AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #21 Del Skrevet 5 timer siden Hvorfor skal man slutte med det? Min pappa på 69 år får fremdeles bursdagsgave av sine foreldre på 89 år og 95 år. Jeg får fra mine foreldre. Jeg har voksne barn (og mindreårig) som får av meg. Aldri hørt om noen som har sluttet med det. Anonymkode: 54425...956 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 5 timer siden #22 Del Skrevet 5 timer siden Jeg vil tro de aller fleste som har et ok forhold til barna sine aldri vil slutte å gi de gaver. Snarere tvert imot. Gavene blir for mange dyrere og dyrere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #23 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvorfor skal man slutte med det? Min pappa på 69 år får fremdeles bursdagsgave av sine foreldre på 89 år og 95 år. Jeg får fra mine foreldre. Jeg har voksne barn (og mindreårig) som får av meg. Aldri hørt om noen som har sluttet med det. Anonymkode: 54425...956 Antar min mor sluttet for å spare penger eller får å kun gi så mange som hun selv får igjen. Hvilken andre grunner skal det være til å la være å gi? Anonymkode: 768ea...74c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JackRT Skrevet 5 timer siden #24 Del Skrevet 5 timer siden Aldri... visste ikke at det var en greie heller, alltid fått av mine foreldre, både jul og bursdag. Og kommer til å fortsette med det til mitt barn. Liker å gi gave, hvorfor slutte med det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #25 Del Skrevet 5 timer siden Dette med å slutte å gi gaver opplegget er fryktelig trist. Hvorfor gjør man det? Det å planlegge, kjøpe eller lage noe andre kanskje blir glad for setter jeg utrolig høyt. Mine barn få gave resten av mitt liv❤️ Anonymkode: 17501...33b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille39 Skrevet 5 timer siden #26 Del Skrevet 5 timer siden Aldri Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonebelinda Skrevet 5 timer siden #27 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Når sluttet dere å gi bursdagsgave til egne barn? Anonymkode: 403ad...289 Aldri Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #28 Del Skrevet 5 timer siden Svigers slutta å gi gaver til mannen når han ble 18... Anonymkode: bfaee...df8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #29 Del Skrevet 5 timer siden Jeg har ikke barn ennå, men jeg får gaver av mine foreldre og regner med at de fortsetter med det til de eventuelt blir for gamle og skrøpelige. Jeg gir gaver til dem også og skal selvfølgelig fortsette med det hele veien. Med egne barn regner jeg nå også med å gi gaver hele veien. Til både jul og bursdag. Hadde ikke gjort meg noe særlig om mamma og pappa sluttet å kjøpe gave til meg, altså, men de gjør det på eget initiativ og det er nå hyggelig med en liten oppmerksomhet. Begge veier. Anonymkode: 7c723...ad9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #30 Del Skrevet 5 timer siden Jeg er 42 år. Får enda bursdagsgave av foreldrene mine. De kan variere veldig i størrelse og verdi fra år til år da. Det kan være alt fra penger, konsumvarer, så plutselig en Londontur med mamma. Jeg forventer jo ingenting, når jeg er så gammel som jeg er nå. Jeg setter uansett veldig pris på å bli dullet litt med av foreldrene mine på bursdagen min. Jeg gir selvfølgelig bursdagsgaver til dem også. Anonymkode: ce7b6...dee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvist Skrevet 5 timer siden #31 Del Skrevet 5 timer siden Tror min mor sluttet med det da jeg flyttet ut, i 16 års alderen. Er egentlig glad for det, for om hun hadde fortsatt å gi gaver, måtte jeg også gjort det, og det er vanskelig nok å finne på noe til jul. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 5 timer siden #32 Del Skrevet 5 timer siden Da de ble 18. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 5 timer siden #33 Del Skrevet 5 timer siden Her får jeg fra svigers og mor mi. Far ga til han gikk bort. Så vil nå gjøre det vi og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #34 Del Skrevet 5 timer siden Kommer aldri til å slutte å gi. Selv fikk jeg ikke lenger fra da jeg flyttet hjemmefra som 20-åring. Anonymkode: 00e88...d24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #35 Del Skrevet 5 timer siden Vi sluttet med voksengaver når alle hadde jobb, hjem og barn. Ikke fordi foreldrene spesifikt ønsket det, men fordi vi barna ikke så noe poeng i å måtte stresse med gaver til tre familier som har alt og kjøper seg det de vil ha selv. Nå har vi gått over til en liten oppmerksomhet eller noe hjemmelaget, og fokuserer på gaver til barna. Anonymkode: bfdd7...469 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #36 Del Skrevet 4 timer siden Hvorfor skal man slutte med det? Anonymkode: 00a78...439 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #37 Del Skrevet 4 timer siden Det vil aldri skje at jeg slutter med hverken bursdags-eller julegaver til henne. Anonymkode: 30872...b41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 4 timer siden #38 Del Skrevet 4 timer siden Hos oss stopper vi med gaver til nevøer og nieser utenom rund dag. Litt ulikt hvordan det praktiseres mellom søsken i de ulike generasjonene, men noen har sluttet der også utenom rund dag. Mellom «barn» og forelder derimot så er det alltid gaver, begge veier, så lenge en har et forhold. Jeg har ikke kontakt med ene min, så da ingen gaveutveksling, men har steforelder som fin erstatning. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #39 Del Skrevet 4 timer siden Jeg gir bursdagsgaver til barn, barnebarn og mine foreldre, og får fra de samme. Jeg gir også gave til søsteren min og hennes to voksne barn, og får fra dem. Jeg ser ingen grunn til å slutte med dette. Anonymkode: 3d2fd...bb3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #40 Del Skrevet 4 timer siden Min far sluttet å gi meg gave da jeg var 18 (de er skilt) Mamma ga meg praktiske ting mens jeg trengte det i etableringsfasen og var raus da, etter hvert som jeg hadde fast jobb gikk vi gjerne ut og spiste siden ingen av oss trenger noen ting. Nå gir hun til barnebarna og ikke til meg, mens jeg strikker raggsokker eller gir en liten oppmerksomhet (kaffe, vinflaske) tilbake fra hele familien. Hender ungene har laget noe som hun får. Pappa gir barnebarna rause pengegaver nå og får en liten oppmerksomhet. Jeg syns det er helt greit at ungene får og ikke jeg nå, men syntes det var stusselig å ikke få da jeg var 18. Alt ville hjulpet for en fattig student. Anonymkode: f6dd0...666 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå