevet 4 timer siden Hvis noen tar med datteren din på kafe, spanderer og koser seg og ungen er gledesstrålende etterpå, så ringer du og takker pent. Alt annet er fullstendig tonedøvt, bortskjemt og dårlig folkeskikk. Anonymkode: d8743...253 6 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #75 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Du ville latt en iskule bli til at du måtte vurdere om vennskapet til barnet ditt skulle stå i fare og ikke få besøke venninnen sin? Og hadde det vært virkelig vært krise om ditt sultne barn fikk mat, uten at du hadde godkjent det? Mulig du ikke hadde ringt og kjeftet, men du virker ikke veldig mye bedre enn kjeftedamen. Anonymkode: 1fbdb...b40 Hadde det blitt en iskule om man ikke sa ifra da? Det er vel litt av greia, at noen tenker « litt her og litt der» også blir det mye totalt. Det er derfor vi er mange foreldre som ønsker oversikt over inntaket. Jeg har aldri måttet « kjefte « på noen , de fleste skjønner jo dette i 2024. Anonymkode: abfe3...739 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #76 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tenker at når man lar barn dra på besøk er det hjemmet de er i sine rutiner en følger. Man kan ikke forvente at de tilpasser det de gjør til besøket sine vaner. Så spiser dere is på en tirsdag er det noe de godkjente da de sa ja til at barnet deres kunne komme på besøk. Skulle vi ha pannekaker med syltetøy på til middag når noen hadde med venner hjem var det det besøket vårt fikk også, da ga jeg blaffen i hva foreldrene synes om slikt. Ingen klaget derimot. Allergi er selvfølgelig et unntak, det må en tilpasse seg til når en får besøk. Anonymkode: 262c6...871 Er så enig! om man har så strenge regler, så får man faktisk holde barna sine hjemme. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Synes det var veldig rart av henne og bli så sint, men synes også det var veldig rar hverdagslunsj fra din side. Det er jo vanlig og forhøre seg om sånt på forhånd? Visste moren hennes at dere skulle på cafe? Snakket dere om sukkerinntak ? Anonymkode: abfe3...739 Hverdagslunsj? De hadde nok spist lunsjen sin på skolen, kost seg med en is og tatt middagen hjemme. Snakke om sukkerinntaket? Hva fader? Aldri - ikke en eneste gang i løpet av mine 17 år som mamma (til tre barn), har jeg noen gang diskutert med andre foreldre om det er ok at de tar en is en helt vanlig onsdag. Mandagsunge skrev (1 time siden): Eg personleg hadde blitt langt meir irritert av at ungen hadde fått middag hos andre utan at det var avklart først enn at ho blei teke med på eit impromptu kafébesøk. Éi iskule éin gong når det var ei spesiell anledning er ikkje det som får ungen til å tru at det er vanleg å ete is kvar dag, liksom. Hvorfor hadde du blitt irritert av det? Det er normalt at barna får Middag når de er med andre hjem fra skolen. AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi begrenser barnas sukkerinntak, så jeg hadde syntes det var unødvendig å gi is en helt vanlig dag, men jeg hadde ikke sagt noe. Ville tatt en vurdering på om det var viktig nok for min datter/meg å la henne være hos deg og dermed ta sjansen på at hun fikk i seg mer sukker enn jeg egentlig er komfortabel med. Ungene har også godt av å se at forskjellige hjem har forskjellige regler. Å ringe etterpå for å kjefte på det ville jeg aldri gjort, det viser bare veldig dårlige sosiale antenner. Anonymkode: dcf58...faf så du tenker EN kule med is, avgjør om Barnet ditt skal få være på besøk hos venninnen sin? AnonymBruker skrev (1 time siden): Jenta lærer nok snart å ikke fortelle mora om slike ting… Anonymkode: 93c5c...523 Om hun lærer det til neste gang ja! Anonymkode: 26d22...d0a 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #77 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Ingen vil være sammen med barnet mitt etter skolen, og jeg forstår ikke hvorfor........... Anonymkode: d8743...253 Noen oppdrar barna sine til at det må være sukker for og være hyggelig ja. Ingenting som tyder på at dere er i flertall lenger, så hyggelige og morsomme barn har noen og henge med uten at foreldrene må kjøpe venner til dem med sukker. Anonymkode: abfe3...739 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #78 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hadde det blitt en iskule om man ikke sa ifra da? Det er vel litt av greia, at noen tenker « litt her og litt der» også blir det mye totalt. Det er derfor vi er mange foreldre som ønsker oversikt over inntaket. Jeg har aldri måttet « kjefte « på noen , de fleste skjønner jo dette i 2024. Anonymkode: abfe3...739 Og det er veldig mange foreldre i dag som må roe ned kontrollbehovet litt. Nå går min yngste i 7.klasse - aldri opplevd noen av de problemstillingene min venninne med barn i førsteklasse kommer opp i. Foreldre skal ha kontroll på absolutt alt. Ro ned bittelitt, så slipper dere å bli utbrente. Gir du ungen din normalt sunt kosthold, så går det nok helt fint om barnet ditt så får en is hver uke hos venninna si. Det barna lærer er også å ikke nevne slikt for foreldrene sine. Anonymkode: 26d22...d0a 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #79 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Ingen vil være sammen med barnet mitt etter skolen, og jeg forstår ikke hvorfor........... Anonymkode: d8743...253 Fordi det går ikke an å henge med noen uten å spise noe usunt. Alle er så hysterisk opptatt av godteri, kaker og boller at de kan ikke være med noen som sier nei takk til det. Det er helt umulig faktisk. Alle må spise akkurat det samme, ellers kan man ikke være venner. Anonymkode: 9f6f3...59d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meowmere Skrevet 4 timer siden #80 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hadde du tatt med deg 18 åringer på puben på en tirsdag, for litt kose-øl? Jeg hadde ikke ringt og kjeftet, men jeg hadde ikke likt at du fôret ungen min med rent sukker uansett hvilken dag det var. Hvorfor gi små barn noe veldig usunt som de blir avhengig av? Det er så unødvendig. Anonymkode: 9f6f3...59d De aller fleste barn er robuste nok til at de tåler det innimellom. Da får dere som blir så sinna av at ungen får i seg sukker ta dere en bolle. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå