AnonymBruker Skrevet fredag kl 09:33 #61 Del Skrevet fredag kl 09:33 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): TS her! Forstår at det juridisk sett alltid er mitt ansvar, men moralsk oppleves dette som en kald holdning. Hadde jeg øvelseskjøri med samboer eller en venn, og krasjet under øvelseskjøring, ville jeg selvsagt bidratt i å dekke skader, innen rimelighetens grenser. Har i alle år dekket alle utgifter knyttet til bilen: EU-kontroller, servicer, dekkbytte, reparasjoner og lignende. Har aldri klaget eller tenkt særlig over det før nå, en desember mnd med trang økonomisk byrde, så hadde jeg satt litt pris på litt støtte, ikke nødvendigvis mye, men noe. Det handler for meg å støtte hverandre i et forhold. Hn mener at drivstoffutgifter bør være nok, men det betyr i praksis bare at hn betaler for å bruke bilen, mens jeg står for alle kostnader i etterkant uten forståelse eller hjelp. Når det gjelder fellesutgifter som mat, husleie, strøm og internett, deles det alltid 50/50. Den eneste gangen dette har avveket, var en måned da jeg tok strømregningen for å være grei. Hn har aldri gjort noe lignende for fellesutgiftene, bortsett fra å kjøpe litt mer mat av og til, men da forventes det at jeg kompenserer ved neste lønn. Hadde hn bidratt mer enn meg i fellesutgiftene, ville jeg aldri vurdert å spørre om hjelp med bilen. Slik situasjonen er nå, føler jeg det er rimelig å be om litt støtte. Anonymkode: 06d99...21f Du ville det. Min erfaringen er at de med dårlig råd/er gjærrige vet om hva som står i loven ang ansvar. Eller hva div forsikringsselskap foeventer. Familiemedlem havarerte min bil. 3 uker uten bil. 30.000 kr. Da jeg nevnte hva jeg måtte ut med var kommentaren "det koster å ha bil" Men er dette en person du ønsker å fortsette å være samboer med? Anonymkode: 6e077...78f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet fredag kl 10:45 #62 Del Skrevet fredag kl 10:45 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi har en 50/50 fordeling og foretrekker separat økonomi. Hn har bedre lønn enn meg, men fellesutgifter som mat, husleie, strøm osv. deles likt. Anonymkode: 06d99...21f Husleie, er det felles leiekontrakt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 11:45 #63 Del Skrevet fredag kl 11:45 Jeg ville ha kvittet meg med bilen, og så sagt at dersom det skal bli en ny bil så skal alt av ansvar og utgifter deles likt. Anonymkode: 16341...972 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 18 timer siden #64 Del Skrevet 18 timer siden For en samboer. Helt ærlig synes jeg denne samboeren virker såpass lite generøs at jeg ville revurdert hele forholdet. Jeg skjønner deg veldig godt ta. For min del er det viktig å støtte hverandre og være rause med hverandre. Jeg kjenner jeg blir særlig provosert når du faktisk har støttet samboeren din ved å betale mer ift strømregning, men samboer ikke kan gjøre dette tilbake senere. Dette er et rødt flagg, og høres ut som en person som bare skal få, men ikke gi noe tilbake. Hvorfor gidder du dette? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå