Gå til innhold

Kjæresten slo meg

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette kommer 100% sikkert bare til å eskalere. Det har ikke gått to år engang, og han har allerede nesten drept deg. Når det kommer til kvelertak, kan det være snakk om sekunder før man får en hjerneskade, hvis bare presset er på "riktig" sted.

Kjære Ts, kan du være så snill og fortelle familien din om hva han gjør mot deg? Du trenger noen allierte nå som kan bekrefte deg i dine opplevelser. Denne mannen er potensielt livsfarlig.

Ellers er det helt vanlig å tenke at jamen han er jo så skjønn og det skjer bare veldig sjelden, det var fordi han var så sliten, egentlig er han ikke sånn, han var ikke seg selv osv. Saken er at han er sånn! Og du kommer til å se stadig mer av hans voldelige side. Du må komme deg bort fra ham før du er for psykisk nedbrutt og livredd til at du klarer å forlate ham.

Anonymkode: 04d0a...0f4

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sammen i to år. Blitt verre det siste året. Tror du det blir bedre eller verre?

Anonymkode: 77a72...a10

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre er det slik at neste gang leker du kanskje ikke død. Du vil kanskje være død på ordentlig.

Han er livsfarlig. Alkohol er ingen unnskyldning. Å bli sint er ingen unnskyldning. Han er morderisk.

Og så spør han om dere krangla? Å late som det ikke er skjedd, er en farlig hersketeknikk. Deretter å si at du provoserte ham, er også en hersketeknikk og han legger alt ansvar på deg, både egne følelser og handlinger. Det er alt annet enn riktig.

Anonymkode: 04346...11d

• Liker 6
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta vare på alt som er mulig å dokumentere. Sms, samtaler på Messenger, snap osv. ta bilde av synlige skader som blåmerker, rødt kinn osv. 

Oppsøk krisesenter. Du kan ringe dit også. Du vil få råd og veiledning. Absolutt ikke noe du må takke ja til selv om du får et tilbud. Men det kan være veldig nyttig å ta en prat før du tar noe avgjørelse uten god informasjon om din situasjon. Det finnes hjelp både med tanke på økonomi og bosituasjon. Trolig bør du sørge for at din samboer ikke vet om at du tar en slik samtale. Slett anropet etterpå eller annen kontakt du har hatt. Pakk gjerne klar ting du skulle trenge hvis du ønsker å dra. Men vekk ikke mistanke hos ham. For denne fyren er trolig i stand til å gjøre lignende igjen og skade deg. En hver situasjon hvor han føler seg truet er til stor risiko for deg. Ikke at du ikke bør gjøre noe med situasjonen. Men du må vite at hans atferd raskt kan endre seg hvis han får nys i at du ønsker deg bort. Allier deg gjerne med familie eller venninne.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger støtte fra familie nå! Og det får du hvis du forteller sannheten og ikke dekker over for han. Synes du det er vanskelig å si det? Send de teksten du la ut på forumet her. De synes ikke mannen din er super. De ser bare den falske masken hvor han later som han er bare snill

Anonymkode: 19a0b...f31

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg utrykker bare følelsene mine her. Føler meg litt lost og tar imot innspill 😊

Anonymkode: 9b06d...e99

Hvorfor er du fortsatt sammen med han? Kom deg vekk fra han før det eskalerer.

Endret av Sefanja
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du spør vel ikke om hva du bør gjøre? Du må komme deg vekk før han dreper deg! Og det kan skje før du aner. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når noen har trått over en grense, som det å utøve fysisk vold mot en partner er for de fleste, så er den grensen mer eller mindre borte. Det blir aldri bedre om vedkommende ikke jobber med egne måter å håndtere følelser på og finner noe som ikke går ut over andre. Når noen også tyr til kvelning, så kan utfallet bli fatalt en annen gang. Hadde han innsett hvor ille det var, så kunne han søkt hjelp hos alternativ til vold - https://atv-stiftelsen.no/ Det burde vært en refleks om noen først har valgt å ty til vold. Alt annet enn å søke hjelp er en ansvarsfrasrivelse.

Jeg støtter de som anbefaler å ta kontakt med krisesenter. Enten for veiledining eller for et sted å være når hjemmet ikke er trygt. https://www.krisesenter.com/finn-ditt-krisesenter/

Anonymkode: 91eb5...43a

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kvelte deg til du latet som du døde? Han kommer jo til å drepe deg en gang! LØP!!!!!

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dessverre er det slik at neste gang leker du kanskje ikke død. Du vil kanskje være død på ordentlig.

Han er livsfarlig. Alkohol er ingen unnskyldning. Å bli sint er ingen unnskyldning. Han er morderisk.

Og så spør han om dere krangla? Å late som det ikke er skjedd, er en farlig hersketeknikk. Deretter å si at du provoserte ham, er også en hersketeknikk og han legger alt ansvar på deg, både egne følelser og handlinger. Det er alt annet enn riktig.

Anonymkode: 04346...11d

Hersketeknikk er for snilt, det er psykisk vold.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krisesenter nå. Jeg har vært der selv. Ring krisesenter og dra dit. Husk å ta med deg veldig viktige ting som pass el. Der får du hjelp med alt av logistikk, økonomi, nav, bolig, advokat og anmeldelse. 

Anonymkode: 33f96...514

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakk sakene dine og stikk, blokker han, og fortell familien din hvordan han egentlig er. Når du har landet så begynner du jobben med å bli glad i deg selv, og holder deg unna menn til du er på en bedre plass psykisk, desverre så er det sånn at man har en tendens til å havne i lignende forhold hvis man ikke tar tak i årsaken til at man havnet der i utgangspunktet. 

Lykke til, jeg har troa på deg! 

Anonymkode: 800b2...0e5

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse dumme spørsmålene om hvorfor du er sammen med han kan brukerene spare seg, om de ønsker fremstå som bedre, smartere eller annet virker det mot sin hensikt da absolutt alle vet at som offer for vold er det å gå ekstremt vanskelig, og deres innspill er ikke noe annet en nedtrykkende! Skjerp dere! 

Anonymkode: 91a54...8e1

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg utrykker bare følelsene mine her. Føler meg litt lost og tar imot innspill 😊

Da gjør du som SAMTLIGE i denne tråden ROPER tik deg : kom deg unna IDAG   , du kan bli drept ved neste møte.  Tenker du at dette er et forhold du vil bli i???????.?. 

Ikke spør flere ganger, jeg vil IKKE høre om deg på dagsrevyen, der NOK en kvinne er drept!

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakk sakene dine og stikk. Om du ikke har noen å dra til gå for krisesenter. Dette eskalerer 100% sikkert om du forblir.

Anonymkode: 4f250...5ac

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Vi bor sammen og jeg får sykepenger fra nav pga psyken min. Det gjør det ekstra vanskelig å dra fra han. Jeg har en slags «trygghet» her. Foreldre og venner spør hvordan det går, men de liker han så godt og kommer med komplimenter, så det er ikke lett.. har faktisk ingen å snakke med dette om. Her om dagen var jeg med foreldrene mine og de sa at han var en så fantastisk snill og flott mann og at han her burde jeg ta godt vare på. Lite vet de hva som egentlig skjer å jeg får dårlig samvittighet.. livet følelses som en løgn på dette tidspunktet

ts

De liker han, men veit ikke sannheten.Krisesenteret er gratis.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har blitt utsatt for drapsforsøk. Dette er alvorlig, TS. Det er ikke noen som bare skjer i alkoholrus. 

Vil du at dette skal kunne skje med familien din også? For det er en sannsynlighet for at han kan være voldelig og potensielt livsfarlig for de du er glad i også. 

Jeg skjønner at du liker de gode sidene hans, men uansett hva som forårsaker vold så er det ALDRI greit. Ikke i nærheten.

Det kommer ikke til å bli bedre, han kommer til å fortsette. 

Ring/dra til krisesenter. Eventuelt dra hjem til familien din. 

Anonymkode: 1e5c2...748

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.11.2024 den 1.56):

Vi bor sammen og jeg får sykepenger fra nav pga psyken min. Det gjør det ekstra vanskelig å dra fra han. Jeg har en slags «trygghet» her. Foreldre og venner spør hvordan det går, men de liker han så godt og kommer med komplimenter, så det er ikke lett.. har faktisk ingen å snakke med dette om. Her om dagen var jeg med foreldrene mine og de sa at han var en så fantastisk snill og flott mann og at han her burde jeg ta godt vare på. Lite vet de hva som egentlig skjer å jeg får dårlig samvittighet.. livet følelses som en løgn på dette tidspunktet

ts

Det er jo en løgn fordi du er totalt isolert i en "usynlig" verden, du opplever nummer fire i rekken av reaksjoner på fare (når vi snakker om mennesker og relasjoner).

Du kan lese denne informasjonen her, den beskriver våre typiske reaksjoner https://apn.com/resources/fight-flight-freeze-fawn-and-flop-responses-to-trauma/

Og her er en link til en ressurs som har vært til hjelp for meg, jeg har flere jeg kan dele, men greit å starte her. Ta gjerne en kikk på forumet også. 

https://outofthefog.website/toolbox-intro

https://www.outofthefog.net/forum/index.php

Det er mulig at du kan dra hjem til foreldrene dine, jeg vet ikke hvilket forhold du har til dem -om de er de som er de beste for deg å oppsøke. Noen ganger kan det være bedre å få hjelp av andre. Har du noen venner, tenk også noen år tilbake, som er snille, godhjerta kvinner -som du kunne snakket med? Viktig å kontakte folk som kan gi deg en ordentlig trygghetsfølelse. Du burde også dra på krisesenteret, og du behøver ikke overnatte der, men de vil hjelpe deg med å sondere terrenget og finne en løsning. Du bør jo komme deg ut av dette, jeg håper du mener det samme. Denne situasjonen er ikke trygg for deg. Du kan også ringe og slette samtaler fra telefonen etterpå. 

Og det at du er hans "trygge inntekt" har ingenting med saken å gjøre, han bor i Norge, han har lik rett på hjelp fra Nav som alle andre. Nødhjelp, livsopphold, Aap, bostøtte og andre løsninger. Og så er jo arbeid en greie da. Han er voksen og får finne ut av det. Hadde dere hatt et normalt forhold så hadde det kanskje vært fint å kunne hjelpe, men du burde ikke støtte noen som skader deg, og det er iallefall ikke ditt ansvar (!) på noen som helst måte, og han er ikke avhengig av deg. 

Anonymkode: 127c5...29b

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.11.2024 den 2.04):

Smiler du hver gang du føler deg lost? Og blir banket?

Anonymkode: bdc18...cfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...