AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #21 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Du vil vel uansett ikke få mindre enn minstepensjon/garantipensjon? Anonymkode: 49dd1...ed2 Joa det vil jeg få, etter et langt yrkesliv med egentlig god lønn. Ts Anonymkode: 2a79a...20b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #22 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, ser den, men man kan jo være en del sykemeldt da..? Uff, gruer meg til det blir min tur til å rote med dette her altså. En jungel Anonymkode: 309c8...bba Det er en jungel, er man syk involver nav så får man ta det fra der. Håper du slipper det, pensjon slipper vi ikke unna, eller jo man kan jo dø før. Det vil vel helst de fleste slippe ❤️Ts Anonymkode: 2a79a...20b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #23 Del Skrevet 2 timer siden Så synd lesning. Det er så komplisert alt det med nav. MEN ikke krisemaksimer. Er ikke sikkert dere må selge huset for eksempel. Partneren min og jeg tjener en del mindre enn venner, men har generelt bedre råd enn dem fordi vi er svært økonomiske av oss. Sett opp budsjett, vurder hver utgift. Kanskje refinansier lån før du går ned i lønn? Få billån inn i boliglån, forhandle rente og øk nedbetalingstiden for eksempel. Og om du går ned 300.000 i lønn brutto blir det ikke like stor reduksjon i netto, du betaler jo tross alt mindre skatt. Anonymkode: b67e9...7b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #24 Del Skrevet 2 timer siden Det samme skjedde meg, da gjennom Klp. Lagde denne tråden om det for å advare andre: Anonymkode: c685e...de9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #25 Del Skrevet 2 timer siden Jeg er enig i at dette er veldig uheldig, og det går neppe intensjonen med ordningen. Men om det kommer en endring, tviler jeg på at den får tilbakevirkende kraft. Denne dårlige beslutningen tok du jo helt tilbake i 2015. Det er vanskelig å si om du fikk feil råd, om den du snakket med på telefon misforsto deg, eller om du misforsto vedkommende. Uten å ha noe skriftlig har du uansett ingen ting å komme med (ikke at jeg tror det hadde hjulpet uansett). Dere har neppe noe annet valg enn å innrette økonomien etter forholdene. Kutt kostnader, øke tilbakebetalingstiden på lånet, kjøpe billigere bolig… Med en i jobb og en på uføretrygd burde man klare seg ganske greit, selv om der selvsagt blir en betydelig inntektsnedgang. Anonymkode: 328c6...c54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #26 Del Skrevet 1 time siden Om du klarte å jobbe 60% når du tok ut pensjon fra SPK, så ville du ikke fylt vilkårene for AAP. (Inngangen er ved tapt arbeidsevne på 50% eller mer). Så det er ikke sikkert at du egentlig har gjort noen bommert, det er mer snakk om det politiske som ligger bak det systemet vi har. Anonymkode: a78d4...76c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #27 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Det samme skjedde meg, da gjennom Klp. Lagde denne tråden om det for å advare andre: Anonymkode: c685e...de9 Så trist at du også har havnet der, hr her ante heller ikke. Vi får ikke gjort noe med det, men håper andre kan lese våre tråder å ikke gjøre det samme. Ts Anonymkode: 2a79a...20b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #28 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Om du klarte å jobbe 60% når du tok ut pensjon fra SPK, så ville du ikke fylt vilkårene for AAP. (Inngangen er ved tapt arbeidsevne på 50% eller mer). Så det er ikke sikkert at du egentlig har gjort noen bommert, det er mer snakk om det politiske som ligger bak det systemet vi har. Anonymkode: a78d4...76c Jeg var på arbeidsutprøving og rehabilitering, jeg fikk da beskjed om 50% eller mer. Ser vi på hvor mye sykemeldt jeg har vært gjennom mange år nå så burde jeg nok jobbet mindre. Og dette politiske er det jeg ikke fatter for det er jo helt bakvendt. Ts Anonymkode: 2a79a...20b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 50 minutter siden #29 Del Skrevet 50 minutter siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg var på arbeidsutprøving og rehabilitering, jeg fikk da beskjed om 50% eller mer. Ser vi på hvor mye sykemeldt jeg har vært gjennom mange år nå så burde jeg nok jobbet mindre. Og dette politiske er det jeg ikke fatter for det er jo helt bakvendt. Ts Anonymkode: 2a79a...20b Systemet er jo laget slik at en taper på å "stå i det", ved å jobbe i lavere stillingsprosent til det sier stopp. Detfor må en alltid, uten unntak, gå for 100% sykemeldt om en frykter at det kan gå mot ufør. Ellers taper man så det synger etter. Anonymkode: 45b08...d14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå