AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #21 Del Skrevet 28. november 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det kan være det er mye fint i ham, men du synes det "fine med ham" er mer verdt enn livet ditt? Om han dreper deg så lever han videre, og hvem vet, kanskje det finnes en kvinne som liker han så godt at hun overser at sitter i fengsel for å ha tatt livet ditt. Men sånn er det, onde mennesker kan være sjarmerende som bare det... Jeg har selv flyktet fra en som forsøkte å ta livet mitt, og klarer ikke å si noe annet enn at jeg er glad for at jeg fortsatt lever, og at det føles nesten ut som et mirakel at jeg fortsatt er det. Håper virkelig jeg slipper å sveve mer mellom liv og død før tiden min virkelig er inne..! Anonymkode: 127c5...29b Dette var vondt å lese.. setter ting i perspektiv. Beklager så mye. Anonymkode: 9b06d...e99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #22 Del Skrevet 28. november 2024 Perfume skrev (3 minutter siden): Tror du ts at det fins menn som ikke har en eneste bra egenskap? Siden du påpeker hvor fin han er ellers? Man blir ikke i sånne forhold. Ved første gangen må man bare gå. Bor dere sammen? Fortell gjerne dette til en venninne eller foreldre, som kan hjelpe deg å komme deg bort om dere bor sammen. Om ikke.... Bare avslutt. Alle har en fin side. Ikke alle slår eller skader. Du må bare våkne. For han kan drepe deg. Og det kan også skje selv om han " bare" skal skremme deg. En god mann skremmer ikke. Eller slår. Eller nedverdiger. Han er ikke god. Vi bor sammen og jeg får sykepenger fra nav pga psyken min. Det gjør det ekstra vanskelig å dra fra han. Jeg har en slags «trygghet» her. Foreldre og venner spør hvordan det går, men de liker han så godt og kommer med komplimenter, så det er ikke lett.. har faktisk ingen å snakke med dette om. Her om dagen var jeg med foreldrene mine og de sa at han var en så fantastisk snill og flott mann og at han her burde jeg ta godt vare på. Lite vet de hva som egentlig skjer å jeg får dårlig samvittighet.. livet følelses som en løgn på dette tidspunktet ts Anonymkode: 9b06d...e99 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #23 Del Skrevet 28. november 2024 Kjære deg. Du må ikke ta det opp med han hvis du tenker å gå. Gjør det uten at han vet det, når han er borte. Kom deg til hvem som helst du kjenner og stoler på, så du er trygg. Dette er viktig. For det andre, jeg lover deg at du kommer til å finne et nytt, og forhåpentligvis bedre forhold. Det er vanskelig å vite hva ekte kjærlighet virkelig er hvis man har lite erfaring/ikke har erfart noe annet. Dette er ikke ekte kjærlighet, og han vil aldri endre seg. Det er ikke normalt i alkoholrus heller. Og jeg lover deg at en dag vil du se tilbake på det og være så takknemlig for at du kom deg unna. Kjærlighetssorg er alltid helt jævlig, men man kommer over det til slutt. Man lærer også masse om seg selv som man kan ta med seg i sitt eventuelt neste forhold. Det er mye bedre enn å bli skadet eller i verste fall drept. Og ja, å ta kvelertak på noen er det største faresignalet som finnes. Søk på internett om det. Omså se noen dokumentarer om partnerdrap. Informer deg selv og lytt for all del til magefølelse og instinkter! Anonymkode: e1e50...549 6 3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #24 Del Skrevet 28. november 2024 Jeg vet akkurat hvordan du har det, for jeg har vært der selv og vi har til og med barn sammen. Det er 3 grunner til at menn mishandler kvinner. Nr1: de er psykopater som er usympatiske og liker kontroll. Nr2: de er sadister som tenner på å se andre ha det vondt, og nr3: de har ikke lært følelsesregulering og slår når de blir sint/frustrerte. Siden du sier at din kjæreste har gode sider også så kan det godt tenkes at han hører til i kategori 3. Men, uansett så kan ikke du bruke ditt liv på å være en boksesekk for en person som ikke kan å håndtere følelser. Du MÅ gå fra han. Hvis han på bunnen er snill, vil beholde deg og skjønner at det han gjør er galt, så vil han selv søke hjelp og sinnemestring for sine problemer. Gjør han dette så kan han bli frisk og det kan bli dere to en gang i fremtiden. Men, for nå så anbefaler jeg deg og forlate han. Så legger du ballen i hans hender og ser hva fremtiden bringer. Anonymkode: 2bd08...385 5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perfume Skrevet 28. november 2024 #25 Del Skrevet 28. november 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Vi bor sammen og jeg får sykepenger fra nav pga psyken min. Det gjør det ekstra vanskelig å dra fra han. Jeg har en slags «trygghet» her. Foreldre og venner spør hvordan det går, men de liker han så godt og kommer med komplimenter, så det er ikke lett.. har faktisk ingen å snakke med dette om. Her om dagen var jeg med foreldrene mine og de sa at han var en så fantastisk snill og flott mann og at han her burde jeg ta godt vare på. Lite vet de hva som egentlig skjer å jeg får dårlig samvittighet.. livet følelses som en løgn på dette tidspunktet ts Anonymkode: 9b06d...e99 Men da betyr det jo at livet ditt med han ER en løgn. De vet jo ikk e hva han gjør. Tror du de hadde skrytt av han om de visste?? Han får mange komplimenter fordi folk ikke vet at han har gjort dette lot deg. Og en ting.. Det stopper ikke. Men det kan og vil mest sannsynlig eskalere! 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #26 Del Skrevet 28. november 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Okei jeg ser hva dere skriver. Jeg har aldri vært i ett så langt forhold før i hvert fall ikke ett som er så bra som dette «var» i begynnelsen (kanskje jeg ikke tror jeg fortjener bedre)? Jeg bor i hans leilighet og har ikke noe annet sted å dra nå. Jeg er lost i tanken om at dette kun skjedde pga for mye alkohol fra hans side og at dette ble for mye for han. Jeg går på nav og får sykepenger pga psyken min fra før.. Jeg har ingen sted å dra og vet ikke hvordan jeg tar opp dette nå som «alt er bra» han er i godt humør nå. Hva om det bare rant over for han i krangelen? Samtidig som det er vanskelig .. det er kanskje vanskelig å skjønner for dere Anonymkode: 9b06d...e99 Det der er ikke normalt på noen måte. Når jeg og kjæresten krangler diskuterer vi, prater om det og så går vi videre. Og er enda mer forelsket i hverandre fordi vi bygger et dypere bånd for hver gang vi prater om vanskelige ting og vokser på det. Du er sammen med en narsissist. Han vil fortsette å mishandle deg for å så dra deg inn igjen med å "være så søt og snill". Det kalles å manipulere. Du kan bare redde deg selv og det gjør du ved å dra på et krisesenter. Der vil du få hjelpen du trenger mht å finne bolig så du kan komme deg videre. Anonymkode: a8416...096 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #27 Del Skrevet 28. november 2024 du har to valg, det ene er å pakke og dra i en god periode det andre er å være forberedt neste gang og gi han skambank og beskjed om at hvis han løfter et øyebryn feil eller prøver fysisk eller psykisk å være ugrei mot deg igjen vil du slå han ihjel rett og slett. Har du ikke det siste i deg er det første ditt eneste valg ut over å velge bli i volden selvsagt, det er jo også en mulighet.. Anonymkode: 91a54...8e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #28 Del Skrevet 28. november 2024 Du må forlate ham så fort som mulig. Ring krisesenteret i dag. De vil hjelpe. Anonymkode: fcf33...bc4 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 28. november 2024 #29 Del Skrevet 28. november 2024 Ikke gå. LØP!!!!!! 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mina123 Skrevet 28. november 2024 #30 Del Skrevet 28. november 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Okei jeg ser hva dere skriver. Jeg har aldri vært i ett så langt forhold før i hvert fall ikke ett som er så bra som dette «var» i begynnelsen (kanskje jeg ikke tror jeg fortjener bedre)? Jeg bor i hans leilighet og har ikke noe annet sted å dra nå. Jeg er lost i tanken om at dette kun skjedde pga for mye alkohol fra hans side og at dette ble for mye for han. Jeg går på nav og får sykepenger pga psyken min fra før.. Jeg har ingen sted å dra og vet ikke hvordan jeg tar opp dette nå som «alt er bra» han er i godt humør nå. Hva om det bare rant over for han i krangelen? Samtidig som det er vanskelig .. det er kanskje vanskelig å skjønner for dere Anonymkode: 9b06d...e99 Har du foreldre som lever? Dra til dem/en av dem. Jeg vil alltid ta i mot mine barn uansett hvor gamle de er! Eller en tante/onkel. Om jeg hører at barnet mitt eller at tantebarnet mitt sliter, så tar jeg de gledelig inn til meg omså de er 50 år. Å pakk med deg tingene dine før du slår opp med han. Du fortjener mye bedre! Han er ikke god for deg når han slår/tar kvelertak på deg. Om det "kun" er når han drikker, så burde han skjønt første gangen at han må slutte å drikke resten av livet. Håper du ikke har barn med denne mannen. Håper du skjønner at dette er veldig alvorlig! 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 28. november 2024 #31 Del Skrevet 28. november 2024 (endret) AnonymBruker skrev (5 timer siden): Vi bor sammen og jeg får sykepenger fra nav pga psyken min. Det gjør det ekstra vanskelig å dra fra han. Jeg har en slags «trygghet» her. Foreldre og venner spør hvordan det går, men de liker han så godt og kommer med komplimenter, så det er ikke lett.. har faktisk ingen å snakke med dette om. Her om dagen var jeg med foreldrene mine og de sa at han var en så fantastisk snill og flott mann og at han her burde jeg ta godt vare på. Lite vet de hva som egentlig skjer å jeg får dårlig samvittighet.. livet følelses som en løgn på dette tidspunktet ts Anonymkode: 9b06d...e99 Google et krisesenter i ditt område, ta så kontakt med de, så får du råd, evt ring fastlegen /legevakta du tilhører og si du opplever vold i nær relasjon, og ikke klarer å komme ut av det. Endret 28. november 2024 av Apis 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #32 Del Skrevet 28. november 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg syns det er vanskelig. Han har mange fine sider ved seg og jeg tror han «mistet» det litt under krangelen. Takk innspillet. Anonymkode: 9b06d...e99 Ingen mennesker er bare slem. Han har garantert fine sider også. Men det hjelper ikke. Du SKAL IKKE måtte leve i frykt for vold, du fortjener så inderlig mye bedre. Jeg skjønner (bedre enn du aner) hvor vanskelig det kan være, men du må gå fra denne mannen. Han er farlig for deg, og det vil ikke bli bedre. Han vil fortsette å ha gode sider, men han vil også fortsette å være voldelig, og det er ikke akseptabelt. Jo lengre du blir, jo vanskeligere blir det. Første trinn er å fortelle til noen andre nær deg hva som har skjedd. De kan hjelpe deg å komme deg vekk. Krisesenter kan hjelpe, dette jobber de med hver dag. Søk hjelp i dag. Ikke utsett det. Du fortjener bedre. Anonymkode: 50eb2...a44 10 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nymerïa Skrevet 28. november 2024 #33 Del Skrevet 28. november 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg syns det er vanskelig. Han har mange fine sider ved seg og jeg tror han «mistet» det litt under krangelen. Takk innspillet. Anonymkode: 9b06d...e99 Tror du det finnes voldsmenn som ikke har noen fine sider? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diverse Skrevet 28. november 2024 #34 Del Skrevet 28. november 2024 Jeg må si meg enig med resten her, du må komme deg vekk fra denne mannen. Folk endrer seg ikke uten videre. Han kommer til å fortsette i samme spor, så lenge han ikke tar ansvar for det han har gjort. Ved å bagatellisere og skyve ansvaret over på deg, vise han at han ikke er klar for å ta tak i egne problemer. Og det er HAN som er problemet, ikke du. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #35 Del Skrevet 28. november 2024 Og får du barn med han blir det tusen ganger verre. Skjønner at du står helt alene og det gjør det veldig vanskelig. Ta kontakt med krisesenter - i første omgang, de kan dette og kan hjelpe deg med å sortere. Du trenger ikke å bo der i første omgang, men du kan det - og de kan hjelpe deg med å finne et annet sted å bo. Har du mulighet - så dokumenter hans utbrudd. Hadde dine foreldre visst hvordan han er - ville de likt han da? Du fortjener bedre og du kan få det bedre ❤️ Anonymkode: 17201...7df 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene Skrevet 28. november 2024 #36 Del Skrevet 28. november 2024 Gå 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 28. november 2024 #37 Del Skrevet 28. november 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Vi bor sammen og jeg får sykepenger fra nav pga psyken min. Det gjør det ekstra vanskelig å dra fra han. Jeg har en slags «trygghet» her. Foreldre og venner spør hvordan det går, men de liker han så godt og kommer med komplimenter, så det er ikke lett.. har faktisk ingen å snakke med dette om. Her om dagen var jeg med foreldrene mine og de sa at han var en så fantastisk snill og flott mann og at han her burde jeg ta godt vare på. Lite vet de hva som egentlig skjer å jeg får dårlig samvittighet.. livet følelses som en løgn på dette tidspunktet ts Anonymkode: 9b06d...e99 Krisesenter kan hjelpe deg både praktisk å følelsesmesig. De kan komme med råd om det økonomiske og praktiske i forhold til det å flyte. Du kan også snake med de om følelser rundt det å dra. Foreldrene dine skryter av han fordi de ikke vet sannheten, hadde de vist hvor farlig han var hadde de ikke ønsket han i nærheten av deg! Du skriver du sliter psykisk, det er helt naturlig når du bor med en spm skader deg. Skal du får det bedre må du først komme deg unna han. Dere har heller ikke vært sammen så lenge og han har brukt tid på og manipulere deg før volden begyner, så vollden kommer sansynligvis til å eskalere fortere og fortere (bli grovere og grovere) fremover. Han har ikke bare eksplodert eller gjort en (eller flere) feil på grun av alkohol, for han utryker jo ikke anger dagen etterpå. Han angrer ikke, da er der ingen grun til å tro at han ikke ønsker å gjøre det på ny. Det er derfor også viktig at du IKKE snaker med han før du går!!!! Kvelning er draps forsøk, ikke gi han sjansen til å fulføre drapet! Så kontakt krisesenter, venner eller familie som kan være med deg å pakke sammen tingene dinne og få deg ut. Det beste er å dra når han ikke er der, du bør heller ikke være allene i begynelsen så alier deg med krisesenter, venner eller familie du kan bo med i begynelsen. Du er sterkere en du tror! Lykke til, du fortjener så mye vedre en dette❤️ 2 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #38 Del Skrevet 28. november 2024 Som mann som kjenner meg selv og gode kompiser, TS, tror jeg nok du må innse at du har en målestokk for menn (og kanskje også kvinner) som ikke er helt riktig innstilt. Det er ikke din feil, ikke i det hele tatt, men det gjør at du må være ekstra bevisst på at du faktisk tar inn over deg det alle her inne forteller deg. Det virker det som du et stykke på vei gjør, men du høres samtidig også litt ut som mange voldsutsatte kvinner (og menn) før deg. Som ikke helt skjønner hvor sykt det de forteller fremstår for oss andre. For deg og andre i din situasjon har denne hverdagen blitt en slags normal. Du veier volden opp mot kjærlighetserklæringene resten av tiden, og så konkluderer med at forholdet alt i alt gir mer godt enn vondt. I hvert fall at livet uten ham, uten noen, ville vært enda verre. Sånn er det dessverre mange som gjør det. Så blir de værende, blir utsatt for gradvis hyppigere og verre vold og ender med å gå helt i stykker. Eller enda verre. Alternativet hvis du går trenger ikke være et liv alene, og alternativet hvis du blir er sannsynligvis en gradvis enda verre hverdag. For de aller, aller fleste er det å overhodet bli fysisk med en partner langt forbi streken. Det er ikke en del av verktøykassen i en krangel for normale mennesker, og enda mindre overfor partneren sin. Et lite klaps fra en partner vil for de fleste av oss være nesten like sjokkerende som det du beskriver. Selvfølgelig er grov vold på sitt vis enda mer alvorlig enn å bli klappet til, men det å reagere fysisk overfor en partner i noen form ligger langt utenfor det jeg tenker normale mennesker kan gjøre. Eller hva jeg selv kan gjøre mot en partner. Vold i et kjæresteforhold er sjokkerende for de fleste av oss. Og det skal det også være. Mange kan "miste" det når de er opprørt, men det innebærer gråt, dunkende hodepine, behov for noen minutter alene eller lignende. Å utøve vold mot partneren sin kan aldri unnskyldes med at man "mistet det". Og enda mindre der man utøver vold flere ganger, ikke gir seg før offeret er livløst og heller enn å bli sjokkert og skamfull og ta 100% ansvar selv forklarer volden med at man vel ble provosert. Du sier ting vi alle har hørt fra ofre for partnervold før. Han er snill ellers, han har det vondt inni seg, du fortjener kanskje ikke bedre, du er ikke så ressurssterk selv og det "rant over for ham". Alle de tingene du sier er som tatt ut av første kapittel i en bok om en kvinne som til slutt ble lemlestet eller drept av mannen sin. Når du beskriver at du måtte spille død er vi egentlig for lengst over i ekstremt alvorlig vold, men for hver gang han gjør sånt uten å bli hverken forlatt eller anmeldt vil terskelen hans for å bruke vold bli lavere. Og din terskel for å gå bli høyere. Morgendagen er kanskje enklere ved å bli enn ved å gå, selv om man aldri vet når det smeller, men du skal leve betydelig lengre enn til i morgen. Det er fryktelig vanskelig å gå, men det er også det eneste riktige. Anonymkode: 47b2f...c36 6 3 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #39 Del Skrevet 28. november 2024 Ring vold og overgrepslinjen 116 006 ❤️ De er tilgjengelige døgnet rundt, og kan komme med gode råd. Jeg har ringt flere ganger som pårørende. Heier på deg! Anonymkode: 3b1f0...e19 2 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #40 Del Skrevet 28. november 2024 Jeg er veldig glad for at du har laget denne tråden ts. Selv om du ikke stiller noen spørsmål, så ber du om tilbakemelding på en vanskelig situasjon og farlig situasjon. Jeg er ingen ekspert på hvilke ressurser som er best, eller hvordan lage en trygg tiltaksplan for å komme deg bort, men det er det heldigvis flere i tråden som har kompetanse på. Jeg håper at du finner kraften i deg til å handle, og tør å be om hjelp før han skader deg mer. Både fysisk, psykisk og relasjonelt ❤️ Anonymkode: 6e619...5ae 2 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå