Gå til innhold

Var dette frekt av meg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi fikk vårt 2. barn for en uke siden. Vi bor langt unna moren min, så hun må komme tilreisende med fly. Vi har hele svangerskapet gitt beskjed om at vi gir beskjed når vi vil ha besøk, men hun har bestilt billetter for lenge siden og sagt hun kommer neste uke. Jeg sa da klart ifra at hun måtte finne et annet sted å sove isåfall, for her er det ikke plass nå.

Jeg fikk huden full av kjeft med hvor egoistisk og utakknemlig jeg var, at jeg skal være glad hun faktisk orker komme ned for å hjelpe osv. svarte tilbake at vi har det fint og at jeg aldri har bedt om hjelp. Og at hun evt kan holde seg hjemme til vi er klare for besøk- som jeg har gitt beskjed om tidligere.

vi har 3 soverom. Eldste sover på eget rom, mannen på gjesterommet mens jeg og baby sover på eget rom. Dette fordi jeg sliter ekstremt med søvnen etter fødsel (likt forrige gang) og er avhengig av at mannen kan ta baby ut på natten så jeg får sovet litt lengre. 

Ved forrige fødsel ble det bedre etter 3 uker, så håper det løser seg denne gangen også.

Er det så ille av meg å ikke invitere henne til å bo hos oss akkurat nå? 
skal sies at moren min er ikke den som kommer til å diske opp med middag, vaske klær eller hus. Hun kommer til å «stikke av» med ungene, også må vi varte henne opp!

Anonymkode: 62337...678

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om noe, er det jo hun som er frekk som bare inviterer seg selv på besøk, enda dere har gitt beskjed om at dere skal si i fra selv.

Anonymkode: 3796a...dd3

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du er ikke frekk. Det må være opp til dere å bestemme når dere vil ha overnattingsbesøk etter fødsel. Dårlig gjort av henne å bestille billetter så tidlig.

Anonymkode: 5227a...bb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke du er egoistisk. Og gratulerer med den lille 😊

Hun oppfører seg ufint, jeg skjønner hun vil møte dere, og at det er en spennende tid. Samtidig er det fullt forståelig at det kreves mye i starten, og egentlig mye lengre enn 3 uker også. Håper det ordner seg og at hun er grei dagen hun kommer.

Anonymkode: 10cf9...3e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der det er hjerterom er det husrom.... syns jeg se hvis du skulle tatt med din familie.. besøkt din mor ned fly.. og ble bedt om å finne husvære et annet sted. (Til 4) 

Anonymkode: 13216...f4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Der det er hjerterom er det husrom.... syns jeg se hvis du skulle tatt med din familie.. besøkt din mor ned fly.. og ble bedt om å finne husvære et annet sted. (Til 4) 

Er da ikke så uvanlig det i dag? Mange eldre som bor i leilighet uten gjesterom til fire stykker. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Blir jo ikke samnenlignbart, tiden like etter fødsel er unntakstid for de fleste. Nye rutiner skal etableres, man er kanskje sliten og har andre plager, og man vil være alene som familie og bare bli kjent med babyen. 

Jeg synes ikke du var egoistisk TS. Mange flere burde våge å gjøre som deg!

Endret av Sandie
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Sorry, men det er ikke sammenlignbart!

Anonymkode: 1cea6...8ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, hun tar seg til rette, og hun kunne ventet til du sa ja. Men dere har jo ikke plutselig flere soverom senere.

Men når hun først SKAL til dere, så er det kjipt å få noen få timer, for så å sitte ensom på et hotellrom. Soverommene kan dere jo frigi eldstemann sitt med at han sover på samme rom som faren.

Middag lager dere vel uansett? Bare lage litt ekstra? Matlaging, handling, rydding og re opp seng fikser mannen din. Du skal heller konsentrere deg om å få mer søvn. Jo, det kan han selv om det er DIN mor dere får besøk av. Du har gått i gjennom MYE slit for å bære frem DERES barn!

Anonymkode: 299e7...1ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vi fikk vårt 2. barn for en uke siden. Vi bor langt unna moren min, så hun må komme tilreisende med fly. Vi har hele svangerskapet gitt beskjed om at vi gir beskjed når vi vil ha besøk, men hun har bestilt billetter for lenge siden og sagt hun kommer neste uke. Jeg sa da klart ifra at hun måtte finne et annet sted å sove isåfall, for her er det ikke plass nå.

Jeg fikk huden full av kjeft med hvor egoistisk og utakknemlig jeg var, at jeg skal være glad hun faktisk orker komme ned for å hjelpe osv. svarte tilbake at vi har det fint og at jeg aldri har bedt om hjelp. Og at hun evt kan holde seg hjemme til vi er klare for besøk- som jeg har gitt beskjed om tidligere.

vi har 3 soverom. Eldste sover på eget rom, mannen på gjesterommet mens jeg og baby sover på eget rom. Dette fordi jeg sliter ekstremt med søvnen etter fødsel (likt forrige gang) og er avhengig av at mannen kan ta baby ut på natten så jeg får sovet litt lengre. 

Ved forrige fødsel ble det bedre etter 3 uker, så håper det løser seg denne gangen også.

Er det så ille av meg å ikke invitere henne til å bo hos oss akkurat nå? 
skal sies at moren min er ikke den som kommer til å diske opp med middag, vaske klær eller hus. Hun kommer til å «stikke av» med ungene, også må vi varte henne opp!

Anonymkode: 62337...678

Barnebarn er jo en begivenhet hun vil være med på. Og dere har 3 soverom…

Jeg har et troll av en mor, som jeg egentlig aldri ønsker på besøk. Men hun skjønner ikke selv at hun er håpløs, og jeg vet hun er glad i meg og oss (kone + barn), og ønsker et godt forhold. Så da lar jeg henne komme, biter sinnet i meg, og teller ned dagene til hun reiser igjen. 

Anonymkode: 7b1a0...a65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...